4 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Hitler İngiliz ültimatomuna verdiği cevapta İngiliz Kabinesini itham ediyor g Bene 21 — No. 7497 — Fiati her yerde 5 kurüş PAZARTESİ 4 Eylül 1989 ŞAM İngiltere ve Fransanın harb ilân etmesi İtalyada büyük heyecan uyandırdı Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Bir Alman tahtelbahiri bir Ingiliz yolcu vapurunu batırdı Vapurda 1830 yolcu vardı, yolcuların çoğu Amerikaya dönmekte olan Amerikalılardı Londra 4 — Bu sabah saat dörtte bir Alman tahtelbahiri bir İngiliz yolcu vapurunu batır- mıştır. Vapurun adı Atinia'dır. Atinia 1830 yolcu ve 1000 ton yük alarak Liverkool'dan Ameri- kaya gitmekte idi. Yolcuların çoğu Avrupadan Amerikaya dönmekte olan Amerikalılardı. Mısır Almanya ile münasebeti kesti, seferberlik yapıyor Kanada 250 bin asker hazırladı, Fransa ve Polonyada Çek orduları teşkil ediliyor Hitler dün akşam cebheye hareket etti. Alman filosu Danzig önünde bir Polonya tahtelbahirini batırdı Fransız - Italyan hududu açıldı Paris 4 — Mısır, İngiltere ile arasın- da mevcud muahede mucibince Al manya ile siyasi münasebetlerini kes- miştir, Dündenberi Mısırda umumi $6- ferberlik yapılıyor. Londra 4 — Kanada hükümeti Av. rTupaya gönderilmek üzere 100 bin ki. $ilik bir ordu hazırlamıştır. Birkaç gün içinde bu miktar 250 bin olacaktır. Se- ferberlik süratle devam ediyor. Fransız - İtalyan hududu açıldı Londra 4 — Fransız - İtalyan hu- dudu tekrar açılmıştır. Dün normal gidiş geliş vardı, Romadan gelen ha- berlere göre ahval dolayısile İtalyada eğlence yerleri kapatılmıştır. Fransa ve Polonyada Çek kıtaları teşkil ediliyor Vaşington 4 — Buradaki Çekoslo- vak sefiri Fransa ve Polonyada Çek as- keri kıtaları teşkil edildiğini bildirmiş- tir. Hava taarruzu mu? Londra 4 — Bu gece saat iki buçuk- ta Londra ve İngilterenin birçok şark sahillerinde tehlike işareti verilmiştir. Fakat bir taarruz olmamıştır, Tehlike saat 6,15 de kaldırılmıştır. Hitler cepheye gitti Berlin 4 — Hitler dün akşam Ber- linden Polonya cephesine hareket et- miştir. Şehir karanlıktı. Fakat sokak. larda bulunanlar Hitleri alkışlamışlar- dır. Berlin 4 — Alman filosu Danzig önünde bir Polonya tahtelbahirini ba- tırmıştır. İngiltere ve manyaya harp ilân ettiler Fransa, Al- Japonya bitaraflığını ilân etti terenin mevcud teahhüdü münasebe- on birdenberi Almanya ile harb ha- | tile harbe iştirak etmek zaruretinde lindedir, Hadise şöyle olmuştur: İn- gilterenin Berlin sefiri B, Henderson dün Alman Hariciye Nazırını ziyaret | tir. ederek bir gün evvel verilen notaya cevab istemiştir. Bu notada Alman ya, Polonyaya karşı harekâtı durdur- maz ve askerini geri çekmezse İngil- kalacağına dâirdi. Sefir bugün saat ona kadar cevab verilmesini istemiş Almanya bugün saat on buçuğa kadar cevab vermemiştir. Binaenaleyh İngiltere saat on birden İtibaren Al- (Devamı 10 uncu sahifede) i Fasta umumi seferberlik Bütün ihtiyat efradı kıtaları- na iltihak etti Rabat 3 (A.A) — Bütün Fasta umumi seferberlik yapılmaktadır. Sa- bahleyin, şimdiye kadar henüz davet edilmemiş olan ihtiyat efradı kıtaları. na İlihak etmişlerdir. Askeri mecbu« riyetleri olan ve olmıyan Faslılar ka- labalık kütleler halinde askeri ve siyil makamlara müracaat etmektedirler, Bir çok ecnebiler gönüllü yazılmak üzere müracaata devam etmektedir. ler. İki atladı eekirmeal. nin dünkü fâaarruzunda (Varşova Amerika sefarethanesi bahçesine bir bomba o düşmüştür. Sefir, B. Roose- vel'e gönderdiği raporda sefaret yilâsinın bulunduğu yerin bir sayfi- ye mahalli olduğunu ve civarda hiç bir askeri hedef bulunmadığını bi dirmiştir. Japonyadaki Almanlar ara- sında heyecan Tokyo 4 — İnigltere ve Fransanın Almanyaya harp ilân ettikleri habe- ŞEKOSLoYAKA » Varşovada Amerika sefarethanesi bahçesine bomba düştü Sefir, binanın sayfiye yerinde olduğunu, civarında hiçbir askeri hedef bulunma- dığını hükümetine bildirdi Varşova 4 — Alman tayyareleri. , firi, kendisile görüşmek istiyen gaze- tecileri kabul etmemiştir. Alman vâr purları Japon Umanlarına iltica edi- yorlar. İngiliz donanması Londra 4 — Bahriye Nezareti tara- İ fından neşredilen bir tebliğe göre bü- | tün ticaret gemileri Bahriyenin emris ne amade bulunacaktır. Donanma tamamen seferber halde. dir. Harp gemileri üslerinde bulunu- i yor. Donanma, bir miktar ticaret ge- Tİ Japonyadaki Almanlar arasında | heyecan uyandırmıştır. Almanya s6 | misi muavin kruvazör haline getiril- mek suretile takviye edilmiştir. Lehtopraklarında şiddetli muharebeler oluyor Polonyalılar 2 mıntakada Almanların ele geçirdikleri yerleri geri aldılar Amanlar Czestochowa istikametinde ilerliyorlar, Leh kıtaları Silezyadan çekildiler Varşova 3 (A.A.) — 3 eylül tarihli Polonya harp raporu, Hava harekâtı: Alman hava kuvvetlerinin Polonya toprakları Üzerindeki hücumları de- vam etmekte ve sivil halk arasında bir çok kişinin ölmesine sebeb olmak- tadır. Pazar günü, Varşova, Deblin, Ra- damsko, Torun, Pozan, Krakovi, Plock ve diğer bir çok şehirler bombardı- man edilmiştir. Alman tayareleri, köylere ve hattâ koyunlarını otlatan çobanlar üzerine bile bomba almış ve ateş açmıştır. Hava kuvvetlerimiz bugün öğle O den sonra Czestochowa mıntakasın. da düşmanın zırhlı kıtalarına hücum ederek düşmanın iki motörlü kolu- nu muvaffakıyetle bombardıman et- miş ve mevzilerinde bulunan diğer bir düşman grupuna da ağır zayiağ verdirmiştir. i si — Devamı 4 üncü sahifede — Belçika Kabinesinde tadilât Brüksel 4 — Başvekil! B. Plerlot Ka- binesini yeniden teşkil etmiştir. Kabi. neye beş sosyalist girmiştir. Parlâmen- to çarşamba günü toplanacaktır,