18 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

18 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bahite 4 Istanbul mekteplerinde 816 muallim kıdem zammı aldı Maarif Vekâletinden gelen listedeki isimleri aynen neşrediyoruz istanbul vilâyeti ik mektep muallimle- rinden birer derece kıdem zammı alanli- rın İlstesi Maarif Vekâletinden tasdik edilerek maarif müdürlüğüne gönderii- miştir. Kıdem zammından istiiade eden 81$ muallimin isimlerini aşağıya aynen kay- dediyoruz: İstanbul 25 den Ayşe Sıdıka, Vasfiye Hacer, Üsküdar 16 dan Ahmed Nahid, İs- tanbul 31 den Ayşe Sıdıka, Beyoğlu 29 dan Farliet, Beyoğlu & dan Fatma, Beyoğlu 31 den Lülfiye, Bakırköy 4 den Şadiye, Banyer 14 den Kâzım, Beyoğlu 42 den Abdullah, Beyoğlu 9 dan Hamza, Üskü- dar 3 den Meliha, Kadıköy birden Bed- le Değirmen çayırından AN Ha y birden Emine Gülsüm, İs- 2 den Nühüfte, Beyoğlu 4 den Ulviye, Beşiktaş 20 den Samiye, Beyoğlu 6 dan Faruk, Beyoğlu 35 den Süheylâ, Beyoğlu 42 den Kartı den Recep, İste bul 45 den 30 dan Hamide, İstanbul 38 İstanbul 90 den Mehmed Fahri, 5 den Nazif, Beyoğlu 9 dah Feyzi, oğlu 10 dan Doğan, Beyoğlu 5 der Mesude, Beyoğlu 9 dan Naile Kemal, Be- siktaş 39 dan Hacer, Üsküdar 15 den üdar 15 den Medhiye, Çati köyünden Ayşe Sıdıka, leden Darlik köyünden Şevket Nuri, taka Ova Yeniceden Ari Beyoğlu 10 dan Melâhat Bahse Rukiye, Beyoğlu 14 den Hasan, İstanbul 44 den Şükrü, Eyüp 36 dan Bedriye, nbul 12 den Kerime Sabahat, İstanbul birden Adil, Ayşe Semi med Burhaneddin, Refia, Hasan Şükriye Sabiha, 8. İsmail, M ha, istanbul 2 den Lütfiye, Adalet, Emi- ne Nadire, Semi tanbul 3'den Hüsnü Maelde, Seza!, İstanbul 4 den Mehmed, İstanbul 5 den Mehmed Ali, Saime, Pat ma, İstanbul & dan Saffet, Habibe, Ür mü Şerife, Zehra, i , Hacer, İstanbul 7 den Ali Rıza, İstanbul 8 den Rüşdü, R İstanbul 10 dan Nu- man, Rahşende, Hayriye, İstanbul 11 den Naşide, İstanbul 12 den Ahmed Hayali, Ayşe Sıdıka, İstanbul 13 den Emine Ha- tice, Macide, Necmiye, Naciye, İstanbul 14 den Vehbi, Lütfi, Burhaneddin, İstan- bul 15 den Tevfik, Makbule, Rukiye, İ tanbul 16 dan Hüseyin Kadri, Refi İstanbul 17 den ye, Saffet, İstanbul 15 den Naciye, Salme, Hatice, riye, İs- tanbul 19 dan Salâhaddin, H. Ferdane, Rıfkıye, Mebruke, Kemaleddin, Zeliha, Feride, İstanbul 20 den Kâniye, İstanbul 31 den Bedia, Arif tanbul 23 den Sıddık, Tevfik, Muazzez, İstanbul 23 den Şinasi, Hüseyin Hâl, İstanbul 24 den Bald, -Aynihayat, Bedriye, Düriye, M'm- gide, İstanbul 25 den Ahmed İsmet, Münmmer, Remziye, Emine, Nuriye, İ: tanbul 77 den Canbora, Ayşe, Rauf Saa- det; İstanbul 28 den Talât, Emin, Mus- tafa, İstanbul 29 dan Sülhiye, Şeküre, İstanbul 30 dan Ahmed Talât, Kadriye, 31 den Hadiye, Zekiye, Münire, Faika, 32 den Bahri, İstanbul 33 den Abdülkadir, Hasan Basri, Abdülkadir, Ayşe, Münzzer, Büleyman, İstanbul 34 den F. Muhsine İstanbul 86'dan İs Hakkı, Hamiyet, Makbule, İstanbul 3? den Mustafa & ki İbrahim, Hikmet, İstanbul 31 den Cahid, İstanbul 39 dan Şayegin, İstanbul 40 dan Müberra, Nahide, Rtanbul 41 den Semih, Melek, İstanbul 43 den Ayşe, Sıdıka Muz: Nevreste, İstanbul 48'den Pakisr, Şükriye, Kemal, İstanbul 46 dan İbrahim Etem, Fatma, Recep, İsti $i den İsmet, FP, Leman, İsmet, İs 40 dan Ayşe, Emine Nesi ist 52 den Etem, Hüsameddin, Leman, İstan- bul 53 den Ali Hulüsi, İstanbul 54 den Ayşe Müberra, Mustafa Arif, Rebia mahat, İstanbul 55 den Ayşe, Naciye, Lüt- #iye, İbrahim, Salihaddin, Sıdıka Fel mi, Hikmet, İstanbul 56 dan İsmail Hik- met, Sabahat, Hikmet, Fahire, Muzaff, Fahrünnisa, Hikmet, Hamide, Sedad, 1. tanbul 60 dah Lütfiye, Hatice Ömer, Be- dia, Istanbul 6i den Mehmed Hayri, Dür- dane, Ahmed Hilmi, Servet, Mustafa, İs- tanbul 62 den Vehbi, Kümran, Servet İstanbul 63 den Ahmed, İstanbul 64 den Kemal, Suphi, Hatice, Nimet, İstanbul 65'den Kemal, Eyüp Küçük Köyden Re- cep, Gönen, Heybelladadan Hüseyin Lütfi, Ayşe, Fahire, Münevver, Beyoğlu 1 inci mektepten Mersiye, Osman. Nuri, Hida- yet, Saffet, Beyoğlu 3 den Zihni, Mehmed Nazir, Ömer Faruk, Gülsüm Adalet, Beyoğlu 4 den Adile, Beyoğlu 5 den Mu- sa, Beyoğlu 6 dan Mehmed Hayreddin, Hadiye, Münevver, Rahmi, Feride, Bey- oğlu 7 den Hasan Cemal, Beyoğlu 9 dan Bu akşam SA Vehbi, Necmiye, Rukiye, Rahmi, Beyoğlu 10 dan Hüseyin Hüsnü, Tahir, Beyoğlu 11 den Etem, Münevver, Seyyide, Beyoğ- Ju 12 den Halise, Beyoğlu 13 den Turhan, Enine Zahide, Rahşan, Beyoğlu 14 den Hulüsi, Nüzhet, Nazmiye, Emine Seher, Beyoğlu 15 den Havva Şaziye, Fatma, Mü- mevver, Muazzez, Feyziye, Beyoğ'u 16dan Feyzullah, Beyoğlu 17 den Zekâi, Sara, | Hayriye, Makbule, Beyoğlu 13 den Mak- bule, Beyoğlu 19 dan Pakize, Emine Ser- vet, Hamdi, İsmali Hakkı, Ayşe Hikmet, Feride, Nalme Makbule, Beyoğlu 20 den Ali Riza, Mediha, Neveser, Malike, Bey- oğlu 22 den Mehmed Nall, Fatma Zehra, Hasan Fehmi, Beyoğlu 23 den Mehmed Sabri, Meziyet, Ayşe, Beyoğlu 25 den Mak- | bule, 27 den Bedriye, Münire, Abdi. lu 30 dan Bur- h , B ha, Be oğlu 33 den Mediha, Beyoğlu 36 dan 8 leyman “Fahri, © Nigir, Beyoğlu 3? den Hasan Fehmi ve Neriman, ye, Bey- oğlu 39 dan Zeki, Kiymet, -Abdülkerim, Beyoğlu 42 den Aliye, Beyoğlu 43 den Be- dia, Fahriye, Beyoğlu 45 den Mebmed Nu- ri, iffet, Beyoğlu 48 dan All Rıza, Bey- oğlu 22 den Nall, Memduha, Servet rika, Saadet, yatı okulundan Har san, Zekeriyya köyünden İbrah Kumköyünden Naci, o Dumlupıs İ okulundan Hamdi, Üsküdar birinciden Yaşar, Mesadet, Üsküdar 2 den Hamdi, İ Üsküdar 3 den Asiye, Zehra, Üsküdar 4 den Zehra, Üsküdar 5 den Melek, Zel Rüveyde, Üsküdar 7 den İbrahim, Selme, Üsküdar 8 den Zahide, Mustafa Rüşdü, Üsküdar 9 dan Fatma Servet, Vecihe, Mehlika, Üsküdar M den Rabin, Naciye, Üsküdar 15 den Hüsnü Rasim, İhsan, Tahsin, Hadımkö- 28 den Naciye, ©, Şakir, Kalfakö; Çinlikten * Hüseyin Hümü, Zehra, Ahmed Hamdi, Balabanburund. Ahmed Kemal, Baklalıdan Osman, Türk- ovadan Selma, Sazlıbosnadan Biâl Şük- rü, Pendik birden Musa Kâzım, Muzaf- fer, Silivri merkez birden Nadire, Silivri Selimpaşadan Eşref, Silyri Penerden Ab- dürrahman, Kadıköyden A; Silivri Korkalıdan Sadık, Yalova merkezden Tev- fik, S1 N ce, lâliyeden Rüveyde, ri Yenikırdan İtisan, Yalova merkezden Tevfik, Nazmi- ye, Sadiye, Mustafa Kemal, Adalet, Ya- Iowa Gacıktan Fahri, Yalora Elmali k yünden İhsan, Yalova Soğucuktan Hay dar, Yalova Safrandan Necip, Mesadet, Yalova Aki len Nizâr, Yalova Kadıköy- den İffet, Yalova Hacı Mehmedden Nee- meddin, Yalova Taşköprüden Seyfeddin, Yalova Kadı Çifliğinden İhsan Kaynak, Yalova Dereköyden Ali, Ortaburundan Suad, Bakırköy birden Şükrü, Mediha, Saadet, Bakırköy 2 den Burhan, Saba- hat, Adalet, Nazmiye, Sübeylâ, Bakırköy 3 den Fatma Semiha, Fikret Berk, Ba- kırköy 4 den Kadriye, Kemal, Adalet, Ye- şilköyden Dündar, Fitnat, Kâmile, Bakır- Safradan Ahmed Cevdet, Müşerref, Bukırköy Şamlardan Eşrel, Küçükçekme- ceden Abdülgani, Kalitaryadan Ziyaed- din, Cemile, Reviyet, Bakırköy oAvcılar 2 den Saliha, Çiftburzazdan Selâhaddin, Firuzköyden Hasan Hilmi, Şile Hecizden Zemci, Şe Kabakozdan Nihad, Mahzer, Ahmedliden Yusuf Ziya, Akçekesoden Hulüsi, Nuriye, Osmünköyden Sadr: Tekeden Sami, Beyoğlu 48 den Ayşe, Nu- .riye, Beykoz 39 dan Makbule, Buzhane- den Handan, Beykoz 40 dan Müşerref, İstanbul $5 den Belkiz, İstanbul 29 dan Fikret, Beşiktaş 39 dnn Fikriye, İstanbul 23 den Halide, Beşiktaş 19 dan Süeda, İstankai 20 den Mesrüre, Sarıyer 41 den Hatlee, Beyoğlu 10 dan Münevver, Çatal- cz Büyükçekmeceden F. Fahrünnisa, Ça- talça o Yasıvirandan (Yusuf, İstanbul W den Fütuhat, İstanbul 55 den Ragibe, İstanbul 29 dan Şadümen, İstanbul 22den Sadiye, İstanbul 44 den Fahriye, Beyoğlu 6 dan Ferhunde ve Sıdıka, Beyoğlu 9 dan Münevver, Beyoğlu 29 dan Saadet, Beyoğlu 49 dan Mürüvvet, Beyoğlu 71 den Desine, Beyoğlu 13 den Sabiha, Üskü- dar 48 den Cuzibe, Kadıköy 12 den Hay- riye, Sarıyer 41 den Nezihe, İstanbul 54 den Mesrure, İstanbul 28 den Nüzhet, Yalova oÇukurköyden Fikriye, İstanbul 7 den Muzaffer, İstanbul birden Osman, İstanbul 8 den Neriman. Feyzullah, Şehzadebaşı (TURAN) Tiyatrosunda Bu gece TEKiN Vodvil 3 perde, okuyucu Aysel, Madak varyetesi, RAY Sineması Muvaffakıyetin bütün unsurlarını cami bir program takdim ediyor: 1- HUDUD KORSANLARI ERİC V. STROHEİM - CHARLES VANEL ENKİJİNOFF ve SUZY PRİM tarafından harikulâde bir tarzda yaratılan Fransızca sözlü büyük Aşk - 2 -RADYO Sergüzeşt ve Heyecan filmi KRALIÇESİ Küçük yıldızı SHİRLEY TEMPLİ'nin Fransızca sözlü sevimli bir film Foks Jumal'de: Tahranda İran Veliahdinin izdivaç merasimi şenlikleri - İngilterede Mecburi askerlik ve saire da ik İİ Aa yünden Zehra, Fatma, Çatalcadan Ham- | deri Istrancadan | n | Yeni i vapurlar ğü bu meseleyi kati olarak halledecek Denizyolları umum müdürlüğü 1 Haziranda faaliyete geçer geçmez muhtelif Avrupa tezgâhlanna ısmar- lanan yeni vapurlar meselesinin ne ticelendirilmesine çalışacaktır, Vapu! ların çoğu Alman tezgühlarıma ısmar- Janmış, fakat mukavele hilâfına te- sellüm müddetleri çok geçikmiştir. Mukavelelere göre, Akdeniz tipi va- purların birincisi 18 Şubat 938, ikin- cisi 18 Haziran 988, üçüncüsü 13 Teş- rinlevvel 938; Marmara tipi vapurla- rın birincisi 18 Mart 938, ikin 18 Mayıs 938, üçüncüsü 18 Kânunuevvel 938; Karadeniz tipi vapurların birin- cisi 1 Eylül 938, ikincisi 1 Mart 939 ve üçüncüsü de i Haziran 939 da te- sellüm edilecekti, Fakat bu vapurlar- dan şimdiye kadar yalnız; üçü Mar- mara biri Akdeniz tipi olmak üzere | dört vapur gelebilmiştir. (Etrüsk) biçimi olan Akdeniz tipi | vapurlardan diğer üçünün i Jesi esasen feshedilmiştir. K. tipi vapurlardan, .biri denize indiril- mişse de henüz tesi ülmemiştir, Bu çeşid vapurlardan üçüncüsünün 22 gün sonra tesellümü icab etmek- tedir. Halbuki birinci vapurun gelme- si 9, ikincisinin de 2,5 ay kadar gecik- miştir, Diğer taraftan, İngiltereye sipariş edilen vapurların bir an evvel inşası- na başlanabilmesi için de, Denizyol- Harun, Üsküdar 10 dan | Jarı umum müdürlüğü faaliyete geçin- ce mukaveleler üzerinde esaslı tedki- katta bulunacak ve müteakiben kati imza merasimi yapılac. i Alacak meselesinden kavga | Nişantaşında Dereiçinde oturan Mehmed ile komşusu Hamurkâr Kad- ri bir alacak meselesinden kavga et- mişler, Kâdri Mehmedi demirle bâşın- dan yaralamıştır. Polis yaralıyı tedavi altına aldır- maş, suçlu yakalanmıştır, Sarhoşlar biribirlerini yaraladılar zmir 16 (Telefonla) — Karşıya- kada Örnek köyünde sarhoşluk yü- zünden bir vaka olmuştur. Beş arka daş toplu olarak içki içerken Haydar Subaşı ve Eşref birbirini bıçakla ağır surette yaralamışlardır. Nuh adında biri de sopa İle başından yaralanmış- tır. Yaralılar, İzmir Memleket hasta- » nesine nakledilmişlerdir. İngilz kral ve kraliçesinin seyahati Çuebec 17 (A.A) Empress ot Australia, mahalli saatle gece yarısı Orican adası önüne muvasalat etmiş- tir. Vapur, Saint - Jean kasabası kar-, şısında demirlemiştir. Kral ve krali.” çe, geceyi vapurda gi: nişlerdir. İsveç 3 kruvazörünü tamir ettirecek Stokholm 17 (A.A.) — İsveç bahri- ye makamları, «Beşinci Güstav? siş- temindeki eski 8 kruvazörden 3 ünü, siâhlarını ve süratlerini mühim mik- darda arttırmak maksadile esaslı bir tamire tâbi tutmağa karar vermiş- lerdir. | Denizyolları umum müdürlü- 9 Mayıs 1939 ——— Türk - İngiliz anlaşması Sunday Times diyor ki: “Türkiye mükemmel bir orduya maliktir. Stratejik mevkii ise Sunday 'Times Tür hesine iltihakı münasebetile yazdığı baş makalede diyor ki: «İngiliz diplomasisinin kurmağa çalıştığı sulh cephesinin başlıca iki gayesi vardır. Bunlardan biri Alman- ya ile İtalyanın bir harbe atılmak hu- susundaki cesarelderini kırmaktır. İkincisi ise müdafaa için harp etme- ğe mecbur kalırsak bu harpte muvaf- fak olmamızdır. Türkiye ile yapılan pakt bu gayelerin ikisine de fevkalâ- de hizmet edecek mahiyettedir, husu- sile yakında meydana geleceğini bek- imiz Türk - Fransız ve Rus - İn. le tamamlandıktan ya mRliktir, Bazi musvyen âl ordu esaslı bir rol oyruyabilir. Fakat Türkiyenin siratejik mevkii daha mü- himdir. Boğazların anahtarı onun eli ya, cenubi Rusyaya ve Ukra rebilmeleri demektir, O elimize geçirmek için 1915 de girişti- ğgimiz Çanakkale muharebeleri bize feci telefat verdirerek akim kalmıştı. O muharebelerde muvaffak olsaydık Almanya, umumen kabul edildiğine miş olacaktı, Bu defa ise anahtarlar müttefikimizin elinde bulunuyor. | Baş rolde: NİE Fransızca Tarihine zaferler yazdıran... PAT O'BRİEN » GEORG ği İspanyol müzi Eğlence... Aşk.. Neşe Şimdiye kadar yapıla Marmara filim stüd ziyaretleri — Fransa Türkçe DENİZ ALTI D - 1 filmi Bugünkü dört renkli İNGİLTEREYİ Yazan: YUSUF 'enin sulh cep- göre, bir iki seneden evvel mağlüp edil» | Bayrağına çelenkler koyduran... şerefler toplıyan... Deniz ejderleri DENiZ ALTI D-I , Ve kahrama kçe filimle sunda çevrilmiştir. müsamere olar LALE sinemasında İlâveten: RENKLİ MİKİ WALT DİSNEY Metro Jurnal'de: Nevyork sergisi — İngiliz hükümdarlarının Amerikayı lâlinin 150 nci yılı merasimi, fevkalâde mühimdir ,, Bu pakt ingiltere ile Rusya arasın Gari anlaşmanın akâini ve Balkani daki salin inkişafını tesri etmeğe yarıyacaktır. Almanya ile akdettiği ti | carçi mukavelesini tevazün ettirmek Üzere bir Ingili; - Rumen ticaret mukavelesi yapıldı. Fakat Rumen milletini kurtarmak için yalnız rdım kâfi değldir. Romanyayı eden şey askeri mahiyettedir. ya geçen umumi harpteki vai vetleri , Batarliğşirdik arkasında yalnız Z:xmerikada bir balon parça»: landı, içindekilere birşey olmadı NewYork 17-(A.A.) -- Amerika do nanmasına mensup ufak bir kabilisey bülen, Lakehu İ da vere inmekt ş ve pa rçi alm Ş içinde bulunan 8 kişiden hiçbi ri ştır. Balon, idi, Bu d? imfliğk vukua gek izah eder. Mısır veliahdı P Paris 17 (A.A.) — Mısır riste veliahdi bi bir kaç hafta kalmak üzere dün ak- İ şam Parise ge'miştir. İİ Bugün matinelerden itibaren 2 BÜYÜK FİLM IPEK sinemasında I-FENA YOL BİRDEN LLE DARRİEUX Büyük Aşk ve Sergüzeşt filmi 2- İNATÇI ARKADAŞLAR özlü büyük komedi Aynes: İran Veliahdinin izdivaç merasimi, bütün teferrüatile, Nevyork sergisinin açılış toreni ve saire, Vatanına .n bayat ve ölüm savaşı... BRENT - WARNE MORİS Türkçe Sözlü , Meksika Rumbuları Panama o kabareleri.. ık dolu film n en mükermeli Bu akşam saat 9 da ayni zamanda Ankarada Yenişehirde ULUS sinemasında gösterilecektir. AKBABA fevkalâde sayısında TARIYALIM! ZİYA ORTAÇ SAKINAME! Millet Meclisindeki içki münakaşası dolayısile İnhisarlar Vekili Rana Tarhana Yazan: ORHAN hiç bit miza kaside SEYFİ ORHON | Hi TLERLE SALAMON! gikayarları Kr ge gi reğök siyasi hikâye ak mecmuasının erişemi; eceği güzelliktedir heliüm ile şi- Prens Mahmud Ali her sene olduğu gir