8 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

8 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

8 pi 1939 p © Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tel: 44891 - 2 -3 Bvenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dentsig, Gdynia Copenhag Abo Revai ve bütün Baltık ilmanları şark ve Karadeniz başlı- ea Umanları arasında 18 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Göynla - Dantsig - Gothenburg ve Os- Jodan beklenen vapurlar: Bragrland vapuru 9 Ağustosa doğru. İnger Elisabeth vapuru 14 Ağustosa doğru Monark vapuru 19 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gethenberg, Dantsig - Stokholm ve Oslo limanları için hareket eğecek vapurlar. Brageland vapuru 13 Ağustosa doğru İnger Klisabeth vapuru 14 Ağustosa doğru Monark vapuru 19 Ağustosa doğru. Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han Süncü katta kâin acentalığına müracaat Tel: 44091 - 2-3 Dr. ihsan Sami BAKTERİYOLOJI LÂBORATCARI Prengi noktaj ve Kahn te- smülleri) kan küreyvati sayılması, tifo ve sıtma hastalıkları teşhisi, idrar, balgam cerahat, kazurat ve su tahli- lâtı, Ultra mikroskopi, hususi aşar istihzarı, kanda üre, şeker, klorür, kol- lesterin mikdarlarının tayini. Divan- yolu No. 113, Tel: 20981 İstanbul vilâyeti Daimi encümeni- Bin 27/7/099 tarih 05 numarah rile ve Beykoz kaymakamlığı de- pazarlıkla satılığa (oçıkanlan ağaçlama fidanlığına ald Beykoz - Ak- baba şosesi üzerindeki Kavakhk'ta dört dönümlük sahadaki 300 lira kıy- meti muhammeneli karun ve karpuz meyvası 12/8/939 cumartesi günü sâat on birde Beykoz Belediye muhasebe- sinde pazarlıkla satılacağından talip olanların vakti muayyeninde Beykoz Belediye muhasebesine müracaatları ilân olunur. AKŞAM Beyoğlu İstiklâl eaddesinde Hadjopoulo pasajı karşısında 283 No, BAYAN mağazasındaki tamirat hasebile Yalnız birkaç gün için bütün mallar fiatlarında tenzilât EL çantalarında © 40 Eldivenlerde © 30 oraplarda © 25 Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun Keyıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 16 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida ile okul müdürlüğüne müracâat etmelidirler. 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (Ni- hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar kabul edilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinci sınıf için 12 ilâ 16, ikinci sınıf için 13 Hâ 17 ve üçüncü sınıf için 14 Mâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıfı geçmiş olmak. 4 — Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları alınarak doğrudan doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere gönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne (Tashih edilmiş | müracaatları. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır.) 5 — İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (5568) Tapu ve kadastro okulunun kabul şartları «An şubesinin tahsil müddeti iki, «Bu şubesinin bir yıldır. A. şubesine orta okul ve B, şubesine lise mezunları alınır. B. şubesine girenlere ayda yirmi beş lira yevmiye verilir. Lisenin fen kolundan mezun olanlarile ecnebi lisanı bilenleri tercih olu- nur, Okul yatakhanesinde memur tslebeden fazla yatak kalırsa muhtaç olan- lara verilir. Yataklarını ve #aşelerini kendileri temin ederler. Vesikaların asılları verilmeli ve muMfbere için posta pulu gönderilmeli. Eylülün 15 inde kayt ve kabul defteri kapanır. Tafsilât okul direktörlüğünden istenir. Vesikalar şunlardır: 1 — Mezun olduğu okul şahadetnamesi, 2 — Nüfus cüzdanı, 3 — Belediyeden musaddak sıhhat raporu, 4 — Polisten musaddak iyi hal mazbatası, ö — 4 adet yeni çıkarılmış vesika fotoğrafı, Kabul edilenlere bildirecekleri sarih adrese Eylülün haftasında tebilgat yapılır. (43415) (5760) T.C. ZiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 4 4 40 100 120 160 1.000 Liralık 4,000 Lira 500 » 2,000 250 1,000 100 4,000 50 5,000 40 4,800 20 3,200 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmeyenlere ikramiye çıktığı tak. dirde © 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, İ Birinci kânun, i Mart ve İ Haziran tarihlerinde çekilecektir, TURKİYE Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Heybeliadada inşa olunacak Verem Pavyonu ve tesisatının tahmin! keşif bedeli (205897) lira (77) kuruştur. 2 — Bu işe ait şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme gartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E — 1 adet 1/200 vaziyet plâm, cephe ve maktalar dahil 24 parça 1/50 tatbikat plân. İsteyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mükabilinde Ankarada Kızılay genel merkezinden, İstanbulda Kızılay satış deposu müdüriye- tinden alabilirler. — Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 15 de İstanbul Kızılay hanında Kızılay deposu müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyoun huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 13865 lira 88 kuruş mu- vakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 200,000 liralık bina İnşaatını İyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet ehliyet ko- misyonlârından alınmış fenni ehliyet vesikası, B — Bu seneye aid Ticaret odası vesikası, 6 — Tekiif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Relisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yâzılı saate kadar gelmiş olması ve dış sarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez, Türkiye Kızılay Cemiyeti Umumi merkezinden 1 — Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşada inşa olunacak Verem Pavyonu bina ve tesisatınm tahmini keşif bedeli. (142432) lira (41) kuruştur. 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi Ç — Umumi fenni ve hususi şarinameler D — Keşi! cetveli E — 1. adet 1/500 vaziyet plânı ve 14 adet 1/50 tatbikat plânı (Cepheler ve maktalar dahil) İsteyenler bu şartname ve evrakı 7 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankara Kınlay Umumi Merkezinden ve İstanbulda Kınlay İstanbul Deposu Müdüriyetinden alabilirler, 3 — Eksiltme 10/8/9039 tarihli Perşembe günü saat 11 de İstanbul Kınlay hanında (Kızılay Deposu Müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş mu- vükkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları halz olüp eksillme komisyonuna göstermesi lAzımdır. — En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam bitmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet öhliyet komis- yonlarından alınmış fenni ehliyet vesikası. B — Bu seneye âid Ticaret odası vesikası. 6 — Teklif mektupları yukarıda $ ncü maddede yazılı saatlen bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kizilay Deposu Müdü. riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu İle iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Münakalât Vekâletinden: 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800 ve dört adet takriben 4800 tonluk muhtelit yük ve yolcu gemisinin inşası İngiliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır. 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şeraili evveliye ile mukavele ahıkâmı esaziyesi 20 ağustos 939 tarihinden 5 Eylül 939 tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme umum müdürlüğü merkezinde vo İngilterede Londra Türk Ticaret Ateşeliğinde talip İngiliz firmalarına tevdi edilecektir. 3 — Yukardaki maddede yazılı dökümanları alan firmaların en geç 15 'Teşrinievvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şart- nameleri muhtevi nihai tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme 'umura müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum müdürlü- ğünce tetkik edilecek ve en müsait teklifi yapan müesseseler arasında pazar- lık yapılarak iş ihale edilecektir. 5 — Tklifler doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müza- kere ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sahibi selâhiyet mütehas- sısları ile yapılacaklır. (5930) (8569) Yüksek Mühendis Mektebi Direktörlüğünden: 939 - 940 ders senesi için alınacak talebenin kayıd muamelesi 1 Eylülden 26 eylül 939 akşamına kadar yapılacaktır. Kayıd olmak ve daha fazla malümat almak isteyenlerin işi gömer heri pak Sara hai Mt 12 ve13- mektebe 1 tarı,