26 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 TURAKINA TARİHİ Yazan: İSKENDER F. SERTELLİ ROMAN Tefrika No. 92 Sung köylüsü, tepeden işaret verince, yüzlerce vahşi hayvan Mogol ordusunu önledi Acaba, Ulu 'Tanırı, Moğollara &ci- miş mıydı? Gök gürültüsünün birdenbire dur- ması Moğolları yeniden gayrete ge- tirdi. Atlılar yaylarını gererek, ok ,torbalarını önlerine çektiler. Düz yok ,dan atlarını koşturanlar; — Artık Klavuza itiyacımız yok... Şehrin kapısını görüyoruz, Diye bağırışıyorlardı. Bu sırada Sung köylüsü; — Ben şuradaki tepeye çıkacağım. Oradan size işaret vermeden şehre hücum etmeyin! Dedi. Samo boş bülündu.. ve köy- lünün tepeye çıkmasına müsaade et- ti. Biraz sonra, köylü, Moğol ordu- suna, koynundan çıkardığı uzun bir bez parçasını sallıyarak işaret veri. yordu. Sonradan < ânlaşıldı ki, bu işaret Moğollardan ziyade Sunglara aiddi... Birdenbire yolların etrafında ve önündeki küçük hendeklerin dibin- der, bir takım mazgallar açıldı. Ve bu hendeklerden yüzlerce aslanın ve diğer vahşi hayvanların kükreyerek, Moğol ordusunu önliçdikleri görüldü. Moğollar bir an;İçinile şaşırarak tersiyüzüne - hem de birbirini çiy- nercesine - kaçışmağa başladılar. Samo: -— Felâket, felâket... ye haykırıyordu. Ön safta bu- lunan oMoğpi atlılarından kırk elli kişi hayvanlarile beraber vahşi hay- yanların içine düşerek boğuşmağa başlamıştı. Sunglar, binlerce yıldır insan aya- ğı girmemiş Kara Sung dağlarında- ki canavarları büyük kapanlarla ve “kementierle yakalayıp şehir dışında- ki hendeklere getirmişlerdi. Sunglar, belilydi ki, bu işi akılları durduracak bir cesaretle başarmış- lardı, Kaçışan Moğollar; — Gök Tanrı bize felâket haberi K fakat biz kulaklarımızı tıka- dık. Cezamızı göreceğiz. Diyorlar ve Samoya karşı kin ve hiddetlerini izhar etmekten çekinmi- yorlardı. Moğollardan biri: — Gök gürlemesine karşı Cengiz han bile Kantonu terk edip çekik mişti, Biz ne diye ve kime güvenerek yürüdük? Diye söyleniyordu. Sâmo bu sözle- ri duydu. ve atını sürerek, Moğol akıncısının yanına koştu.. yanında- ki atlının mızrağını çekerek, söyle. nen akıncının göğsüne sapladı. Alçak! Yola çıkmadan, bu sa- vaşta ölüm var. dönmek yok.. diye ant içen sen değil misin? Dünyayı fetheden Moğol erleri, yerlerde sü- rTünan bu azvallı mahlüklardan kor- kup kaçar mı? Moğol akıncısı at üstünde dura- madı.. yaralârarak yere “ yuvarlandı, Bunu gören Moğollar yol üstünde durarak bağrıştılar: — Ne yapalım. Nereye gidelim? Kendimizi aslanların kucağına mi atahm? Samo bağırdı: — Heri... Şehir kapısını tutacağız. Buraya kadar geldik, geri dönmiye- ceğiz. Yüzünü arkaya çeviren erkek değil, dünyanın en alçak kahbesidir. Moğollar hiza geldiler. Mızrakları- nı aslanların kamına saplıyarak, düşe kalka yolun ortasindan şehir kapısına doğru ko$uşmağa başla. dılar Samo, Sung köylüsünün oynadığı oyunu gözile görmüştü. Yumrukla- rını sıkarak; — ümde ilk defa böyle bir tu- zağa düştüm, diyordu, âlacağı olsun Sungların Önde giden Samonun firkası bir hayli telefat vererek, (Ni - Sun) ka- pısına dayanmıştı. Hendeklerden çıkan vahşi hayvan- lar - önde aslanlar olduğu halde - Atsunun - fırkasına doğru İlerliyor. dardı. Samo, Sung köylüsü turafından aldatıldığını düşündükçe hiddetini yenemiyordu. O sırada köylüyü ele geçirse, dişlerile didikleyip Öldüre- cekti, “ «Kapıyı açmazsan, yakacağım!...» Samo. şehir kapısını zorlamağa başlamıştı. Bir yandân (Ni - Süng) u zaptetmeğe çalışıyor, bir yandan da Sung prensine: «Kapıyı açmazsan, şehri yakaca- ğım. Hepiniz mahvolacaksınız!» Diye haberler gönderiyordu. Şehir kapısına dayanan Moğollar, surlardan hiç bir mukabele görmü- yorlardı, Sungların okçular; muha- ripleri ve nihayet ortalığı kaç yıldır kasıp kavuran asiler nereye gitmiş lerdi? Neden, şehir kapısınd"düyanan Moğollarla harb etmiyorlardı? Sung- şehri lar acaba Moğollara yeni bir tuzak mı hazırlamışlardı? Şehrin biraz gerisindeki yollara yayılan vahşi hayvanlar, arkada ka- lan Atsunun fırkasını iyice sarmışlı Moğollar vahşi hayvanlarla omüca- dele ederken, (Ni - Sung) surları üs- | tünden Samoya şöyle bir mektup atıldı: «Şehre girmekte neden 1s- | rar ediyorsunuz? Bütün Sung- lar dağa çekildiler. Şehir içine | girerseniz, vahşi hayvanlarla karşılaşacaksınız! (Dışarıdaki aslanlar ordusunu yenebildiniz | mi ki, şehir içine girmeğe sa- vaşıyorsunuz? Eğer yurdunu- za sağ olarak dönmek isterse- niz, hemen kapimızdan çeki- lip gidiniz» Ma - Çi - Sung Samo bu mektubu alınca, şehir kapısı önünde zabitleri topaldı — Sung prensinin söylediklerine inanalım m? Diye sordu. O gün saatlerce süren bu konuşmada Moğollardan bir kısmı dönmek, bir kısmı da baltalar- la kapıyı yıkıp şehre girmek fikrini Heri sürmüştü. Samo, arkadaşı Atsuyu çağırttı... Bu vaziyeti ona da anlattı, — Sen benim yerimde olsan ne ya- parsın, Atsu? dedi. Hayvan sürüle- rinden korkup kaçar mısın? Yoksa şehre girmek mi istersin? Atsu: — Kaçnıak, kahbelere, korkaklara yaraşır. Cengiz ordusu şimdiye ka- dar hiç bir savaştan kaçmamıştır. Deyince, Moğollar baltelarına sa- rıldılar. Kapıyı kırmağa başladılar. Atsu bu'arada Samo ile konuşur. ken; vahşi hayvanların birçoğunun dağlara kaçtığını da ilâve etmişti, Geride kalan askerler yavaş yavaş şehir önünde toplarıyordu. Samo bunu görünce sevinmişti. — Ma - Çi'ye her haldeiyi bir ders vermeliyiz, Atsu! Bu adam hay- van sürülerine güvenerek bize mey- dan okuyor. Bizim, dünyayı titreten büyük Moğol ordusuna güvenimiz yok mudur? Buradan kollarımızı sallıyarak geri dönersek, Kubilây ve Turakina yüzümüze tükürmez mi? Samonun cesaretini görenler şeh- re girmekte ısrar gösterince, mane- viyatı bozulan ordu tekrar ve bir anda hıza gelerek, o gün öğleden sonra şehir kapısını kırmağa muvaf- fak olmuştu. İlk safta içeri giren at- hlar büyük, fakat tenha bir mey- danla karşılaştılar. Ortada hiç kim. seler yoktu, Câddeler ve sokaklar bu meydanın sonunda başlıyordu. Mo- gollar, Sung prensinin en büyük mü- dafan silâhı olarak kullandığı vahşi hayvanların nereden çıkacağını dü- şünerek meydana yayıldılar, Samo bu meydanın ortasında böş metre kadar uzunluğunda bir dikili taş gördü. Bu taşın üstünde Moğol- lara hitaben yazılmış şu satırlar vardı: (Arkası var) AKŞAM Haftalık radyo proğmı Tütkiye Radyodifüzyon Postaları DALGA UZUNLUĞU 1609 m. 133 Kes. 120 Kw. 19/74 m. 15199 Kos, 20 K 31,10 m. 9465 Kes 20 Kw. ANKARA RADYOSU Pazar 26/3/939 TÜRKİYE SAATİLE TAÇ T.A P, 120: Program, 1235: Müzik (Kükçük orkestra - Şef; Necip Aşkın): 1 - Lahar e» Çocuk prens öperetinden potpur, 13: Memleket saat ayarı, ajans, meteoroloji , (Küçük orkestra - Şef: Nesip Aşkın): 2- Sehrader - Akşam üzefi hazin parça), 2 - Panl Lineke - Ye- şil “vadilerde bir randevü, 4 - Brahms « Macar dansı No. 3, 5 - Gebhardt - Nok- turno - Ninni, 6 - J. Strauss - Ritter Pasman - Komik operasının balesi, 13,50; Türk müziği oOÇalanlar: oVecihe, Ruşen Kam, Cevdet Kozan, Okuyan: Mustafa Çağlar. 1 - Rast peşrevi, 2 - Dedenin - Rast şarkısı - Sepin aşkınla çâk oldum, 3 - Dedenin « Rast şerkis - Yine bir gülnihal, 4 - Kema) Emin - Mahur şar- kı - İki gözüm sensiz, 5 - Cevdet Kozan- Ud taksimi, 4 - Rakımın Uşşak şarki —- Silemem b - Halk türküsü - Mis- ket geliyor, 14,20 - 1430: Konuşma (Ka- dın saati - Çocuk terbiyesine dair). (Pazar 3 şma (Çocuk saati), (Şen oda müziği - İbrahim Ateş böcekleri) , 19,15: Türk mü- ziği, (Fam heyeti) Celâl Tokses ve ark: daşları, 20. meteoroloji haberleri, 20,15 Çölânlar: Vecihe işen Kam, Cevdet Kozan. i Rıra Ahıskan, Melek il beyin - Muhayyer peş- Arif bey - Muhayyer şarkı — yhahe tarapg&hı mey, 3 -Tanbur- Al Muhayyer ga Suphi Ziya - Hüseyni şarkı - F. r gül için, $ - Refik Fe ni şarkı - Kimin mecburu « 6 - Şevki beyin - Hüseyni şarkı - Hicran oku,sinem deler, 7 « Nev- resin - Muhayyer şarkı - Gün kavuştu, 8 - Mahmud Celâleddin paşanın - Mu- hayyer şarkısı - Niçin mahzun bakarsı: 9 - Muhlis Sabahaddin - Hicazkâr şa kı - Bahar geldi gün açıldı, 10 - Halk türküsü - Yürü dilber yürü ömrümün var, Memleket, saat ayarı, 21: Neşeli plâklar - R., 2140: Müzik (Riyaseti bur bandosu - Şef: İhsan Künçer). A, Armoks - Dalga'ansın sancaklar (Marş), 3 - 14 (Vals), Fingal mağarası (Uvertür), 4 - Gustave Chartenler - İtalyâ imtibaları (Senfonik parçalar) a) Serenad, b) Çeşmede, ei K çük katırlar üzerinde bir gezinti, çi Dağ larda, 12; Anadolu ajafisi (Spor servisi), 22,10: Müzik (Dans müziği - PL), 2245 - 73: Son alars haberleri ve yarınki prog- ram Delihes - Kopelya balesinden Pazartesi 21/3/939 1230: Program, 1233: Türk müz 13: Memleket sant ayarı, ajans, metsoro- loji haberleri, 12,15: Müzik (Küçük or- kesira - Şef: Necip Aşkın: 1 - Zichrer - Viyanalı küçük kiz (Vals), 2 - Gebhardt - Maskarade (Konser vala), 3 - Sinir - Viyana geceleyin güzeldir... 4 - Ruhins- telin - Kostümlü balo sültinden Napoli balıkçıları, $ - Heuberger - «Şerkda» süi- tinden - Rakseden kular, 7 - Köâler Bdla - Kelebek avı - Balet müsiği, 1345 — 14: üllafıf müzik - Pİ). 1820: Program, 1835: Müzik Cazband - Pi), 18: Konuşma (Doktorun saati). 191; Türk müziği (Halk türküleri - Sadi Yaver Atamanı, rışık program: Saz eserleri) Hakkı Der- man, Eşref Kadri, Basri Üfler, Hasan Gür, Hamdi Tokay, 20: Ajans, metcoroloji ha- i borsası (flat), 2115: Türk üklasik program) İdare eden: Me- #ud Cemil Ankara radyosu küme heyeti: i Zeki Mehmed ağa - Ferah- 2 - Hammami Zade İsmati Dede - Perahfeza - Birinel beste, 3 - Ham- mami Zade Ismali Dede - Ferahfeza ağır semai, 4 - Reşad Erer - Keman taksimi, 5 - Hammumi Zade İsmali Dede - Şeh- naz şarkı - Sana ey canımın canı efen. dim, 6 - Kemani Riza efendi - Şehnaz sarkı - Meramu andelibin, 7 - Dellâi Za- de - Şehnaz şarkı « Etmedin bir lâhza ihya, 8 - Dede efendi - Şehnaz şarkı » Gönül durmaz çağlar, 9 - Hammami Za- de İsmail Dede - Ferahfeza - Yürük se- mal, 10 - Tanburi Osman beyin - Ferah- feza saz semaisi, Zi: Memleket saat aya- rı, 21: Konuşma, 21,15: Esham, tahvilât, kambiyo - nukud borsası (fiatı, 2125: Neşeli plâklar - R., 2130: Beethoven ge- cesi: Ölümünün 112 nel senesi münasebe- İlle, 1 - Konuşma: Cevad Memduh tara- fından «Beethoven'in hayati ve ceserleri», ? - Müzik; Sonata (Sonata guasi una fantasia), Mehtab (Opus 27, N. 2, Do minör), Piano için, Adaglo sostenuto, Al- Jegretto (Trio), Presto ağitato, Çalan: Ce- mal Reşid, 4 - b) Trio N.6, Opus 70,N.1, Re majör (Piyano, keman ve viyolonsel için). Allegro vivace e son brio, Lasgo assal ed esprestiyo presto, Çalanlar; Fer- > Erkin (Piyano), Necdet Alak (Ke- Mesud Cem (Viyolonsel), Benteni N. 9 Opus 125, Re minör (Koro- Mu- PI,, Allegro, ma non troppe, unpoco maestoso Molto vivace - Seherzo 2, Ada- gio molta e cantabile - Andante mode- Tato, Finale (Presto - Allegro assal - An- dante moderato - Presto - Allegro assal - Alia Marcıa - Andante maestoso, Allegro da non - tanto - Prestissimo. Çalan: Ber- lin Devlet Operası orkestrası Söyliyen- ler: Lotte Leonhard (Soprano), Jenny Sonnenberr (Kontralto), Bugen Transky (Tenot), Wühelm Guttmann (Bas) ve Bruno Kittel Korosu, 2345 -24: Son ajans haberleri ve yarınki program, 19,30: Türk müziği (Ka- | Salı 28/3/929 1240: Program, 1235: Türk müziği -Pİ, 13: Memleket saat ayari, ajans, meteoro- loji haberleri, 13,15: Müzik (Karışık prog- ram - Pl), 1345 - 14: Konuşma (Kadın saati - Ev kadınlığına dar). 1730: Konuşma (İnkdâp tarihi dersle- ri « Halkevinden naklen), 18 Program, 183: Müzik (Neşeli müzik - Pi), 19: Ko- nuşma (Türkiye postası), 19/15: Türk mü- ziği (Faml heyeti) Okuyun: Tahsin Kara- kuş ve Safiye Tokay, 20: Ajans, metaoro- loji haberleri, ziraat borsası (flat), 20,18 Türk müziği: Çalanlar: Zühtü Bardakoğ- Ii, Cevdet Çağla, Cevdet Kozan, Kemal Niyazi Seyhun. Okuyanlar: Badi Hoşses, Semahat 1 - Hicaz peşresi - Osman beyin, 2 - Şerif İçinin - Hicaz şarkı - Derdimi ummana dötüm, 3 - Şev- ki beyin - Hicaz şarkı -Af eyle suçum ey güli ter, 4 - Şekip beyin - Hicaz şarkı - Mahvolsun o tali, $ - Kemal Niyazi Sey- hun - Kemençe taksimi, 6 - Yesari Asi- mın - Tijcaz şarkı - Sazlar çalınır, 7 - Hi- caz türkü - Çıkayım gideyim be kuzum, 3 - Mahmud Celâleddin paşa - Hüzzam şarkı - Kerem eyle mestane kıl, 9 - Rakı- mın- Hüzzam şarkı - Aşkın bana bir gizli elem oldu yar, 10 - Leminin - Kürdü hicazkâr şarkı - Nazlandı bülbül, 21: Mem- leke saat ayarı, -21: Konuşma, 21,15: Es- ham, tahvilât, Kambiyo - nukud borsası (flat), 2125: Neşeli plâklar - R., 2130: Müzik (Radyo orkestrası » Şef: Praeto- ri9s)! İ - L. van Beethoven: «Die Welhe des Hâvtete uvertürü, Op. 124,2 - L van Beethoven: 3 üncü senfoni mi “bemol majör (Erolka), Op. 55. Allegro con brlo, Marica funebre, Adagio assal, Seberzo, Allegrö vivace, Final, Allerro molto, 22,30: Müzik (Operetler - PL), 78: Müzik (€ band - Pİ), 2345 - 24: Son ajans haber- leri ve Yarınki program. Çarşamba 29/3/9389 1230: - Program, 1235: Türk müziği: Çalanlar; o Vecihe, Fahire Fersan, Refik Persın, Reşad Erer. Okuyan: Muzaffer İlkar. 1 - Uşşak peşrevi, 2 - Rahmi be- yin - Uşak şarkı - Ağysre nigâh eyledi- Bim, 3 - Leminin - Uşşak şarkı - Yaşa” gulu - Uşşak şarkı - Bir gün geleceksin 3 - Mendelssohn - Bartholdy - | | diye, 5 - Refik Fersan - Tanbur taksimi, 6 - 'Türkü - İzmirin içinde vurdular beni, 7 - Türkü - Şu dağları delmeli gönülü eylemeli, 13: Memleket sant ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 13,15 - 14: Müzik (Riyaseticümbur bandosu - Şef: İhsan Künçer): 1 - H. Magutt - Asker maışı, 3 - E Waldtenfel - Dolores (Vals), 3 - Rossini - Semiramis operasının uvertürü, 4 —.A. Lulgini - Misır balesi (N.1,2,3,4). 11,80: Konuşma (İnkılâp tarihi ders- leri - Halkevinden naklen), 1830: Prog- ram, 1835; Müzik (Hafif senfonik plâk- lar), 19: Konuşma, 19.15: Türk müziği (Fasıl heyeti) Celâl Tokses ve arküdaş- ları, 20: Ajans, meteoroloji haberleri, zi- raat borsası (fiat), 2015: Türk müziği Çalanlar: o Vecihe, Cevdet Çağla, Refik Fersan, Kemal Niyazi Seyhun. Okuyan- lar: Müzeyyen Senar, Mahmud Karındaş. 1 - Suzinik peşrevi, 2 - Hacı Arif beyin - Buzinâk şarkı - Beni bizar ederken, 3 - Hiristonun - Suzinik şarkı - Görünce ger- danında, 4 - Hacı Arif beyin - Mahur şar- kı - Seninle durmak derdinâk eyler beni, 5 - Dede efendinin - Rast şarkı - Karlı dağı aştım da geldim, 6 - Rast şarkı - Ça- uma bak efede, 7 - seyni şarkı - Aman dağlar canım dağlar, 8 - 6. Kaynak - Hüseyni şarkı - Ayrılık 31, 9 - Ersurum mayası - Yavru humar gözlüm, 10-'Türkü - Sarı kurdele, 31: Memleket saat ayarı, 21: Ko- nuşma, 21,15: Esham, tabvilât, kambiyo - nukud borsası (fiât), 2125: Neşeli plâk- lar - R., 2130: Temsil (Tayyere piyango- su - Komesi). Yazan - Kemal Tüze, 22: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Necip Aşkın): 1 - Prelrer - Ay » Ay - Ay - (Se- renade), 2 - Hurby - Viyana öperetinden potpuri, 3 - Mieheli - Memleket hasreti, 4 - Gangiberger - Benim ayım (Senfon parçası), 5 - Kutsch - İs- panyol kaprisi, 8 - Cari Rydahi - Melodi, 7 - Löhar « Eva operetinin valsleri, 23: Müzik (Cazband - PL), 2345 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program, Perşembe 30/3/939 1240: Program, 1235: Türk müziği “PL, 13: Memleket saat ayarı, ajans ve meteo- roloji haberleri, 13,15 - 14: Müzik (Karı- şk program - Pl). 1730: Konuşma (İnkılâp tarihi dersle. ri - Halkevinden naklen), 1830: Prog- ram, 18,35: Müzik - (Virtüozlar - Pİ), 19 Konuşma (Ziraat saati), 19,15: Türk mü- diği (Pasi heyeti) Tahsin Karakuş ve ar- | kadaşları, 20: Ajans, meteoroloji haber- leri, ziraat borsası (flat), 20,15: Türk müziği: Çalanlar: Vecihe, Cevdet Çağla, Refik Fersan, Fahire Fersan, Okuyanlar: Mustafa Çağlar, Safiye Tokay. 1 - Nişa- bürek peşrevi, 2 - İsmail Hakkı beyin - Nişabürek beste - Bir kerre yüzün görme- gi, 3 - Ziya paşanın - Nişabürek A. Se- mal - By gül ne acap, $ - Ziya paşanın - Nişabürek #arkısı - Bin zeban söylersin, $ - Vecihe - Kanun taksimi, 6 - Aziz etendi - Nişabürek şarki, - Kırdı geçirdi, 7 - Nişabürek saz semaisi, 8 -Refik Fer- miştem ne güzel bezminde, 4 - Zeki Duy- | Faiz Kapancı - Hü- “ küçük 'Teddi | sansın - Hicaz Göğsümden Kaynağın » Türğları hep kaz ak 21: Memleket-sn, 21: Koni 21,16: Esham, tambiyo » ni borsası (flat), öşeli plâklar - 2130: Müzik (Oğ! Kentet) rullah Duygu -t, Orhan Borer 1 inci keman, İzmengü - keman, Zeki B - Viola, Envi Kakıcı - Çello, Weart - Kentet (La majör) (Klârinaylı sazlar kus teti için) o Allegyhetto, Menuetta, Allegretto con eni, 20: (Küçük orkestra Necip Aşkın)! İ $ Lautenschlager 4vera » Arjantin serenada, 2 - B İtâlyan Şarkım, 3 - 4. Strauss - Pals), 4 - 7. Strmi us5 - Polka, Nül. Bana bir dans daha çalsana (Vielodisi), 6 - Dos tal - Marş, 7” - $- Çigan yortusü, 3 - Sioiz - Prateiçlar tekrar çiçek aşıyor, 9 - Sehör Alp köylülerinin dans havaları, 23: (Cazband - PL), 2345 - 24: Son ajberleri ve yarin- ki program. Cum 339 1240: Program, Türk müziği -Pİ, 13: Memleket saat ajans, meteoro* 1oji hüberleri, 13,14 Müzik (Muhtelif neşeli plâklar), 17,30: Konuşma ip tarihi dersle- Tİ - Halkevinden n, 1830: Program, 18,35: Müzik (Oda'i - PL), 19: Ko- nuşma, 19,16: Türlği (Fasul heyeti) Çelâl Tokses ve aları, Hakkı Der- man, Eşref Kadri, ! Gür, Hamdi To- Kay, Basri Ürler, Şans, meteoroloji haberleri, ziraat 4 (fiat), 20154 Türk müziği: ÇalaZühtü Bardakoğ- Iu, Cevdet Çağla, : Fersan, Kemal Niyazi Seyhun. Okir: Halik Recai, Radife Neydik. 1 -n beyin - Uşşak Peşrevi, 2 -Lemininjâk şarkı - Nelen çektim neler canan Faiz Kapancı - Uşşak şarkı - Haysmıyor bir dem gönülden, 4 - Haldienemencioğlu » Nihavend şarkı - Gi salın, 5 - Zühtü Bardakoğlu - Taksi - Arif beyin - Hicazkâr şarki - C açıldı yine gül yüzlü yar, 7 - Sade Kaynağın - Hi- caz şarkı - Benim gi bütün sevmek, 8 - Yesari Asımın - * şarkı - Bilmem niye bir buseni, 9sman Nihadın - Hicazkâr şarkı - Ellgaktan bak, 10 - Şükrü Osmanın - Pt şariı - Gönül harareti sönmez, Zimleket saat aya» rn, 3i: Konuşma, 20Esbam, tahvili, kambiyo - nukud ba (fat), 21250 Neşeli plâklar - R., $ Müzik (Riyase- ticümhur Filarmonik strası) Şef: Ha- san Ferit Alnar. 1 - Sibelluş - 2 nci senfoni Re majör, (43, Allegretto, "Tempo Andante, ma to, Vivacissimo » Final, Allegro moder 2 - M. Mous- sorgeky - Soroçintsi fı, Enterodüksyon, 3 - M. Muossrgsky -lak dağ başında bir gece, 4 - F. Sme - «Batılmışni- sanlı» operasından vir, 2230: Müzik (Lieder - PL), 23: MülCazband - PL), 23,45 - 24: Son ajans'erleri ve yarınki program. Cumartesi /939 1330: Program, 13 Müzik ( hol, kabare ve saire) (14: Memiekek saat ayarı, ajans ve moroloji haberle- Tİ, 1410: Türk müziğyalanlar: Refik Fersan, Fahire Fersan, ıyan: Sadi Hoğ- ses, 1 - Osman beyin -güh peşrevi, 3 - Kazasker Mustafa İzze Sogüh şarkı - Doldur getir ey saki, 3 fimen Şen - Se- güh şarkı - Sun da içsli - Fahire Per- san - Kemençe taksim5 - Sedadın - Hüzzam şarkı - Cefayilerinle göynüm yıkılam, 6 - Halk türkü - Bafa girdim, 7 - Halk türküsü - Heem, 1440: Mü- zik (Cazband - Pi, Konuşma (Hukuk ilmi yayma kurtu - Kanun hâ- kimiyeti) Halkevinden wen « B. Sıddık Sami Onar, 1730: Program, iri Müzik (Dans sanli - PL), 13,15; Türküzlgi (Fasıl he- yeti Okuyanlar: TahalKarakuş ve Sa- İiye Tokay. Çalanlar; Hkı Derman, Eş- ref Kadri, Hasan Gür, Thdi Tokay, Bas- ri Üfler, 19: Konuşma iş politika ha- diseleri), 19,15: Türk miği (Halk müsi- kisi) Sıvası Âşık Veysel? İbrahim, Tak- dim eden: Sadi Yâveritaman, 1938: Türk müziği (Eski eserden müteşekkil program) oÇalanlar: Vene, Fteşad Erer, Ruşen Kam, Cevdet Kozi. Okuyan: Mu- allim Nuri Halil Poyrar, £ Ajans, mste0- roloji haberleri, ziraat bomsı (fiat), 20,188 Temsil (Fuzuli gecesi) 'ertib edenleri Ektem Reşid ve İbrahim)elideniz: 'Tem- sile Ankara radyosu kike okuyucuları Mesud Cemilin idaresindelştirak edecek- tir, 2115: Memleket saat yarı, 2115: Es- bam, tahvilât, kambiyo -nukud borsasi (fak), 2125: Neşeli plâlar - R, 2130: Folklor (Halil Bedi Yöneten), 2145: Mü- zik (Dans plfkları), 22, Haftalık posta kutusu, 2930: Müzik (Kpük orkestra « Şef: Nesip Aşkını: 1 - KPP - Yaz akşa- mı sülti, 2 - Glessmer Sabah selâmi (Fantezi), 3 - Gibish - Gekir keyfim (Vi yana şarkısı), 4 - Delibeş« Kopelya ba» lesinden bebek dansı, 5 - Walter - Sere- nnd, 23: Müzik (Cazbamd » Pi), 23,45 - 241 Son ajans haberleri ve Yarlaki program, marn imani rar ae Baş, Diş, Nevralji, kırıklık ve bütün mea ağa Nezle, Grip, Romatizma ağrılarınızı derhal keser. PAŞAAŞAŞIN İcabında günde 3 kaşe alınabilir. ayagi BANANA