26 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

gm ge MM Yüzme teşvik müsabakaları Dünkü müsabakalarda Beykoz birinci, Galatasaray ikinci oldu İstanbul p sporları ajanlığı tara- fından tertib edilen mevsimin ikinci yüzme teşvik müsabakaları dün Şe- ref stadında büyük bir kalabalık önünde intizam içinde yapılmıştır. Beykoz, Galatasaray ve Beşiktaş klüplerinin iştirak ettiği bu müsa- bakalar küçükler ve büyükler olmak Üzere iki sınıf halinde yapılmıştır. Ayrıca rekordmen olup ta mektepli olduğu cihetle bu müsabakalara iş- tirak edemiyenler arüsında da mü- sabaka harici yarışlar icra edilmiş- tir. Küçükler arasında yapılan müsâ» bakalarda Beykoz 5 birincilik, Oala- tasaray 4 ikincilik, 2 üçüncülük, Be- şiktaş 2 ikine'lik 1 üçüncülük almış- lardır. Büyükler arasında yapılan müsa- bakalarda da Beykoz 3 birincilik 1 ikincilik, Galatasaray 1 birincilik, Beşiktaş 1 ikincilik kazanmışlardır. Yüzme müsabakalarının nihaye- tinde kırmızı ve beyaz muhtelit ta- k'mlar arasında yapılan su topu ek- zersizinde kırmızı takımlar 4 - 3 ga- lib gelmişler. Yüzmelerde alınan dereceler şun- lardır: 100 metre serbes küçükler: 1 Bedri (Beykoz) 1.19, 2 Kemal (Galatasaray) 3 Şecaeddin (Galatasaray). 100 metre serbes büyükler; 1 Safan (Beykoz) 1.8. 100 metre serbes müsabaka harici; I Mahmud (Galatasaray) 1.4, II Ve dad (Beykoz) 1.6. 100 metre sırtüstü küçükler; I Ke. mal (Beykoz) 1.38, TI Marul (Beşik- taş), ati (Beşiktaş) 100 me sırtüslü büyükler: T Şa- mil (Galatasaray) 1.246,11 Fikret (Beykoz). 200 metre kurbağ a küçükler: I Musa (Beykoz) 329.4, 1I Hikmet (Beşiktaş), ICI İstavro (Galatasaray). 200 kurbağalama büyükler: 1 İs. mail (Beykoz) 3.21, II Harityun (Be- şiktaş), 400 metre serbes küçükler: 1 İbra- him (Beykoz),2 Kemal (Galatasaray), 3 Gültekin (Galatasaray). 400 metre serbes müsabaka harici: 1 Sadullah (Galatasaray) 5.58.1, 2 Ve. dâd (Beykoz). A Bölge bayrak yarışı küçükler:1 Beykoz takımı (Kemal, Müusa, İbra him) 3, 2 Galatasaray, (Tekin, İstar- ro, Kemal). Bölge bayrak yarışı büyükler: 1 Beykoz takımı (Fikret, İsmail, Safan) 238.1. Dünkü profesyonel (Baş tarafı 7 nel sahifede) #inde mukabele etti, Güreş de yine Sami Karayelin hakemliğinde baş- Jadi Hâbeş 110 kilo sikletinde, aslen Adisababalıdır.. Şimdi (Romanyaya hicret etmiş bulunmaktadır. Kara Ali güzel bir salto ile Haheş- liyi alla aldı ise de çabuk kaçırdı. Bu sefer de Habeşli bir kol kapmasile Aliyi altına ald. Lâkin o da çabuk kurtuldu. Yerde ve zevkle geçen ilk 15 dakika bittikten sonra 2 dakika İstirahat edildi. İkinci devrenin hemen başlangı- cında bacağını kaptıran Kara Ali, mükemmel bir kol kapmasile Habeş- liye çok müşkül saniyeler yaşattı. Habeşli bundan da kurtuldu ve bu devrede bir çok tehlikelerden de me- haretle yakasını sıyırdı. Bu devre Kara Alinin yüksek bir üstünlüğü ile bitti. Üçüncü devre başlangıcında müş- kül bir vaziyete düşüp başını Habe- şin bacakları arasında makasa kap- tıran Kara Ali, bundan ustalıkla kur- tularak Habeşlinin bizim gördüğü- müz üzere 3 saniye müddetle sırtını yere getirdi. Hakem düdük çaldı. Lâkin Habeş de mağlübiyeti kabul etmedi. Buna jüri de «tuş olmamış- tır» şeklinde iltihak edince iş karışık bir hal aldı. Nihayet orta hakemin ısrarı, Kara Alinin güreşmek isteme- mesi neticesi, jüri de Kara Aliyi ga- lip addetmek mecburiyetinde kaldı. Ahmed Âdem Miletizm müsabakaları Gül kupasını Fenerbahçe atletleri kazandı İstanbul atletizm ajanliğı tarafın- dan tertip edilen Gül kupası atletizm müsabakaları dün Fenerbahçe sta- dında 1500 kadar bir seyirci önünde yapılmıştır. Müsabakalara Galatasaray, Fener- bahçe ve Beşiktaş klübü atletleri işti- rak etmiş ve karşılaşmalar çok sıkı bir şekilde geçmiştir, Müsabakalar ne- ticesinde Fenerbahçe 34 puanla bi- rinci, Galatasaray 33 puanla ikinci, Beşiktaş 31 puanla üçüncü olmuşlar- dır, Derece alanların kupa ve madal- yaları Beden terbiyesi istişare heyeti | azasından Bürhan Felek tarafından verilmiştir: Teknik dereceleri sırasile yazıyoruz: 100 metre: 1 — Nazmi (G, 5.) 11.8, 2 — Gören (G.S.) 200 metre: 1 — Muzaffer (H.P.) 23.55, 2 — Gören (G.S) 40 metre: 1 — dalip 528,2 — Ce- mal (G. S.) 800 metre: 1 — Riza Maksud 2.03 (F, B), 2 — Ibrahim (G. 8.) 1500 metre: 1 — Riza Maksud 4.19 (F.B), 2 — Vafiyadis (Y. K.) 110 metre manialı; 1 — Vasfi 16.8, | (H.P),2 — Yavru (G.S) 5000 metre: 1 — Hüseyin 16.25 (D. M.),2 — Artan (Beşiktaş) 4X400 bayrak; 1 — Fenerbahçe ta- kımı 3.35.3, 2 — Galatasaray takımı. Gülle: 1 — Arat (Beşikaş) 13.05, 2 — Şerif (Bişiktaş) Disk: 1 — Yusuf (F.B.) 3833,2 — Şerif (Beşiktaş) Yüksek: 1 — Süreyya (BL) 171, 2 — Melih (Beşiktaş) Tek adım: 1 — Muzaffer (H.P.) 684, 2 — Çarokis Üç adım: 1 — Yavru (G. 8.) 13.80, 2 — Abdürrahman (FP. B.) Sırık: I — Şerif (Beşiktaş) 2 — Diçaropulos (Y. K.) Beden terbiyesi kupa maçlari Dün Şeref stadında ilk maçı Top- kapı - Arnavudköy - Kasımpaşa - Galataspor takımları yapmışlar ve çok çetin bir oyundan sonra Arna- vudköy - Topkapı maçı 1-0 kazan- mıştır. İkinci muçı Hilâl - Kurtuluş - İstanbulspor - Beyoğluspor takımla. rı yapmışlardır. İki devrede de baş- tan başa heyecanlı geçen bir oyun- dan sonra İstanbul - Beyoğlusporlu. lar rakiplerini 6-4 yenmişlerdir. 3.10, m ir em Soldan sağa: 1 — Dost bir Balkan devleti, 2 — Meseleler - Erkek. 3 — Askerin su kabı - Hamız. 4 — Başına «P. gelirse fcci hadise de- mektir - Para konan demir dolap. $ — Tırnaklarile çizmek. 6— Nefi odatı - Büşına «C. gelirse wayi halinde bir maden olur. 7 — Âlimler - Madeni ip. 8 — İstanbulun bira fabrikası - Eski bir mabud. 9? — Müstactlen. 10 — Bir cins kayık - Kurtulma, Yukardan aşağı: 1 — Muhasebe defterinin alacaklar ha- nesi. 2 — Çocukları korkutan mevhum bir şey - Tiyatro kamarası 3 — Ahp gelmemek. 4 — Bir ampul markası - İstirahat, 5 — Sonuna bir «Ts daha ilâve edilirse tamam «30000 saniye eder - Eski âdet 6 — Sıfat edatı - Nota - Ok |, , 7 — İlgi - Beraberlik gösterir. 8 — Sensiz - İktifa odatı 9 — Hüzün verici, 10 — Bakiye. Geçen bulmacamızın halli Soldan sağa: 1 » İlkbahar, 2 —-Şeir, İdame, $ — Alsancak, 4 — Re, Ter, Sao, 5 — Eldiven, Pİ, 6 — Ti, Satamam, 7 — Eb, Like, 8 — Davasıaçık, 9 — Ebeveyn, 10 — Narası, İki Yukardan aşağı: 1 — İşareteden, 2 — Lâlelibaba, $— Kiş, Ver, 4 — Bratizlava, 5 — Neva, Ses, 5 — Hicret, Iyı, 7 — Ada, Nalan, 8 — Raks, Maç, 9 — Afakı, 10 — Mercimekli. Polonyada pasif müdafaa tedbirleri Yeni yapılacak her evin bir mahzni bulunacak Varşova 25 (A.A.) — Pasif müda- faa tedbirlerinin takviyesine başlan- mıştır. İnşa edilmekte olan her evin, binada ikamet edenleri himaye için oldukça sağlam bir mahzeni buluna- caklır, Bina sahibleri bahçe veya av- luları sokaklardan ayıran duvarla. rın bir kısmını yıkarak gazların çik- masına müsaid hava cereyanları tesis edeceklerdir, Otomobil ve araba kâ- piları kolaylıkla * sökülebilir kafes veyâ camkânlarla mücehhez buluna- caktır. Halen mevcut mahzenler en kısa zamanda takviye edilecek ve Belediyelerle nahiyeler umumi mey- dan veya bahçelerde kollektif sığı- naklarla siperler meydana (getirile- cektir. Polonyalı talebeler Breslav üniversitesine sokulmuyor Varşova 25 (A.A) — Breslav üni- versitesi talebesi, Polonyalı talebeleri üniversiteye girmekten menetmişler ve bu karara muhelefet ettikleri takdirde mukahele edeceklerini bil. dirmişlerdir. Siyonist kongresi Amerikada toplanarak müzakereye başladı New - York 25 (A.A) — Beyaz ki- taba karşı Amerikalı siyonistlerin tarzı hareketini tesbit edecek olan 42 nci siyonist kongresi Amerika si- yonist teşkilât şefi Salomon Goldu- man'ın riyasetinde toplanmıştır. Kongreye 44 daveti temsil eden bin kadâr murahhas iştirak etmiştir. Teşkilâtın sekreteri Morris Mar- gulies'e göre Amerikan kongresinde ittihaz edilecek olan kararlar bütün dünya siyonistleri tarafından takip edilecek siyasetin teayyün etmesi için Cenevrede toplanacak olan dünya si- yönistleri kongresine bildirilecektir. Filistinde hadiseler Telaviv 25 (A. A.) — «Mimi askeri cemiyet»e mensup on iki müfrit Yahu- di, halkı din uğrund asilâh sarılmıya davet ederken yakalanmıştır. Bu tedhiş hareketile mücadele et- mek için çalışmakla olan mutedil mahfiller ahaliyi inzibata ve dahili ikiliği intaç ederek cinai politikadan | vaz geçmeğe davt eden bir beyanname neşretmişlerdir. Kudüs 25 (A. A.) — Yahudi ziraat bahçelerine girmeğe muvaffak olan bir çete efradından on beşi, kıtaatla yapılan müsademede ölmüştür. 200 Irlandalı askerlik aleyhinde nümayiş yapti Londra 25 (A.A.) — İki yüz kadar Irlandalı bugün Londra sokaklarında bilhassa dünkü infilâkların vuku bul. duğu binaların önünde nümayiş yap- mışlardır. Bunların ellerinde taşıdığı lâvhalarda ulrlanda hiç bir zaman hürriyetsiz barışa erişmiyecektir» -as- kerlik hizmetini kabuldense ölmek müreccahtır. gibi yazılar bulunuyordu. Trafalagar Sguare de 2000 kişi top- lanarak «Cromwelidenberi İngiliz im. | paratorluğunu» takbih eden hatipleri dinlemişlerdir, “Bir işçi elini makineye kaptırdı Eyüplte Feshane fabrikasında çalı- şar Mustafa elini makineye kaptira- rak kestirmiş, berayi tedavi hasta- neye kaldırılmıştır, Bir genç top oynarken düştü, kolu kırıldı Büyükderede oturan on altı yaşla- rında Tahir, top oynarken dümüş, bir kolu kırıldığından yaralanmış ve has- | çirakile tamamen Eti Türklerile meskün bulunan Hadırlı köyüne büyük bi taneye kaldırılmıştır. Silkrüi Mehmet Sekban Gureba hastanesi cild ve zührevi haştalıklar sabık hekimi, Cağaloğlun- da, Kapalıfırın karşısında No, 30. Telefon: 21614, Her gün saat 10-13 ve 16-18 e kadari Na 7 * illi k (Baş tarafı yedinci sahijede) gücü ile karşılaşan Fenerbahçe takı- mu, oyunun her iki devresinde de zâ- man itibarile daha hâkim oynaması- nâ rağmen 3-2 gibi bir farkla mağlüp oldu. * * Hakem Asımın idaresi altında ma- ça Fenerlilerin ortadan yaptıkları ve Güç kalesine kadar uzayan bir iniş- le başladı. Fakst, kesilen bu akın Ankaragücü tarafından Vahap vası- tasile sağ taraftan iade olundu. Bir kaç dakika kadar bu suretle karşı lıklı akınlarla mütevazin bir şekilde cereyan eden oyun yavaş yavaş Fe- nerbahçe lehine inkişafa başladı. An- karagücü kalesine yapılan hücum esnasında atılan şütü kaleci Natık çök mahirane bir plonjonlia kesmeğe muvaffak oldu, Oyun bu suretle Fe- nerin hâkimiyeti altında devam eder- ken Ankaragücü yaplığı âni bir akın- la Fener kalesine kadar sokuldu. Ali Riza bu hücum esnasında demarke vaziyette yakladığı topu sıkı bir şüt- le kaleye havale etti, Top sol kale di- reğine çarptıktan sonra 24 üncü da- kikada Fener ağlarına takılmış bu- lunuyordu. İlk devre bu suretle nihayete ka- dar devam ederek 1-0 Fenerin aley- hine olarak nihayetlendi. İkinci devrenin 19 uncu dakika- sında sağdan yapılan tehlikeli bir 18 A A üme maçları | i İzmir (Akşam) — Cümhuriyet kız enstitüsünün Akşam mektebi kısmın& 600 talebe edvam etmektedir. Akşam mektebinden bu yıl 250 talebe diplon# mi” Ankara hücumu Fenere ikinci göle maloldu. Vehap, aldığı derin pası ko rak, Fener kâlesine doğru ri Bu esnada topu mahirane bir arâ pası ile Ali Rizaya geçirdi. Ali Riza kale yakınlarında aldığı bu çok mü sald pası âni bir şütle ve Fener k& lecisinin kıpırdamasına meydan ver” meden bir sıkılıkla ikinci defa ol& rak Fener kalesine soktu. 20 mağlüp vaziyete düşen Fenerli ler, mukadder bir mağlübiyetten kur” tulmak için sıkı bir hücuma geçtiler. Güç muhacim hattında bir hücum esnasında hakem Ankaragücü aley" hine frikik cezası vesrdi. Basrinin ak tığı top Ankaragücü kalesine girdi. Bu gölden sonra, oyun mütevazi" fakat çok seri ve o nisbette de hey& canlı bir şekil ald. İki taraf da büyük bir enerji sarfına mecbur kalı dı. 39 uncu dakikada Vehap An gücünün üçüncü sâyısını yampaği muvaffak oldu. Oyunun sonlarına dağru iki Fenef muhaciminin aşikâr bir surette of” sayd olarak yakaladıkları top Anki ragücü kalesine girdi ve maç bu su retle 3-2 Ankarâgücünün galibiyetil? neticelendi. Bugün Fenerliler, daha iyi, dahâ düzgün ve daha favulsüz oynadılar. alacak ve hayata atılacaktır. Bu mektep derslerinde dikiş, biçki, tabahat, ©“ idaresi ve saireyi takip ederek hepsinde de muvaffak olan kız ve kadınlar eks€ riyeti teşkil etmektedir. Hayalını kazanmak için terzilik yapmak maksad? yalnız dikiş ve biçki dersine devam edenler, mükemmel surette yetiştirilmişiö"” dir. Yukarıdaki resimde Akşam mektebi talebesinden bir grup dikiş ve biçki dersinde görünüyor. Adana (Akşam) — Adana Halkevi köycülük kolu, temsil kolunun da iş gezi yaptı. Dokuz komite üyelerinin ekserisinin, bir çok doktorların, Maar rakmıştır, Köy halkına temsil kolu amatörleri tarafından «İstikli kurslar komitesi delegesi Halkevleri ve rejim hakkında Halkevi bandosu Atatürkün çok sevdiği milli marşlarımızdan ve milli türki” lerimizden parçalar çaldı, Resimler temsil veren Halkevi temsil kolu azaları” ve Etili köylü kadınları göstermektedir. sasssasası | müdürünün, parti idare âmirinin, kız sanat enstitüsü, ilk, orta ve lise m alimlerinin de iştirak ettiği bu gezi Hadırlılar üzerinde çok iyi hatıralar bi ls piyesi oynandı" konferans ver