13 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

13 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

A biyi AÇ e AKŞAM Istanbul yüzme şampiyonası Dünkü müsabakalarda iki Türkiye, bir Istanbul rekoru kırıldı 400 metre serbes müsabakası başlarken Su sporları ajanlığı tarafından te» ; tip edilen İstanbul yüzme şampiyon- | luğu müsabakalarına dün Beşiktaş klübü havuzunda , Büyük bir intizam altında cereyan eden müsabakalar yine iki Türkiye, bir Istanbul rekoru kırılmak suretile muvaffakıyetli geçmiştir. Bu sene İyi bir formde bulunan Galatasaraylı Mahmud 400 metrede, Beykozlu İsmail 200 kurbağalamada yeni birer Türkiye rekoru yapmışlar. dır. Küçükler arasında yapılan kur- bağiamada da Beşiktaştan Hikmet yeni Istanbul rekoru tesis etmiştir. Müsabakalarda alınan neticeleri sırasile yazıyoruz: 100 serbes küçükler: 1 Bedri (Beykoz) 1.174, 2 — Gültekin (Beşiktaş) 3 — Tekin (Be- şiktaş). 100 serbes Klüpler; 1 Saffan (Beykoz) 1.8.2 — Ziya vw (Beşiktaş). 100 serbes klüp harici: 1 — Mahmud 12,2 —. Vedad. 200 kurbağalama küçükler; 1 — Hikmet (Beşiktaş) 3.123 ye- ni İstanbul rekoru, 2 — Musa (Bey- koz), 3 — Yusuf (Beşiktaş). 200 kurbağalama klüpler: 1 — İsmaili (Beykoz) 394 yeni Türkiye rekoru. 200 kurbağalama klüp harici: 1 — Hikmet 3.30, 2 —— Necdet, 400 serbes küçükler: 1 — İbrahim (Beykoz) 621, 2— Gültekin (Beşiktaş). 400 serbes klüpler: 1 — Mekin (Beykoz) 6.101 2 — Ziya (Beşiktaş). 400 serbes klüp harici: 1 — Mahmud 5.123 yeni Türkiye Boğazı geçme müsabakası Galatasaraylı yüzücüler arasında yapılan bu müsabakayı 32 sporcu Boğazı geçme müsabakasına A. Galatasaray klübü denizcilik şube- | si tarafından tertip olunan Boğazı geçme müsabakası dün Anadoluhisar ile Bebek arasinda yapılmış ve yalnız | Galatasaraylılara mahsus olan bu | müsabakaya Üç katagori üzerinden | Hi sardan başlandığı sırada Kurbağalama yüzmede yeni bir Tür- kiye rekoru yapan Beykozlu İsmail (solda) rekoru, 2 — Vedad, 3 — Nezih. Türk bayrak yarışı küçükler: 1 — (İbrahim, Musa, Bedri) Bey- koz takımı 6.4, 2 - (Necati, Ziya, Tekin) Beşiktaş takımı. Türk bayrak yarışı klüpler: 1 — Saffan, İsmail, Mekin) Beykoz takımı 5.56.1, 2 — (Firuzan, Ferhad, Sabahaddin) Demirspor takımı. Su topu küçükler: Su topu müsabakasında Beykoz ile Beşiktaş küçükleri karşılaşmışlar ve Beşiktaş 8 - 4 galip gelmiştir. Ev- velce yapilan seçmelerde Beykoz kü- çükleri Beşiktaşa galip geldiğinden her iki takım şampiyonluk için tekrar karşılaşacaklardır. Dünkü müsabakalar neticesinde küçüklerde Beykoz 60, Beşiktaş 58, Demirsopr 2. Büyüklerde Beykoz 65, Demirspor 2, Büyüklerde Beykoz 65, zanmışlardır. Müsabakalara bugün devam edilecek ve İstanbul şampiyo- nu belli olacaktır. muvaffakiyetle bitirdi 36 müsabık iştirak etmiştir. İstanbul Belediyesinin tertip ettiği festivallerde yapılan bu müsabaka bu sene Galatasaray klübü tarafın. dün tekrar edilmiştir. Müsabakaya genç yüzücülerden mâada €ski fut- At yarışlarının Bahie 9 Su, biradan niçin daha pahalıdır? dördüncü haftası | Evkaf umum müdürü muharririmizin bu sualine cevap veriyor Müsabakaların daha alâkalı olması için çifte bahislerin miktarı arttırıldı Heyecanla takib edilmekts olan st yarışlarının dördüncü hafta koşuları bugün Bakırköydeki Veliefendi yarış mahallinde yapılacaktır. Bu hafta geçen defaki gibi biri ikinci ve üçün- cü diğeri de dördüncü ve beşinci ko- şular arasında olacak olaniki çifte bahis ile dördüncü yarıştaki ikili ba- his bulunacak olan koşuların prog- ramı şudur: BİRİNCİ YARIŞ Dört ve daha yukarı yaştaki yarım kan İngilizlere mahsustur, İkramiyesi 510 lira, mesafesi 2400 vnetredir. Müsabakaya iştirak edecek atlar şun- Yardır? 1 — Sağnak (Prens Halim), 2- Noua (Şaban atlı), 3 - Ceylân (Salih Temel), 4 - Mahmure (Salih Temel), 5 - Sevim (Durmuş). İKİNCİ YARIŞ İki yaşında şimdiye kadar hiç koşu kazanmamış yerli hâlis kan İngiliz atlarına mahsustur. İkramiyesi 400 lira; mesafesi 11000 metredir, Müsabakaya İştirak edecek atlar şunlardır; 1 — Mart 1 (Fikret atlı), 2 - Güra- yak (8. Başlangıç), 3 - Sigetvar (Fik- ret atlı),4 - Mis (Nihal atlı). ÜÇÜNCÜ YARIŞ Dört ve daha yukarı yaşla halis kan Arap atlarına mahsus satış ko. şusudur. İkramiyesi 190 lira, mesafe- si 2100 metredir, Yarışta kaydolunan atlar şunlar- dır; 1 -— A) Devriş (Fehmi Vural), 2 - Ceylân (Receb Balkan), 3 - Çetin (İhsan Atlı), 4 - Ünlü (Ahmed Geliş) DÖRDÜNCÜ YARIŞ Üç ve daha yukarı yaşta İngiliz atlarına mahsustur. İkramiyesi 850 lira, mesafesi 2400 metredir. Günün en heyecanlı yarışı olan bu müsabakaya kaydolan atlar şun- lardır: 1— Dandy (Asım Çırpan), 2 - Sun Andair (Prens Halim), 3 - Komisarj (Burhan Işi), 4 - Parista (Bayan Statathu), 5 - Ateş (General Salih), 6 - Romans (Prens Halim), 7 . Kaya (Atıf Esenyel). 5 BEŞİNCİ YARIŞ Dört ve daha yukarı yaştaki halis kan Arap Kisraklarına mahsustür. Mesafesi 1800 metre ikramiyesi 155 liradır. Müsabakaya girecek atlar şunlar- dır: 1 — Bahtiyar (Şemsi Tanak), 2 - İnci (Hasan Akay), 3 - Selma (Kad. ri Şenyur). kani avukat Abdullah da iştirak et- miştir, Bilhassa bu iki eski sporcu- nun yarışa girişi gençler üzerinde bü- yük bir teşvik tesirini göstermiştir. Saat 18 de bütün yüzücüler Ane- doluhisarı iskelesi yanından yarışa başlamışlar ve Bebekteki Galatasa- ray lokli önünde müsabakayı bitir. mişlerdir. Küçük, orta, büyük olmak üzere katagoriye * ayrılmış olan bu müsabakayı tam 32 yüzücü muvaffa- kıyetle bitirmiştir, Yarışta alnan teknik neticeler şunlardır: Büyükler; 1 — Sadullah 2410, 26.55, 3 — Murad 2743. Ortalar: 1 — Mehmed 274, 27.65, 8 — Ziya 2157. Küçükler; 1 — Nejad 3231, 3 — Dündar 36, 2 — Erler 2 — Kemal 2 — Necdet 33.14, ! Ankara 12 (Telefonla) .— Bira fk atlerinde yapılan tenzilğttan sonra şişe ile satılan iyi suların pahalılığı daha ziyade göze çarptı. Bira gibi su fiatleri de indirilemez mi? Acaba iyi su neden bu kadar pö- halıya satılıyor? Evkaf umum müdürü B. Fahri Kiber, bu suallerime şu cevabı verdi: — Esasen Taşdelen ticaret maksa- dile tesis edilmiş değildir ve bundan büyük bir kâr da temin etmiyoruz. Bü, sirf memlekette sıhhi olduğu muhakkak olan bir sudan halkın is- tifadesi için yapılmıştır. Bunun için bir çok para sarfolunmuştur. Esasen bu gibi ticaret işlerinin resmi daire- lerden ziyade eşhas tarafından ya- pilmasi iktiza ettiği halde, yukarıda da işsret ettiğim gibi, evkaf bü işe sırf memleketin temiz suya olar ih- tiyacını tatmin'için girişmiştir. Hükümet, bir çok mahzurların önüne geçmek maksadile her hangi bir maddeyi zararına da dağıtabilir, üzerine prim dahi verebilir, Binaenaleyh bu işte yer alabilecek nokta, hükümet filân şeyi ucuzlattı, flân idarede elindeki şu maddeyi zararına versin veya ucuzlatsın gibi bir mantık değil, Kocataş veya Taş- delen suyunun maliyeti ne olduğunu, bu sulardan istifade için ne gibi mas raflar ihtiyar edilmekte bulunuldu. ğunu inceden inceye tedkik etmek ve ondan sonra da işin müsaadesi de recesini tezahür ettirebilmektir İyi suları mümkün olduğu kadar ucuz satmak Vakıflar idaresinin de İ hedefidir. Ancak nakliye, tesisat ve amortismanı, harcanan yüz bin iira- dan fazla paranın faizi, şişe ve da- macana gibi kapların pahalılığı fiat lerde fazla tenzilât yapılmasına mü- sald değildir ve bu husus yaptırılan etraflı tedkiklerle tesbit ettirilmiştir. Idare bu fait meselesinde çok hassus davranmaktadır. Size ufak bir misal vereyim: Bun- dan bir kaç-ay evvel Demiryolları İdaresi damacana ile nakledilecek su- Jardan alınmakta olan nakliye ücre- tini bir miktar tenzil etti. Bunun Üzerine idare damacana İle satılan suların flatletinde bu tenzllâta teka- bül edecek miktarda tenzilât yaptırt- makta gecikmedi, , Milli Şefin İzmirde heykeli Türk sanatkârlarının hazırla- dığı heykelin kaidesi tamamlandı İzmir (Akşam) — 20 ağustos pazar günü saat 18 de büyük merasimle açılacak olan İzmir enternasyonal fuarının her yarinde hummalı bir inşaat faaliyeti vardır. İnkılâp, Zi- râat ve Sağlık müzelerinin önünde- ki (İnkılâp meydanı) adını elan ge- niş meydanâ Cümhurreisimiz İsmet İnönünün heykeli dikilecektir. İki gün evvel temeli atılan heykel kaide- si, şimdi tamamlanmış ve yükselmiş- tir. İsmet İnönünün heykelini, 'Türk sanatkârları hazırlamaktadırlar. Ziraat müzesinin iç kısmına ve en güzel bir yere konmak üzere Cümhur reisimiz İsmet İnönünün atla mania atliyan bir kabartması hazırlanmak- tadır. 'Türk sanatkârları tarafından hazırlanmakta olan bu kabartma, iki metre boyundaır. Çok kıymetli bir eser olacaktır. Ziraat müzesinin duvarlarına fay- dalı ve zararlı haşaralın yağlı boyâ resimleri yapılmaktadır. Standard üzüm, incir, palamut vesair mahsul- lerimiz de müzede çok zengin şekilde teşhir edilecektir. İnkılâp müzesinin tanzimi ile meş- gul olan mimar ve mühendişlerden mürekkep heyet, yurdun . muhtelif yerlerinde mühendislerimizin yap- tıkları (260) yağlı boya tabloyu tas- yif etmiş ve yerlerine asmağa başla- mıştır. Burada zengin bir kitap ser- gisi de bulunacak ve halkın ziyareti- ne açılacaktır, İki sene evvel Cümhurreisimiz İnö- nünün Başvekil iken İzmir fuarını açtıktan ve paviyonları gezdikten sonra sevgili çocuklarile oturup isti- rahat ettiği Kanape için mermer bir kitabe hazirlânmıştır. Bu Kitabe, bugünlerde Koltuğa talik edilecektir. Kitabede tarihi hatıra tesbit edilmiş- tir. Hamidiye mektep gemisi yarın limanımıza geliyor İzmir 12 (Telefonla) — Hatay bay- ramında İskenderun limanında bu- Tunan Hamidiye mektep gemisi bu gün limanımıza gelmiştir. Yarın (bu- gün) İstanbula hareket edecektir. Galatada dün gece bir yaralama vakası oldu Dün gece Gulatada bir vaka oldu: Ahçı Osman adında biri, Demirciler sokağında 34 numaralı evde oturan kahveci Kirkoru bacağından bıçakla ağn surette yaralıyarak kaçmıştır. Yarâlı Kirkor Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Carih Osman aran- maklâadır. ; Gümrük ve Inhisarlar vekâleti memurları Yeni Barem kanunu esas- ları dahilinde yapılan son terfileri yazıyoruz Ankara 12 (Telefonla) — Gümrük ve İnhisarlar Vekâletinin merkez me- memurları arasında yeni Barem ka. nunu esasları dahilinde yaptığı son terfileri bildiriyorum: 70 ilradan 80 İraya terfi edenler: Güm- rük işleri şubesi birinci “müdürü Sinan Onbulak, tarife “şubesi birinci müdürü Pertev Duru, zat işleri müdürü Sati Dü- mer, ekonomik iğleri şubesi müdürü Celâ- det Bârbürosoğlu. 55 den 70 Ilraya terfi edenler: Vekâlet husus! kalem müdürü Hüsnü Özer, teğkik şubesi ikinci müdürü Raif Yurdakul, leva» am müdürü Emin Ergüney, gümrük işleri şubesi ikinci müdürü Emin Gerçin, neşiz İşleri şubesi mütereimi Süreyya Şirvan, hukuk müşavir muavini Sami Belger 50 den 60 Hraya terfi edenler: Tarife şubesi ikinci müdürü Salihaddin Tene- men, tödkik müdür muavinlerinden Asım Özerkan ve Rejad Aras, 45 den 60 Jiraya terfi edenler: Zat işleri müdür muavini Nureddin Tüzün. 45 den $0 liraya terfi edenler: 'Tarife şubesi müze âmiri Nali Akdara, tedkik âmiri Ferid Ataöân, gümrük işleri kısım Amiri Şeref Mecan ve Süleyman Vasfi Adıyaman, 40 den 50 liraya terfi edenler: Tarife gabesi müdür muavini Bürhaneddin Bür, tedkik müdürlüğü tedkik âmui Münir Kökten, 35 den 40 liraya terfi edenler; Levazım müdür muavini Fuat Kerkut, zat işleri kı- san ümiri Pahham Ölgen, zat işleri peği Sadık Alpokay, hukuk müşavirliği şefi Muhtar Uluer. 30 dan 35 Ilraya terfi edenler: Levazım müdürlüğü mümeyyiz Abdullesh Acar, zat işleri mümeyyizlerinden Ekrem Nural, Naki Alap, Abdi Özlek, hukuk müşevip mümeyyizi Zehra Ertal. 25 den 30 liraya terfi edenler: Levaxm müdürlüğü memurlarından Oo Muammer Mutlu ve Kemal Tapan, hususi kalem memurlarından Nall Ertan, ekonomik iş“ leri memurlarından Şükrü Tümer ve Bür- haneddin Şarman, zat işleri memurlarin- dan Ziya Demirkaya, Hadiye Özbilen, Has san Karagün, bükük müşavirliği memür- larından Muammer Ornalı, tedkik mü- dürlüğü memurlarından Küdret Özünalp, Lütfiye Üzgen, Salâhaddin Ofbaz, güm- Tük işleri memurlarından Aziz Ökte, 22 den 25 liraya terli edenler: Hususi kalem memür namzedi Kadri Özmert, neg* riyat işleri memüir naâmzedi Fethi Aşkım, tedkik müdürlüğü memurlarından Reşad Barbarosoğlu, teftiş heyeti memurların- dan Nusret Kirişçloğlu. 20 den 26 liraya terfi edenler: Levazım müdürlüğü memurlarından Celâl Şahingil Binan Allan, Salâhaddin Dipçin, zaf işleri memurlarından Basri Çiler, tarife! şöbesi memurlarından Kadriye Uluer, tedkik müdürlüğü memurlarından Nezas feddin Yapar, Edip Üstün, Hayreddin Soyören. z 175 dan 20 Hrâya terfi edenler: Tedi müdürlüğü memurlarından Ke Ku Bürhaneddin Ünal, Kâzım ezin, Hiks met akıncı, Hüseyin Trakya, Remzi Yurisi can, Ali Tola, Lâlka Adıyaman, Tzsettiğii Efeoğlu, Hakkı Ümal, Cafer Çetin, Nagjl Ozunlu.