21 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

21 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

21 Temmuz 1930 - Kaldıran - Cesur delikanlı. Birdenbire - Kir bi, Kolaya batır. Başıma wY» gelirse dümen kolu olur - Garip gey Mecra - Birahane. Demir törpüsü - Başına «Da gelirse tecennün olur. Bir erkek ismi - Tersi mall demek- Berberin ciinde Akçe torbası. Müezzin Boğuna, Tersi bayağı demektir » sİ» gelirse bir sayı olur. Ezmekten emir - Bizden başka | herkes, | Şimenditer demiri — Aceleci, Erbap - Yapınak. Eski zamanda el yıkamak için kul- Inmlan iki şey. Bir meyva - Bir sebze Tersi deha fenadır - Şef, Gecen bulmacamızın hall Bonuna Mi Tren, 7 — Nefaset, 8 — Ta, Lapa, Ah, Irae, Irak, 10 — Litre, ilâç, Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tel: 4abgi - 2-3 Bvenska Örlent Linlen Gotbenburg | | Golhenbur, - Stokholm, Oslo, Dantsig, | Gâynit Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık “limanlar şirk ve Karadeniz başlı- €a Iimarıları arasinda 16 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Gdynia - Danizig - Gothenburg ve Os- İodün beklenen vapurlar: Vasalah& vapuru 31 Temmuza doğru. Brageland vapuru 2 Ağustosa doğru. Bardaland vapuru 20 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Göynin Gothenberg. Dentsig —- Stokholm, ve Oslo limanları için hareket edecek vapurlar. Vasaland vapuru 24 Temmuza doğru. Brageland vapuru 0 Ağustosa doğru. Fazla tafsllât için Galata'da Tahir han 3üncü katta kfin scentalığına müracaat, Tel: 44991 - 2-3 OKTA “SAÇ SABUNU Eczanelerden ve ririyat mağazalarmdan arayınız. Kadıköy askerlik şubesinden: Wise veya muadili ve daha yüksek okul- lardan mezun olanlar, askerliklerini Yap- madarı memuriyet &alarhıyacaklarından #8A/00 ders yılında bu gibi okullardan mezun olup ta tahsiline nihayet verecek okurların son yoklamaları Beşiktaş asker- Mk şübesince kurulacak askerlik meciisin- da 1/15 ağustos 539 da yapılacaktır. Bu 15 günlük müddei içinde kanuni bir mazerete dayanmaksızın bu meelise mü- racaat etmiyenler hakkında kanuni mu- amle yapılacaktır. Şubemizde kayıdlı olan bu gibi okurların vesikalarinı almak üzere İ ağusotatan evvel şubeye gelmeleri. Beyoğlu eskerlik şubesinden: Gübemizde kayıtlı Ikramiyeye müstahak barp malülü, erat ve şehit yetimlerinin 080 #ötün ikramiyeleri aşağıdaki günlerde ve Şalnız öğleden sonra dağıtlacağından bu Gbilerin kendilerine tahsis edilmiş olan günlerde şubeye gelmeleri ân olunur. 34 temmuz $39 pazartesi şehit yetimleri G-25) numaraya kadar, 38 temmuz 899 garşamba malül erat (1-25) numaraya ka- dar, 28 temmuz PSU cuma mali subay (-25) numaraya kadar, 31 temmuz pesar tezi gehit yetimleri (26-50) numaraya ka- ar, 2 ağustos çarşamba malül erat (26-50) Dumaraya kadar, 4 ağusots cuma malül #ubay (26-50) numaraya kadar, 7 pezar- tesi şehit yetimler 5) numaraya ka- dağ, $ çarşamba malül erat (51-78) numâ- #aya kadar, 11 ağustos cuma malül subay (81-62) numaraya kadar, M ağustos pa- gehit yetimleri (76-100) numaraya , 16 ağustos çarşamba şehit yetim- (401-128) numaraya kadar, 18 ağus. #natn9 ouma gehit yetimleri (126-250) nu Sıhhat ve içtimai muavenet Vekâletinden: Çorum Leyli, ve İstanbul nehari Küçük Suhat Memurları mekteplerine Alınma şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 dan yukarı bulunmamak «Yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişişiği kal. mamış olacaktır.» 2 — Orta mektepten pek iyi ve iyi derecede meşun olmak «Lise sınıflarında bir veya iki sene fazla okumuş olanlar tercih edilecektir. Bunlarla kadro dol madığı takdire orta dereceliler de alınır.» 3 İstekliler, bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, dilekçelerini 15 Eylül 1949 tarihine kadar Çorum mektebi için Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâiletine, İstanbul mektebi için İstanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet mü- dürlüğü vasıtasile mektep müdürlüğüne gönderileceklerdir. «Noksan evrak ile gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaktır.» Gönderilecek evrak şunlardır: A — Nüfus hüviyet cüzdam &slı, B — Orta mektep şehadetnamesi aslı, «Daha fazla okumuş olanların şe- hadetname ile birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden resmi vesika», C — Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uy- gun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. «Bu raporu has- tane baştabiplikleri zarfıyarak üstünü mühürliyecek ve İstekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa nü- mune hastaneleri; İstanbul Çocuk hastanesi; İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastanelerinde yapılacak ve istekliler bu hastanelerin bu- Tunduğu Vilâyetlerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüklerine bizzat mü- sacaat edeceklerdir. D — Çıktıkları mektepten veya mahalli polisinden alınmış hüsnübal kâ- E — 4.5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf «Cepheden alınmış ve ince kâğıda basılmış olacak». 4 — Çorumdaki Leyli mektebe girmek istiyenler bu vesikalardan başka bir de aşağıda örneği yazılı, Noterlikten tasdikli taahhüt senedi vereceklerdir, Tanhhüt senedi örneği Çorumdaki Leyli Küçük Sıhhat Memurları mektebine ahnarak tahsil edip mezun olduğumda, Sıhhat ve İçtimai Muavenet! Vekâletinin tayin ede. ceği vazifede beş yıl hizmet etmeği ve bu hizmeti kabığ etmediğim veya kabul edip muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve ghhi sebepler dışında mektepten daimi olarak çikâarıldığım takdirde benim İçin sarfedilmiş olan pa- rayı tamamen ödemeği ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek para için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten İtibaren $$ 9 faiz yürü- tülmesini kabul ve taahhüt eylerim. Barih "ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan . . name mücibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için iki yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400 liraya kadar parayı, fnizile beraber, borçlu . . ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödeyeceğim. Kefilin adresi (5428) P. T. T. Umum müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için dokuz adet posta vagohü kapâlı zarfla eksiltme- ye çıkarılmıştır. 2 DMM Se Şe (ÇAD 1.) YEAR Şi se ÇE EŞ olup eksiltmesi 5 Eylül 939 Salı günü saat 16 da Ankarada P.T.'T. Umum müdürlük binasındaki satın alm. komisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler muvakkat teminat makbuz veya banka mektubile kanu. ni vesaiki muhtevi kapalı zarflarını o gün saat 15 e Kadar mezkür komisyona vereceklerdir. 4 — Şartnameler Ankarada P. T , 'T. Levazım, İstanbulda P. T. 'T. Leva- nm Ayniyat şubesi müdürlüklerinden (962) kuruş mukabilinde verilecektir. (8174) (5388) Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Mânek Mardikyanm 9596 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (14000) Hraya karşı birinei derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden | hakkında yapılan takip üzerine 3202 No. lı kanunun 46 ncı maddesinin ma- tufu 40 ıncı maddesine göre satılması icab eden Galata Yenicami mahallesi- nin Perşembe Pazarı caddesinde eski 51, 53, 55, yeni 53, 55,57 kapı No.lı (Aslan hanı karşısında) evvelce üç dükkân, bugün altında iki dükkânı olan kâgir bir hanın tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır, Artırmaya girmek istiyen 1260 lira pey akçası verecektir, Mili bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye resimleri ve Vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya aittir. Arttırma Şartnamesi 20/7/939 tarihinden itibaren tedkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu İzahat ta şartname- ğe ve takip dosyasında vardır, Arttırmaya girmiş olanlar, bunlari tedkik ede- rek satılığa çıkarılan gayrimenkul baklında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 4/9/939 tarihine müsadif Pazartesi günü Çağaloğ- Tunda kâln Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakakt iba- le yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab öden gay- rimenkul mükellefiyetile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şurttır. Ak- si takdirde sen arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 19/9/9539 tarihine müsadif Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son artırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde birakılacaktır. Hakla- rı Tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri Jâzım- dır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu öicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 938/934 dosya numarasile Sandığımız Hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur, > ... Emniyet Sandığı; Sandıktan alman gayrimenkulü İpotek göstermek is- tiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin $i 40 nı tecavüz et- memek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (54365) Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Sürp Agop hastahanesi için lüzumu olen 1800 - 2000 kilo birinci nevi burma dağlıç etinin münakasasında talibi çıkmadığından 3 Temmuzdan iti- baren on gün müddetle temdid edilmişti. Temdiden yapılan eksillmede dahi talibin teklifi haddi lâyık görülmedi. dinden, kanunun 43 üncü maddesi mucibince bir ay müddetle pazarlığa ko- Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinden Bu yıl, Leyli Tıp Talebe yurduna alınacak talebenin kabul şartları gur «Evrakı tam ve şartları haiz olanların kayıt muameleleri, dilekçelerin alndığı tarih sırasına göre derhal yapılacağından, isteklilerin zamanında mü- racaatları lâzımdır.» 1 — An P. ©. B. sınıfı için: 'Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu Maarif Vekâletince tasdik edilmiş mekteplerden pek iyi ve iyi derece- de mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, B» Diğer sınıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derece ile geçmiş, yabancı dil ve askerlik imtihanlarını vermiş olmak, 2 — İsteklilerin bütün evrakını tamamlamiş olduğu halde, 30 Eylül -939 taribine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletine müracaat etmeleri lâzımdır. Noksan evrak İle gelen dilekçeler numameleye konulmıyacaktır. Gönderilecek evrak şunlardır: A — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüzdan aslı, B — Mektep şehndelnamesinin aslı «İmtihanlariı tamemen bitirdikle- ri halde şehsdetnamelerinin tasdik muamelesi gecikniiş olanlar mektep mü. dürlüğünün ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğrafla ve re mi mühürlü bir vesikasını göndereceklerdir.» j C — Okudukları mekteplerden alınmış hüsnühal varakası, D — Mütehassısları tam bir hastahane heyetinden, basilmış örneğine üygün ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sihhat raporu. «Bu raporu hastane baştabiplikleri zarfhyarak üstünü mühürliyecek ve istekli tarafın. dan mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» i İşbu muayen. Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa :Nü. mune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vilâyetin Sıhhat ve İçtimai Muavenet mü. dürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E — Örneği aşağıda gösterilen, Noterlikçe tasdikli bir taahhüt senedi «Bu senet istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı, örneğin. de görüldüğü veçhile, kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak im- zalanacaktır.» F — 4,5 X 6 boyunda altı tane fotoğrafı «Cepheden alınmış ve ince kâ- ğıda basılmış olacak.» 3 Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, yurtta okumaya ve ileride mecbus hizmetlerini yapmaya engel olacak bir hastalığı Veyâ arızası olanlar kabul edilmezler. 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Vekâletçe alındığı ad. reslerine bildirildiği gibi, kabul edilip edilmedikleri de yine adreslerine ayrı- €a bildirilecektir. Taahhüt senedi örneği $ Leyli Tıp Talebe yurduna kabul edilerek her hangi bir tap fakültesinden | tabip olarak çıktığımda, 2000 sayılı kanun mucibince, yurtta geçirdiğim Za- manın «(atiller de dahil. üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimai Mu. “ &venet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet: ifasını kabul etmedi. ğim veya muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terkeylediğim takdirde yurt- ta benim için sarfolunan paranın iki katını ödemeği ve Tıp tahsilini terket- tiğim veya sıhhi sebepler dışında Fakülteden daimi olarak. çıkarıldığım, yü- but yurtta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu. terkeyle benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği, ve bu taahhüt senedi mucibinee benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren “e 9 faiz yürütülmesini ve 2000 sayılı kanunun diğer cezai hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüt eylerim Barih ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan .... 5 suzi . m bu taahhütname mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu het)dets yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 1800 liraya ve iki katını öde- mek mecburiyeti hasıl olduğu takdirde 3000 liraya Kadar, parayı faizle beraber, | ile birlikte müteselsil kefil borçlu sıfatile ödeyeceğim, ve müşterek müteselsil Kefilin adresi (5423) Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi ve ihtiyat akçesi: 347 596.198.95 İtalyan Hiretidir. Merkezi idare: MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Yugoslavya, Romanya, Bulga- Selânik Bankası Tesis tarihi: 188$ İstanbul (Galata) Türkiye şubeleri : İSTANBÜL, (Galata, Yenicami) MERSİN ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri: SELÂNİK, ATİNA Her türlü Banka muamelâtı Kiralık kasalar, ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy palas (Tel, 4ASAL 2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler: ida: Alalemeiyan hanında 22900 /3/11/12/15 Beyoğ- unda: İstiklâl caddesi Telef. 41046 İZMİRDE ŞUBE ZAYİ — 937 - 938 ders yılımda Pertevni- yal lisesi dokuzdan aldığım tasdikname kaybolu. Yenisini çıkaracağımdan €$- kisinin hükmü yoktur. 75 Turhan Berik Doyce Orent Bank Dresdner Bank Şubesi MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı ade- di yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekilde en ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir, Fazla tafsilât için matbaa idaresine müracaat. "Telefon: 20497 Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri: İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir Mer türlü banka muamelâtı DR. İHSAN SAMİ Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Diyanyolu Sultan ”|