18 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

18 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

13 Mayıs 1939 AKŞAMDAN AKŞAMA Suya vitrinoz bindi! “Su ucuzlasm!» diye yazıyorduk. gü cuzliyacakt diyorlardı. Bekliyor. uk. Bir de ne görelim? Bir kuruş bin- miş) - « Arnavutlar yeni müslüman olduk- arı vakit, her şeraite razı olmuşlar; namazların rekâtları kendile. tihe biraz fazla gelmiş. Hele tam ya- ı zamana raslıyan yatsıya bir türlü dayanamıyorlarmış. Meğer ilk mürşidleri, alışsımlar di- ?€ kendilerine şimdilik yalnız farzı, Sühneti, son sünneti öğretmişmiş. Yeni bir kadı gelince, adamcağızlar Planmış; ibadeti biraz hafifletebilir Wüyiz, diye, kalabalık halinde adalet Disma dayanmışlar, İçlerinden bi- tini murahhas göndermişler. Kadı, meseleyi öğrenince: — Net... « demiş. - İndirmek mi7. Siz eksik bile Kılhıyormuşsunuz. Bir de Milâti vitirlâzım... — Bâşka çaresi yok demek? — Katiyen; Murahhas Arnavut, boynu bükük, çıkarak, kapı önünde bekleşen Arkadaşlarına hazin hazin bakmış. - — İndirdi mi? > Ne münasebet more?... Üstüne de vitrinoz bindi! İ “Su işi de öyle. Bin dereden bin su getirerek - yak | Meleniyet ihtiyacıdır; yok ne kadar uz olsa, o kadar kâr vardır, diye- F Sürü nazariyeler yürütüyorduk, Vitrinoz bindi! Fakat bu meselenin böyle kısaca ileyle atlatılmağa tahammülü yek- bar, Öyle bir devirdeyiz ki, suyu çok ullanılmak hususunda ahaliye engel *E Çıkarmamalı, bilâkis kolaylıklar Söstermelidir. Medeni ve halkçı pren- lerimiz böyle icab ettiriyor. Halbuki: 1 — Umumi hamamlarda yedi tür- - bahşiş usulü caridir. Kılığı kıya- eti orta şemailde bir adam bir lirayı Vermeden yakayı sıyıramıyor. 2 — Evlerimizin yüzde yetmişinde üm yoktur. 3 — Ayni yüzde yetmiş, çeşmeler. den teneke İle su taşıyordu; çeşmele- | çoğu kapatıldı. Ne türlü müşkülât- Pençeleşildiğine dair boyuna şikâ- Ni vektapları alıyor ve neşrediyo- 1 — Yazları girmek üzere, eskiden n adım başında deniz hüamamla- ö önünden bile de- Nize girilirdi. Gerçi bu mahzurluydu. Onun için Belediye nizamları hamam- kayde, şarta tâbi kıldı. Açıkçta ği de yasak etti, Fakat plâjlar Pek uzakta ve pahalıdır; asri mefhum. S8 uygun deniz hamamları açılma- ır. Halkın çoğu, bu deniz memle- de deniz suyundan da mahrum- Şimdi üstelik bir de suya vitrinoz... Yok hayır... Bunun birçok esbabı Müicibeği ve Belediyeciler için makul *“bepleri olsa bile, akıl ve insaf için Kabule bir noktası yoktur, ola- ey yel a indirmek değil, indirmek lâzım- (VA - Nü) Mamma maa Bakırköy tahakkuk memur- rına işten el çektirildi Bakırköy Belediye tahakkuk ve tah- Şubesinde dört memura iştenel İrilmişti. Tahakkuk memuru B. fe de işten el çektirilmiş | arasında kullanılacaktır. Ada suyu Haziran sonunda su verilmesine başlanacak Adalara bu yaz su verilmesini te- min için Maden cihetinde muvakkat bir iskele yapılmasına başlanmıştır. Burada bir havuz inşa edilecek, tank- larla getirtilecek su havuzdan maki- ne İle Kazoğlu deposuna çıkarılacak, oradan evlere tevzi edilecektir. Boru döşenmesine başlanmıştır. Evlerde dahili tesisatı herkes kendisi yapacaktır. Suyun metre mikâbı 35 kuruş olacaktır. Haziranın sonunda | su verilmesi ümid ediliyor. Gelerek sene Mallepeden deniz al- tından döşenecek borularla Elmel: | suyu getirilecektir. Bunun için keşif | yapılıyor. Bu İşin 350 bin liraya mal olacağı tahmin edilmektedir. Küçüksu plajı Şirketi Hayriye, plâj için yemekli biletler de hazırlıyor Şirketi Hayriye tarafından Küçük- suda yaptırılan plâj tesisatı epi ilerle- miştir. Şirket plâja gidecekler için | çok ucuz kombine biletler ihdas et- miştir; bunlar yakında satışa çıkarı- lacaktır. Kombine biletler iki türlüdür. Biri Bebekle Küçüksu, diğeri iskelelerle plâf Bebekten Küçüksüya gidip gelme biletlere plâj ücreti de dahil olmak üzere birinci mevki 27,5 kuruş flat konmuştur. Di- ger iskelelerin her birinden plâja gi- | dip gelme biletler, gene banyo dahil | olmak üzere birinci mevki 33 kuruştur. | Kombine biletlerin bir de yemekli kıs- mı vardır. Gidip gelme vapur, banyo e ve akşam yemeği (üç kap) dahil | A İ On iki sene hapis yatacak Kuruçeşme civarında Fatma Aliye adında bir kadını tabanca ile evvelâ adiyen, ikinci defa da öldürmek kas- dile yaralamak ve Fethiye adında bir kadının arkasından da korkutmak maksadile iki el tabanca atmaktan maznun Hüseyinin muhakemesi dün ağır ceza mahkemesinde bitirilmiştir. Muhakeme neticesinde suçların üçü de sabit olduğundan Hüseyinin on iki sene on sekiz gün müddetle ağır hep- se konulmasına ve Fatma Aliyeye kırk Yira manevi tazminat ödemesine karar verilmiştir, Ölüme sebep olan iki kişi mahküm oldu Çatalcanın Harmanlı köyünde sün- net düğününde çıkan kavgada Sabri adında birini taşla başından yaralı. yarak ölümüne sebebiyet vermekten maznun Ahmed ile, yaralı Sabrinin üzerine çikarak tekmelemek suretile suça iştirak etmekten maznun Meli- medin muhakemesine dün ağır ceza mahkemesinde yapılmıştır. Suçları sabit olan Ahmedin beş Sene müğ- detle ağır hapsine, Mehmedin de bir $ene hapsine karar varilmiştir, Karilerimizin mektupları Vergi tahsil işlerinde karışıklık 11/11/9338 tarihinde askerden avdet 4 sayılı beyanname İle ve mülga Aksaray maliye şubesinden aldığım 22/2/034 tarih ve 750 dosya numaralı ünvan tezkeresile içinde bugüne ka- dar çalıştığım Lâleli Mesihpaşa Or- du caddesi eski 9/1 yeni 279 numaralı bakkal dükküninr açtım ve vergile- rimi her sene muntazaman maliyeye zamamnda ödedim. Bir müddetlen- beri Aksarey maliye şubesinin İlçası ve işlerinin Fatih ve-Alemdar şube- lerine taksimi dalayıslla karışan her saplar yüzünden benimle hiç bir su- Telle alâkası olmayan Ve Gimamen ayti ve uzak bir semtte bulunan've yalnız ismi benim ismimin aypi Bu- lunan bir şahsa ald 932 senesi vergi bakayası olan 14620 par, yere benden ta diyen vergi h rahatsız edilmekteyim ve haciz teh didi altındayım. İşimi gücümü bırakıp uğraşmağı mecbur kalıyorum. Maliyenin ve rabilümin vazifesi ha- kiki myiikellefi bulup meydana çıkar- mak değil midir? Niçin beni mi yere lzaç ediyorlar? İbraz ettiğim kanun! kıymeti büiz vesikalarımı ted- kikten istinkif ediyorlar. Bu husus- ta yüksek alâkadar makamatın dik- kat nazarını celbetmenizi dilerim. Lâlelide Ordu caddesinde 279 No. da Kemal Akpınar Yeni matbuat umum müdürü Matbuat umum müdürlüğüne Bo- lu valisi B. Salim Gündoğan'ın ta- yin edildiğini yazı mıştık, B., Salim Gündoğan uzun müddet mülkiye müfettişliklerin. de bulunduktan sonrâ sirasile E- dirne, Balikesir ve Bolu valilik- lerini ifa etmiş- tir, Yakında An- karaya giderek yeni (vazifesine başlıyacaktır. Evkafın yeni hanı Evkaf idaresi Yeni postahane kar- şısında bir han yaptırmağa başlamış- tı. Hanın temelleri bitmiştir. Han beş katlı olacaktır 80 odası, altında 16 dükkânı bulunacaktır. Hanın inşası 150 bin liraya mal olacaktır, Yeni Matbunt umum müdürü BR, Salim Gündoğan Hâdiselerin gülünç akislerini Karikatürle, Yazı ile, Fotoğrafla ve Cemal Nadir'in &alemile | Jüzim kaptan Şevket, istanbul - Edirne Yolu tedkik için Londradan bir heyet geliyor İstanbul - Londra asfalt yolunun Türkiye dahilindeki kısmını tedkik etmek üzere geçen sene bir heyet gelecekti. Çekoslovakya vekayli dola- yısile obu heyetin seyahati geri kalmıştı. Haber aldığımıza göre Hazi- ran içinde 20 kişilik bir heyet gele- cektir, Asfalt yol geçen sene Lüleburgaza kadar yapılmıştı, #dirneye doğru in- şaata devam edilmektedir. Yugoslav- yü, Micaristahda da asfalt yol yapi- maktadır. Yalnız Bulgaristan henüz inşaata başlamamıştır. ” Dün yirmi sekiz şahidden onu dinlendi Bir müddet evvel Bodrum limanın- da anbarı ve içindeki eşyası yanan | İnünü vapurunun süvarisi Osman | kaptan, ikinci kaplanı Süreyya, mü- anbarcı Esad tedbirsizlik ve dikkatsizlikle yangın çıkmasına sebebiyet vermek suçun- dan maznunen Bodrum asliye ceza mahkemesinde (muhakeme altına alınmışlardır. hadiseyi müteakib İstanbula gelen bazı kimselerin malümatlarına mü- racante lüzum görülmüş ve Bodrum asliye ceza mahkemesi İstanbul bi- rinci ceza mahkemesine talimat gön- derek burada bulunan yirmi sekiz şahidin istinabe yoliyle ifadelerinin âlınmasını bildirmiştir. Dün İstaobul birinci ceza mahke- mesinde on şahidin ifadeleri alınmış- tır. Diğer şahidler de başka gün din- Jeneceklerüir. Kaldırılacak mezarlıklar- daki meşahirin mezarları Ömer Seyfeddinin Kadıköyündeki Şehidliğe nakli kararlaştığını yazmış- tık. Haber aldığımıza göre kaldırıla- cak diğer mezarlıklarda bulunan me- şahirin kabirleri de Şehidliğe nakle- dileceklir, Bunun için tedkiklere baş- lanmıştır, Yerli mallar sergisi hazırlıkları On birinci Yerli Mallar sergisi ha- zırlıklarına ehemmiyetle devam edil- mektedir, Bir çok firma Sanayi birli- ğine müracaat ederek sergideki yer- lerini şimdiden kiralamışlardır. Geçenlerde seçilen sergi komitesi Vali ve Belediye Reisi B, Lütfi Kırda- rın riyasetinde ilk toplantısını önü- müzdeki Pazartesi günü saat 16/30 da Sanayi birliğinde yapacaktır. Kolonyacılar toplanamadılar İnhisarlar idaresinin ucuz kolanya imaline karar vermesi üzerine telâşa düşen kolonyacılar dün Sanayi birli- ğinde toplanarak hükümet nezdinde mukabil teşebbüste bulunmak üzere bazı kararlar vereceklerdi. Ekseriyet olmadığından dün bu toplantı yapı lamamış ve içlima gelecek hafta çar- şamba gününe tehir edilmiştir. Sahife 3 MUHABİR MEKTUPLARI Siirde Adanadan taz9 sebze gönderiliyor Gıda maddelerindeki pahalı- lığın önüne geçmek üzere Belediye tedbir aldı Siird (Akşam) — Havaların düzel- mesi üzerine Diyarbakırla şehrimiz arasında otomobil nakliyatı yeniden başlamıştır. Bu münasebetle piyasa- yaAdanadan domates, bezelye ve bak- la gibi taze sebze de getirilmeğe baş- lanmıştır. Fiatler çok pahalıdır. Bundan başka diğer gıda maddele- Tİ ve tereyağ da çok pahalı satılıyor. 'Türkiyenin en uzak köşesi olmakla beraber Siird en pahalı vilâyetler ara- sındadır. Bu vaziyeti nazarı dikkate alan Belediye şehirde bir pazar yeri tesis etmiş ve pahalılığın önüne geç- raek için tedbirler almağa başlamıştır. Trakyada aşıcılık kursunun tatbikat gezintisi Edirne (Akşam) — Trakya ziraat ve aşıcılık kursu talebeleri Gelibolu: ya yaptıkları tatbikat gezisinden dön erdir, 12 Nisanda 20 kişilik bir kafile halinde, muallimlerile birlikte yola çıkan talebeler Havsa, Karaca- salih, Pelvanköy, Bayramlı, Uzun- köprü ve Keşana da uğrıyarak aşılar yapmıslar ve Gelibolu birlik fidanlı- gile Bürhanlı köyünde 10,009 e yakın zeytin ağacını budadıklan maada geçen sene aşılanan zeytinlerin filiz- lerini de temizlediler. Bergamada çekirge mücadelesi İzmir (Akşam) — Bergama kazasi | dahilinde yapılan çekirge mücadelesi Muhakeme orada cereyan ederken, | we “ sona ermiş, (30) hektar çekirgeli ara- Zi tamamen temizlenmiştir. Mücade- lede 165 kilo zehir, 110 kilo sabun sarfedilmiş, 1120 mükellef amele ça- lışlırılmıştır. Bergama havnalisindeki mücadele 15 gün sürmüştü Kandırada bir odun tüccarını öldürdüler Kandıra (Akşam) — Kandırada; odun ticaretile iştigal eden Bağırgan- 4 köyünden İsmsil malzeme almak üzere yola çıktığı sırada rakibi Sey- fiye raslamıştır. İsmail! ve Seyfi yol- larına devam ederlerken Seyfi bir se- nedenbeti beslediği sebepsiz birsn- tikamın verdiği hırsla derhal taban- casını çekerek İsmaili yere sermiştir. maktul ağır yaraların tesirile dera- kab ölmüştür. Katil bu hadiseden AKŞAM'ın Yeni müsabakası «30 arkadaş 300,000 lira di <> Bay XX. İki fakir çocuğu okultu! Pasa Pİ