11 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

11 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

—AVLICI #TAZIYN n beş senelik imar “ogramı hazırlandı lira, Kasımpaşa - Dereyolu 600 bin li- ra, Beşiktaş - Ihlamur - Nişantaşı yo- lunun istimlâk ve inşası 750 bin lira, Beşiktaş Akaretler - Maçka yolunun istimlâki ve inşast 750 bin ilra, Tak- sim meydanında, Harbiyede ve Vali konağı caddesi karşısındaki yeşil sa- İ hada yapılacak tesisat için 1,500,000 lira, Taksim - Kurtuluş viyadüklü yo- Tunun istimlâki ve açılması 500 bin Ii- ra, Yenibahçede olempik sahanın tan- zimi ve burada vücude getirilecek te- | sisat için 4 milyon lira, olempik saha. | ya gidecek Aksaray - Yenikapı yo- lu 750 bin lira, Unkapanı Eyüp yolu- nun istimlâki ve Inşası 1 milyon lira, Tophane - Dolmabahçe yolunun İs- timlâki ve inşası 100 bin lira, ş tarafı 1 inci sahifede) yolu 200 bin lira, Sir- yolu 400 bin lira, Tak- ın açılması ve tevsii a, Eminönü « Beyazıt yo- «en açılıp istimlâki 750 bin hmed meydanının tan- | 750 bin lira, Tophane - .tisak yolunun açılması 300 latasaray meydanının tevsii B taş « Bebek yolunun #istimlâki 750 bin lira, Şiş- impaşa « Sütlüce yolunun an 900 bin lira, Toz- ri yeşil sahanıri tanzim ve :) binlira, Çukurbostan - i yolunun istimlâki ve inşa Üçüncü beş senelik program Yenikapı ile Yedikule arasında açi- lacak yolun istimlâk ve inşası 2 mil yon lira, Beyoğlunda İngiliz sefareti - Taksim arasında açılacak caddenin 1s- timlâk ve inşası 1,600,000 tira, Mısır çarşısı « Unkapanı yolunun istimlâk ve inşası 1,300,000 lira, Unkapanı - Üniversite yolu 1 milyon lira, Unka- panı « Fatih 600 bin lira, Kadıköy - Bo- gaz yolu ile Boğazın Anadolu ve Ru- meli sahillerinin inşası 6,150,000 Mira, İşle on beş senelik imar programile bu işler yapılacaktır. Taksimde yapı- lacak tiyatro, klüp, Mecidiyeköyü ar- kasında yapılacak hastane ve saire bunlardan hariçtir. Prost plânı Nafin Vekâletince tas- dik edildiğinden, bu program da Na- fia Vekâletince tasdik edildikten son- ra Heyeti Vekileye verilecek ve Relsi- cümhurun yüksek tasdikinden sonra kati şeklini alarak tatbikine geçile- cektir, Yekünu altmış milyon lira tutan bu programın tatbiki için senede dört milyon lira sarfedilecektir. Dahiliye Vekili B, Faik Öztrak'ın beyanatından da anlaşılacağı veçhile, hükümet İs. tenbulun imarına yardım edecektir. Heyeti Vekilece kabul edilecek bu programda, hükümetin senede iki mii. yon lira yardım etmesi temin edilirse Belediye bütçesinden de mütebaki iki milyon lira ayrılacaktır. icaret Vekâletinden: ve Ayar Müdürlüğünde münha) bulunan 300 ve 250 Ilra ücretli şavirliklerile 200 lira ücretli kontrolörlüklere Barem kanununun hü- eri dairesinde elektrik ve makine mühendisleri ve bir fizisyen alınacak- ve Kadıköyünde yapılacak oo tetleri için de ilk beş sene- ma 800 bin lira daha ilâve beş senelik program ydanının tanzimi bir mik zadebaşı - Yenikapı yolu- p istimlâki iki milyon WHra, « Topkapı yolu 1,500,000 1i- nü « Sultanahmed caddesi enahmed meydanının İlk beş laşlanan tevsiine devam için lira, Eminönü ile Beyazıt yolun istimlâki ve inşası Sultanahmeddeki arke- irkın tanzimi 500 bin lira, 'enikapı turistik yolunun p tanzimi bir milyon lira, -aköy yolunun Cihangire isı 500 bin lira, Aksaray - Ye. olunun açılması 1,250,000 lira, » Büyükçarşı - Divanyolu n mlâki ve açılması 1 mik a, Unkapanı hâli meydanının Üniversite ile Unkapanı ara- İtisakının temini 500 bin lira, eneri ile Fatih arasındaki yo- i ve açılması 1 milyon 1. »- Sirasetviler yolunun 15- e açılması 250 bin lira, Kara- apkapı rıhtım boyu yolunun bir milyon lira, Nişantaşı Va- fı caddesinin önündeki yeşil Taksim ile Maçka arasında yolun istimlâk ve inşası 250 Dolmabahçe ile Taksim âra- yolun açılması 250 bin Te ip olanların evrakı müsbiteleri ve bir adet fotoğraflarile birlikte İç # umum müdürlüğüne müracaat etmeleri, (3706) (6156) » Devlet limanları işletme Umum Müdürlüğünden: nadolu Can kurtaran mıntakasındaki nakil vasıtaları için Kabakoz ve erine teslim şartile pazarlıkla on dokuz bin beş yüz kilo arpa alı- ilerin pazarlığa iştirak etmek üzere 11/8/939 günü saat 15 te Li İşletmesi umum müdürlüğü binasında İ inci katta Mübayaa komlisyo- üracaatları ilân olunur. (6079) stanbul Vali ve Belediye Reisliğinden tanbul Umumi Meclis âzasına ıda yazılı işlerin müzakeresi için Umumi Meclisin 4 günlük fevkalâ- ntıya daveti tekarrür etmiş ve ilk içtimaın 15/8/939 Salı günü saat pılacağı, 8/8/9329 tarihinde posta ile gönderilen davetnameler ile teb- iş olduğuna göre o gün Umumi Meclis salonunda bulunmaları rica -RUZNAME: “1 — İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel işleri umum müdürlüğü bütçe. nivo teadül cetvellerinin tedkik ve tasdiki, ni — İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel işletmeleri umum müdürlüğü i 1 mürakip seçilmesi; 3 — Istanbul tramvaylarında parasız seyahat edeceklerin tayini, 2 — Belediye imar-programının tedkik ve tasdiki, 5— Belediyeler Bankasından yapılan beş milyon liralık istikraza ait 6 — 3692 sayılı kanunun 35 inci maddesine göre teşkil edilecek bina iti- z komisyonlarına âza seçilmesi, © 7 — 3692 numaralı kanun mucibince teşkili lâzımgelen itiraz komisyon. rının tahsisatı hakkında teklif, 8 — 3710 numaralı kanunun 8 inci maddesi mucibince teşkil edilecek timlâk takdiri kıymet komisyonları hakkında teklif, 9 — 3710 numaralı kanunun 14 üncü maddesi mücibince ehliyukuf se- İmesi hakkında teklif, 10 — 3686 numaralı kanunun muvakkat 12 nci maddesi mucibince Hu- isi idare ve Belediyelerin teşkilât kadrolarının tedkik ve tasdiki, 11 — 3666 numaralı kanunla nakilleri Belediyelere terkedilen Mezbaha- kesilen etlerle bunsarı nakliye, Üereti ve bütçe hakkında teklif. , ii 50100). Izmir Timanındaki Yahudiler isyan etti (Baş tarafı 1 nci sahifede) dan bir kısmını kesmeğe muvaffak olmuşlardır. Vapura gönderilen polis kuvveti suçluların meydana çıkarılması için ladıkları sırada müse- | viler polislerin ayaklarıma kapanarak ağlamağa ve yalvarmağa başlamış- aya çıkarın, orada Öl- Geri dönmiyeceğiz. ni Yahudiler arasında türkçe bilenler de vardır. Vapurun kaptanı sahil sıhhiye müdürlüğüne iltica ederek hayatını kurtarmıştır. Kaptan, vapuru hareke. ettirdiği takdirde kendisini ve tayfalarını öl- düreceklerini ve karaya çıkmak için het türlü çareye baş vurmağı, hattâ vapurda yangın çıkarmağı bile ta- savvur ettiklerini (o söylemektedir. Kaptan korkusundan vapura gide- miyor, Yahudilerin çığlıkları, vapur uzak- ta demirlemiş olmasına rağmen $€- hirden duyulmaktadır. İ Kaptanın anlattığına göre, vapu- | run Rodos adasından hareketi şöyle olmuştur: Vapur Rodos adasına varınca İtal- yan İdaresi yahudilerin karaya çık- malarıma müsaade etmemiştir. Va- pur geri dönmek üzere harekete hâ- zırlanırken yahudiler istim boruları- nı kesmeğe teşebbüs etmişlerdir. Bu vaziyet karşısında vapur, iki İtal- yan römorkörü ile çekilerek adadan uzaklaştırılmak istenmiş fakat, ya- hudiler halatları kesmişlerdir, Niha- yet Iki torpito muhribi gemiyi çeke- rek adadan uzaklaştırmıştır. Vapurun yarın behemehal hare ket etmesi tekrar tebliğ edilmiştir. Hareket etmezse Nusret Mayin gemi- si vapuru çekerek kara sularımız dı- şına çıkaracaktır. Bu hususta lâzım gelen her türlü tedbir alınmıştır. Vapurda su, kömür ve kumanya tamamdır. Hatta Cümhuriyet Mer- kez bankasından bir memur bugün vapura giderek yahudilerin ellerin- deki dövizleri 'Türk parasına tahvil etmiş ve bu suretle ihtiyaçlarını te- darik edebilmeleri temin olunmuş- tur, Gece geç vakit vapurdaki yahudi. ler namına beş kişilik bir heyet em- niyet müdürü tarafından merkeze çağrılmış ve hareketlerinin cezai ne- ticeleri hakkında kendilerine . tebli- gata bulun! tur. Emniyet müdü- rü, vapurun limandan hareket et- mesinden başka çare olmadığını bil. dirmiştir. Yahudiler buna rağmen, karaya çıkarılmak hususundaki di- leklerinde ısrar etmektedirler. Söylendiğine göre, bu vapur 3-4 ay- dır diyar diyar dolaşmakta ve hiçbir yerde yahudilerin karaya çık- malarına müsaade edilmemektedir. Hayfada tevkif edilen Museviler Kudüs 10 (A-A.) — Polis, bu sabah, geceleyin gizlice Hayfa körfezine çık. mağa teşebbüs eden 297 Yahudi mül- teciyi tevkif etmiştir. Bu yahudiler, meçhul bir vapurdan indirilen beş tahlisiye kayığı ile Filistin sahillerine yanaşmışlardır, Mülteci Yahudilerin üzerinde yalnız birer mayo vardır. Po- is, bu kalabalık yüzücü kafilesinden şüphelenerek mültecileri karaya ayak basar basmaz yakalamıştır. Mülteci. ler, Hayfada tevkif edilmiş bulunmak. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul gündermek lâzımdır. Cemasilâhir 25 — Hızır 98 8. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı BE. 1586 942 508 346 1100 1,4 Va. 3,11 506 1219 1811 1914 2059 İdarehane: Babıâli civarı Acımusluk sokak No. 13 İNŞAAT ILÂNI Türkiye Demir ve çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi işçileri için yaptırı- lacak 125 adet 2 odalı ev inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliy- Je eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 374, 356.72 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 12.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesesinden alınabilir. 4.— Eksiltme 18/8/1939 cuma günü saat 14 de Karabük Demir ve Çe- lik fabrikaları müesseesesinde yapılacaktır. > 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulun- duklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 18,750 » liradır. 7 — Teklif mektuplarını hari zarflar kapalı olarak ihale günü saat 13 6 kadar Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesine teslim edilecek- tir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat evveli- ne kadar gelmiş ve zariların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Pos- tada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese mesuliyet kabul ede- mez, 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut müna- kasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. İNŞAAT İLÂNI Türkiye Demir ve Çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi mühendis ve me- murlart için 50 adet 4 odalı ev 1 Müdür evi 1 Altı daireli apartıman 1 Hastane İnşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye kormuş- tur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 638,969, 19 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 17.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden, Karabükte De- mir ve Çelik Fabrikâları müessesesi müdürlüğünden &#lınabilir, 4 — Eksiltme 18/8/939 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çe- lik fabrikaları müessesesinde yapılacaktır; 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış ol- dukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi Bankalarla mug- melede bulunduklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 29.300.. liradır. "7 —'Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesine teslim edile- cektir. Posta İle gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat ev- veline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese hiç bir mesuliyet kabul edemez. 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek ve yahut mü- nakasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. Bir muhasebe memuru ve bir daktilo aranıyor Almanca ve Fransızca muhaberata bihakkın vakıf bir Muhabere memu- Tu İle ayrıca büro işlerini görecek bir Daktiloya ihtiyaç vardır. Palas karşısında 84 numaraya müracaatları, Karaköy Ankara Belediye Reisliğinden: Su işleri idaresi için Nafia Vekâleti Teknik okulu mezunu veya Vekâ- letten ruhsatnameyi haiz bir ten memuru aranmaktadır, Ankâra Belediyesi Su işleri müdürlüğüne müracaat edilmesi. (3708) (6155) KENAN Basımevi ve Klişe Fabrikası Sahip ve müdürü : Kenan Dinçman Son sistem makinelerle mücehhez klişe atölyesi - En mükemmel tabı makine- leri ve mücellidhane takımları Alelümum klişe ve tabı işlerinde en titiz müşterileri bile memnun bırakacak vaziyette bir müessesedir. Mecmua, Broşür, Kitap, Defter, Nefis renkli baskı işlerini en ehven fiatle deruhte eder, Babıâli civarında Narlıbahçe sokağında No. 15 Telefon: 20113