25 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

25 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

z 25 Mart 1939 AKŞAM Sahife 15 GRiPSİiZ, NEZLESiZ, ÖKSÜRÜKSÜZ * VALDA Pastilleri Finiş VALDA ismi e ısrar ediniz. Her mühim eczanede bulunur. KESKİN KAŞELERİ; Kırıklık, Nezle, Grip, Romatizma, baş ve diş ağrılarına birebirdir. Bal SALİH NECAT: pastilleri sayesinde kabildir. 'Scandinavlan Near East Agency Galnta Tahir han $ üncü kas Tel: 44001 - 7-5 Bvenska Orlent Linlen Gothenbulg 84 limanları arasında 15 günde bik asiri Si svdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gethenburg ve Odlo- dan beklenen vapurlar, Günberg vapuru 77 Marta doğru Boreland vapuru 8 nisana doğru. İsa vapuru 40 nisana doğru. Yakında İrtanbuldan Hamburg Roter- .— 5 Kopenhaz, Gdynia Gothenberg, £ vapuru 27 Marta ie Boreland vapuru 2 Kisana doğru. İsa vapuru 17 nisana doğru. (DİR DAŞLANCIC NER OLANI BANK Dr. FETHI LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gah ta tahlilleri v6 (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN- DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu » Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel 40534 Dr. İhsan Sami ÖKSÜRÜK ŞURUBU Öksürük ve nefes darlığı, boğmaca ve kızamık öksürükleri için pek tesirli ilâetir, | amm | tesi günü sesi Gay rirmenkul satış ilânı ei Emniyet sandığı a hek Bay Niyazi ve bayan Fatma Behieenin 10777 hesap No. sile sandığımızdan aldıkları (3000) iiraya karşı birinei derecede ipotek edip vadesinde borcu ödemediklerinden haklarında yapılan takip üzerine 3202 numaralı kanunun 46 cı maddesinin matufu 40 ıncı maddesi mucibince satılması icap eden Beşiktaşta Cihannuma mahallesinde Bostanbaşı ve Muhtarlevvel sokağında İ &ski 17 yeni 2, 3 numaralı; kârgir bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır, Arttır. maya girmek istiyen 375 lira pey akğesi verecektir. Milli bankalarımızdan bi- rinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye ve dellâliye rusumu borçluya âittir. Arttırma, şartnamesi 25/3/939 tarihinden itibaren İetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicili kaydı ve sair lüzumlu izahatta şarinamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkaran gayri menkul hakkın» da her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 11/5/939 tarihine müsadif perşembe günü'Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 den 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan almması icap eden gayri menkul mükellefiyeti sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarti Aksi takdirde son ür ım taahhüdü baki kalmak şartile 29/5/939 pazartesi güni ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapıla» caktır. Bu arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır, Hakları tapu sicillerile sabit olmayan alâkadarlar ve irtifak haklı sahipleri- nin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dair iddişlarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lzımdir. Bu suretle Haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicilerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla wâlümat almak İstiyenlerin 938/11/92 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur, * DİKKAT Emniyet sandığı; Sandıktan âlinan gayri menkulü ipotek etmek isti yenlere muhâmminlerimizin koymuş olduğu kıymetin rsfını tecavüz etme. mek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göster mektedir. (1991) YALOVA KAPLICALARI Yalova kaplıcaları çamaşır esi için çamaşı; yıkama makinesi, büz makinesi, bulaşık yıkama makinaları alınacaktır. Alâkadarların her gün sabahları saat 10 dan 12 ye kadar Calatada Denizbankta 4 üncü katta Yalova kaplıeları müdüriyetine müracaat edilmesi, Kastamonu Nafia müdürlüğünden 1 — Kastamonu vilâyet merkez kasabasında projesi mucibince yeniden in- ga edilecek adliye binasının mayıs 939 sonuna kadar bitecek olan betonarme temel inşaatını müteakip kâgir duvar ve çatı aksamına sit tanzim edilen 26193 lira 26 kuruşluk evrakı keşfiyesine göre in: Kapalı zarf usulile eksilt- meye konulmuştur. : 2 — İsteklilerin bu işe ait bütün evrakı keşfiyesinin Ankara, İstanbul ve Kastamonu Nafia müdürlüklerinde görebilirler. 3 — İhale 17/nisan/939 pazartesi günü saat 16 da Kastamonu Nafia daire- sinde toplanacak eksiltme komisyonu tarafından yapılacaktır. 'Eksiltmeye girebilmek için $6 7,5 dan 1964 lira 50 kuruşluk verilecek te- minatın 2490 sayılı kanunun 16, 17 inci maddelerine göre ekslitme komisyo- nu namına Kastamonu Nafia müdüriğü adresine her hangi bir Ziraat bankası veznesine yatırılarak makbuzunun komisyona gönderilmesi ve Nafiz Vekâle- tince evvelce kendilerine verilmiş müteahhitlik vesikası ile İhale gününden bir hafta evveline kadar bulundukları vilâyete resmen müracaat ederek bu İnşaa- tı yapabileceklerine dair alacakları ehliyet vesikasının ve 939 yık 'T. C, odasın- ca tesci! edilmiş vesikaların ihale gün ve saatinden Iâakal bir saat önce Kas- tamonu Nafia dairesinde toplanacak komisyona gelmiş bulunması şarttır. 5 — Posta ile gönderilecek teklif mektuplarile istenilen vesika ve makbuz- Jar iadeli ve teahhütlü gönderilmesi ve ihale saatinz kadar komisyona gelmiş Bulunması lâzımdır. 6 — Postaların gecikmesindeş dolayı zamanında gelmeyen teklif mektup- Jarı ve evrakı müsbiteler nazarı İtibare alınımyarak sahibine ret olunur. Bu inşaata dair fazla tafslüt isteyenler bir mektupla Kastamonu Nafia müdür- lüğünden sorabilecekleri ilân olunur. o (1045) (1955) İstanbul sıhhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonundan: A Şişli Çocuk hastanesinde yapılacak asfalt yol İnşeztı, Eksiitmeye konulan iş: , Kişi bedeli ..... ? 942 lira 94 kuruş. Muvakkat garanti * 71 Hradır. Şişli Çöcuk hastanı yapılacak asfalt yol inşaatı işi için istekli çık- madığından eksiltmesi 3/4/939 pazartesi günü saat 14 de bırıkılmıştır, Eksilt. me Cağaloğlunda sihhet ve içtimai muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır, İstekliler şari name ve keşif hülâsası ve buna bağlı diğer evrakı her gün komisyonda görebilirler. İstekliler cari seneye alt tica- ret odasi vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belğeler ve bu işe yeter muvak- kat garanti makbuz veya banka mektaibu İle birlikte bu işe benzer 500 liralık Iş yaptığına dair eksiltme tarihinden &nsz8 gün evvel İstanbul vifyetinden almış oldukları ebiiyel vesikalarile birlikte belli gün ve saatte komisyona get- * meleri, (2013) Istanbul telefon müdürlüğünden İşçilerimize 86 çift vidalâ potin pazarlıkla satın alınacaktır, Muhammen bedel 498,40 ilk teminatı 37,50 liradır. Şartnamesi her gün levazım dairesinde görülebilir, İsteklilerin gi tele ve dani vesalkle 3/* si günü 54 müddet temin edek. KIZILAY Genel Merkezinden : Kızlay umumi meclisi 1939 senesi Nisanının 17 inçi pazartesi günü sa- at 10 da Ankara Yenişehirde cemiyetin umumi merkez binasında alelâde içtimaımı yapacağından murahhasların yukarda yazılı gün ve saatte Kızıl- ay umumi merkezin! teşrifleri rica olunur. MÜZAKERE RUZNAMESİ 1 — Reis ve ikinci relslerle kâtiplerin seçilmesi, 2 — Umumi meclis tetkik komisyoru ve umumi merkez, e leminirin ee İle kabulü halinde umumi merkez zimmetinin ibrası, 2 — 1939 - 1940 bütçesinin tasdiki, 4 — Çıkacak azanın yerine diğerlerinin seçilmesi, 5 — Tetkik komisyonu azasının yeniden seçilmesi, 6 — Umumi merkez teklifleri, Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden Bay Ahmed Hüsameddin ve Hüseyin Sabahattin nâamlarına velâyeten ve kendi namına esaleten bayan Meziyet 13674 besap numarasile sandığımızdan “ aldıkları 30C0 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borçlarını Vermediklerinden haklarında yapılan takip üzeri numaralı kanunun 45 ci maddesinin matufu 40 cı maddesine göre sat cap eden Beşiktaşta Kaptan İbrahim ağa mahallesinim Köprübaşı sokağında eski 8, 8 Mü. 8 Mü. 8 Mü. yeni 26, 28, 30 32 kapı numaralı alt kat bede: ıvarları kârgir diğer ki- sımları ahşap altında iki dükkânı olan iki evin tamamı bir buçuk ay müd. detle açık arttırmaya konmuştur, Satış tapu sicil kaydına göre yapılmakta Gr, Artırmaya girmek istiyen 553 lira pey akçesi verecektir, Mili bankaları- Mısdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye ve dellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 25/3/939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve Sair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Artlırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayri menkul hakkın da her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur, Birinci arttırma 11/5/4939 perşembe günü Cağaloğlunda kâin sandığımızdea saat 14 den 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihâle yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icap eden gayri menkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranım taahhüdü baki kalmak şartile 29/5/939 pazartesi günü ayni mahalde ve ayni saatte son artırması yapıla- caktır. Bu arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmayan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle hrklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 9398/1458 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Dikkar Emniyet sandığı; Sandıktan alınan gayri menkulü ipotek göstermek isti- yenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kiymetin nısfını tecavüz etme. mek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göster- mektedir. (1992) Kalörifer tesisatı yaptırılacaktır Kastamonu Nafia müdürlüğünden 1 — Kastamonu vilâyeti merkez kasabasında emanet suretile ve komisyonu mahsus marifetile yeniden inşa ettirilmekte olan kırk yataklı hastane binesı- Dın sıcak sulu kalorifer tesisatı için Nafia Vekâletince tanzim edilen umum! ve fenni şartnamesine göre yapılan (16296) lira «35» kuruşluk evrakı keşfiyesine göre yapılması kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — İstekliler bu işe ait evrakı ke'fiye ve umumu, fenni şartnamesini ve mukavele suretile eksiltme şartnamesir.? Ankara, İstanbul ve Kastamonu Na- fa müdürlüklerinde görebilirler. 3 —— İhale 17 Nisan 939 pazartesi günü saat 15 de Kastamonuda Nafla müs dürlüğünde toplanacak eksiltme komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 — Eksiltimeye gi mek için 96 7,5 teminatı olan 1222 Jira 23 kuruş- İuk verilecek teminatın 2490 saylı kanunun 16 ve 17 inci maddesine göre Kastamonu Naflası namına herhangi Ziraat bankasına yatırarak makbuzun komisyona gönderilmesi ve bu işi yapabileceğine dair ihale gününden bir haf- tâ evvel bulundukları vilâyete müracant ederek alacakları ehliyet vesikası ile 939 sicilli ticarette kayıtlı olduğuna dair vesikanın ihale gün ve saatinden Mâskal bir saat evvel Kastamonu Nafia dairesinde toplanacâk komisyona gönderilmiş bulunması farttır. 5 — Posta ile gönderilecek teklif mektuplarile vesikalar iadeli taahhütlü olması ve ihale saatine kadar komisyona gelmiş bulunması şarttır. Postaların gecikmesinden dolayı yamanmda gelmiyen teklif mektupları nazarı itibara alınmaz. Bu hususa dair fazla tafsilât istiyenler bir mektupla Kastamonu Nafia müdürlüğünden #sorabilecekleri ilân olunur. (1044) | Kolins ü riniz pırianıa gıbı parlar. Dişleriniz çürümez, sağlam kalır, çirkin, sarımtırak seksleri izale eder. Dişlerin gürümesine sebep olan mikropların tohum larmı imha ederek dişleri beyazlatır. ve (1994) günelieştirir. KOLİNOS'LA o GÜLÜŞÜNÜZÜN PARLAKLIĞINI (O YÜKSELTİNİZ. Macun tekaif edil- miş olmakla bir tüp Mhtiyacinım — wzun Büyük tübü 4, Küçük tübü 124 Er. e