9 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

9 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

TESİS TARİHİ: 1919 Merkezi: AN KA emi BANKA Telgraf adresi: Bankamızın Istanbul şubesinde tesis Saç Eksiri KOMOJEN Saçları besler, köklerini kuv- vetlendirir, dökülmesini ön- ler, kepeklerini giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden: 939/5 Ölen ve terekesine hâkimliğimizce el konulan Nafiye alt Hasan paşa mahallesinde Kurbalı Dere caddesinde 55 No. lı hanesindeki eş- ya açık arttırma suretile 15/8/939 Salı günü saat 14 te satılacağından talip Kadıköyünde olanların yazılı gün ve saatte mahallinde bulunmaları ilân olunur. Maden Mühendisi Alınacaktır. iktisat Vekâletinden; "Taşra ve Merkez teşkilâtımız için 250 - 400 lira ücretli maden mühendis- leri alınacaktır. 'Taliplerin vesikalarile birlikte Vekâletimiz Maadin Umum müdürlüğüne müracaatları (8537) (6885) Belediye Sular idaresinden: Yapılması icab eden bir takviye ameliyesi dolâyısile 13/8/9039 Pazar gü- DÜ akşamı saat 19 dan ertesi sabah saat 3 e kadar Terkos suları azalacaktır. (0047) Pazartesi günü sabahı şehrin yüksek yerlerinde süyun kuvvetsiz akacağı | | sayın halka ilân olunur. Elektrik Mühendisi (6067) Yer değiştirecek TÜRK TİCARET BANKASI A. Dahilde ve hariçte muhabirleri vardır Umum Müdürlük : TÜREBANK — Şubeler: TİCARET “GECE KASASI, Çok müsald şartlarla sayın müşterilerimizin emrine amade bulundurulmaktadır. Izahat alınmak üzere gişelerimize müracaat olunması RA UAMELELERİ edilen Akşamın neşriyatı Meşhur Arsen Lüpen Serisi resimli 6 büyük cild her cildin fiatı 80 kuruş Tevzi yeri: Akşam gazetesi Ankara caddesi Acımusluk sokak 13 numara Yüzde yirmi iskonto kuponu: Bu kuponu kesip «Akşam matba- ası kitap servisine; getirir veya gönderirseniz #latleri üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı. mız mektuplardan «AKŞAM3ı mutlaka şu veya bu mutavaassıt. lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikâte uygun de- ğildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM; idarehanesine müra- enatia doğrudan doğruya mua- meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM; İdaresine mektup ya- zarak bayi şartlarını öğrenebi- Yirler, Doyçe Orsnt Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri; kiracılara tavsiye | Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA- APrı dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma. bulabilirsiniz. Araniyor: İstanbulda bir müessese için iyi Almanca bilen bir Elekirik mühendisi istenmektedir. Talip olan- ların posta kutusu No, 1155 İstanbul müracaatları, İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir Ankara Devlet Konservatuvarının muzik ve temsil kısımlarının muhtelif şubelerine imtihanla parasız yatılı ve paralı yatısız kız 1 vesikası, 6 —4,5 X 8 boyunda 6 fotoğraf, T — Noterlikten tasdikli taahhütname ve kefnletname «Yatısız taleber | den istenilmez.» «Kefaletname ve taahhütname suretleri Konservatuvar direktörlüğün- den istenilecektir.» Muhtelif şubelerin kabul şartları: Müzik kısmı: Piyano ve bütün orkestra sazları için: a 1 — En az ilk mektep mezunu olmak «Yatısız talebe ilk tahsilini bitir. meden de kabul çdülir.; 2 — Müzikni bir kulağa sahip olmak, 3 — Çalacağı sazın icab ettirdiği uzvi hususiyetlere malik olmak, 4 — İlk sınıf yaş hadleri: Piyano ve yaylı sazlardam en az 9, en çok 14, Kontrabus için, nefesli ve vurma sazlâr için e naz on iki, en çok 18, Korapozisyon: Armoni sınıfı: 1 — En az ort sokul mezunu olmak, 2 — Müzik nazariyatı ve pratik ermonide kâfi derecede bilgisi olmak, 3 — Her hangi bir müzik enstrümanımı, tercihan piyanoyu yeter derece» de çalmak, - Kompozisyona kabiliyeti olduğunu isbat etmek, Şar kısımı: «Opera muganniliği, koro muganniliği, konser muganniliği «Sonuncu yatısızdır.»! 1 — En az orta okulu bitirmiş olmak, NOT; Doğrudan doğruya koro muagnniliği mesleğine talip olanların ilk mek. tep mezunu olmaları kâfidir. 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Sesi güzel olmak, 4 — Yaş haddi: Kızlar için en az 16, en çok 20, erkekler için en az 17, en “ çok 21. NOT: ? Fevkalâde bir ses ve müzik istidadına sabip olanın en çok yaş haddinin üstünde, yahut en küçük yaş haddinin bir altında olması caiz ve cnaz lk mektep mezunu olması kâfi görülebilir. 5 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücutlarının teşkilâtında hiç bir ârıza olmamak. Temsil şubesi; 1 — En az orta kul mezunu olmak, 2 — Yaş haddi; En ez 16, en çok 21 dir. «Fevkalâde bir temsil kabiiye. tine malik bulunanlar en çok yaş haddinin üstünde de olsalar kahul edilebi. Mirler.» 3 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücut teşkilâtında bir ânza olmamak, N 4 — Seçim sınavı: Aranılan belli başlı vasıflar: A» Düzgün ve serbes konuşma, gördüğü veya okuduğu bir şeyi anlatma kudreti, > B» Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir ro. © Tü yapabilmek, İ GC» Sınav komisyonunca verilecek bir rolü yapabilmek. i UMUMİ NOT: Yi Ankara Devlet konservatuvarı, lise yüksek ve ihtisas devrelerine ayni mıştır. Mezunlar devlet artisti olarak Bareme dahil olacaklardır. H Devlet Konservatuvarına girmek istiyenlerden yukardaki şartlan baz olanlar, 1 Eylül 1939 tarihine kadar bütün vesikalarını noksansız olarak Kon. © servatuvar direktörlüğüne vermelidirler, H Kabul imtihanları, 1 Eylül 1939 tarihinden 8 Eylül 1939 tarihine kadar Ankarada Devlet Konservatuvarında ve 15 Eylül 1939 dan 23 Eylül 1939 tari, hine kadar İstanbulda Galatasaray lisesinde yapılacaktır. 'Taliplerin verecekleri dilekçede bu iki yerden hangisinde imtihana gir. iğ mek istediklerini açıkça yazmaları lâzımdır. gü Konservatuyarın bütür. şubelerinin ihzari birinci sınıf talebeleri Şubat ve ; Hazirân âylarının ilk haftalarında eleme imtihanına tabi tutulurlar. Bu im- © tihanların her hangi birinde muvaffak olmayanlarn Konservatuvarlariâ derhal alâkaları kesilir, (3261) (5546) iri ağir iksa e me sipiirişz ii Münakalât Vekâletinden: | 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800 ve dört adet takriben 4800 tonluk muhtelit yük ve yolcu gemisinin inşası İ İngüliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır, j 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şerâiti evveliye ile mukavele ahkâmı esasiyesi 20 ağustos 939 tarihinden 5 Eyidi 939 tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğü merkezinde “ İ ve İngilterede Londra Türk Ticaret Ateşeliğinde talip İngiliz firmalarına tevdi edilecektir. 3 — Yukardaki mâddede yazılı dökümanları alan firmaların en geç 15 'Teşrinlevvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şarte| nameleri muhtevi nihai tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme iv umum müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — "Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum miüldürlü. günce tetkik edilecek ve en müsait teklifi yapan müesseseler arasında pazar. " lık yapılarak iş ihale edilecektir. ri 5 — Tklifler doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müza» © kere ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sahibi selâhiyet mütehas- asları ile yapılacaktır. (5930) (3559) EKZAMIN Ekzemanın ilâcıdır, Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her Eczanede kutusu 50 Kuruştur. İstanbul Komutanlığından: Ga arpa zayi çe ci Ey > M6172 numaralı vee DEK