11 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

11 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

11 Ağustos 1939 o Dr. İHSAN SAMİ Tifo ve paratifo hastalıklarına tutul- Kabine; Beşiktaş Erip Apartımanı Tel: 44395 Taşradan sünnete © gelenlere kolaytık çoktur. Meşhur Arsen Lüpen Serisi resimli 6 büyük cild her cildin fiatı 80 kuruş Tevzi yeri: Akşam gazetesi Ankara caddesi Acımusluk sokak 13 numara Yüzde yirmi iskonto kuponu: Bu kuponu kesip «Akşam matba- Ası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz fiatleri üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır, Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mız mektuplardan «AKŞAMsı mutlaka, şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de- Hildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler ber zaman «AKŞAM; idarehanesine müra- Doyçe Orrent Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri : İstanbul (Galata) Deposu; Tütün Gümrük İzmir Her türlü banka muam, AKŞAM Yavrunun gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasını istersen Fastotin Necati yedir. Bahçekapı Salih Necati Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida İle okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler, 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti. (Tashih edilmiş nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (N- hayet Üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar kabul edilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinel sımf içir 12 ilâ 16, kinci sınıf için 18 M4 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıfı geçmiş olmak. 4 — Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları âlınarak doğrudan doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere gönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne müracaatlan. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır.) olup asl maaşları 25 lira ve daha yukarı olan devlet memuru yedek subaylar 5 5 — İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup «yiti 839 çünü 45 çün tâllme gönderile | oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (6568) İ — Bunlardan son terhin edildikleri Ded Gİ ni KURTULUŞ 3 — Bu şartları tapyanların ağesler u Doktorlar, Bankacılar, Kâtipler, Mektepliler, Mühendisler ve 12 el cuma ve cumartesi günleri velhasıl bütün mürekkepli kalmle yazı yazanlar, mürekkebin ceb lerine akmasından, kurumasından, ve ucun bozulmasından kurtaran yegâne TIKU DOLMA KALEMİ Avrupada tasdik olunduğu gibi bütün "Türkiyede de mürekkepli kalemle yazı yazmak mecburiyetinde olan halkı hakikaten bu eziyetten kurtarmıştır, 'TIKU ucu aşınmaz, Açık bırakıl dığı halde her ne şekilde durursa dur- sun mürekkeb akmaz ve kurumaz. TIKU en sağlam ve en kullanışlı kalemdir, bol mürekkep alır Siyah - yeşil - mavi ve Kırmızı kuvvetli basılır. renkleri vardır. Her büyük kırta- sa 3-4 kopya siyecide bulabilirsiniz. Israrla TIKU çıkarabilir. markasını isteyiniz. Markaya dikkat: Kırmızı halka üzerine TIKU yazılmış olmalıdır. Dikkat: Acentamız bulunmadığı memleketlerden bir adet sipariş edenlerin, evvelden 3 lira göndermeleri mercudur, Deposu: Havuzlu han No. 1 İstanbul Saat - Mücevherat (o ve RADYO Ticarethanesi, Rikardo Levi halefi Filippo Levi Yüksek Mühendis Mektebi müdürlüğünden: 939 - 940 ders senesi için alınacak talebenin kayd muamelesi 1 Eylülden 2 re çam 26 eyl 939 akşamına kadar yapılacaktır, Kayıd olmak ve daha fazla malümat almak isteyenlerin tatli günleri hariç olmak üzere her gün saat 9 - 13 ve 13 - 16 ya kadar mektebe müracaatları, (5850) Memurluk Müsabaka imtihanı T. C. Ziraat Bankasından: Bankamızın şube ve ajanları için lüzumu kadar memur alınmak Üzere müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabakaya girebilmek için en az orta mektep mezunu olmak ve yaşı 18 den aşağı, 30 dan yukarı bulunmamak şarttır. 18 den aşağı yaşta olanlar imtihana girebilirlerse de 18 yaşından evvel memurluk sınıfına geçemezler. Ankara, İzmir ve İslanbüldaki imtihanlara orta mektep mezunları alıfi- mıyacaktır. Orta mektep mezunları için 6 ay, lise mezunları için âzami bir sene devam edecek staj müddeti zarfında orta niektep mezunlarına 40 - 50, lise mezunlarına 60 - "75 liraya kadar ve imtihandaki muvaffakıyet derecesile mü- tenasip surette ücret verilir. Bunların Barem kanunile muayyen derece hak- ları staj devresinde mahfuz tutulmakla beraber staj devresini takiben yapıla- cak mesleki imtihanda muvaffak olanlara tekaüde tabi daimi aylıklı memur kadrosu dahilinde derece maaşı tediyesine başlarır. Bir yabancı dile (Fransızca, İngilizce, Almancaya) bihakkın vekıf oldu- ğu usulen sabit olacaklara bir üstün derecede maaş verilir. Henüz askerliğini yapmamış olanların dalmi kadroya alınmaları asker- Uğini ifa edinceye kadar tehir olunur. Yabancı dil bilen ve asgari lise tahsili olanlar - İalimatnamesindeki şartlar dalresinde - beş senelik muvaffakıyetli bir memuriyet devresinden sonra bir sene için Avrupadaki bankalar nezdinde staja gönderileceklerdir. Müsabaka imtihanlarına Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bur- sa, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Erzincan, Eskişehir G. Antep, Gireson. İstanbul, İzmir, Kars, Kastamonu, Kâyseri, Konya, Kü- tahya, Malatya, Samsun, Sıvas, Ordu, Trabzon, Tokat, Van, Yozgat, Zongul- dak şubelerimizde orta mektep mezunları için 25, 26 Ağustosta, lise mezun- ları için 28 ve 29 ağustosta saat dokuzda başlanacaktır. Müsabakaya gireceklerden ne gibi vesikalar arandığı ve nelerden imti- han yapılacağı yukarıda isimleri yazılı şubelerimizden elde edilebilcek izahat- namelerde görülebilir. İsteklilerin müsabâkaya iştirak edebilecekleri mehaldeki banka şubesi müdürlüğüne ve Ankarada Bankanın Personel işleri müdürlüğüne 24/8/939 tarihine kadar müracaat etmeleri tâzımdır. (6159) nası dahilindeki büfe ve kahve ocağı 1 Eylül 939 tarihinden Mayıs 940 sonu- na kadar olmak üzere dokuz aylık kirası açık arttırma usulile müzayedeye çıkarılmıştır, Dokuz aylık muhammen kira bedeli «136» lira ve ilk teminatı «10» Era «13» kuruştur. İhalesi 28/8/930 tarihine raslayan Pazartesi günü sant 15 te Rıhtımda Liman İşletme binasında Mübayaa komisyonunda yapı- lacaktır. Şartnnmesi Levazım müdürlüğünde görülebilir. Edirne vilâyetinden Edirne Memleket hastahanesinin 1939 yılı ihtiyacı olan 1138 lira 13 ku. ruş kıymetindeki 94 kalem muhtelif cins ilâç açık eksiltmeye konulmuştur. Taşradaki isteklilerin şartname ve ilâç Mstelerini görmek üzere İstanbul Bıhhat ve İ, M. Müdürlüğüne ve açık eksiltmeye iştirak etmek için de $ 7,5 teminat makbuzlarile 15/8/9039 Salı günü saat 15 te Edirne vilâyeti Daimi encümenine MMÜLACAALlArı, (6785), (6142) Devlet Limanlârı İşletme Umum Müdürlüğünden: Kuruüçeşmede Tramvay caddesinde kâin işletmemize âit amele yurdu bi- racsatları ilân olunur. Münakalât Vekâletinden: 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800) ve dört adet takriben 4800 tonluk mubtelit yük ve yolcu gemisinin inşam İngiliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır. 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şeraiti evveliye ile mukavele ahkâmı esasiyesi 20 ağustos 939 tarihinden 5 Eylül 939 tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları i şletme umum müdürlüğü merkezinde ve İngilterede Londra Türk Ticaret Ateşeliğinde talip İngiliz firmalarına tevde | edilecektir. 3 — Yukardüki maddede yazılı dökümanları alan firmaların en geç 15 'Teşrinievvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şart« nameleri muhtevi nihai tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum müdürlü. ğünce tetkik edilecek ve en müsait teklifi yapan müesseseler arasında pazar» lık yapılarak iş ihale ödilecektir. 5 — Tklifler doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müzas kere ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sabibi selâhiyet mütehas. sısları ile yapılacaktır. (5930) (3559) Maarif Vekilliğinden 1 — 2269 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilk okulların 4 üncü ve 5 inci sınıfları için iki ciltten müteşekkil bir aritmetik ki. tabı yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabakn müddeti 1 Eylül 1939 dan başlamak ve 29 Şubat 1940 Perşembe günü akşamı bitmek üzere altı aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 30 ikinciteşrin 1939 Perşembe günü akşamına kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlarını yazıdırarak bir numara alacaklar. dır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi 3 yıl süre ile okullafde, okutulacak ve müellifine her yil için biner lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müel. Mfine verilenin bir yıllığı, 3 üncü, 4 üncü ve 5 inci çıkanlarada bir defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir, 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Neşri- yat müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzım dır. Kitata konulacak resim, şekil, grafikler ve sairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birine ve yerlerine konulmuş bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndere- ceklerdir, 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte eserleri kabul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her tülrü tasarruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yılık bir devre için ter- kettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerinin kendi- leri veya mesuliyetleri altımda tayin edecekleri diğer bir zat tarafından yapi» lacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüd senedi vermeleri lâzımdır 7 — Kitaplarda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları gös- teren şartname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedi formülü Maarif Vekilliği Neşriyat müdürlüğünden alınabilir, Mektupia istiyenlerin altı kü- rTuşluk posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (3488) (3837) Maarif Vekilliğinden 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dir olan talimatnameye göre İlk okul Yarın 4 üncü ve 5 inci sınıfları için iki ciltten müteşekkil bir Tarih kitabı ya- sılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 1 Eylül 1939 dan başlamak ve 29 şubat 1940 Per- pembe günü akşamı bitmek üzere altı aydır. 3 — Müsabakaya iştirâke karar verenler 30 İkinciteşrin 1939 Perşembe günü akşamına kadar bir dilekçe Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu mü- sabakaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl süre ile okullar. da okutulacak ve müellifine her yıl için bine rlira telif hakkı verilecektir. İkin- di çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin mü- ellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da bir de- faya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere maki. n6 İle ve küğitların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Neş- riyat müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzim. dır. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler ve sairenin asıllarının yalnız Dü nüshalardan birine ve yerlerine konulmuş bulunması kâfidir. Müsabakuya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndere ceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir devre için ter- kettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerinin ken- dileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafın- dan yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüd senedi vermeleri de Mzımdır. 77 — Kitaplarda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları gö- steren şartname İle noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedi formülü Maa- Tİf Vekilliği Neşriyat müdürlüğünden alınabilir. Mektupla istiyenlerin alta kuruşluk posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. o (3487) (5836) Ankara belediye reisliğinden 1 — Belediye su işleri müdürlüğüne bir yüksek mühendis alıanacaktır. 2 — Kadroya göre aylık ücret 300 liradır. Ancak isteklilerin vaziyetle rine göre yeni hükümler dairesinde ücret verilecektir. 3 — İsteklilerin aşağıda yazılı vesikalarla su işleri müdürlüğüne mü- A — Diploma B — Şimdiye kadar çalıştığı yerlerden slınan vesikalar, C — Sıhhat raporu D — Fotoğraflı bir istida E — Hüsnühal şehadetnamesi Bursa Belediyesinden: Bursa Belediyesinin 85 lira maaşı aslisi veyahud 165 lira ücreti şehriyeli ve en ziyade gıdai tahlilât ile meşgul olacak bir mütehassıs kimyagerliği münhaldir. Gıdal tahlilâtta mütehassıs kimyager vesikasını vesair evsafı kanuniyeyi haiz olup ta bu kimyagerliğe talip olanların tanzim edecekleri tercümeihal yarakasile evrakı müsbitelerinin tasdikli birer suretini bir istidaya bağlıyarak dört kıta 4, 5-6 eb'adında fotoğraflarile birlikte 15/8/939 tarihine kadar Bele- | | ıt