29 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Myıs 1939 AKŞAM “En şık erkekler Menjou ve Povel'e yeni bir rakip çıktı : Valentin Parera Adolphe Menjou'nun evinde bir oda ayakkabı doludur. Elbiseler için üç, çamaşırlar için de bir salon ayrılmıştır. Kadmlar tuvaletlerine, elbiselerine çok dikkat ederler. Şık giyinme, güzel görünmek için birçok işkencelere kat- Janırlar. Genç, ihtiyar, zengin, fakir her kadın diktireceği elbise için gün- erce uğraşır. Kumaşını beğenmek, ini kararlaştırmak, provalar çok uzun sürer, Birçok erkekler, kadınlar rım bu ile eğlenirler, şıklık için sarfedilen emeklere acırlar; «Biz, er- kekler çok şükür kendimizi bu işken- celere sokmayız. Elbise yaptıracağıs mız zaman, her hangi bir kumaş ma- ğazasına girer, beş on.dakika içinde bir kumaş beğenir, bunu terziye gö- türürüz. Biçimler malüdur. Terzi, ök çüyü alınca, derahl işine başlar. Bir, yahut iki provadan sonra elbise ha- sırdır.» derler, Filhakika erkeklerin büyük bir kıs- mı için iş böyledir. Fakat erkekler arasında da tuvalete, şıklığa kadınlar kadar, hattâ onlardan fazla ehemmi- yet verenler vardır. Bunların çoğu si- nema artistidir. Maarhafih Maliyeci- ler, edibler, hattâ politika adamları arasında bile tuvalet meraklıları pek çoktur. Bir Fransız mecmuasının verdiği malümata göre, kadınlar arasında nâ sil şıklıkları ile şöhret kazanmış olan» biçi Grace Moore lar varsa, erkekler arasında da şık di- ye tanınmış olanlar meycuddur,. Bun- lar giyinişlerine son derece itina eder- ler. Haftada bir yeni elbise ısmarlar. lar. Bir gömlek, yahut bir kravat be- ğenmek için saatlerce uğraşırlar. Ev. lerinde hiç giyilmemiş birçok ayakka- bı bulunduğu halde, çeşid çeşid, renk renk âyakkabı ısmarlarlar. Şıklık şampiyonu erkekler arasın- da, tıpkı kadınlar arasında olduğu gibi, şiddetli bir rekabet vardır, Şık- bk meraklıları, rakiplerini gölgede bi- rakmak için durmadan çalışırlar, En büyük rekabet OHollivutta Adolphe Menjou ile William Povel arasındadır, Erkekler arasında şıklıkları ile şöh- ret kazanmış olanların başlıcaları $unlardır: Sinema © yıldızlarından Menjou, Willlam Povel, Francis Le- derer, Nevyorkun eski valisi Jimmy Walker, Cümhurreisi Roosevelt'in oğ- Tu F. Roosevelt, sinema yıldızı Grace Moore'un kocası Valentin Parera, te- nis şampiyonu Fred Perry. Adolphe Menjou, ötedenberi Ameri- kada en iyi giyinen erkek diye şöh- ret kazanmıştı n zamanlarda Wil. Bam Povei kip çıkmıştır, Bu iki artistin evleri âdeta birer tica- rethane kadar zengindir. Menjou'nun evinde bir oda tavana kadar raflarla doludur. Rafların üzerinde artistin rek Povel'den, gerek Menjou'dan da- ba genç ve daha yakişıkhdır.. Giyini- şinde diğer ikisinden fazla bir zarafet vardır. Parera'nın elbiseleri üzerinde, diğer iki artistin elbiselerinden daha biçimli duruyor, Bunun için Hollivut- $a erkekler arasında Parera'nın şık- ık şampiyonu olması muhtemeldir, Gene sinema artistlerinden Frariciş Lederer de şıklığı İle meşhurdur. He- kikaten bu artist te çok iyi giyiniyor. Fakat henüz Menjou ve Povel derece- sinde değildir. Bilhassa Parera ortayâ çıktıktan sonra biraz gölgede kalk muştar. Beki Nevyork valisi Jimmy Walker de giyinişe çok meraklıdır. Vaktinin büyük bir kısmını -bü işe hasreder. Amerika Cümhurrelsinin oğluna ge- ince, bu zat, ne fazla elbise diktirir, ne de bununla fazla meşgul olur. Sa- dece iyi giyinir, kıyafetini kendisine yakıştırır. 'Tenis şompiyonu Pred Perry'ye ge- ince, bunun tenis kıyafetleri pek meş- kadar zarif bir şekilde çıkamaz. Perry şehirde de çok iyi giyinmektedir. Amerikadan başka Avrupada da iyi giyinmesile şöhret kazanmış birçok kimâeler vardır. Fakat bunlar şıklık ayakkabıları durur, Elbiseleri üç bü- yük odada dolaplar içindedir. Gömlek, kravat ve çamaşırları için de aynca bir oda tahsis edilmiştir. Menjou'nun hususi bir terzisi vardır. Bu terzi yal- nız artiste elbise diker. Bir elbise bi- tince ötekine başlar, wilam Povel, Menjou'ya kuvvetli bir rakip olarak ortaya çıkmıştır. Po- vel daha genç olduğu için partiyi ka» zanacaktı. Fakat bu sırada Jean Har- lor'un vefatı ve Povel'in büyükbir | yeise kapılarak her şeyi bir tarafa bi- <* rakması, Menjou'nun mevkiini mu» hafaza etmesini temin eylemiştir. William Povel son zamanlarda ye- giden tuvaletine itina etmeğe başla- mıştır. Fakat şimdi karşısına Men- jou'dan daha kuvvetli bir rakip çık- mıştır, Bu rakip Grace Moore'un ko- tasi Valantine Parera'dır. Parera ge- Adolphe Menjou ve karsı Catherin Carver şampiyonu olmak için çalışmazlar, sa- dece iyi giyinirler, Avrupada iyi giyi- nenlerin başında dük Vindsor gelir. Dük de Vindsor sade, fakat çok iyi gis yinir. Keza dük de Westminster de İn- gilterede iyi giyinmesile meşhurdur. İngilterede iyi giyinenler arasında eski Hariciye Nazırı B. Eden de var- dır. B. Eden, elbiselerile o kadar fazla meşgul olmaz; fakat giydiği elbiseler Üzerinde iyi ve biçimli durur. Fransada şık diye tanınmış olanla- yın başında Anâr€ de Fouguiers gelir. Bundan başka tiyatro artisti Victor Boucher, sinema artisti Jacgues Co- telain şıklıklarile meşhürdurlar, Yerli mallar sergisi hazırlıkları On birinci Yerli mallar sergisi ha- zırlıkları çok ilerlemiştir. Vali ve Be- lediye reisi B. Lütfi Kırdarın riyase- tinde teşekkül eden sergi komitesi tezyin işleri hazırlıklarına şimdiden başlanmasını muvafık görmüş ve ta- nınmış dekoratörlerden mürekkep bir heyet seçmiştir. Bu sene sergide bir çok yenilikler yapılacağı cihetle Galatasaray lisesi binasının sergi komitesine her yıldan erken teslim eğilmesi lüzumu hasıl olmuş ve bu hususta mektebe müra- caatia bulunulmuştur, hurdur. Hiç kimse tenis kortuna onun | Sahife 7 İzmir mektupları İzmirde sergi hazırlıkla - rına büyük hız verildi Kültürparkta anfi şeklinde bir $ j açık hava tiyatrosu yapılıyor Kültürparkta çocuk bahçesinde eğlenen yavrular İzmir (Akşam) — Bu sene İzmir fuarının açılma merasimi, Kültür. i parkın Basmahane istasyonu semtin- deki 9 Eylül kapısı önünde yapıla caktır. Onun için 9 Eylâl kapısı, 15,000 lira sarfile muhteşem bir eser olarak inşa edilmektedir. Bu kapı. nın önüne tesadüf eden parkın bir kısmı, geniş bir meydan haline geti- rilecek ve parke döşenecektir. Ayrıca iç kısmında da yeni bir meydan ve Kültürparkın muhtelif istikametleri- ne uzanan beton yollar inşa edile cektir. 9 Eylül kapısının iç kısmı, Kültürparkın müzeler sitesidir. Bu- rada sağlık, ziraat ve inkılâp müze leri inşa edilmiştir. Maarif Vekâleti de burada yeni ve büyük bir müze inşa ettirecektir. Âsarı âtika mü- zesi Şimdi Kemer caddesinde bulunan ve küçük bir binada sıkışmış, üst üste denecek vaziyette yerleştirilmiş eski eserler, bu yeni müzede esaslı bir tasfiyey tabi tutulacaktır, 9 Eylâi kapısının yakınında da Kültürpark ve fuarın eğlence pavi- yonları, lünapark ve emsali, döner dolap bulunacaklır. Bu semt, eğlen- ce sahâsıdır. 9 Eylül kapısı üç kat olacaktır. İlk kat o şekilde yapıla- caktır ki, buradan otobüs ve otomo- bil gibi nakil vasıtları - Kültürparkı baştanbaşa (keserek - dolaşacaktır. İkinci kat, güzel bir gazino olacak- tır. Üçüncü kat ta teras olacaktır. Buradaki gazino, bir taraftan Bas- mahane önündeki güzel park ve mey- dana, diğer taraftan paraşüt kule- sile Kültürparka hâkim bir mevki dedir. Bir taraftan hâl ve mütemmiatı, diğer laraftan Şehir gârajı, önünde- ki otel, gazino ve lokantaları inşa edilince 9 Eylül kapısı civarındaki geniş, boş saha, bir anda dolmuş, yıl lardanberi imar yüzü görmiyen bu yerler, kısa bir zamanda büyük ve güzel eserlerle süslenmiş olacaktır. Şimdiye kadar fuarın açılma me rasimi, Kültürparkın Lozan kapısı önünde yapılmakta idi. Bunun, Ie- zan kapısı civarındaki sahada bü- gemtin imarına büyük faydası ok muştur. Şimdiden sonra 9 Eylül meydanında yapılacak açılma töreni sayesinde de henüz imar edilmemiş İ geniş bir saha, kısa bir zamanda ma» mure halini alacaktır. Bir çok zen- ginler, şimdiden buradaki arsaları satın almış, inşaat için hazırlanmış- lardır. Belediye reisliği, İzmirin eski bele- diye > relslerinden B. Aziz Akyürek namına burada büyük bir bulvar aç- tırmıştır. Gerek bunun, gerek mü- teaddid diğer yolların parke, asfalt döşenmelerine derhal başlanacak, fuar mevsimine kadar bu yollar ta- mamlanacak, Kültürparkta rüsgârl havalarda görülen toz bulutları ar- tık görülmiyecektir. Kültürpark, evvelce 360,000 metre murabbalık bir saha dahilinde idi. Bu yıl etraftaki arsaların ilâvesile şimdi 43,000 metre murabbalık bir saha halini almıştır. Bu geniş ârsâ- ların ağaçlandırılması, icap &den vü- yerlerinde su ve saire tesisatı Belediye relsi doktor B. Behçet Uz, her gün Kültürparktaki inşaatı tef- tiş etmektedir. Büyük sergi sarayı inşaatı ilerile- miştir. Müteshhid B. Necmeddin Emre, sergi sarayını zamanında ye- tiştirmek için bir çok makineler ge- tirtmiştir. İnşaat için ameleler gece de çalıştırdmaktadır. Bir taraftan da anfi şeklinde açık hava tiyatrosu * inşa edilmektedir. Hayvanat bahçe- sine kümes İayşanları getirilmiştir. Bunlara mahsus küçük, ahşap evler, Apartımanlar vücude getirilmiştir. Tavşanların bu apartıman medriven- İerini tırmanışları cazip ve eğlen celi manzaralar teşkil ediyor. Hay- vanat bahçesinde geyik ve karaca da yardır. Şimdi bir de ceylân getirtil. miştir. Kurtlar yavrularaıştır. May- munlar, mevsim münasebelile güneş karşısında serilip yatmakta, koklaş- makta, aşk mevsimi yaşamaktadır. Bir taraftan da nebatat bahçesinin yük apartımanların inşasına ve bu | tanzimine başısnmığtır Mardin (Aksam) — Şehtimiz ortaokulunda a ük muvaffakıyet ları takip eden talebeyi direktör bay Ziya Kolçüzlü İle bir 5 iştirek eyliyen talebe & mış olan gaz kursuna Yukarıki klişe ada, gösteriyor. östermişt kurs