4 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Türkiye yüzme birincilikleri bitti İstanbul 125 puanla Türkiye yüzme şampiyonluğunu kazandı, Kocaeli ikinci Ankara üçüncü oldular Su sporları federasyonu tarafından tertip edilen ve cumartesi günü baş- hyan Türkiye yüzme birinciliklerine dün Beşiktaş havuzunda devam edil- miştir, Bir gün evvel hakemlerin azlığı yü- zünden vukua gelen ufak tefek karı- gklıklara dünkü müsabakalarda tesadüf edilmemiş ve yarışlar baştan sonuna kadar büyük bir intizam ve heyecan içinde cereyan etmiştir. Müsabakaların seçmeleri öğleden evvel, finalleri de öğleden sonra yapıl- dığından arada yüzücülere dinlenme vakti bırakılmıştır, Saat 12 de atlama müsabakaları yapılmak üzere hakem heyeti ve yüzücüler Bebekteki Gala. taşaray klübü denizcilik loknline git- mişler ve atlama müsabakaları Bebek- te yapılmıştır. Dünkü müsabakalarla nihayet bulan birinciliklerde İstanbul yüzme takımı 125 duanla şampiyon Kocaeli 65 puanla ikinci, Ankara 48 puanla üçüncü, Balıkesir 77 puanla dördüncü, İzmir 22 puanla beşinci, Trabzon 20 puanla altıncı, İçel 12 pu- anla yedinci, Ordu 1 puanla sekizinci olmuşlardır. Hatay ve Süleymaniye yüzücüleri muvaffakiyetli yüzmüşeirse de ilk de- fa girdikleri bu müsabakalarda derece alamamışlardır. Müsabakaların tek- nik dereceleri şunlardır: 200 Serbes: 1 — Vedad (İstanbul) 3 — Ali (Ankata) 3 — Cemal (Kocaeli) 100 Sırt üstü: - Saffan (İstanbul) 2 — Hakkı (Bahrkesir) 3 — Mehmed (İzmir) 1500 Serbes 1 — İsmail (İstanbul) 2 — Sadeddin (Trabzon) 3 — Mustafa (Kocaeli) 4X200 Bayrak: 1 — İstanbul takımı (Saffan, Ve. dad, İsmail, Mahmud) 10.40 2 — Kocaeli takımı (Mehmed, Mus» tafa, Rifat, Yusuf) 3 — Ankara (Ali, Nejad, Nevzad, Nihad) Tramplen atlama; Bu müsabaka Bebekte Galatasaray atlama kulesinde yapıldı. İzmir, An- kara, İstanbul, Balıkesir olmak Üze- re 4 atlayıcı iştirak etti. Çok heyecanlı ve siki bir çekişme halinde devam ©- den bu karşılaşmayı İstanbulu temsil eden Beykoz klübü kaptanı Fabri, i- kinci ile arasını büyük bir sayı farkile açarak Türkiye atlama şampiyonu oldu. İzmirden Sabri ikinci, Ankara- dan Bülend üçüncü oldular, 1 — Fabri (İstanbul) 2 — Sabri (İzmir) 3 — Bülend (Ankara) Su topu: Son olarak su topu finalleri yapıldı, Kocaeli İçel ile yaptığı müsabakayı 6 - 4, İstanbul -Ankara ile yaptığı mü sabakayı O - 11 kazandı ve İstanbul takımı Türkiye su topu şâmpiyonu- oldu. Ankara ikinci, Kocaeli üçüncü, İçel dördüncü oldular, Müsabakaları müteakip baş hakem tarafından kısa bir söylev yapıldı ve yüzücülere madalya, bölğelere kupa ve şild verildi İstanbul bölgesi bir kus pa ve üç şild aldı. Bu suretle Türkiye yüzme birincilikleri de nihayet buldu. Şampiyonluğu kazanan İstanbul yü- zücülerini tebrik ederiz. 21.204 138.42 113.30 104.90 ikinci kocaeli, üçüncü Ankara, dördüncü Balıkesir, beşinci izmir Türkiye atletizm birincilikleri Müsabakalar dün nihayetlendi. 1500 metrede Rıza Maksud yeni Türkiye rekoru yaptı 4 müd Rİ ii 1500 metrede Rıza Maksud rekor peşinde Atletizm federasyonu tarafından tertib edilen ve cumartesi günü başlı- yan 'Türkiye atletizm birinciliklerine dün de Fenerbahçe stadında devam edilmiş ve müsabakalar nihayetlen. miştir. Müsabakalarda iyi derece alı- namamasına rağmen Rıza Maksud güzel bir koşu ile rakibi Recebe aid olan 1500 metre Türkiye rekorunu kırmağa muvaffak oldu. Ankarah Muhiddin sırıkla yüksek atlamada rekor yapmağa teşebbüs et- tiyse de muvaffak olamadı. 3.50 atlı. yabildi. Futbolcü Melih 400 mânlalıda mÂnia aşmasını bilmediği halde Tür- kiye rekoruna yakın bir derece yaptı. Müsabakalarda alınan dereceler şun- lardır; 1500 — Rıza Maksud (İstanbul) 4.07 yeni rekor, Receb (İstanbul) 4.15.2, Adnan (Ankara) 200 — Melih (İstanbul) 22.7, Naz- mi (İstanbul) 23.8, Hüseyin (İstanbul) 400 — Gören (İstanbul) 51.4, Zare (İstanbul) 52.9, Galib (İstanbul) 400 manlalı — Melih (İstanbul) 57.9, Neriman (İstanbul) 62, Ali (İstanbul) Gülle — Arat (İstanbul) 14.04, Ateş (İstanbul) 13.66, Şerif (İstanbul) 11.96 Disk — Arat (İstanbul) 39.62, Ateş (İstanbul) 41.70 Yüksek — Jerni (İstanbul) 1.78, Sü- reyya ve Polat (İstanbul) 1.744, Ömer (Ankara) 1.70 Sırık — Muhiddin (Ankara) 3.50, Viçaropulos (İstanbul) 3.40, Halid (İstanbul) 3.12 4X100 Kırmızı takım: Muzaffer, « | Gören, Nazmi, Fikret 45, Beyaz takım: Fuar kupasını Ankara takımı kazandı Dünkü maçta Ankaralılar İstanbul takımını yendiler İzmir 3 (AA) — Fuar kupası maçlarına bugün de kalabalık bir s6- yirei kütlesi önünde devam edilmiş- tir, Bugünkü maç Ankara - İstanbul muhtelitleri arasında cereyan etti. Maçı Ankara muhteliti 4/3 kazandı. Oyunun birinci devresini 1/0 galib bitiren İstanbul takımı, ikinci devre- nin iptidalarında ikinci sayısını da kaydedince maçin İstanbul lehine ne- ticeleneceği zannediliyordu. Fakat Ankara takımı enerji İle çatışarak bi- ri penaltıdan olmak üzere üstüste dört sayı yaptı. İstanbul takımı son dakikalarda bir sayı yapmağa muvaf- fak olmuşsa da maç 4/3 Ankara ta- kımının lehine neticelenmiştir. Bugünkü maçla her iki takımda seri ve güzel oynamışlardır. Güneşin hazirladıği gardenparti Ankara Güneş klübü dün akşam saat 18 den ilibaren Yenişehir aile bahçesinde senelik (o gardenpartisini yermiştir. Gardenpartiye klüp men. suplarile diğer klüpler âzaları iştirak etmişlerdir. Eğlence geç vakte kadar samimi bir have içinde geçmiştir. ikaları Kuleliden Nadi gülle atarken a 464 stanbul) Yavru Halük, Netiman, Cihad, Ziy dım — Abdürrahman ( 13.90, Fethi (İstanbul) 13.74, (İstanbul) 14 Müsabakalardan sonra birinci, ikin- ci ve üçüncü g: atictlere madalya» lar verildi. Türkiye birincilik müsaba- da bu suretle bitti. Bisikletçiler Bükreşe gitmiyecekler Bu ayın 7 sinde Bükreşte yapılacak Balkanyad bisiklet müsabakalarına iştirak edecek olan bisikletçilerimizle bisiklet kongresi delegeleri İstanbula gelmiylerdir. Dün saat 21 de Besarabya vapurile Köstenceye hareket edecek olan ekip, vaziyeti hazıra dolayısile seyahatini tehir etmiştir, Bisiklet federasyonu, bu müsaba- kalar dolayısile Paristen Bükreşe ge- len bisikletçi Talâtın hemen Türki. yeye avdetini bildirmiştir. Kayakevi Ankarada Elmalı dağda geçen seng yapılan Kayakevinin noksan yerleri. nin ikmali kararlaştırılmış ve bunun için icap eden proje tanzim edilmiş. tir, Bu yıl Ankarada kayak faaliyetine daha geniş mikyasta devam odilecek- tir. Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA. RI'n dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma. dan bulabilirsiniz.