22 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

22 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

"Tane Sipahi 25, Gisüeni kutu) 50 Sipahi 20 35 Yaka 20 30 Çeşit 50 72,5 Kuruş VENÜS ÇAM KOLONYASI Ciğerleri zayıf ve sinirleri bozuk olanların kalbine ferahlık verir ve gönlünü açar. Ada çamlarının lâtif ve sıhhi kokuları VENÜS di çam kolonyasında mevcuddur. Deposu Nureddin Evliyazade ecza, alât ve ıtrıyat ticarethanesi - İstanbul mİ Tüne Kuruş Samsun 25 Sizümi si 45 Samsun 20 30 Salon o20 35 Çeşit (o 100 145 iktisad Vekâletinden Dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat tahsili için Avrupaya gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka imtihanı şartları 1 — Avrupaya tahsile gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka im- tihanı şartları hakkında evvelce yapılan ilân aşağıdaki şekilde tadil edilmiştir. 2 — Avrupa dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat meslek mekteple- rinde tahsil ettirilmek üzere müsabaka ile 30 talebe alınacaktır. Bu talebe- Jerin (10) u dericilik, (10) u yünlü mensucat ve (10) u da pamuklu mensucat tahsili yapacaktır. 3 — İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz bulunmaları Yâzımdır. A — Türk olmak, EB — Sıhhati tam ve tahsil edeceği sanat şubesinde çalışmağa müsait olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve ve askerliğini yapmış veya hastalıktan başka bir sebeple tecil edilmiş bulunmak, D — Maarif Vekâleti bölge sanat okulları tesviyecliik, demircilik veya #ilektrikcilik şubelerinden mezun bulunmak, 4 — İmtihanlar; bölge sanat okulları müfredat programlarına göre âşa- derslerden olmak üzere 2/5/939 tarihinde Ankara, İstanbul, Bursa ve ir bölge sanat okullarında yapılacaktır. Matematik, Mekanik, Makine ve motör, Meslek teknolojisi ve malzeme, Lisan (Almanca veya Fransızca) , 5 — Kabul edilen asgari ve vasatiden fazla not alarak imtihanda muvaf- fak olanlardan muvaffkiyet sırasile (30) namzed ayrılacaktır. Ayni derecede muvaffakiyet gösterenlerden askerliğini yapmış olanlar veya lisandan daha Ayi not alanlar tercih edilecektir. Bu namzedler üç grupa tefrik edilerek mes- İeklerine göre 31/10/0929 tarihine kadar Sümerbankın Beykoz, Feshane, He- Teke ve Kayseri fabrikalarında staj görerek ve mesleki fabrika kurslarına de- vam edeceklerdir. Slaj müddetince kendilerine ayda 50 şer lira verilecektir. 6 — Staj müddetinin sonurda fabrikalarda yapdacak kurs imtihanların- da ve umumi çalışmalarında muvaffakiyet gösteren ve ahlâkan mazbut ol- duklarına kanaat getirilen namzedler Avrupaya gönderileceklerdir. Bu imti- hnlarda muvaffak olamayanlar serbest kalırlar ve hiçbir hak talebinde bulu- namazlar, İmtihanda muvaffak olarak Avrupaya gönderilecek talebe Sümerban- kın idare ve nezareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar Jisan kurslarına devam edecek ve 1940 senesi kış sömesterinde meslek tahsiline | başlayacaktır. , 7 — Avrupaya gönderilecek talebe Sümerbank fabrikalarındaki staj ve Avrupadaki staj ve tahsil müddetlerinin bir misli fazlasile İklısad Vekâleti- nin göstereceği işlerde usta, ustabaşı veya fen memuru olarak çalışacaklar. dır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avrupaya gönderilecek her talebe bir taahhütname verecek ve muteber bir kefil gösterecektir. 8 —- Talipler en geç 15/4/939 tarihine kadar dördüncü maddede yazılı bölge sanat okullarından hangisinde imtihana gireceklerini gösteren bir isti. Ön ile aşağıdaki vesikaları İktısad Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne gön- dereceklerdir. A — Nüfus hüviyet cüzdanı, B — Askerlik vazifesinin yapılmış yeya tecil edilmiş bulunduğunu göste- Ten vesika, C — Mektep şehadetnamesi, D — Hüsnühal varakası, E — Çalışacağı sanata mütehammil bulunduğunu gösteren resmen tas- di kedilmiş sıhhat vesikası. F — Altı adet Vesikalık fotoğraf, 9 —— Fazla izahat almak istiyenler İktısad Vekâleti Sanayi Umum Mü- Gürlüğüne müracaat etmelidirler. (913) (1743) . > : Bursa Belediye Riyasetinden : 300 ilra aylık ücretli belediye başmühendisliği münhaldir, Askerliğini yapmış ve memur olmek vasıflarını haiz, Yüksek mühendis mektebinden diplomalı isteklilerin ellerinde mevcut vesikaların birer örmeklerile birlik. te Mart sonuna kadar Bursa belediye relsliğine istida ile müracaatları Jü- zumu İlân olunur. (1324) ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar; Trasilvania vapuru 24 Mart Cuma saat 16 da (Pire, İskenderiye, 'Telâviv, Hay- fa ve Beyrut) a. Basarabla vapuru 76 Mart Pazar saat 16 da (Köstence) Ye, «Romanya» ve «Düçins vapurları 15 günde bir yaptıkları (Pire, Larnaka, Telaviv, Hay- fa ve Beyrut) seferleri için çarşamba gün- leri saat 9 da ve gene 15 gündebir yap- tıkları (Köstence) seferleri için cuma gün- leri saat 14 de İlmanımızdan kalkacaklar- dir. Fazja tafsilât için Galata Yolcu Salonu İstanbul karşışında o Tuhirbey “hanında umumi acentalığına müracaat, Telefon: 49449 - 49450, Güzelliğini ia la a - Dünyanın UP İakii seriyle dinleyin. -— NE 5. SESLİ HAN hdi LİR IST. GALATA ZULFARU Denizbank İstanbul merkez binasının kahve ocağı kiraya verilecek ve 24 Mart 939 cuma günü öğleden sonra saat 14 de arttırılması yapılacağın- dan taliplerin şeraiti öğrenmek üzere mezkür binada bulunân bankamızın yapı ve binalar servisine müracaatları lüzumu ilân olunur. | İnhisarlar U. Müdürlüğünden | 1 — 31/X/938 tarihinde ihale edilemiyen şartanme ve numunesi muei- bince 20X25 ebadında (10) milyon silindirlik rakı mantarı şartnamesi ve nümunesi mucibince yeniden pazarlık usulile satın alınacaktır. II — Muhammen bedeli beher bin adedi (400) kuruş hesabile lira muvakkat teminatı 3000 liradır. 4 İ TI — Pazarlık 27/111,939 tarihine rastlayan pazartesi günü sâat 14 de Ka- badaşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Nümuneler her gün komisyonda görülebileceği gibi şartnamelerde 2 lira bedel mukabilinde inhisarlar levazım ve mübaysat şubesile Ankara ve İzmir başmudürlüğünden alınabilir. V — İstekitlerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “e 7,5 güvenme paralarile yukarda adı geçen komisyona gelmeleri İlân olunur, (1352) (40.000) Bütün dünyaca takdir edilmiş sıhhi güzellik kremleridir. Gece "için yağlı, gündüz için yağsız ve halis acıbadem çeşidleri hususi azo ve tüplerde satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL 1 — Şartnameleri mucibince Ün adet (100) Kiloluk ve adet de (50) Xiloluk tuz çuvalı kapalı zarf usulile satın alınacaktır. TI — (106) kiloluk çuvalın beherinin muhammen bedeli (46) kuruş, (50) kiloluk çuvalın beherinin muhammen bedeli (27) kuruştan (105,500) Jira; muvakkat teminatı (7912) lira (50) kuruştur. TI — Eksiltme 12/4/939 tarihinde çarşamba günü saat 15,30 da Kaba- taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV -—- Şartnameler her gün sözü geçen şubeden ve İzmir, Ankara başmü- dürlüklerinden (525) kuruş bedel mukabilinde alınabilir, V — Eksiltmeye iştirak edecekler mühürlü teklif mektuplarını kanuni ve- saikle “ 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektuplarını ih- tiva edecek kapalı zarliarın ihale saatinden bir saat evveline kadar komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (1845) İstanbul ziraat mektebi satınalma komisyonund Mektep asma fidanlığı için 788 ira muhammen bedelli bir adet 6 beygir kuvvetinde toprak freze makinesile pulluk, çapa, makinesi ve teferruatı açık eksiltmeye konmuştur. Eksiltme Beyoğlunda Singer âpartımanındeki liseler Hakiki muhasebeciliğinde toplanan komisyonda 3/4/939 pazartesi günü saat 11 de İğ yapılacaktır. İsteklilerin belli saatten evvel liseler muhasebeciliğine yatıya. D A İ M o N cakları 54 lira 97 kuruşluk ilk teminat makbuzu ile 938 yılı Ticaret odas Markalı Cep - Pil - Fener vesikası ve diğer kanuni vesikalarla birlikte eksiltme saatinde komisyona gel- meleri ve şartnameyi her gün adı geçen muhasebecilikten görün öğrenmeleri, bd 4 i (1721), (50.000) İstanbul Asliye birinci ticaret mahkemesinden İstanbulda Kefeli hanı sltanda 10 No, da Mehmed Memiş emrine 400 Türk Ilrası te- diyesini muhtevi Türk Ticaret Bankası Satranbolu şubesinin 10 B. 'Teşrin 1988 ta- rih ve 85287 sayılı çek zayi olduğundan İp- taline karar verilmesi mümalleyh Meh- med Memiş avukatı Hüseyin Ayhi tara- fından ba arzuhal talep edilmiş olmakla Ticaret karununun 367 nci maddesi mu- elbinee zıyar iddia olunan işbu çekin bu- dan tarafından 45 gün zarfında mahkeme. ye ibrazı Jürumu ve ibraz edilmediği tak- dirde bu müddetin hitamında iptaline karar verileceği ilân olunur. (14908)