9 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İzmir limanına iltica eden 600 Çek yahüdisinin karaya çıkmalarına müsaade Zx edilmedi N Sene 21 — No. 7471 — Fiati her yerde 5 kuruş Milli Şefin se — Fransız gazeteleri Alman tahşidatını blöf addediyorlar Maamafih gazeteler vaziyetin vahim olduğunu da ilâve ediyorlar Londra 8 (A.A.) — Press Associatio hun diplomatik muharrir. diyor ki: him bir tarzda ilerlemesi tehlikesi- Danzig gümrük ihtilâfının pek ya- hin önü i ; ii üne geçilebilecektir. Aklıs kında bir konferans masasında gö- ri X rüşülebileceği ümidleri Londrada be- | lime uygun bir hal tara mümkün gözükmektedir. lirmiştir, Eğer bu müzakereler başla- yabilirse, gerginlik mühim surette | (Devamı 8 inci sahifede) B. Ali Çetinkaya mühim beyanatta bulundu Istanbul limanı kısmen bulunduğu vaziyette kısmen Haydarpaşada inşa edilecek ingiltereye sipariş edilen gemiler - Yeni hava hatları - Doğu vapuru neden teslim alınmıyor | BDbikkatleri: Istanbulda bisiklet | için yollar — Eer şey biti de bumu kaldı > -di- yen olacaktır. Fakat bisiklet hakkında bugünkü nüş- sütununda intişar eden yazıyı okuyanlar belki fikirlerini biraz değiştirirler, Sabahları, güneş doğmadan İstanbul sokaklarında şöyle biraz dolaşırsanız, Bo- ünziçinin, Haltein ve Marmara kıyılarının mal W “köylerinden oluk oluk, kadınlı erkekli işçilerin - baran da saatlerce - meselâ Fatihlen Kazlıçeşmeye, Halıcıoğ- lundan Tophaneye, yaya geldiklerini gö- rürsünüz. Bilhassa aktarma icap ettiği tâkdirda, bu gibi az ücretlilere vosaiti nak- r. Fakat ik kuv- sarfetiklerinden. yüzde seksen tanbul sokak Münakalât Vekili B. Ali Çetinkaya voperatiflerini ku- . hem de spor dü- şüncesile Türkiyede bisikletçiliğin zaruri Ya, öğleden sonra bir mübarririmizi | ve muhakkak inkligafını gözönünde tut- — malı, temin etmelidir. ul ederek şu beyanatta bulunmuş. | tur Daha şimdiden bir plânla yürümek, bisikletçiliği kolaylaştırmak için her icap İ eden tedbire semin hazırlamak doğru olur, Dün sabah Ankaradan şehrimize Belen Münakalât Vekili B. Ali Çetin- | (Devamı 8 inci sahifeğe) Reisicümhur Kızılcahamamda halk arasında azalacak ve gümrük ihtllâfının va- bamızın beşinci sahifesinde, ansiklopedi | Ma İngilterede büyük hava manevralarına başlanıyor 0681 — Müdür: 20497 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: ÇARŞAMBA 9 Ağustos 1939 yahatı Bir haksızlığa haklı bir cevap Doktor Celâl Muhtar nankör değildir! Maruf doktorun servetini Pastör enstitü- süne değil, Darüşşafakaya vasiyet ettiği doğrudur. - Buna rağmen beynelmilel bir ilim müessesesine para bırakmak ayıp mıdır? - Akbaba'nın “Nan....Kör,, karikatürü teessüfe şayandır Bu yanlış habör nasıl bir niyetle bae rak me | meşredildi, bilmiyorum. Lâkin bunun Pastör ensti- | biran için doğru olduğunu farzelsek | bile, beynelmilel bir müessese olarak | tanınmış ve bütün insanlığa hizmet | etmekte olan Pastör enstitüsüne, bir çok dünya zenginleri arasında bir Türkün de muavenet etmiş olmasi tenkid edilecek bir şey midir? Celâl Taninmiş âlim ve doktor B. Celâl | Nankör kimdir? Muhtar, bizzat Pasteur ve Roux'nun Bir kaç gün talebesi idi. O müesseseden çıkan bir j evreli Tan, Son ısların da memleketi- Posta, » diğer üyük hizmetler ettiği ma- ie er Gi İ iümdur. Bu halde böyle bir teberrü, bir medeni vazife olmaz mı? Bu va- zifenin ifası aynl zamanda memleke- timiz için çok güzel ve çok faydalı bir hareket değil midir? Yalnız pro- paganda cephesinden bile düşünülse ehemmiyeti inkâr edilebilir mi? (Devamı 8 inci sahifede) Muhtar Özden'e aid bir haber in- tişar etti; Serve- tini Pastör ensti- tüsüne bırakıyor- muş. Evvelce de bu yolda bir şa- yiayı (gazeteler neşretmişti. Bus nu hem kendisi Vekiller Heyeti Dünkü içtimada mareşal Fevzi Çakmak ta bulundu Ankara 8 (A.A.) — Vekiller Heyeti, bugün saat 15,30 da Başvekil doktor İ Refik Saydam'ın riyasetinde toplan- muş ve mareşal Fevzi Çakmağın da iş. İ | | İngiltere ve İngilizler | tirakile rüznamede mevcud meselele- | ve PEDİ Mey Doktor “Celâl İl | ri görüsmüştür. ” ek De GN Muht Galin İ ei ARTI LER Yazan: HALİDE EDİB Bugün 5 inci sahifemizde tekzib ettiydi. Celâl Muhtarın Darüşşafakâya va- l siyet ettiği hakikattır. Paris enstitü- süne vasiyet ettiği doğru değildir. “ Sıcaklar artıyor Dün | Adliye Vekili şehrimizde İ Adliye Vekili B. Fethi Okyar bu İ gün Ankaradan şehrimize gelmiştir. İs ... öğle vakti hararet 36 derece idi ii ee Sonsıcaklarda İstanbul sokaklarından birkaç enstantane dünkü Hararet de- recesi öğle vakti, gölgede 36 dereceye kadar yükseldi. Daha sabahleyin şeh- Bir haftadanberi İstanbul kadar sıcak olmamıştı İstanbullular dün sıcaktan buram buram ter dökti Öğleye doğru kara bir yağmur bu- lutu şehrin üzerinden yağamadan | saat yedide sıcaklık yine 30 derece idi. Dün serinlemek için plâjlara ko- | şanların sayısı her zamankinden faz- er. | R 7; la idi. Fakat her zamam serin olan ri kalın bir sis tabakası - örlmüştü. | geçti, Sıcaklar ancak saat i5 den | Boğaz suları dün âdeta ilkti ve uzun Rüzgâr esmediği için sispek geç | sonra çıkan hafif bir şimal rüzgârile | müddet kumlar üzerinde dolaşmak kalktı. Ağır hava altında bunalan | şiddetini azalttı. Maamalih akşam | da kabil olmuyordu.