25 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

25 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

4Bahlfe 14 8 gün zarfında nasıl bu - kadar değişebildim? « Bayan Anjel; 8 gün zarfında gayet câzib bir tarz- 'dâ güzelleşti. Buna nasıl kadının da onün; gibi yapabileceğini muvaffak olduğunu ve her izah eden aşağıdaki mektubunu okuyunuz: 8 - 10 gün kadar evvel çektirdi- gim iki fotografıma baktıkça âde- tâ gözlerime inanmıyorum. Alnım- da ve gözlerle ağzımın etrafında buruşukluklarım vardı, Tenim es mer ve sertti. Bugün ise cildim kadife gibi yumuşak, beyaz ve bü- tün dostlarımın gıpta nazarile bak- tıkları buruşuksuz ve nermindir. Hepsine, gece için cildin unsuru olan pembe renkteki ve gündüz için beyaz renkteki Tokalon kre- mini kullarımalarını tavsiye ettim. Onlardan birçokları bana gülüyor- lardı, Fakat onlar da tecrübe ede- Tek memnuniyetbahş semeresini gördükçe hak verdiler o ve cidden hayrette kaldılar. Pembe renkteki Tokalan kremi- nin terkibinde Viyana üniversite- sinin meşhur bir profesörü tara- fından keşif ve «Biocel tabir edi- Jen cazib ve kıymetli gençlik cev- heri vardır. Akşamları yatmazdan evvel pembe renkteki Tokalon istanbul P.T.T. kremini kullanınız. Siz, uyurken basleyici ve güzel- leştirici tesirini yapan, cild buru- şuksuz ve nermin bir hal kesbeder, Gündüzleri de beyaz renkteki To- kalan kremini kullanınız. Cildini- zi beyazlaştırıp tazeleştirir. Siyah benleri giderir ve açık mesameleri sıkıştırır, Paranın iadesi teminatı Bu basit usulü bilen her kadın «günde 3 dakika» bir genç kızdaki gibi yumuşak ve sevimli bir cild İ temin edebilir, Binlerce tecrübenin memnüniyetbahş semereleri size bir teminat olabilir. Hemen bu- gün her iki kremden birer vazo veya birer tüp satın alınız. Onları on gün zarlında tarif edildiği ş$6- kilde kullanınız o semeresinden memnun kalmadığınız takdirde vazo veya tüpleri yarım da olsa bi le, iade ediniz. Ve paranızı geri alınız. gibi maddeler! eritir, kanı temizler, dezzeti hoş, alınması kolaydır. Yemek- lerden sonra yarım bardak su içerisin- de alınır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için 47 çift hurç, 50 adet büyük, 50 adet orta, 30 adet kü- boy müvezzi çantasının alımı açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme /4/939 çarşamba sant 14/30 da B. Postahane binasında alt katta müfettişlik odasında toplanacak alım satım komisyonunda yapılacaktır. Hurçlarm be- M. Mahir Mergen Muâyenehanosini Teşvikiye - KâAğıt- hane caddesinde 23 numaralı yere nakletmiştir; hastalarını her gün saat 9 dan 18 e kadar kahul eder, İstanbul Levazım © mirliği ilânları Miktarı 875 aded atlet donu 875 »> > fanilâsı 160 >» Boks mayosu 158 »> Futbol fanilâsı 188 » » bilekliği 12 >» Kaleci fanflâsı 2 > > donu 4 > » dizliği 20 takım Japon güreş ceket ve pantalonu 9 aded yün uzun pantalonu 158 >» Futboldonu 94 >» Güreş mayosu 169 çift Boks eldiveni 158 > Futbol çorabı 220 aded D nAyosu 220 > Esofman 120 > Deniz bomuzu astik minderi veş münderi ve tefer- 1100 çift lâstik ayakkabı 94 » Güreşfetini 204 >» Futbol fotini 206 >» Hendbol fotini 100 > Çivili koşu ayakakbısı 169 » Boks ayakkabısı Askeri Okullar için yükarnıda mik- tarı yazılı 25 kalem spor eşyası alına- caktır. Pazarlıkla eksittmesi 28/Mar* /939 salı günü saat 15/30 da Topha- nede âmirlik satınalma komisyonun- da yapılacaktır. Nümüne ve şartna- meleri komisyonda görülebilir. İşbu 25 kalem spor eşyası yukarıda ayrıl dığı üzere ayrı ayrı da ihale edilebi- lir. İsteklilerin kati teminatlarile belli saatte komisyona gelmeleri. «583» * Levazım Yollâma Md. eni «1935» Deniz İ rinde bulunan Cüret romorkörünün tekne ve makinesi tamir ettirilecek” tir. Pazarlıkia eksiltmesi $1 Mart her çifti 50 Tira, büyük çantaların beheri 700, ortaların 550, küçüklerin 425 kuruş, hepsinin muhammen bedeli 3102,50 lira muvakkat teminat 232 lira 69 kuruştur. İsteklilerin idari ve fenni şartnamelerile tipe esas nümuneleri görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerinde mez- kür müdürlük idari kalenş levazım kısmına, eksiltme gün ve saatinde de ye- ni sene için muteber ticaret odası vesikası ve muvakkat teminat makbuzu ile komisyona mürâcâaatları. (1749) P.T. T. umum müdürlüğünden Halk tipi oarak memleketimizde kullanılmak üzere idarece tesbit edil. imiş olan evsafta radyo ahizesi imal edecek fabrikaların İstanbul ve Ankara | 939 cuma günü saat 14,30 ve 1445de Tophanede âmirlik satınalma ko- misyonunda yapılacaktır. Teknenin keşif bedeli 498 buçuk lira, teminatı 74 lira 'Ti kuruştur. Makinenin keşif bedeti 247 lira, teminatı 37 lira 5 ku- ruştur. Şartnamesi ve keşfi komiş- yonda görülebilir. İsteklilerinin ka- nuni vesikalarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri, < «5783 «1933» * 1000 kilo kalay, 100 kilo nişadır, 100 kilo pamuk 28/3/939 salı günü sant 1430 da 'Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satınalma komisyo- nunda pazarlıkla alınacaktır. Hepsi- nin tahmin bedeli 2988 lira, kati İ teminatı 448 lira 20 kuruştur. Şart- name ve nümuneleri komisyonda gö- rülür, İsteklilerin kanuni vesikalar rile beraber belli. santte komisyona gelmeleri, <OTT » «192 * 1550 adet bez su kovası alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 28/3/939 salı günü saat 15 de Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satınalma Ko.da yapılacaktır. Tahmin bedeli 1860 lira katl teminatı 279 liradır, Şartname ve nümunesi Ko. da görülebilir. İstek- lerin kanun! vesikalarile beraber belli santte Ko, na gelmeleri (580) .(1960), * 1100 çift kadar er kundurasi alma» caktır. Pazarlıkla eksiltmesi 28/3/939 sah günü saat 15,30 da Tophanede İs- tanbul Levazım âmirliği satınalma Ko, da yapılacaktır. Tahmin bedeli 5000 lira kati teminatı 750 Tiradır, Nü- munesi Ko, da görülebilir. İsteklile- rin kanun! vesikslarile beraber belli saatte Ko. na gelmeleri, (582) (1962) Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU 25 Mart 1939 iktisad Vekâletinden Dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat tahsili için Avrupaya gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka imtihanı şartları 1 — Avrupaya tahsile gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka im- tihanı şartları hakkında evvelce yapılan ilân aşağıdaki şekilde tadil edilmiştir. 2 — Avrupa dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat meslek mekteple. rinde tahsil ettirilmek üzere müsabaka ile 30 talebe alınacaktır. Bu tâlebe- lerin (10) u dericilik, (10) u yünlü mensucat ve (10) u da pamuklu mensücat tahsili yapacaktır. 3 — İsteklilerin öşağıdaki şartları haiz bülunmaları lâzımdır. A — Türk olmak, B — Sıhhati tam ve tahsili edeceği sanat şubesinde çalışmağa müsait olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve ve askerliğini yapmış veya hastalıktan başka bir sebeple tecil edilmiş bulunmak, D — Maarif Vekâleti bölge sanat okulları tesviyecilik, demircilik veya elektrikcilik şubelerinden mezun bulunmak, 4 — İmtihanlar; bölge sanat okulları müfredat programlarına göre âşâ- gıdaki derslerden olmak üzere 2/5/939 tarihinde Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmir bölge sanat okullarında yapılacaktır. Matematik, Mekanik, Makine ve mötör, Meslek teknolojisi ve malzeme, Lisan (Almanca veya Fransızca), ul atiden fazla not alara handa muvaf. Ayni deretöde veya lisandan daha anlar tercih edilecektir. Bu namzedler üç grupa tefrik edilerek mes- | Jeklerine gi 31.10/939 tarihi Beykoz, Feshane, He- reke ve Ka i iabrikalarınd fabrika kurslarına de- vam edeceklerdir. Staj müddet kendile şer lira verilecektir. 6 — Staj müddetinin sonunda #âbrikalarda yapılacak kurs imlihanların- da ve umum! çalışmalarında muvaffakiyet gösteren ve ahlâkan mazbut ol- duklarına kanaat getirilen namzedler Avrupaya gönderileceklerdir. Bu imti- knlarda muvaffak olamayanlar serbest kalırlar ve hiçbir hak talebinde bulu- namazlar. İmtihanda muvaffak olarak Avrupaya gönderilecek talebe Sümerbun- kın idare ve nezareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar lisan kurslarına devam edecek ve 1940 senesi kış sömesterinde meslek tahsiline başlayacaktır. 7 — Avrupaya gönderilecek talebe Sümerbank fabrikalarındaki staj ve Avrupadaki staj ve tahsil müddetlerinin bir misli fazlasile İktısad Vekâleli- rün göstereceği işlerde usta, ustabaşı veya fen memufu olarak çalışacaklar. dır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avrupaya gönderilecek her talebe bir taahhütname verecek ve muteber bir kefil gösterecektir. 8 — 'Talipler en geç 15,/4/919 tarihine kadar dördüncü maddede yazılı bölge sanat okullarından hangisinde imtihana gireceklerini gösteren bir isti- da ile aşağıdaki vesikaları İktısad Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne gün- dereceklerdir. A — Nüfus hüviyet cüzdanı, B — Askerlik vazifesinin yapılmış ren vesika, Ç — Mektep şehadetnamesi, D — Hüsnühal varakası, E — Çalışacağı sanata mütchamınil bulunduğunu gösteren resmen tas- di kedilmiş sıhhat vesikası. F — Altı adet vesikalık fotoğraf, 9 — Fazla izahat #lmak istiyenler İktısad Vekâleti Sanayi Umum Mü. dürlüğüne müracaat etmelidirler. (913) (1743) ' Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş 1 - - Balıkesir vilâyeti dahilinde bulunan Kocaçay ıslâh ve sulama işlerile ! Mürüvvetler deresi ıslâh ameliyatı inşaatı keşif bedeli (433,639) lira (61) kuruştur. ; : ; 2 — Eksiltme 14/4/939 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Nafia Vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. i 8 — İstekliler eksiltme şartnamesi mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (21) lira (69) kuruş mukabilin- desular umum müdürlüğünden alabilirler. z 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (21,095) tira (60) kuruşluk muvakkât teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida İle Vekâlete mü- racaat ederek bu'işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmayanlar eksiltme. ye iştirak edemezler, 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatteri bir sa- at evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri Izımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (939) (1793) Dahiliye vekâletinden: Kırklarelinde açılacak artezyen kuyusuna ait eksiltme ilânı Kırklarelinde tahtelzemin su araştırmaları için bir artezyen sondaj kuyu- su açılması işi 3490 sayılı kanun hükümleri dairesinde kapalı zarf usulile ek- siltmeye konulmuştur. İşin keşif bedeli 13186 liradır, Muvakkat teminatı 989 liradır. İhale 6/Nisan,/1939 tarihine raslayan perşembe günü saat onbirde Kırk- lareli belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır. Müng kasaya işlirak edeceklerin buna muadil sondaj işl yaptıklarına dair Nafıa Ve- kâleti vesikasımı teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. Şartnameler bilâ- bedel Ankarada belediyeler imar heyeti Yen şefliğinden ve Kırklareli belediye- sinden alınabilir. Bu hususta fazla izahat almak isteyenlerin belediyeler imar beyeti fen şefliğine ve Kırklareli belediyesine müracasilsri ve kapalı teklif zarflarının muayyen günde saat ona kadar Kırklareli belediyesine verilmiş ve. ya posta ile bu saate kadar gönderilmiş olması lâzımdır. Postada vaki olacak gecikmeler kabul edilmez, (887) (1670) ADEMİi iKTiDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI - HORMOBİN eya teci”edilmiş bulunduğunu göste Her eczanede arayınız.