2 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

2 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

AKŞAM Milli küme SİRİ Ankara Demirspor takımının İzmir maçları Ankara Demirspor takımı İzmir Ateşspor takımı ile birlikte İzmir, (Akşam) — Son hafta İzmi- rin Alsancak stadyomunda yapılan milli küme müsabakalarında Anbka- ranın Demirspor takımı, İzmirin Do- ğanspor takımına 2—i1, Ateşspor ta- kımına 1—0 golle galip gelmiş ve An- karaya dönmüştür, Ankara takımı, Doğanspora karşı hiç te güzel sayıla- miyacak bir oyun oynamışsa da Ateş- sporla yaptığı müsabakada futbol tekniğini tam manasile tatbik etmiş- tir. Ateşsporla yaptığı müsabakada Demirspor takımının berabere kala- cağı tahmin edilmişti. Çünkü oyu- nun son dakikasına kadar her iki ta- kım birbirine gol atamamıştı, son da- kikada Demirspordan Arif, takımına galibiyet golünü kazandırmış ve böy- lece yine takımını Milli Küme şam- piyonluğuna namzed vaziyete sok- muştur. Ateşsporun bu oyunda gös- terdiği muvaffakiyet çok takdire de- ğer. Hakem Ferid oyunu çok güzel idare ettiğinden en küçük bir iliraza bile meydan vermemiştir. Bu maçta her iki t n da bir- birine rakabet edercesine seri ve gü- zel oynadı. Ve bu suretle seyircilere zevk ve alâkalı bir oyun gösterdi. O- yunun sureti cereyarına gelince, enerji ile karışık . teknik harcketler çok güzeldi. Demirspor: Bu maçta Ankara ta- kımı, bundan evvelki karşılaşmasının fena naraflarını kismen unuttuvacak kadar seri ve insicamlı bir oyun çi kardı, Bilhassa ileri geri paslar dal- ma yerini buluyordu. Maamafih mi- safir takımın müdafaası, Ateşin ener- jik oyununa karşı muvaffakiyetle mukabele edemedi. Nitekim orta mu- hacim Orhan, sağ iç Arif çok ağır idiler. Sağ açık vasattı. Sol açık Zeki ise takımın en tehlikeli akıncısı olmakla beraber, rakib kalesine doğ- Tu yaptığı şahsi akınlarda muvaffak olamadı. Küçük Orhan diğer muha- cimlere nazaran daha çevik ve daha enerjikti. Fakat akın esnasında lü- zumsuz telâşa kapıldığından muvaf- fak olamıyordu. Ateşspor: İzmirin bu genç taki- mı, en iyi oyuncusu olan Ömerden mahrum olduğu halde, daha tecrü- beli oyunculara malik olan misufir takıma karşı seyircilere ümid verici bir oyun çıkardığı gibi enerjisile, sür- atile, zaman zaman oyun Üzerinde hâkimiyet tesis edebildi. Fakat soliç Alinin favule sebebiyet veren vücud hareketleri, Reşadın lüzumsuz yere topu ayağında fazla oyalaması bil hassa güzel oymıyan Feridin oyunu- Du bozdu ve bu suretle netice Üze- rinde müessir olamadılar. « Takımlar sahada şöyle dizilmişler- di; Demirspor: Hilmi, Şevket, Gazi, Kâmi, İbrahim, İbrahim, Zeki, Or- han, Arif, Mustafa. Ateş: Seyfi, Seza, Cemal, Mah- mud, Salih, Avni, Ferid, Ali, Resad, İzzet, Nail, Hafif esen rüzgâr misafirlein a- Jeyhinde. Devrenin ilk dakikaları misafirle- rin gösterdikleri gayretle geçti. 6n- &£ı dakikada sahanın ortasında ayak- tan ayağa dolaşan top, birdenbire müsait vaziyette duran Arifin ayağı- na duştu. Fakat çektişi şüte direk mani oldu. 2 dakika sonra misafir- ler 18 çizgisi üzerinde bir frikik ka- zandılar. Küçük Orhanın çektiği gütle top kalelerini kapatmış olan 0- yuncularn sirtna çarptı. Aleşin mukabil hucumu avutla neticelendi. 12 nci dakikada Arifin volesini #ale- ci şayanı hayret bir maharetle kur- tardı. 3 dakika sonra Küçük Orha- nin aynı şekilde çektiği şüt İzmir ka- lesinin üst direğinden avuta gitti, Devrenin bundan sonraki kısmı her iki takımın semere vermiyen müsavi akınlarile geçti, Ve bu suretle devre golsüz olarak nihayete erdi. İkinci devrede her iki takım ne- tice üzerinde müessir olmak azmile oyuna girdiler ve azami gayret sar- federek seri ve güzel bir oyun çıkar- mağa başladılar. İlk dakikalar Ate- şin tevali eden hücumlarile geçti, bu sırada bir çok hırsatlar kaçtı, Kaçırı- lan bu fıysatlar oyuna hususi bir zevk ve heyecan veriyordu. Oyunun 40 m- cı dakikasına kadar top kaleden ka- leye süratle dolaştı. Her iki takım lehine müteaddid korner oldu. Fa- kat kalecilerin birbirile müsabaka €- dercesine yerinde müdahaleleri yü- zünden gol olmadı, 43 üncü dakika- da misafirler soldan Zeki ile aktılar, aynı oyuncunun çekti; kalenin sol zaviyesini tutarken Seyfi yerinde müdahale etti. Fakat topu bloke edemedi ve Arif yetişerek oyu- nun yegâne golünü kaydetti. Ve O- yun 1- om misafirlerin lehine bitti, Bu haftaki maçların programı Beğen Terbiyesi İstanbul bölgesi Fut- bel Ajanlığından: Taksim stadında 346/939 cumartesi gü- nü yapılacak maçlar Galata Gençler - Bozkurt; saat 14. Ha- kem Şevki Çanga. Yan hakemleri Rıfkı Aksay ve Halid Üzer. Anadoluhisarı - Demirpor; saat 15.45. Hakem Adnan Akın. Yan bekemleri Stk? Eryar ve Fikret Kayral. Beşiktaş - Vefa; stat 1730. Hakem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Feridun Kılıç ve Necdet Gezen. Taksim stadında 4/6/5839 pazar günü yapılacak maçlar: Beylerbeyi - Kadıköyspor; saat 14. Ha- kem Ahmed Adem Güydün. Yan hakemle- ri Rıfkı Aksay ve Neşet Şarnan, Süleymaniye, Şişli - Kasımpaşa, Galata- #por; saat 1545. Hakem Sami Açıköney. Yan hakemleri Ziya Kuyumlu ve Bahaed- din Uluöz. Gülatasaray - Fenerbahçe; saat 17.30. Hakem Tarık Özerengin. Yan hakemleri Nüri Bösut ve Şazi Teztan. Fenerli Hüsameddin ile Fazıl İngiliz maçında oynyacak Futbol federasyonu tarafından tec- ziye edilen Fenerbahçeli Hüsameddin ile Fazılın klüplerinin 31 inci yıldönü- münde İngilizlere karşı oynamak için müsaade istediklerini ve bu ricaları- nım umum müdürlük tarafından ka. bul edileceğini tahmin ettiğimizi bil dirmiştik. Memnuniyetle haber aldığımıza gü- re umum müdürlük tarafından bu iki sporcunun klüplerinin yıldönü- münde İngilizlere karşı oynamalarına müsaade edilmiştir. Adanadaki cinayet Kimyager Riza İşcen'in katili henüz bulunamadı Adana (Akşam) — Yeni eczane ve Nenimağaza sahibi kimyager Riza İşcen meçhul bir şahıs tarafından 29/6/939 günü sabaha karşı evinde tabancayla öldürülmüştür. Sıkyan bir tek kurşun kimyagerin göbeğinin dört parmak kadar yukarısına, sola doğru kalbinin altına girmiş ve on da- kika sonra kiymelli kimya hocası gözlerini ebediyen yummuştur. Cinayetin sebebi ve katli malüm değildir. Bazı tahminler üzerinde tahkikat yürümektedir. Kimyagerin evinde bir tek Antep yemenisi (çarık) ve erin bahçesinde kimyagerin tabancasın- dan başka bir iz bulunamamıştır, Ce- set üzerinde Asri mezarlıkta yapılan otopsi neticesinde vücuttan çıkarılan kurşunun kimyagerin tabancasına ald olduğu görülmüştür. Fakat vaka bir intihar değildir. “Tabanca sesini duyarak vaka yeri- ne koşan bir polis memuru Riza İş- cen'i sağ bulmuş, İşcen: — Hırsız var... Vuruldum... Ölü- yorum... diyebilmiştir. Kan vücutta toplanmıştır. Otopsi esnasında gezil- miş vaziyette ve zedeli görünen işa- Tet parmağı hadisenin ehemmiyetini bir kat daha arttırmaktadır. Bugün yarın kör düğümün çözüle- ceği ümid edilmektedir. Bina vergilerinde tadilât talebleri 932 senesinde yapılan bina tahri- rinde konan vergiler üzerine 939 mali senesinden itibaren ferdi tadilât ta- lebinde bulunmak mümkündür. Bu huşusta bina tahakkuk şubelerine tebligat yapılmıştır. Şubeler bü tadi- Mt talebini mükellefler haklarını istinaf ve tem- yiz edebileceklerdir. Bir kıza taarruz eden iki kişi 14 ve 10,5 sene hapse mahküm oldu On dört yaşında Evgeniya adında bir kız Dolmabahçe civarında Gâzha- ne yokuşunda bir akşam üzeri geçer- ken Celâl ve Hâmid adlarında iki kişi önüne çikarak zorla dereye sÜü- rükleyip tecavüz etmişlerdir. Dün ağır ceza mahkemesinde yapı. lan muhakeme neticesinde suçları sâ- bit olduğundan bunlardan Hâmidin on dört sene, Celâlin de on buçuk $€- ne ağır hapse konulmalarına karar verilmiştir. Gül kupası atletizm müsabakaları İstanbul aletizm ajanlığı tarafın- dan tertip edilen (Gül kupası) atletizm müsabakaları pazar gü- nü Kadıköy stadında yapılacaktır. Üçüncü ve dördüncü kategori atletler için hazırlanan bu müsabakalara yüzden fazia genç atlet iştirak ede- cektir. Müsabakalar öğleden sonra başlıyacak ve bir günde nihayetlene- cektir. Eskrimci Bedii müebbet boykot edildi ii başında Ankarada yapılan An- » İstanbul eskrim müsabakala- n am hakem heyetine karşı sporculukla kabili telif olmıyan hare. kette bulunduğu için Beşiktaş klübü âzalarından eskrimci Bedii Teğin'e müebbet boykot cezası verilmiş ve keyfiyet İstanbul mıntakasile klübü- ne bildiriimiştir. ——————— m — Şehzadebaşı TURAN tiyatrosunda bu gece her yer 20, paradi 10, localar 100 (KAPAN) yeni güzel eser 3 perde, okuyucu Aysel İstanbul Halk Tiyatrosu Kenan Güler ve arkadaşları Cuma akşamı Üsküdar Inşirah bahçesinde: (İLLETLİ) piyes 3 per- de. Ayrıca 1 perğe ko- medi. Macar varyelesi, Telepati ve illüzyon 1331 senesinin bir sra numa- Yasile Milâs rüşdiyesinden aldığım şaha- detnameyi zayi ettim. Yenisini Çikarta- cağımdan eskisinin bükmü olmadığın ilün eylerim. Bera Örargun reddettikleri takdirde | Lâğvedilen müesseseler 2 Haziran 19 yeniteşekküllerin vaziyeti Yeni kadrolar tebliğ edilinceye kadar mühim işler valiye danışılarak görülecek Ticaret Vekâletile Muhabere ve Münakale Vekâletinin teşkilât ka- nunları'meriyete girdiğinden bu ka- nunlarla Jâğvedilen şehrimizdeki mü- * €sseselere dün birer telgraf gönderik miş, yeniden ihdas edilen resmi te- şekküllere aid kadrolar tebliğ olu- nuncaya kadar mühim işler için va- liye danışılması ve bu gibi işlere aid, evrakın vali, vali muavini veya mek- tupçu tarafından imzalanması bildi- rilmiştir. Yeni teşekküllerin 'kadro- ları bir kaç güne kadar bildirilecek- tir. Mıntaka ticaret müdürlüğü Dünden itibaren lâğvedilen Türko- fisin yerini mıntaka ticaret müdür- lüğü almış ve bu makama mülga Türkofis İstanbul müdürü B, Cemal Ziyanın tayin! tekarrür etmiştir. Şeh- rimizde bulunan ölçü ve ayar maş- müfettişliği ve ihracatı kontrol da- iresi mmtaka ticaret müdürlüğüne bağlanmışlardır. Kadrosu yakında tamamlanacak | olan mıntaka Ücaret müdürlüğünde 90 lira asili maaşlı bir müdür, 70 Kra maaşlı bir muavin, 35 liralık dört mü- meyyiz, 25 liralık dört memur ve İcab ettiği kadar daktilo bulunacaktır, Mınlaka ticaret müdürlüğü iç ve dış ticaret, standardizasyon, ihracatı teşkilâtlandırma ve kendisine bağlı müesseselerin işleri üzerinde zaman zaman tetkikat yapıp mütaleasını Ticaret Vekâletine bildirecektir. Mıntaka iktisad müdürlüğü İktisad Vekâleti teşkilât kanunu hükümlerinden olarak mıntaka tica- | ret müdürlüğü gibi, vilâyetlerde bir de mıntaka iktisad müdürlüğü kurul! maktadır. j İstanbul mıntaka iktisad müdür-| Jüğü iş dairesi üçüncü muıntaka âmir-! liği, sanayi müfettişliği ve maadin müfettişliğinden mürekkeptir. Mın- taka iktisad müdürlüğüne de iş dnl- resi üçüncü runtaka âmiri B. Haju- kun tayin edildiği duyulmuştur. Denizbank ve Deniz ticareti müdürlüğü Münakale Vekâleti teşkilât kanunu hükümlerinden olarak İstanbul de- niz Licareti müdürlüğü dün lâğvedil- miştir. Bu makamın yerini alan İs- tanbul ilman reisliği merkez teşkilâ- tında bir müdür ve bir de muavin- den başka 54 şef ve memur vazife ak di maktadır, lecektir. Denizbank henüz mesaisine devam etmektedir. Bankayı lâğvederek ye mİ iki umum müdürlük ihdas eden kanun Meclis ruzmamesine alındığı için bugünlerde müzakere edilecek ve yakında meriyete girecektir. Bu kanunun meşri tarihinden itiberen Denizbank lâğvedilecek, Denizyolları umum müdürlüğü, Limanlar umum müdürlüğü ve Bankaya bağlı diğer te- şekküller de müstakil birer idare ha- line geçeceklerdir. Kadro yakında tebliğ edi- Harb malüllerinin Emlâk bankasından aldıkları maaşlar Emlâk ve Eytam bankası harb malüllerinin maaşlarını ayın birinci günü veriyordu. Bu aydan itibaren tevziat için bir cedvel yapmıştır. Fakat malüllerin maşlarının da bu cedvele tabi olacağı ilân edilmediğinden dün maaş almak için her taraftan bankaya giden kör, topal malüller müşkül vazi- yette kalmışlardır. Bunlar vilâyete, merkez kumandanlığına vesair makamla- ra müracaat etmişlerdir. Yukarıdaki resimde malüllerden bir Kısmı banka önünde görünüyor. Beşiktaş SUAT PARK Sinemasi Yazlık Bahçesinde 2 Büyük Türkçe Film MİHRACENİN GÖZDESİ pa KRALI LA TANA, THEA LİNGEN LOREL, HARDY Senenin en muazzam eseri NEW-YORK SERGİSİ Bükreşte 3 gün otel ve yemek Roterdamda | gün otel ve yemek NEWYORKTA 14 gün ikamet Pariste 3 gün otel ve yemek Atlantiğin en güzel vapurlarında yemekli ve yataklı kamaralar bütün masraflar dahil 396 Lira, Aynca: Cep parası temin edilmiştir, ki Kayıtlar 15 Haziranda kapanıyor. MATTR oan —— Belediye Sular İdaresinden: Yapılması icab eden bazı ameliyat tan dolayı 4/8/939 pazar günü söz 14 den ertesi günü saat 12 ye kadar Terkos sularını kesmek mecburiyeti li olacaktır. Bu sanllerde şebrin münhet noktalarında suların hafif akacağı ve yükse noktalarda su bulunmıyacağı sayın halka ilân olunur. (3914) ..e. -v ze »9UL EUN MBİ ..... ns s3