9 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

yk HZ Me Kvş İNŞAAT ILÂNI Türkiye Demir ve çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi işçileri için yaptıri- lacak 125 adet 2 odalı ev inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliy- le eksiltmeys konmuştur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 374,355.72 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 12.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Çelik fsbrikaları müessesesesinden alınabilir. £ — Eksiltme 18/8/1929 cuma günü saat 14 de Karabük Demir ve Çe- lik fabrikaları müesseesesinde yapılacaktır. “© BULMACAMIZ o 1 — Balkanlarda bir hükümet merkezi. 2 — Toparink - Eklenti | 3 — Üstüne bin. İl | Ç 4 — Sabun yerine kullanılan bir kök - Tersi ezmekten emirdir. $ — Başına «G» gelirse bir çiçek olur « Tersi çok değil - Soğanın başı. 6 — Kemankeş. |, | Yoldan sağa! 5 — “İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulun- duklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 18,750 - liradır. 7 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 13 e 7 — Ayni şekilde devam eğerek. 7 — Yad eden - Yuğoslayya telgraf ajansı, kâdâr Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesine teslim edilecek- © 8 — Mezru tir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat evveli- 9 — Bir erkek ismi - İspanyada bir € adalar grupu ne kadar gelmiş ve zarlların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Pos. pi 10 — Su - Şimdi. tada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese mesuliyet kabul ede- : Mez, dir. uşup toplanan - Nola. 8 — Wu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut müna- di 3 Tersi veresiyenin başında gelir - kasayı hükümsüz saymakla tamamen serbesttir. j Geçmiş zaman. , EE 4 — Titrek. EE 5 İtimad et - Barsaklar. n © — Başına «İ. gelirse cerahat olur - 5 Köpek gibi uluyan bir havyna. İNŞAAT İLÂNI 8 - Afrikada bir göldür - Başına | ği se bir kadın tuvalet maj- si markasıdır. .. » * » . 9 — Umurunda bile deği fi 10 — Dümen kolu - Nef edatı - Beyan Türkiye Demir ve Çelik abrika- edatı, .. » .. .. ..—... a Bea GE ları müessesesi müdürlüğünden: Baldan sağa: 1 Filistin, 2 — Kafile, Bin, 3 —| 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi mühendis ve me- | İkiyüzelli, 4 — Zürafa, Aajt, 5 — EL Ke, murları için Şe. 6 Taarruz, 7 — Mert, Oniki, 8 — EMİ Yem, 9 — Nazikadam, 10 — Arazi, Anar. 50 adet 4 odalı ev e miri Fakülte, Ar, 3 zin — e, a, - Fakülte, Ar, 3 — BİO ie Ariza, 4 — Liyakalsiz. 8 — İüler, | 1 Altı daireli apartıman i, 6 — Seza, Roma, 7 — Mun, Da,8 — 1 Hastane Ibla, Ziyan, 9 — Niliş, Kema, 10 — Nitekim. İnşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- Adalar Çocuk Esirgeme Kurumu Var 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 638,969.19 liradır. rt menfaatine k, .. . | 3 — Eksiltme evrakı 17.50 llra mukabilinde Ankarada Sümer Bank . Münir Nureddin |) Muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden, Karabükte De- IM mir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden alınabilir. ra KONSERİ 4 — Eksiltme 18/8/939 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çe. 12 Ağustos 1939 Cumartesi günü lik fabrikaları müessesesinde yapılacaktır. Zime saat 22 de Pilâj Oteli salonunda. İ m 5 — İstekliler teklif evrakı meyanma şimdiye kadar yapmış ol. dukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi Bankalarla mua- melede bulunduklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 29.300.- liradır. 7 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesine teslim edile- cektir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saât ey. veline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese hiç bir mesuliyet kabul edemez, 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek ve yahut mü. nakasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. Beyoğlu Halkevinden: Evimizin tertip eylediği vo 13 Ağustos “989 pazar günü saat 14 de Heybeliada plâ- İmda yapılacak olan Adahlar arasındaki p Yüzme yarışlarına hakem olarak seçilen Yüzbaşı bay Hüsameddin. yüzbaşı bay ” Nuri, Deniz yüzbaşısı bay Sitkı, emekli | mk * Deniz subayı bay İbrahim, Deniz İlsesi müs Spor öğretmeni bay İhsan, bay Bekir, bay ad; Fahri, bay Kemal, bay Nedim, bay İ. Ba- kir, bay Garbis, bay Semerciyanın mezkür ” gün ve ömatte Heybeliada plâfını lütien Zayi — Seyrüseferden aldığım arabacı- “hk için verilen 2668 sicil numaralı ehliye- © timi kaybettim. Yenisini alacağımdan es- © kisinin değeri yoktur. kl Kasımpaşa iskelesi çift araba sürücüsü Sıvas Belediyesinden; Sıvas şehri tatbikat plânı eksiltme ilânı 1 — Bu işin muhammen bedeli 4500 lira ve muvakkat teminatı 337 lira 50 elli kuruştur, 2 — Bu işe talip olanlar isteki ihtisaslarını resmi vesaik İle tevsik ve art- tırma, eksiltme kanunu mucibince iktiza eden vesaiki ibraz etmeğe mecbur. dur. 3 — Bu işin yapılmasına âid şartname parasız olarak belediye fen işleri müdürlüğünden alınabilir. Yukarda evsafı yazılı şehrin tatbikat haritasının birinci ihalesinde talip çıkmadığından 10/8/939 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 de temdit edilmiştir. Yevmi mezkürda taliplerin belediye encümenine müracaatları ilân olunur. Abone ücretleri Türkiye Ecnebi M00 kuruş (o 2700 kuruş M0 » (5875) Elektrikçi aranıyor Santral veya Elektrik fabrikalarında çalışmış tecrübeli ve tercihan Bobiner birElektrikçiye acele Ihtiyaç vardır. Taliplerin Galatade Çinili Rıhtım Han Civarında Muradiye hanının 5 inci katında Fethiye şirketine müracaatiarı. memleketler: Seneliği 3800, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. “Adres tehdili için yirmi beş kuruşluk pul i göndermek lâzımdır. Cemasiyelâhir 25 — Hızır 96 B. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı İR. 750 941 508 84 1200 14 | Va, 307 5041219 16,12 19,16 2102 Ankara Bölge sanat Okulu Direktörlüğünden: Okulumuz için almanca bilen (Erkek veya kadın) bir daktiloya ihtiyaç vardır. İsteklilerin okul idaresine müracaatları, (5931) Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden: 938/33 Ölen ve terekesine hâkimliğimizce el konulan müteveffa Aliye ait Kadı- köyünde Bahariyede Süleyman paşa sokağında 64 No.lı hanesindeki eşya açık arttırma suretile 17/8/939 Perşembe günü saat 14 te satılacağından ta- Mp olanların yazılı gün ve saatte mahallinde bulunmaları ilân olunur, (6046) Üniversite Rektörlüğünden: Üniversitenin bütün fakültelerile onlara bağlı mekteplerde kayıd ve kabul muamelesine 15 eylülde, ikmal ve mazeret imtihanlarına da eylül sonunda baş- lanacaktır, Taliplerin fakülteler dekanlıklarına müracaatları. (5914) Bahibi; Necineddin Sadak Umumi neşriyat müdürü: Şevket Kada 5 — eAkşamen KÜÇÜK İLÂNLARI lariğ En süratlı ve en ucuz vasıtadır. TURKiYE Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Heybeliadada İnşa olunacak Verem Pavyonu ve tesisatının tahmini keşif bedeli (265397) lira (77) kuruştur. 2 — Bu işe ait şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukâvele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E — 1 adet 1/200 vaziyet plânı, cephe ve maklalar dahil 24 parça 1/50 tatbikat plânı İsteyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kızılay genel merkezinden, İstanbulda Kızılay satış deposu müdüriye- tinden alabilirler. 3 -- Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 15 de İstanbul Kızılay hanında Kızılay deposu müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 13865 lira 88 kuruş mu- vakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 200,000 Ilralık bina inşaalını iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet ehliyet ko- misyonlarından alınmış fenni ehliyet vesikası. B — Bu seneye aid Ticaret odası vesikası. 6 — Tekiif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Relsliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Türkiye Kızılay Gemiyeti Umumi merkezinden 1 .— Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşada inşa olunacak Verem Pavyonu bina ve tesisatının tahmini keşif bedeli (142432) lira (41) kuruştur. 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır; A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E —i-adet 1/500 vaziyet plânı ve if adet 1/50 tatbikat plânı (Cepheler ve maktalar dahil) İsteyenler bu şartname ve evrakı 7 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankara Kızılay Umumi Merkezinden ve İstanbulda Kızılay İstanbul Deposu Müdüriyetinden alabilirler, 5 — Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 11 de İstanbul Kızılay hanında (Kızılay Deposu Müdüriyeti nezdinde inüteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiitme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş mu- vakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksilime komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam bitmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet ehliyet komis- yonlarından alınmış fenni ehliyet vesikası. B — Bu seneye aid Ticaret odası vesikası. 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü. riyetinde müteşekkil (hâle komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Relsliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida ile okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler, 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti. (Tashih edilmiş nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (Nk hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş lar kabul edilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinci sınıf için 12 ilâ 16, ikinci sınıf için 13 ilâ 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğrüya 'sınıfı geçmiş olmak, 4 — Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları alınarak doğrudan doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere gönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne müracaatlar. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 lâ 19 olacaktır.) $ — İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (5568) M.M.V. Hava müsteşarlığından: Ankarada Hava müsteşarlığı sıhhiye şubesinde en çok 170 lira ücretle bir eczacıya ihtiyaç vardır. Taliplerin evrakı müsbitelerile hava müsteşarlığı zat işlerine müracaatları (Müracaat ağustos sonuna kadardır, (3588) (6005).