24 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

24 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

hlanbul 2 nei İâs Memurtuğundamı Açık arttırma ile Satış 1909 Haziranın 95 nci Pazar günü sabah Mat 10 da Beyoğlunda, Alleon solağında ası karşısındaki Kuloğlu s0- ile) Ji No. Ju Perpinyani zemin katında bulunan kıy- şyalar ve biblolar 2 nci iflâs tara- İndan açık arttırma suretile satılacaktır. aların müfredatı: Hakiki Paris mamu- İl 3 parça 1 aynah dolap; bir karyola 2 kişilik ve 1 Şifonier ile üzeri tekmil Bul ' kusursuz halde nadide yatak ; 8 parçadan mürekkep asri yam hane oda takımı; Vena mamulâtı T par- We üzeri ipekli salon takımı; tekter hakiki *eviz oymalı kusursuz salon takımı; asri YE yep yeni salon takımı üzeri ipek kaplı; bir çok salon masaları; Anvelop oyun Basaları; Şam mamulâtı arabesk usulü yl eşyalar; Onyx kolonlar ve şamdan- kr: Saçuma; Kanton mineli vazolar; Mitatre yazıhane takımı ve büyük vazo- Mr; bronz şamdanlar Amipir saatleri; bip *ok kristal bakara şekeriikler ve su tüm imları; Limoj çay ve tabak takımları; tekrar Capon çay takımları; Çiva yaldım buhurdan; tanılmış ressamların imzalarla M havi yağlı boya resimleri; Per Froje v ik tarihi fenni kitaplar; el ; yeşil storlar; yataklar ve yorganlar; çok kıymetli eşyalar. teş seccadeler ve kilimler N , müşteriye aittir. (16739) Açık arttırma ile fevkalâde satış 166 Hayiranın ? r günü sani M da Şişli Saman Refik bey Apartımanın 1) No, Ju dairesinde mevcut Muteber bir aileye ait gayet nefis eyyalat Açık arttırma ile satılacağı ilân olunur. Doku dan mürekkep yeni vitrini oda takımı, yüzleri Hereke ku- hı 11 parça lâke Salon takımı, de- i kadife kaplı 3 parça asri salon adet muhtelif istillerde salon arı kadife ve kumaş kaplı, mahon kaplı gayet güzel asri yatak oda takım, defa atak oda takımı, gözel bir vit- kirik bronz avizeler, avizeler, bronz ler, storler ve tül- salon o gramofosu, sr, 3 adet büyük Japon demir soba, duvar saat- makinesi, po mut kaşpolar, hava. gazi ocağı, yeni umbalar, vesair bir çök Hüzum- el bir Alman piyanosu 3 © seccadeler, apartı Pey sürenlerden 100 peşindir. Üsküdar Askerlik şubesi başkan- Uğından: halkından olup dokuzuncu kor urunda rabitlik stajını yapa- subay (asteğmen) Olarak ter- » 325 doğumlu ve 46969 kayıt nu- ârahı Mehmet Şevket oğlu AN Mazhar edildikten sonra şubeye uğrıyarak defterine kendisini kayt nden şimdiye kadar şubemiz- $€ avakibi meçhul kalmış olduğundan ha- nerede bulunduğunun ve hangi asker- İk subesine kayıtlı bulunduğunun burada öcuhal taşrada se nihayet bir hafta tarfında şubemizi mektupla haberdar ei- sl takdirde hakkında 1076 sa- nun ceza ahkâmınn tatbik edi: “ Bubemize kayıtı olup $33 senesinden ri avakibi meçhul kalmış alan ve Diyar- kir merkez hastanesi baş kâtipliğiden hinde tekaüt edilen yedek vâmele memuru 1296 doğumlu Ahmed oğlu İsmallin burada İse ise nihayet bir hafta zar- ektupla haberdar etmesi ie hakkında 1076 sayılı ka- n tatbik edileceği. Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, Konforu mükemmel, bakımı iyi, kadın ve erkek ber türlü Düstalıklara uçık hastane, Doğum ve kadın ameliysilerile fi- tak, apandisit, basur ve diğer ameliye- er için çok ucuz hususi flatler. Orta- köy, tramvay yolu, Muilim Nael cad. 111 — 118, Telefon: 42221 Dr. IRFAN KAYRA Rönigen mütehasssı Türbe, Bozkurd Kıraathanesi karşı- anda eski Klod Farer sokak Mo.8-10. Öğleden sonra #ten Tye kadar. O* İ telerile birlikte ynemuriyetimize bildirmeleri Mahdud Mesuliyetli İstanbul Liman Kooperatif Şirketi İdare Meclisi Reisliğinden: RUZNAME; 1 — Denizbank kooperatif şirketine iltihakı temin için şir- ketin feshile tasfiyesine karar tası. 2 — Şirket esas mukavelenamesinin «40» ıncı maddesi mucibince en az Üç ortaktan mürekkeb olmak üzere tasfiye heyetinin teşkil ve ücretlerinin tayini. Şirketimizin 2 Hâziran 939 Cuma günü toplanan fevkalâde hissedarlar heyeti umumiyesinde, ticaret kanununun «388» ınçı maddesinde yazılı ekse- riyet nisabı hasıl olmamış ve bu sebeple zikri geçen fevkalâde umumi heyet toplantısı 12 Temmuz 939 Çarşamba günü sanat on altı buçuğa talik edilmiş olduğundan yukarıdaki ruznamede yanlı iki maddenin müzakeresile karar ittihazı için zikri geçen gün ve saatte hissedarlarımızın İstanbulda Yolcu Sa- Jonu binasının ikinci katında «65» No, h odada yapılacak toplantıya gelmeleri Hân olunur. İstanbul Telefon Müdürlüğünden (20000) adet telefon rehberi tab'ı eksiltmesi 6/7/939 perşembe günü saat 16 te kapalı zarfla İstanbul telefon müdürlüğü binasında Satinalma komisyo- nunda yapılacaktır. Muhammen bedel (8500) muvakkat teminat (638) lira olup şartnamesi her gün Levazım Amirliğinde görülebilir, İstekliler mezkür günde saat 14 de kadar kanuni vesikalarile teklif mek- tup ve muvakkat teminatlarını ihtiva eden kapali zarflarmı komisyona tevdi etmiş bulunmalıdır. (4469) Satış ilânı : İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Fatma tarafından Vakıf Paralar idaresinden 23619 ikraz No. sile borç alınan paraya mukabil msıf hissesi birinci derecede ipolek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı işbu ipotekli nısıf hissenin satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehlivukuf tarafından (9265) lira kıymet tak- dir edilmiş olan Beyoğlunda Çukur mahallesinin Geniş yokuş ve Çukur 80- kağında eski 22,22 mükerrer, 22 mükerrer yeni 55,57,26 kapı 364 ada, 19 par- sel No. lı şarken ve şimalen yol garben 18 cenuben 20 parsel No. Jı ev ile çevrili ve iki dükkânı müştemil kârgir apartmanın evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Ömer Faik apartımanı ismini taşıyan mezkür gayri menkulün zemin katı: Demir sokak kapısından binaya girildikte karesimin döğeli iki kısım antrede 1 No, Jı daire olup bir sofa, dör oda, zemini kırmızı çini matbah ve bir helâdır. Birinci kat: 2 No. is daire: Bir sofa, beş oda, bir matbah ve alafranga helâdır, İkinci ve üçüncü katlar birinci katın aynıdır. Dördüncü kat: Zemini kırmızı çini koridor üzerinde 5 No, hı daire bir koridor, üç oda, ufak bir matbahdır. Yine mezkür koridor üzerinde bir helâ, zemini çimento zabit kazan ve çimento tekneli ve buvadayi havi çamaşırlık ve zemini çimento tarasa vardır. > Bodrumda sokağa kapısı olan kapıcı odası, kırmızı çini döşeli koridor, beş kömürlük ve bir helâ mevcuttur. Zemin katında 55 No. lı demir kepenkli ve zemini salda 57 No. lı iki dükkân vardır. Umumi evsafı: Bina tam kârgir, üçüncü Kata kadar olan merdivenler kârgir, bodrum ve üst kat merdivenleri ahşaptır, Merdiven başları karesi- mandır. Zemin katın bir sokak cephesi ve pericereleri demir parmaklıklı olup birinci kattan itibaren iki tarafında şahniş vardır. Elektrik, su ve havagazı tesisatları mevcuttur. Mesahası: Tamaını 92 metre murabbaıdır, Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün nısıf hissesi açık arttırmaya konmuştur. 1 — işbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 3/7/939 tarihinden iti- baren 934/1464 No. ile İstanbul dördüncü icra dairesinin muâyyen numara- sında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malü- mat almak isteyenler işbu şartnameye ve 934/1464 dosya No. sile memuriye- timize müracaat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin 9 77,5 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarin diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- icabeder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kâbul elmiş ad ve itibar olunurlar. 5 — Gayri menkul 3/8/939 tarihinde Perşembe günü saaf 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğundan üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin “ Tö şini bulmaz veya salış isteyenin slacağına ruçhanı olan diğer alacak. hisar bulunup da bedel bunların bu gayri menkul ile temin alacakları mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilerek 18/8/939 tarihinde Cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında arttır. ma bedeli satış isteyenin alacağına ruçham olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak ve muham- men kıymetin © 75 şini tutmak şartile en çok arttırana ihale edilir, Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış 2280 No. lı kanuna tevfikan geri bırakılır, & — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek tektifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razi olursa ona, Tazı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki Male arasındaki fark ve geçer gün- ler için “ 5 den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar aynca hükme hâcet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalniz tapu ferağ - harcını yirmi senelik Vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeye Mecbür- dur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye resminden mütevel- lit Belediye rüsumu ve müterakim Vakıf icaresi alıcıya ait olmayıp arttırma bedelinden terzi olunur. İşbu gayri menkul yukarıda gösterilen tarihte İs. tanbul dördüncü İcra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur, (4549) Eminönü askerlik şubesinden: l 1 — Bu sene 1/11/939 da açılacak | hesap ve muâmele memuru okuluna, | talebe alınacaktır. 2 Bu talebeler yedek subaylardan olup (208) sayılı ordu emirnamesinin. 12 nci sahife sinde yanlı şerait dahilinde ve 10 temmuz 939 tarihine kadar dilekçe- lerile birlikte Eminönü askerlik şu- | besine müracaatları ilân olunur. i i ı a çimento ve aynı ev- Akba müesseseleri Ankarada her dilden kitap, gazete, mecmun ve kırtasiyeyi weuz olarak AKB., müesseselerinde bulabilirsiniz. Her dilde kitap, mecmua siparişi ka- bul edilir. İstanbul gazeteleri için Hân kabul abone kaydedilir. Parker dolma kalemlerinin Ankarada satış yeridir. Telefon: 3377. yalak DAR öle akk Yapı işleri Tesisatı ilâni Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankarada yaptırılmakta olan Atatürk Jisesi tesisatıdır. Keşif bedeli 141 969 lira 21 kuruştur. 2 — Eksiltme 3/7/939 pazartesi günü saat 15 de Nafin imar işleri reisliği eksiltme komisyonu odasında kapali zâWf usu. tır, ti yapı ve apılacak» 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri ewak 710 kuruş bedel mükü bilinde yapı ve imar işleri reisliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 8348 ji kurüsluk mir kat teminat vermeleri ve Nafha Vekfletinden bu işe gire" rlerire'dair a miş ehliyet vesikası ibraz edeceklerdir, Bu vesika eksiltmenin yapı'acağı gün- den en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafın Vekâletine müracaatları ve dirk. çelerine en az bir kalemde yüz bin liralık bu işe benzer bir iş yaptıklarına dair işi yaptıran idarelerden alınmış vesika raptetmeleri lâzımdır. Bu müddet zar. fında vesika talebinde bulunmayanlar eksiltmeye giremeyeceklerdir. 5 — İstekliler teklif mektuplarını ihale günü olan 8/7/1939 pazartesi gü. nü saat 14 e kadar eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (2270) (4190) Makina mühendisi alınacak Malatya Bez ve İplik fabrikası santralı için bir diplemalı mühendis alıncaktır. Taliplerin tercümeihal suretlerile talep edecekleri maaş mik- tarını (Ankara - Yenişehir Posta kutusu 2) adresine bildirmeleri. Başvekâlet istatistik genel direktörlüğü eksiltme ve ihale komisyonundan 1 — Pazarlıkla ihalesi yapılacak olan 25 forma tahmin olunan Maliye is. tatistiğinden 1500, 22 forma tahmin olunan sanayi istatistiğinden 500, 25 or. 'ma tahmin olunan tapu ve kadastro istatistiğinden 750 nüsha bastırlacaktır. Bunların 16 sahifelik beher forması için 40 ar lira fiat tahmin olunmuştur. 2 — Tahmin olunan forma bedelleri üzerinden “6 7,5 hesabile muvakkat teminat vesikası verilmek lâzımdır. 3 — Eksiltme 1939 Haziran ayının 26 mc: pazartesi günü saat 15 de Umum müdürlük binasında toplanacak olan komisyonda açılacaktır. Nümumeler dal. rede görülür. Ve şartname komsiyon kâtipliğinden istenebilir. o (2173) (4035) Daktilo aranıyor Almanca veya Fransızca konuşanlar tercih edilecektir, Müracaat: Gala- ta Voyvoda caddesi 44 No, Çınar Han 4 üncü kat. Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Şimdiye kadar Ziraar, veteriner, Orman fakültelerinden mezun olan tale- benin diplomaları tevzi edileceğinden alâkalıların aşağıda esaslar dahilinde rek» törlüğe müracaatları ilân olunul (1876) (3511) 1 — Fakülte kayıt numarası 2 — Açık künye ve soy adı $ — Enstitüden aldığı veslkanın iadesi 4 — Bir liralık damga pulu 5 — 4 adet vesika fotoğrafı 6 — Taahhütlü mektup için iktiza eden 12 kuruşluk posta pulu 7 — Açık adresleri Armudlu Kaplıcaları Şifa hassası, Radyo » Aktivitesi en yüksek kaplıcadır. Otel, lokanta ve gazinosunda fiatlar her keseye elverişlidir, Mudanya postaları haftada dört gün gidiş ve dönüşte uğrar. “Fazla tafsilât için, Sirkeci istasyonu karşısında Nemlizade Han 11 No. ya müracaat ediniz. Saraç el işi ve makine kalfası ile makine ile diker erkek ve kadın terzi aranıyor 1 — Tophanede 2. No. b dikimevi için saraç el işi ve makine kalfası ve ayrıca makine ile elbise diker erkek ve kadın terzi alınacaktır. 2 — Yaş ve askerlik nazarı dikkate alınmıyacaktır. 3 — Ücret haftalık verilmek üzere taliplerin hüsnühal ve tifo aşı kâğıt- Jarile birlikte bemen dikimevi müdürlüğüne müracautları. (5) (4009) Ankarada Harita Genel direktörlüğüne şehri ücretle kârtograf memuru alınacaktır. Aranan evsaf ve serait şunlardır. 1 — Türk tabaası olmak 2 — Askerliğini yapmak 3 — Oluz yaşını geçmemek 4 — Orta tahsilini bitirmek 5 — Yapılacak muayenede sıhhati tem olmak 6 — Devlet hizmetinde istihdama mâni bir güna hall bulunmamak 77 — Harita tersim imtihanımda muvaffak olmak. 8 — İmtihan Ankarada Harita genel direktörlüğünde yapılacaktır. 9 — Müracaat 31 Temmuz 939 tarihine kadar kabul olunur, 10 — İmtihan ve hususatı saire için harita genel direktörlüğü Kartograf Şubesi müdüriyetine müracaat edilmelidir. (2448) — (4490) Iktisat Vekâletinden; 25/V1/939 tarihinden itibaren oksijenin beher metre 'mikâbının fabrika teslim satış fiatı 50 kuruş ve 5 metre mikâpık tüplerin fiatı «tüp depozitosu hariç» 250 kuruş olarak tesbit edilmiştir. Fabrikada teslim oksijen tüpünün tazyiki asgari 130 tınosfer ve oksijen terkibi asgari 9 99 olacaktır. i Fabrikalar asgari bir tüpe kadar satış yapmağa mecburdur, (2505) (4555) TİCARET VEKÂLETİ İÇ TİCARET UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN; 30 İkinriteşrin 1350 tarihli kanun hükümlerine tevfikan Türkiyede iş yapmağa izinli bulunan ecnebi şirketlerden Nestle and Anglo - Süls Holding Kompani Limited İsviçre «Anonim» Şirketi bü kere müracaatla; Türkiyedeki mevrüdat ve matlubatının kâffesini Merkezi İsviçrede Vevey şehrinde kâin Nestle and Anglo « Süls Kondensed Milk Kompani Limited İsviçre «Anonims Şirketine temilk ve İstanbulda Feriköyünde Arpa suyu sokağında kâin 21 numarâlı fabrikanın emlâk ve tesisatını da zikri geçen Şirkete Icar etmiş ok duğundan, Türkiyedeki her türlü ticari ve sınai faaliyetini 1 Sonkânun 1937 tarihinden itibaren tamamen tatil eylediğini bildirmiş ve lâzım gelen evreli vermiştir, Keyliyet ân olunur. ;