15 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Dün Adliye e koridorunda . kanlı bir vaka oldu Bir kıpti karısı başka bir kıpti ile karısını ağır yaraladı Carih, yaraladığı Alinin kendisini tehdid ettiğini, taarruzdan korkarak bunu yaptığını söyledi f : Dün öğle üzeri Adliye koridorların- da kanlı bir vaka olmuş, bir kıpti ka- dını, kama ile Ali adında bir kıpti ile karısı Gülüyü tehlikeli surette yara- Jamıştır. Yapılan tahkikata nazaran vaka şöyle olmuştur: Fatihte Kırkçeş- me civarında Çinili hamam odaların- da otuz kadar kıpti ailesi oturmakta- dır. Bunlar arasında Ayşe adında yir- mi yaşlarında bir kadınla Ali adında biri, bundan bir müddet evvel, bir sev- gi meselesinden kavga etmişlerdir. Ayşenin iddiasına nazaran Ali, Ayşe- nin kocası Aliyi öldürürerek, Ayşeyi zorla kaçıracağını söylemiştir. i Aradan bir müddet geçtikten son- ra evvelki akşam Çinili hamam oda- larında oturan birkaç kişi Aliyi rakı ziyafetine davet etmişler ve bahçede Takı içmeğe başlamışlardır. Bu sırada odasının penceresinden bakan Ayşe, bahçede Aliyi görünce, derhal polis karakoluna giderek: — Ali ötedenberi beni tehdid edi- yor. Bu akşam da bahçeye gelmiş, ra- kı içiyor. Her halde rakı içtikten son- Ta bana tecavüz edecek ve belki de Lo- camı öldürüp beni kaçıracaktır. Demiştir. Derhal bahçeye gelen po- isler, Alinin masa başında arkadaş- Jarile beraber sessiz, sadasız rakı İç- mekte olduğunu görmüşler, fakat üze- rini aradıkları zaman bir kama bulk muşlardır. Bunun üzerine Ali hakkında tehdid ve silâh taşımak suçlarından dolayı evrak tanzim olunarak Sultanahmed üçüncü sulh ceza mahkemesine ve- rilmiştir, Dün Ali maznun olarak, Ayşe de dâvâcı sfatile - mahkemeye gel mişlerdi. Alinin karsı Güllü ile kaynanası Fatma, daha birçok akra- baları ve Ayşenin de birçok tanıdık- ları Adliyeye toplanmışlardır. Mahkemede rels, dâvacı ile maznu- nun yan yana olurmalarını söylemiş, Ayşe: — Ben ondan korkuyorum, Bana saldırır. Diye, Alinin yanına yaklaşmıyarak .biraz daha uzağa oturmuştur, Muha- kemede Ayşe dâvasını yukarıda yaz- dığımız şekilde anlatmış, Ali kendisi- ne isnad ölünan tehdid suçunu in- kâr ederek: O akşam arkadaşların beni zi- yafele davet etmişlerdi. Benim Ayseyi tehdid ettiğim yalandır. Böyle bir kas- tım da yoktu. Demiştir. Alinin evvelce başka bir meseleden mahküm olduğu para ce- zasını ödeyip ödemediğinin tesbiti için muhakeme başka güne bırakılmış ye kendisi de tevkif edilmemiştir. | Ani taarruz Maznun Ali ile dâvacı Ayşe saat 12,30| sıralarında mahkemeden çıkınca, Ali Adliyenin alt katına inmiş, Ayşe de ar- kasını takip etmiştir. Ali, Adliye kapı alta karakolunun önüne doğru ilerler- ken, arkadan yürüyen Ayşe, koynun- dan beyaz saplı, küçük bir kama çi- kararak birdenbire Alinin üzerine atık mış ve bıçağını boğazına saplamıştır. Bunu gören Alinin karısı Güllü koş- muş ve kocasını kurtarmak istemiştir. Hiddetten gözleri kararan Ayşe bu de- fa da Aliyi bırakıp Güllünün üzerine atılmış ve elindeki kanlı kamayı Gül- lünün $0l kaburgasına bütün kuvve- tile saplamışlır. Koridorda kadınlı, erkekli kıptiler biribirlerin: girmişler. dir. Bunların gürültülerini duyan Ad- liye polisi yetişerek Ayşeyi yakalayıp elinden kanlı bıçağını almıştır. | Hemen çağırılan sıhhi indıd oto- | mobilile yaralı Ali ve karısı Ayşe Cer- rahpâşa hastanesine &kaldırılmışlar- dır. Kavga yerine toplanan diğer kıpti- | lerin üzerleri aranınca, bunlardan ya- | ralı Alinin kaynanası Fatmanın koy- nunda da pas içinde, eski bir setir kı- rığı bulunmuştur. | Müddelumumilik Ayşe ile Fatmayı sorguya çekilmek üzere Sultanahmed | birinci sulh ceza mahkemesine ver- | Carih Ayşe miştir, Ayşe, mahkemede verdiği ifa- dede suçunu itiraf ederek: — Ali bana ötedenberi takılıyor, namusumla oynuyor, kocamı öldürüp beni zorla kaçıracağını söylüyordu. 'Tehdidlerinden korkuyordum. Bugün de mahkemeden çıkınca, kendisi ser- bes bırakıldığı için, gece eve gelip ba- na ve kocama fenalık yapacağından korktum ve kendisini vurdum, O sıra- da karısı Güllü araya girdi, hiddet- Je onu da vurdum, Demiştir. Üzerinde seki satır bulu- nan Fatına da, bunu fena maksada taşımadığını söylemiştir. Hâkim B. Reşid, Ayşenin tevkifine, Fatmanın ikametgâha bağlanarak serbes bırakılmasına karar vermiş ve evrakı müddelumumiliğe iade etmiş- | tir, 14/6/939 Esham ve Tahvilât Merkez Bankası PARA ve ÇEKLER (Kapanış flatleri) Landra 1 Sterlin New-York 100 Dolar Parla 100 Frank Milâno 100 Liret Cenevre 100 İsviçre Pr. 100 Florin 100 Rayhışmark 100 Belga 100 Drahmi 100 Leva Berlin Bu hafta mevsim yaratıyor dahi rejisör Julien Duvivier'in güzel eseri JEAN GABİN - VİVİANE ROMANCE'in emsalsiz temsil 90 NŞANS da belle ögupe) Büyük İransız filmi ile en büyük deniz faciası Amerikan ve İngiliz deniasitılarının azim £ akibetlerini tekmil teferrüatile canlandıran DENİZ ALTID, 1 Pransızea orijinal ve yeni kopyası ye en yeni Metro Jurnalda İngiliz Denigaltı gemisi (THETİS) in 99 kahramanile batması ve bir kaç kazazedelerin kurtarılması. Bunların hepsi bu akşam saat 8.20 da LÂLE emasında ys KE AE ELAN Sınai müesseseler , Usta, kalfa, çırak kurslari açacaklar Sınai müesseselerle maden ocakla- rında mesleki kurslar açlması hak- kındaki nizamname dün alâkadarlara tebliğ edilmiştir. Bir sene zarfmda kullandığı işçi adedi yüzü bu'an ma- den ocaklarile Teşviki sanayı kanu- nunda tarif edilen müesseseler, nizam- namenin neşri tarihinden itibaren üç sene zarfında çırak, kalfa ve ustalar için mecburi olan mesleki kurslar aça- caklardır, Küçük müesseseler, mahi- yetleri kendilerine benziyen müesse- selerle birleşerek kurs açacaklardır, Sanatın nevine göre, çırak kursunun müddeti 1 seneden 3 seneye, kalfa ve usta kursları da altı aydan 12 aya ka- dardır. Kurslarda mesleki tedrisattan başka resim, hesap, hendese, türkçe yurt bilgisi ve sıhhat kaideleri dersle» ri okutulacaktır. Çırak, kalfa ve ustalar kurslara de- yama mecburdurlar. Mücseseler Kurs gören işçinin yevmiyesini kesmiyecek- lerdir. Ticaret odaları kongresi Çalışmalar ilerliyor, bazı projeler hazırlandı Ankarada toplanacak Ticaret oda- Jarı kongresi için hazırlıklara devam edilmektedir. Kongrede mühim mev- zular üzerinde görüşülecektir. Hazırlanmış ve kongre ruznamesi- ne alınacak olan projelere göre, Tica- ret odaları, Zehira ve Hayvan borsa- Jan esaslı şekilde ıslah edilecektir. Bu- gün memlekette üçü Hayvan borsası olmak üzere 18 borsa vardır. Proje, bu borsaların mühim bir kısmını kon- trol altında pazar yerleri haline ge- tirmekte, memleketin en mühim tica- ret merkezlerinde dört kadar borsa bırakmaktadır. Bundan başka, borsalarda yapılan tahiilerle ihracatı kontrol dairesinde yapılan tahliller arasında farklar gö- rülmektedir. Bu mesele de kongrede görüşülerek icab eden tedbirler alına- caktır. Borsalar nizamnamesi 1302 tarihli- dir; bugünün icaplarına uymıyan maddeleri çoktur. Kongrede yeni bir Borsalar nizamnamesi hazırlanması üzerinde de görüşülecektir. Ayni zamanda bütün ihraç madde- leri borsaya almacaktır. Kâtibi umumiliklerle idare edilmek- te olan Ticaret odaları bugün doğru- dan doğruya Ticaret Vekâletine bağlı yarı resmi birer müessese halindedir. Odaların Ankarada ihdası düşünülen Ticaret odaları umum müdürlüğüne raptı da ihtimal dahilindedir. Uyuklarken kendisini deniz- de buldu On dört yaşlarında Saffet isminde bir çocuk dün öğle üzeri Karaköy rihtımı üzerinde çıma babalarından birine oturarak uyuklamakta iken müvazenesini temin edemiyerek de- nize düşmüş, etraftan yetişen san- dalcılar tarafından kurtarılmışsa da fazla su yultuğundan hastaneye kal- | dırılmıştar. 23 Temmuz 1939 TÜRK GÜNÜ Bütün Amerika bu büyük günü kutlamağa hazirlanıyor. NATTA NEWYORK Sergisine ve bu büyük güne yetişecek olan seyahatlar tertip etmiştir. 5 temmuz kafilesi Simplonla Parise Pariste 7 gün otel ve yemek Gusen Marry de Kamara ve Yemek Newyork'un en muhteşem Oteli Barbizona Plaza'da 16 gün ikamet Normandie ile Havre'a avdet Ayrca cep parası temin edilmiştir. 40 GÜN 40 GECE Kayıtlar kapanıyor acele ediniz HATTA Galatasaray Tel, 44914 15 Hazira ; Mahkemelerde Takas yolsuzluğu muhakemesi Maznunların hepsi beraet ettiler Memleketten harice az mal gönder- dikleri halde, miktarını fazla göste- rerek ve gene ihraç ettikleri kereste- lere hakiki kıymetinden fazla kiymet takdir ettirerek, buna mukabi; takas | yolile hariçten memlekete fazla mal ithali hakkı almak suretile takas yol- suzluğu yapmaktan maznun ihracat tacirlerinden Hristo, Vehbi, Cemil Ha- | riri, Armanktov, Diyamandi, Perikli, Lagotis, Fazıl, keresteci Kasım, Yusuf Ziya, İsmail Hakkı, İsmail Falk, Ta- rakçıyan, Artin Topalyan ve ihmal ve dikkatsizlik suretile bu yolsuzluğa meydan vermekten maznur heyeti reisi ve İstanbul Ticaret mm- taka müdürü Muhsin, Ticaret işleri borsa komiseri Bahri Doğan, Takas heyeti daimi âzasından ve Ticaret odası kâtibi umumisi Vehbi, Ticaret ve Zahire borsası komiseri Akif, Ta- kas heyeti âzasından eski Sanayi mü- dürü Refik, Deniz ticareti müdürü Müfid Necdet, eski Ticareti bahriye müdürü ve İstanbul Sanayi müfettişi Daniş, İstanbul Ticaret odası İdare heyeti âzasından Havlucu Recep, Si- gortacı Rıfkı, eczacı Necip, tüccardan Suad Kara Osman, tütün tüccarı Ab- dülgani, İstanbul Ticaret ve Sanayi odası muaâmelât müdürü Talp Servet, eksper Faik, gümrük muhafaza me müurlarından Bayram, Ali Ulvi, Meb- med, Hamdi, Bürhan, Naci, Rauf, Fe- rid, İsmail Hakkı, Osman, Salih, Şük- rü, Kâzım, Bekir, Cemal, Celâl, Resep, | Yümnü, Riza, Naci, Falk, Namık, Na- | tık, Arif, Zühtü, Cemil, Neşet, Meh- | med, İsmail, Refik, Mehmed Zeki, Behçet, Mehmed, Mustafa, Rifat, Fa- ik, Ömer, Sabri, Mustafa, Atıf, Fethi, Faik, Şerafeddin, Hasan, Cemal, Asım, Alâeddin, İsmail Hakkı, orman me- Naşid iyileşti | Bu akşam yeniden sahneye çıkacak Uzun zaman danberi rahatsız bulunan (Ode gerli halk sanat- kârı Naşid Özcan, bu gece hasret kaldığı sahnesine kavuşacaktır. Na şid, Ertuğrul Sa- di Tex ve Şehir tiyatrosundan Ha» lide Pişkin ile bir- likte Mahmud Ye. sarinin (Hayret efendi) vodvilile işe başlamakta- Naşid dır, Bu gece Şehzadebaşı Turan tıyat- rosunda vereceği müsamere için ha- zırlanan, Naşid, kendisini gören bir muharririmize: «Hastalıktan o bunal- dım, ilk sahneye çıkacağım geöeyi heyecanla bekliyorum, kurtları dö- keceğims demiştir. Sanatkâra muvaf- fakıyetler dileriz. Fakirler yurdu kongresi ken fakirler yurdu idare heyetin- Halk sanatkârı Haziranın 24 üncü cumartesi günü saat M4 te Topkapıdaki müessese binasın- Sirkeci | (Vezir Bah- çesinde) pak yakında her ükşam yeni kadro- #ile, yeni — eserlerini temsile bağlıyacaktır. İstanbul Halk Tiyatrosu | Bu akşam Yedikule Pınar sineması Alle Buhçesinde DENGİ DENGİNE Vodyil 3 P, Profesör Mişel pati tecrübeleri, Takas | murlarından»sirkeci cibayet mı Süleyman, Haliç cibayet memurü if, Süleyman, Fındıklı cibayet muru Samim, gümrük memur! dan Galata gümrük merkez mi | Cemal, birinci kâtip Hakkı, Muh kâtibi Bürhan ve Yahya, gümrük ayene başmemuru Kemal, Sahip, rullah, Faruk, Muayene memuru “eg ver, Servet, Celâl, Mahmuc, EM | Agâh ve o zaman Ticaret odas Âza bulunan diğer birkaç şeriklei muhakemelerine dün asliye üçü ceza mahkemesinde bak: ir. Âmme namına dâva devam €© ken hazine vekilleri de bir istiğa mahkemeye müracaatle bu tskes suzluğu yüzünden, hazinenin 2,169 İ lira zarara uğradığını iddin elmi$ müdahil sıfatile mahkemeye alm? sını istemişlerdi. Hazine, şimdi bü sustaki kanunun maddeli mahsus” na tevfikah maznunların, hâzine #İ rarının iki misli olarak tazmine #i küm edilmelerini istemektedir. Dün yapılan muhakeme netice” de, memleket iktisadiyatında ei eserlerile tanınmış olan İş Ban” i | İstanbul şubesi müdürü B. Nejad. Limited şirketi müdürü B. Bedri, G' İ rük Mevzuat şefi B, Raiften müteşf kil ehli vukuf heyeti raporile bu İ hazinenin zarara uğramadığı ve suz muamele de sabit olmadığı gi vazifelerini ihmal ve dikkatsizlik! maznun memurların da kastı cül leri sabit olmadığı cihetle (İf mal suçu da tekevvün edemediği! den, bu dâvanın maznunlarının be” İ sinin beraetlerine ve hazinenin hakkı şahsisi için ait olduğu mal müracaatte serbes olduğuna karaf rilmiştir. : İstimlâk kanunu Vekâlet, “Belediyenin tadil tekliflerinden bazılarını uygun bulmuyor İstabulun imar plânmın tatbiki kolaylaştırmak üzere istimlâk kanv'ğİ nunda tadiline lüzum görülen nokt” lar etrafında Belediyenin hazırladığ İİ projenin Dahiliye Vekâletine gönde İl rildiğini yazmıştık. Aldığımız malümata göre Vekâlö'j Belediyenin tadil tekliflerinden b zllarına iştirak etmemektedir. Messi Belediye, istimlâk sahasının oltöğ beşer metra sağdan ve soldan geni$” letilmesini istiyordu. Vekâlet, bu mi darı fazla bulmuştur; yirmi beşti metre muvafık görülmektedir. Bundan başka Belediye, istimlö” muâmelelerindeki tebligat müdde' kısaltmağa karar vermiş ve yapılai tebligatın sahipleri bulunmazsa ga” teler ve mahalli ilân ; suretile yapi” masını teklif etmişti. Vekâlet bu $© kilde kanunun tedilini de hukuk us9” lü muhakemeleri kanununa uygu? görmemektedir. Mamaafih, tebligatı” kışa bir zamanda . yapılabilmesi içi$ yeni bir şekil bulunacaktır. Denizyolları ve Limanlar umum müdürleri Ankars” | dan geldiler Denizyolları umum müdürü B. İP rahim Kemal, muavini B. Yusuf Ziy* Kalafatoğlu ve Limanlar umum mü" dürü B. Raufi Manyaslı dün Ankar#” dan şehrimize gelmişlerdir. Unun müdürler Ankarada yeni teşkilât ka” nunu dolayısile Münakalât Vekâlet” le temaslarda bulunmuş, direktifl€f almışlardır. B. İbrahim Kemal, B, Yusuf ZiY# Kalafatoğlu ve eski Akay müdürü Denizbank müşavirlerinden B. dün öğleden sonra Denizbankta bif toplantı yaparak işler üzerinde görü” müşlerdir. Ankara Tiyatrosu Sanatkârları Bu gece: Karagümrük Zafer sinemasında (Osanatkir Zeki Alpan birlikte büyük müsa- mere, temsiiden evvel müzik