29 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sa ge TE Te A — TR Milli küme karşılaşmaları Galatasaray, Beşiktaşa 3-1 galib geldi Müsabaka çok güzel ve heyecanlı oldu sarıkırmızılılar hâkim bir nl çıkardılar Mili kümenin en mühim karşılaş- malarından biri olan Beşiktaş - Ga- latasarây maçı dün Taksim stadında sekiz bini aşan bir seyirci kalabalığı karşısısında oynandı. Hasılât (2500) lira. Takımlar sahaya çıktıktan ve taraftarlarının alkışları arasında mü- ted merasimi yaptıktan sonra şü kadrolarile karşı karşıya dizildiler, TAKIMLAR VE HAKEM Galatasaray: Osman »- Yusuf, Ad- nan - Musa, Riza, Celâl - Sarafim, Boduri, Cemil, Salâhadâin, Bedii. Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, Tasi - Hüseyin, Feyzi, İbrahim « Şeref, Hakkı, Sabri, Bedii, Hayati, Hakem: Nuri Bosut, İki takım bugünkü kadrolarında birer oyuncusundan mahrumdu. Ga“ latasaray Faruktan, Beşiktaş da Eş- retten, OYUN BAŞLIYOR! Hakemin işaretile beraber Galata“ saraylılar oyuna başladılar. Bu lk sarı kırmızı hücumuna Beşiktaş mer. kezden mukabele etli ve Sabrinin şü“ tünü Osman kurtardı. Galatasarayın Salâhaddin ile va onu takiben Bedii tarafından yapiğı iki hücumu Beşiktaş müdafaası güç“ Yükle geri çevirdi. 7 nci dakikada Be- şiktaşın sağdan kazandığı bir köşe vuruşu boşa gitli. 12 nci dakikaya kadar iki taraf da müsavi hücumlar- la birbirini zorluyordu. Bu karşılıklı hücumlardan sonra Galatasarayın for hattının daha düz- gün oynadığı görülüyordu. Bu düz gün inişler ayni zamanda da mües- sir oluyordu. GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 15 inci dakikada Bedii sağdan sü- rüklediği topu güzel bir orta ile sol tarafla geçirdi. Bodurinin hesaplı bir kafa vuruşu Galalasaraya ilk go- lü kazandırdı, Bu gölden sonra oyun yavaş bir tempo ile devama başladı. 20 nci da- kikedan itibaren Galatasaray 80l ta- raf ile inişler yapmağa çalışırken Be- şiktaş da merkezden buna mukabelö ediyordu. 30 uncu dakikada Beşik- taşlı Hüsnü Cemille yaptığı bir çar- pışmada sakatlanarak sahadan çıktı. On kişi ile oynamağa mecbur kalan 5 Beşiktaş kalesine Galatasaray for. leri tekrar atıldılar ve sağdan sok dan hücum etmeğe başladılar, Hüsnü 34 üncü dakikada tekrar Oyuna girdi ise de topâlladığı için bütün oyün müddelince takımına müfid olamadı. Tekrar oyuna dahil ölan Hüsnünün geride aksadığını gören Beşiktaşlılar takımlarında şu tadilâtı yaptılar. Hüsnü solaçığa, Sabri solhafa ve İbrahim de solaçığa, geçtiler. Beşiktaşın bu yeni takımı Canlanmağa başladı ve 38 inci daki- kada Şerefin attığı kuvvetli bir şütü Kaleci Osman büyük bir şansla aya- diyle karşılayarak takımını bir gol yemekten kurtardı. Galatasaray muhacimlerinden Boduri, Hüsnü ve İbrahim ile çekişirken Bunu takib eden yeni bir Beşiktaş hücumunda Hakkının bir şütünü yine Osman kurtardı. Dakikalar ilerlerken Beşiktaşın soldan yaptığı bir inişte Hakkının kuvvetli bir şütünü Galatasaray ka lecisi Osman havada yaylanarak gü- zel bir çeviklikle kornere çıkardı, Be- şiktaşın sağdan attığı korneri bu 80- fer yeni bir korner takib etti, Şerefin soldan çektiği topu Galatasaraylılar yine kornere çıkararak önlediler ve birbiri ardına ölan bu kornerlerin üçüncüsü alılımadan devre de 1-0 Galatasarayın lehine bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Beşiktaşlılar başla. dılar ve Galatasarayın kalesi önün- de dolaşan top Şerefin bir hatasile geri döndü. Bu favul atışından isti. fade eden Galatasaraylılar yeniden hücumlarını sıklaştırdılar, GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ 2 nci dakikada Galatasarayın yeni bir hücumunda Bediinin ortaladığı topu Cemil geride kalan Salâhaddine geçirdi. Salâhaddinin çok sıkı bir şü- tü Galatasaraya ikinci golünü de ka- zandırdı. Bu golle beraber devrenin yirmin- ci dakikasına kadar Galatasaraylılar mütemadiyen hücumlarına devâm et- tiler ve maç da bu dakikadan itiba ren süratlendi. GALATASARAYIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ 14 üncü dakikada Bediinin sürdüğü top Cemile geçti. Cemilin Boduriye verdiği topu Boduri tekrar yer değiş- tiren Cemile geçirdi. Cemilin ferkal âde bir şütü Beşiktaşa üçüncü gole mal oldu. Bu üçüncü golle beraber oyun da Galatasarayın hâkimiyeti altına gir- miş bulunyordu. 19 uncu dakikada Galatasarayın tevali eden hücumlarından birinde Beşiktaşlı İbrahimin bir ters vuruşu" Du Beşiktaş kalesinin direği kurtar Gr. Galatasarayın bu bücumlarına mukabil Beşiktaşlılar münferid biz kaç hücumda bulundular. BEŞİKTAŞIN YEGÂNE GOLÜ 21 nci dakikada, Beşiktaşın sert bir hücumunda Hakkının tam yerinde werdiği bir pası Şeref <ütle Galalasar ray kalesine sokarak siktaşın ye güne golünü çıkardı. Bu gölden son» ra Galatasaraylılar Bedüyi de geri #larak üç bekle bir müdafaa sistemi tatbike başladılar. Bu geti çekilme Beşiktaşın hücumlarını sıklaştırmak için bir fırsat oldu. Fakat Beşiktaşın çok kısa süren bu hücum tazyikin. den kendini sıyıran Galatasaraylılar tekrar açılmağa ve Beşiktaş müde İaasını tazyik ederken oyun da 3-1 Galatasarayın galebesile bitti, NASIL OYNADILAR? Galatasaray dün çok güzel ve tab- yeli bir oyun çıkardı, Kaleci Osman evvelki oyunlarını örten güzel bir maç yaplıMüdafaada Adnan ve Yu. suf, haf hattında Celâl fevkalâde idi- ler, Hücum hattında Bedii günden güne düzelen bir maç yaptı. Salâhat- tinin bilgili oyunu takdire lâyıktır. Diğer forlardan Boduri ve Cemil de vazifelerini bihakkın ifa ettiler. Beşiktaş dün müessir ve deplas- manlı bir oyun ouniyamadı. Bilhassa Hümünün sakatlanmasından sanra hatlar bir ahenk kalmamış» tı, Kaleci Mehmet Ali vazifesini yap- mağa çalıştı, Müdafilerden Taci iyi gününde değildi. Haf hattı lüsum- suz bir asabiyet gösterdi. Bu hatla en düzgün oyniyan Feyzi idi. Hücura hattında Şeref ile Hakkı çok gayre$ göstermiş olmalarına rağmen diğer arkadaşları çok ağır hareket ettik. lerinden netice alamadılar. Hakem bu mühim müsabakayı iyi idare etti, Şazi TEZCAN Türkiye güreş şampi- yonası başladı Türkiye güreş şampiyonası müsa» bakalarına dün Ankarada başlan. mıştır, Yurdun her tarafmdan seçilip gelen güreşçiler müsabakalara de- vam etmektedirler, Yukarıdaki resim dünkü mâçlardan iş onstanlaneyi gösteriyor, “bir iki iniş yaplılarsa da Pera müdafi. Pera - Şişliyi 3 - 1 mağlub etti Çocuk Esirgeme kurumu menfaatine yapılan bu maç çok güzel oldu. Pera hâkim oynadı Şişliyi mağlüb ederek Çocuk Esirgeme Kurumu kupasını kazanan Pera takımı Gayrifedere klüplerin en kuvvet. | du. Oyunun son dakikaları Şişlinin Milerinden olan Pera İle Şişli dün sa- | bah Taksim stadında çocuk esirgeme kurumu menfaatine bir müsabaka yaptılar, Stadı baştan başa dolduran bin- lerce seyirci önünde ve büyük bir te- zahürat altında oynanan bu müsa- baka Peranın hâkim ve teknik bir oyunundan sonra 3 - i galebesile ni- heyetlendi. Maçta 1700 lira hasıla oldu. Saat onda sahaya çıkarak halkı s6 lamlıyan takımlar şü şekilde dizi diler ŞİŞLİ: Armenak - Vlastardi, Alber- Arşevil, Nubar, Jirayr - Hıraç, Şavaş, Soldur, Rebii, Diran. PERA: Cafatino - Hristo, Civelek - Çiçeviç, Etyen, Çoços - Artür, Culafi, Mesinezi, Bambino, Todori, Hakem: Adnan Akın. Oyun karşılıklı hücumlarla baş- ladı. Peralılar'yerden kısa paslarla düzgün bir oyun tuttürarak daha ilk anlarda üstünlüğü temin ettiler. Şişli takımi uzun vuruşlu fakat şu- ursuz bir oyun oynuyordu, Peranın hâkimiyeti 17 nci dakika- da semeresini verdi. Sağdan yapılan bir akında ortalanan topu Bambino kale önünde yakaladı ve güzel bir kafa vuruşile maçın ilk golünü Pera lehine kaydetti. Bu sayı Şişli oyun cularını harekete getirdi. Sağdan lerini bir türlü aşmağa muvaffak olamadılar. 35 inci dakikada yine sağdan seri bir hücum yapan Peralılar Şişli ka- esini sardılar, Müdafiler kısa vuruş- lar yaptıkları için topü bir türlü uzak- Yaşlıramıyorlardı, Bu sırada ceza sahasi haricinde topu yükalayan Pera muavini Çiçe- viç'pas verir gibi yaparak 30 metrs- den kaleye sıkı bir şüt çekti ve Şişli kalecisi bu topa ancak seyirci kaldı. Bu sayıdan sonra Şişli takımında ta- dilat yapıldı ve muhasım oyuncular- dan bazıları yerlerini değiştirdiler ve birinci devre 2 - 0 Pera lehine ni- hayetlendi, İKİNCİ DEVRE Peralılar ikinci devreye biraz dur- gun başladılar, Şişli takımı mağlubi- yetten kurtulmak için birincidevre- ye nazaran daha düzgün oynuyordu. Yavaş yavaş oyun üstünde hâkim var ziyele geçen Şişli, Pera kalesini taz- yika başladı. Ve ilk sayılarını 15 inci dakikada Pera kalecisinin hatasından istifade ederek yaptılar, Soldurun çek- tiği sıkı şüt Pera kalecisinin göğsüne çarparak geri geldi. Şavaş yetişerek takımının yegâne golünü çıkardı. Bu sayı Peralıları harekete getirdi. Va- ziyetin tehlikeye girdiğini hisseden Sarı siyahlılar kombine bir oyun tut. turdular ve üstünlüğü tekrar aldılar, 19 uncu dakikada Pera solaçiğı- nın güzel bir ortasını kale yakınında yakalıyan Mesinezi sıkı bir şütle ta- kımının üçüncü golünü yaptı ve mü- sabaks bu sayıdan sonra sert bir Şe kil aldı. Şişli daha cüsseli oyuncular- dan teşekkül ettiği için ağır bâsıyor- o faikiyyeti altında geçti isede sayı ya- pılamadı ve müsabaka 3 - 1 Peranın galebesile nihayetlendi, Müsabakadan sonra Çocuk Esirgems kurumu tarafından maçın galibi Peraya merasimle kupa verildi. Istanbul atletizm bayramı Ou senedenberi munlazamen tek- rar edilen İstanbul atletizm bayra. mının onuncu sene müsabakaları dün Bebekte Amerikan Köolleji sahasında büyük bir sporcu kalabalığı önünde yapıldı, Alınan dereceleri yazıyoruz: 100 METRE: 1 İrfan 11.2, 2 Nazmi, 3 Cihad. 800 METRE: 1 İbrahim 2049, 3 Cemal, 3 Vilâdimir. 1500 METRE: 1 Rıza Maksud 424.6, 2 İbrahim, 3 Koço. 3000 METRE: 1 Rıza Maksud 9.16 (yeni rekor) , 2 Hüseyin, 3 Sulhi. 110 METRE MÂNİALI: 1 Yavrv 17.4, 2 Hrisopulos, 3 Vasfi. 400 METRE: 1 Gören 52.2, 2 Anna, İ 3 Cemal. 200 METRE: 1 İrfan 23.6, 2 Muzaf. fer, 3 Şevket, CİRİD: 1 Şerif 50.15, 2 Rasim, 3 Al, SIRIKLA YÜKSEK: 1 Viçeropuloş | 3.20, 2 Sudi, 3 Şerif. GÜLLE: 1 Veysi 13.88, 2 Arat, 3 Bü- lend. YÜKSEK: 1 Pulad 1.85, 2 Süreyya, 1.85, 3 Vilâdimir, UZUN: 1 Muzaffer 6.81, 2 Çaroğlu, 8 Parkef. - DISK: 1 Arat 4113, 2 Veysi, 3 Bü. lend. ÜÇ ADIM: 1 Süreyya 13.45, 2 Yav ru, 3 Feyyaz. Müsabakadan sonra kaşananlarş madalya ve kupalar verilmiştir. İkinci küme maçları İkinci küme klüpleri arasında ten tb edilen kupa maçlarına dün Tak, sim ve Şeref stadlarında devam eğil miştir, Şeref stadında günün ilk maçı Ka. dıköyspor ile Boskurd arasında yapıl mıştır, Rakibine nazaran daha kuv. vetli olan Kadıköyspor bu müsabaka- dan 4-1 galib çıkmıştır. İkinci maç Beylerbeyi ile Anadolu- hisar arasında yapılmıştır, Sahaya eksik bir kadro ile çıkan Hisarlılan Beylerbeyi karşısında 6-2 mağlüb ol muşlardır, Taksim stadında yapılan Galata. gençler- Demirspor maçı tarafeynin bütün gayretlerine rağmen 2.2 bera | berlikle neticelenmiştir. Milli küme puan cedveli Takım o M A Gücü 12 Demir 8. 10 Fenerbahçe 10 Vefa u Beşiktaş oo © İG. Saray o 8 9 mi | sop hhp