26 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

26 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Haziran 1939 Milk Mike Korpeliikdleri Beşiktaş - Ateşsporu 3-0 mağlub etti Müsabaka zevkli oldu. Siyahbeyazlı- ların üç golünü de Hakkı yaptı Fenerbahçe Ankaragücüne 3 - 2 yenildi Beşiktaşın galibiyetinde yegâne âmil olan Bir gün evvel Galalasaraya mağ- lüp olan İzmirin Ateşspor takımı ikinci maçını dün Şeref stadında Be- şiktaşla yaptı ve bir gün evvelkine nazaran daha düzgün ve enerjik bir Oyun oynamış olmalarına rağmen Beşiktaşa da 3-0 mağlüp oduktan sonra bu seneki milli küme maçlarr nı sonunculukla bitirdi, Saat 17,5 da sahaya çıkan takım- Jar mutad merasimi yaptıktan sonra şu kadrolarile diziidiler. Ateşspor: Seyfi - Sezai, Cemal - Salih, Ömer, Avni - İzzet, Reşad, Osri , Btem, Ferid. Beşiktaş: Mehmed Ali - 'Taci, Ib- rahim « Feyzi, Bedii, Hüseyin - Ha yati, Hakkı, Sabri, Şeref, Eşref, Hakem: Şazi Tezcan, İlk hücumu yapan Ateşspora Be- Şiktaşlılar Oderhal mukabele ederek üçüncü dakikada bir korner kazandı. lar. Fakat bundan istifade edemedi- ler. Yine Beşiktaş hücumları Ateşspor kalesini tehdid ederken siyah beyaz. lılar 8 ve onu takiben de 17 nci daki- kada muhakkak iki gol fırsatını da üceleden kaçırdılar. Beşiktaşın hü- cumları semere vermeyince oyuncu- lar sinirlenmeğe başladılar, Bu hal karşısında * Atessporlular sakin ve enerjik bir oyunia rakiblerine-muka- bele ediyorlardı. Nitekim onlarda | | sağdan yaptıkları bir hücumda bir korner kazandılar. Fakat iyi atılamı- yan bu vuruş boşa gitti! Devrenin yarım saati oynanmış ol- masına rağmen Beşiktaşın semeresiz oyunu bir türlü hâkimiyeti tesise mu- vaffak olamıyordu. Bilhassa orta for Sabrinin çok ağır ve bozuk oluşu | Beşikatşın netice almasına mani olu- yordu BEŞİKTAŞIN BİRİNCİ GOLÜ Nihayet Beşiktaşlıların 40 ıncı da- kikada merkezden yaptıkları bir hü- cumda Şerefih ileri bir pasını Hakkı ve bir iki sürüşten sonra kuv- i bir şütle ilk Beşiktaş golünü ya- parak şansi kırdı Oyuna tekrar başlandığı zaman, Ateşspor sağiçinin 42 nci dakikada attığı bir şütü Mehmed Ali güçlükle kurtardıktan ıra devre 1 - 0 Beşik- taşın lehine bitti İKİNCİ DEVRE İkinci devreye başlar başlamaz | Ateşsporlular birbirini takib eden çok hücumlarla Beşiktaş | ilk zamanlarda korkulu di geçirttiler. Fakat bu hücumlar Meh- med Alinin güzel oyunu say de semere vermedi, Devrenin 15 in kikasına kadar Beşiktaş kalesini si- kıştıran Ateşsporlular bir netice a) madılar ve bu andan İtibaren de hü- cum sırası Beşiktaşa geçti, Hakkının bir kafaya çıkışı İzmir kalecisinin bir kurtarışı BEŞİKTAŞIN İKİNCİ GOLÜ 17 nci dakikada soldan ortalanan topu kale önünde yaklayan Hakkı fevkalâde bir şütle gole çevirdi Bu gölden sonra Beşiktaş hücumla rı fazlalaşmağa ve oyun da siyah be- yazıların hâkimiyeti altına girmeğe başladı Mütemadiyen Beşiktaş hücumları- na karşı tedbir alan Ateşsporlular | fazla gol yememek için bütün gayret- lerini sarfediyorlardı; Fakat bu gay- retleri Beşiktaşın üçüncü golüne ma- ni olamadı. BEŞİKTAŞIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ 30 uncu dakikada Beşiktaşın sağ- | dan yaptığı yeni bir akında Hakkı gü- zel bir şütle üçüncü golü de yaptı. 3 - 0 vaziyete giren oyunun bu anımn- dan sonrası daha fazla Beşiktaşın baskısı altında devam ederken Aleş- sporlular son on dakikada yeniden canlanarak tekrar Beşiktaş kalesini sardılar, Fakat for hattındaki oyun- cularm şütsüzlüğü gol yapmalanna imkân bırakmadan maç 3 - 0 Beşikta- şın galebesile bitti NASIL OYNADILAR? Beşiktaş, takım itibarile çok ağır ve sönüktü, Kaleci güzel oynadı, Mü- dafaa ve haf hattı çok çalıştılar. Hü- cum hattı bir türlü iş göremedi. Ateşspor bir gün evvelki maça na- zaran çok düzgün ve enerjik oynadı. Istanbulda Doğanspora nazaran ak dığı neticeler hiç te fena değildir. Ka- leci ve müdafaası güzeldi. Haf hattı raz Sertlik göstermekle beraber va- fesini yaplı, Hücum hattında şütcü forvert olmaması gol yapmasına mâ- ni oldu. da- |Fenerbahçe 2 - Ankaragücü 3 Ankara 25 (AA) Bugün «19 Mayıs» stadında 25 bin kadar seyirci | karşısında Ankara ikincisi Ankara- (Devamı onuncu sahifede) AKŞAM Müsabakalara dün sabahtan akşama kadar bilâ fasıla devam edildi Dağcılık klübünde dün yapılan ! AKŞAM tenis turunasından intibalar Gazetemiz tarafından tertib edi- | len ve bir gün evvel yağmur dolayı- sile oyapılamıyan tenis maçlarını dün Dağcılık klübü kordlarında de- vam edilmiştir. Sabah saat sekizde başlıyan müsabakalar akşama ka dar bilâ fasıla oynanmıştır. Bu sw retle müsabakaların ilk ve ikinci turları nihayetlenmiştir. Turnuamı- za bir gün fasıla nünden itibaren her gün devam edi- Tecektir, Dün alınan neticeleri sırasile bil diriyoruz: Tek erkeklerde B. Şevket çok yaşlı verilerek salı gü- | | pi msi olmasına rağmen B. Pardiye karşi çök muvaffakıyetli bir oyun çıkar- miş ise de 3 set nihayetinde mağlüb olmuştur. B. Rıza Derviş B. Lefteriye akıl bir oyunla iki sette galib gelmiştir. B. Faruk yaptığı maçların birin- cisinde B. Vedad Cemale, ikincisinde Amerikalı Tomana galib gelmşitir Bay Vedad Abud ilk maçında Bay Armanla 1/6, 0/8 kazanmıştır. Öğle den sonra yaptığı ikinci ve günün en mühim karşılaşmasında da Bay Kris- le çok çetin ve bir buçuk saat süren bir mücadeleden sonra 3/6, 5/7, 3/6 galip gelmiştir. Turnuanm en kuvvetli oyuncusu Bay Telyan'rakibini mağlüb etmiştir. Bay Jaffe,'Bay Arevyana 3/6, 4/6 galip gelmiştir. Çift erkekler müsabakasında Bay Hasan - Şevket 'çifti, Celâl Uluğ - Zadmopulos çiftine 3 sette galip, A- revyan - Kris çifti rakibini “tazyika uğratmıştır. Tek erkeklerde İzmide kârşı İstanbuldan 'Telyan, Vedad A- bud, Jaffe ve Hasan finale kalmışlar. dır. Dünkü profesyonel güreş müsabakaları Mülâyım ve Kara Ali rakiblerini tuşla mağlub ettiler Profesyonel serbes güreş müsaba- kaları dün Taksim stadında 2500 ka- in edilen bir seyirer kalaba- lağı önünde yapıldı. Saat üç buçukta sraile bütün Türk pehlivanlar ve ecnebi güreşçi- ler ringa çıkarak halka takdim edile- rek alkışlandılar. Habeşli pehliyanın Hebeş usulü halkı selâmlaması şid- detle alkışlanmasına vesile oldu, Takdim edilen pehlivanlar arasın- daBulgar Feriştanof yoktu. Halkın itirazı üzerine güreş hakemi Cemal: (Bulgar güleşçi Avrupa ve Ameri- kada hileli güreşlere alışmış, burada da ayni hava içinde güreş yapmak istemiştir. Kendisine, burada danı- söylenince gü- Bunun üzerine şıklı dövüş olmadığı reşten imtina etti organizatör mahkemeye müracaatla Bulgarm güreşmek için para aldığr nı, fakat güreşten imtina ettiğini id- dia etmiş ve mahkemeden Bulgarın hudud haricine çıkmaması için ka- rar almıştır.) dedi. Bundan sonra gü- reşlere geçildi. Birinci güreş Adapazarlı Servet ile Beşiktaşlı Mustafa arasında oldu. 20 dakika sonra Adapazarlı Servet daha iyi çalıştığı için hükmen galip sayıldı. İkinci güreş Çatalcalı Recep ile ara- Milli küme puan cedveli M. 6.B. MA Y.P. 49 4m4z1 G. Saray 12 10 241204 Demirs, 12 8 232159 Fenerbahçe 18 6 572 Beşiktaş li 43014 Doğan 4 10 13 Vefa 12 7 28 Ateş 4 21 Takım A, Gücü Dünkü profesyonel güreşlerden: Yukarıda Mülâyim Polonyalıyı ezerken aşağıda Kara Ali, Habeş Kassam güreşinden bir estantane bacı Mehmed arasında yapıldı. Ara- bacı Mehmed, hasmının kilosu kendi- sinden üstün olmasına rağmen mu- vaffak bir güreş yaptı ve maçın bit- mesine bir saniye kala hasmını tuşla yendi, Üçüncü güreş Romanya göçmenlie- rinden Karamürselli Ahmedle Dinar-| lının kardeşi Karacabeyli İsmail ara- sında oldu. Çok zevkle seyredilen bir güreşten sonra berabere kaldılar Dördüncü güreş eski koşuculardan Edirneli Süleyman İle İzmirli Hasan arasında icra edildi. Süleyman, çok üstün bir güresten sora 14 dakikada rakibini tuşla yendi MÜLÂYİM - POLONYALI GEZVİSKİ Mülâyim pehlivan ile Polonyalı | Gezviski yaptı, Güres, . yenilnceye kadar devam etmek şartile başladı. Bu güreşe kadar orta hakemliğini yapmakta ölan Cemal, bundan son- raki maçlar için muallim Sami Ka- rayelden orta hâkemliğini rica etti, Maç da Sami Karâyelin idaresinde başladı. 13 dakika süren bir denemeden sonra Mülâyim Polonyalıya nefis bir salto attı İse de, Polonyalı bu tehlike- den maharetle kurtuldu, 27 nci da- kikaya kadar bir itişme İle devam eden oyun, Mülâyimin hasmının ba» gına iki tokat vurmasile biraz şiddet lenir gibi oldu. Mülâyim hasmını ak tana aldı. Polonyalı kaçarken de ba cağından çekerek tekrar minder or- tasına getirerek üstün vaziyete geçti, 32 nci dakikada Mülâyim, rakibi- nin kolunu: Şok fena bir şekilde sıkış- tırdı. Bir dâkika devâm eden bu taz- yika Polinyah bağıra bağır, bin müşkülütla mükavemet etti, Mülâ- yim, hâkimiyeti ele aldı. Polonyalı her firsatta minder kenarına kaçır yor. Nihayet 46 nci dakikada yüzüstü düşen Polonyalının beline ayağiyle basan Mülâyim, hasmının belinin in- cinmesinden istifade etti, Bu acıya tahammül edemiyen Polonyalı sırt- üstü mindere serildi, Böylece de Mü- lâyim tuşla netice almış oldu. KARA ALİ . KASSAM TAFARİ İşte iki pehlivan... Birinin adı, di- gerinin kendisi kara... Kara Ali ile Habeşli siyahi Kassam Tafari... Ba- kalım hangisinin yüzü ak olacak? İşte hakemde de bir karalık var. Sa- mi Karayel!.. Kara Ali, müsabakanın on beşer dakikadan 3 devre olmasını istedi. Kassam Tafari ise yenişinceye kadar mda ısrar etti. Buna Kara Ali: kada rakibimi yenemezsem, © zaman güreşi temdid ediniz» şek-