26 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

26 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

Kaput bezi ve ipli Malatya bez ve iplik Fabrikaları 'T. A, Şirketinden; Yeni taslsatla faaliyete geçen Ada- na fabrikamızın Bilindirli 70 ve 90 santim B. (Tip3 gifçi) kaput bezi, 4, 6, 8, 120, 12, 14, 16, 18 numara vater iplikleri imalâtı pi- yasaya arzedilmiştir. Bipariş için Adana fabrikamısa ve- ya Ankara Atatlirk bulvarı And apar- taman No. 4 daireye müracsât edi- mesi Telgraf edresi; Çeşit - Ankara Çeşit - Adana Zayi — 15 Haziran 939 tarihindenberi tatbik mührümü zayi ettim, mezkür mü- bürle aleyhime yapılacak hiç bir münme- leyi tanımam, bulanın malimu olmak Üzere İlân olunur. Azise Akyavaş 2 mekteplere i ve temrin saatleri ” (130 - 1930 MÜTEMASSIS Dr. NECATi KEMAL Amavutköy, Kolej civarında No, 184 DAVET Bocleta Operala İlallana cemiyeti âza- sı 29 terumuz cumartesi günü saat 18 da Beyoğlunda Eczacı Çıkmazında kâin olan cemiyet omer e davet edilmektedir. | Rumamede mühim bir karar vardır. Reis; G, Primi Satılık rontken aihazı Komple bir Rontken teşhis makinesi fiatle satılıktır. Müracaat: i hastanesi, Nişantam. Pa- sarlesi, çarşar ve cuma günleri sabah saat 10 - 17 ye kadar. İstanbul $ üncü icra memurluğundan: İhsan Kadri: Şehremininde Börekçi #0- kağında 4 numaralı evde mukim ken halen ikemetgâli meçhul Fuhir Kolayın Beyoğlu $ üncü sulh hukuk mahkeme- sinden aldığı 12/5/9837 tarihli 37/463 nu- 3/9871 tarihinden iti- 4 $ faiz avukatlık Üe- reti ve (520) kuruş mahkeme masrafı İle birlikte tahsili için dairemizin 938/667 numaralı dosyasi ile yukarıda adresi ya- sılı mahalle göz n kasına möbaşir tarafından verilen meş- ruhatta mezkür mahalde bulunmadığınız ve yeni İkametgâhmuzın da meçhul oldu- | gu .görülmüş olmasına ve alacaklının da İ tebliğatın ilânen yapılmasını istemiş, mer- eli makamınca da ilânen na karar verilmiş bulunmasına mebni | yukarıda mikdan yazılı borcu fai? ve | maaraflarile birlikte ödemeniz için işbü | ilân tarihinden itibaren 30 gün içinde dnireye mürueaat etmeniz veya tedkik | merelinden veya temyiz ve yahut İadeli muhakeme yolu ile ald olduğu mahkeme- den icranın geri bırakılmasına dair bir karar getirmeniz lâzımdır. Böyle bir ka- rar getirilmediği takdirde veya borç öden- | mediği halde icraya devam olunacağı gibi icra ve iflâs kanununun 74 üncü mad- desine tevlikan mallarınız hakkında be- yanda bulunmassanız 78 nel maddeye göre hapisle tasyık olunacağınız gibi yan- iş beyanda bulunduğunuz takdirde de hapisle tecziye edileceğiniz hususları ma- İimunuz olmak üzete işbu icra emri bir ay müddetle ilân olunur. Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurd kırasthanesi karpı- mnda eski Klod Farer sokak No.8 -10. Öğleden sonra 3ten Tye kadar tebliğmi icras- | Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi ve ihtiyat akçesi: 847.596.198.95 İtalyan liretidir. Merkezi idare: MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- rislan, Yugoslarya, Romanya, Bulga- ristan, Mur, Amerika Cemahiri müt- tehidesi, Doyçe Orent Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri : İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir TÜRKiYE Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Heybeliadada inşa olunacak Verem Pavyonu ve tesisatının tahmini keşif bedeli (205397) lira (77) kuruştur. 2 — Bu İşe ait şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D -—- Keşif cetveli 3 N E — 1 adet 1/200 vaziyet plânı, cephe ve maktalar 1/50 tatbikat plânı. İsteyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kınlay gönel merkezinden, İstanbulda Kızılay satış deposu müdüriye- tinden alabilirler. 3 -—- Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü suat 15 de İstanbul Kımlay hanında Kızılay deposu müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile dahil 24 parça rapılacaktır. girebilmek için isteklinin 13865 lira 88 kuruş mu- “ vâkkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki kalârı haiz olup eksiltme komisyonüna göstermesi lâzımdır. AA — En az bir parçada 200,000 Jiralık bina inşaatını iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair Nafia Müdürlüklerin- B — Bu seneye aid Ticaret odası vesikası. den alınmış fenni ehliyet vesikası. 6 — Tekiif mektupları yukarıda $ ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazıl saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olaçak gecikmeler kabul edilmez. Türkiye Kızılay Gemiyeti Umumi merkezinden 1 — Eksiitmeye konulan İş: Haydarpaşada inşa olunacak Verem Pavyonu bira ve tesisatının tahmini keşif bedeli (142432) ra (41) kuruştur. 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler — Keğil cetveli E —1-adet 1/500 vaziyet plânı ve 14 adet 1/50 tatbikat plânı (Cepheler ve maktalar dahli) İsteyenler bu şartname ve evrakı 7 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankara Kızılay Umumi Merkezinden ve İstanbulda Kızılay İstanbul Deposu Müdüriyetinden âlabilirler. 5 — Eksiltme 10/8,/939 tarihli Perşembe günü saat 11 de İstanbul Kımlay hanında (Kızılay Deposu Müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır, 5 — Eksilümeye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş mu- vâkkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair Nafla Müdürlüklerin- den alınmış fenni eyliyet vesikası. B — Bu sencyu aid Ticaret odası vesikası. 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kımlay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyelinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yâzılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Ticaret ve zahire borsasında intihap intihap Heyetinden: Yapılan intihabat neticesinde bir Azanın rey itibarile ekseriyeti mutlakayı ihraz edemediği anlaşıldığından bu bir âzalık için 27 temmuz 939 tarihine mü. sadif Perşembe günü saat 11 den 13 e kadar mütemmim intihap icra edilecek- tir, Hâkkı intihabi haiz olanların mezkür gün ve saatte Borsa İdare heyeti sa- lonuna gelerek reylerini istimal etmeleri rica ve ilân olunur. İnşaat işçiliği münakasası Eti Bank Genel direktörlüğünden: Bankamızın Artvin Vildyeti dahilinde Murgul bakır madenlerinde yapılacak 700.000 lira kıymetindeki inşaatın 150,000 lira kıymetindeki işçiliği münakasaya çıkarılmıştır, Talipler .. evrakı 19/7/939 tarihinden itibaren Ankarada Banka- mızın İnşsat şubesinden, 24/7/939 tarihinden itibaren Murgulda İçlet- me müdürlüğünden ve Hopada Eti Bank Sevk memurluğundan alabi. Würler, Teklifler 9 ağustos 939 Çarşamba günü saat 16 e kadar Ankarada KURTULUŞ Doktorlar, Bankacılar, Kâtipler, Mektepliler, Mühendisler velha sil bütün mürekkepli kalemle yazı yazanlar, mürekkebin ceblerine akmasından, kurumasından, Ye ucun bozulmasından kurtaran yegâne TIKU DOLMA KALEMİ Arrupada tasdik olunduğu gibi bütün Türkiyede de mürekkepli kalemle yarı yazmak mecburiyetinde olan hâlkı hakikaten bu esiyetten kurtarmıştır. 'TIKU ucu aşınmaz," Açık bırakıl- dığı halö» her ne #ekilde durursa dur- sun mürekkeb akmaz ve kurumaz. TIKU en sağlam ve en kullanışlı kalemdir. bol mürekkep -alır Siyah - yeşili - mavi ve Kırmızı kuvvetli basılır. renkleri vardir. Her büyük kırta- sa 3-4 kopya siyecide bulabilirsiniz. Israrla TIKU çıkarabilir. markasını isteyiniz. Markaya dikkat: Kırmızı halka üzerine TIKU yazılmış olmalıdır. Acentamız bulunmadığı memleketlerden bir adet sipariş edenlerin, evvelden 3 lira göndermeleri mercudur, Dikkat: Deposu: Havuzlu'han No. İ İstanbul Saat - Mücevherat o ve RADYO Ticarethanesi, Rikardo Levi halefi Filippo Levi Maliye Vekâletinden: 1 — Vekâlet 939 senesi ihtiyac: için matbas Kâğıdı, mukavva, müceilid bezi, ambalâj kâğıdı Vekâletten verilmek Üzere «72450» adet defter, «285,425» cilt koçan ve «15,765,000. varak cetvelin baskısı e parti halinde ayn aynı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Defterlerin muhammen baskı ve cilt beğeli “r11,704» ruştur. Muvakkat teminatı «877. lira «87» kuruştur. 3 — Koçanların baskı ve cild bedeli «10,242» Hira vakkat teminatı «768» lira «18» kuruştur. 4 .— Celvellerin baskı bedeli «7129: lira «80» kuruştur. Muvakkat teni «534» Ira «73» kuruştur. 5 — Eksiltme, 28/7/939 Cuma günü saat ll de defterler, saat 15 te koçanlar ve 29/7/939 Cumartesi günü saat 11 de cedvellere alt olmak Üzere Maliye Vekâleti Levazım müdürlüğünde müteşekkil Eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 6 — Bunlara alt şartnameler Ankarada Maliye Vekâleti Levazım müdür. Tüğünde, İstanbulda Maliye Vekâleti Evrakı matbüa anbarında bedeliz ola- rak verilir. 7 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı bel. geler ve her partiye alt yakanda miktarları yazıl müyakkat teminat mak- buz veya banka kefalet mektuplarile birlikte kanuun tarifatı vee şartname Bra «90» ku- «42» kuruştur. Mu- | lerdeki şartlara uygun ve.noksansız olarak yazacakları teklif mektuplarını havi kapalı zarfları ihale saatlerinden birer saat evvel komisyon resine ver- meleri. (2942) (5093) TÜRKİYE | dört kıta 4, 5-6 eb'adında fotoğ! Kızılay Cemiyeti UMUMİ a Guz Maske fabrikamız için dikiş makinelerinin tamirinde vukuf sahibi bir makiniste ihtiyaç vardır. Ayni zamanda yazı makinelerinin tamirini de yapabilenler şayarı tercihtir, Makinist, ihtisası derecesi anlaşılmak üzere üç ay tecrübe müdde- tile angaje edilecek, ondan sonra asli mütehassıs olacaktır. 'Taliplerin hizmet ve kifayet vesikalarile Yenipostane civarında Kızılay hanında Kızılay Deposu Direktörlüğüne müracaatları, Yüksek deniz ticareti mektebi müdürlüğünden Mektebimize 939 yılı zarfında ialebe kayıt ve kabulü şeraiti İ 1 — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıfı olmak üzere altı se- l nedir. Yatıh ve parasızdır. Gayesi ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesleği için fen adamı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir. 2 — Mektebin bu sene hem Jise ve hem de yüksek sınıfına talebe alına- caktır. A — Lise sınıfına alınacak talebelerin orta mektebi bitirmiş ve yaşları on beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. B — Yüksek sınıfa alınacak talebelerin de lise mezunu olmaları lâzım. dır. 3 — Yazılmak için Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mü- racaat edilmelidir. 4 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı aşağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır, A — Hüviyet cüzdanı, B. — Ağı kâğıdı, C — Mektep şühadetnamesi, veya tasdiknamesi ve yahut bunların mu- saddak suretleri, D — Polisçe tasdik edilmiş iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin izahli adresleri ve tatbik imzaları, F — Altı adet kartonsuz iotoğrafları (9X6 eb'adında), z 5 — Yazılma işi 26 Ağustos 939 Cumartesi gününe kadardır. Kayıt olan ların 28 Ağustos 939 Pazartesi günü sıhhi muayeneleri için sabah saat 8 de mektepte bulunmaları lâzımdır. 6 — Fazla tafsilât için Ortaköyge mektep müdürlüğüne müracaat olun- malıdır. İstanbuldan gayri mahellerden yapılacak müracaatlara matbu mektebe dühul bilgisinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönderilmesi Wizım- dır. (5272) : Bursa Belediyesinden: Bursa Belediyesinin 55 lira maaşı aslisi veyahud 165 lira ücreti şehriyeli ve en ziyade gıdsi tahlilât ile meşgul olacak bir mütehassıs kimyagerliği münhaâidir. Gıdal tahlilâtta mütehassış kimyager vesikasını vesair evsafı kanuniyeyi haiz olup ta bu kimyagetliğe talip olanların tanzim edecekleri tercümeihal varakssile evrakı müsbitelerinin tasdikli birer suretini bir istidaya bağlıyarak larile birlikie 16/8,939 tarihine kadar Eele- yazacakları istidalarına