8 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Almanlar baltık denizindeki vaziyetten endişe etmeğe başladılar İngiliz gemileri, şimal denizinde Alman tayyarelerile çarpıştı amam — Sene 22 — No. 7562 — F'lati her yerde 5 kuruş Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Hollanda ile Belçika sulh için tavassut teklif ediyor Kral Leopold dün öğleden Silâh altına alınan ihtiyat sonra Lahey'den ayrıldı sınıflarının terhisine ii kaşın karar verildi Iki hükümdar arasında yapılan goruş- Gerek bazı talimler için, gerek ahvalin icabatı melerden sonra bir tebliğ neşredildi dolayısile silâh altına alınmış olan ihtiyat sınıfları- Alman tayyarelerinin Belçikanın bitaraflığını mütema- ÇARŞAMBA 8 Teşrinisani 1939 nın hükümetçe terhisine karar verildiği haber alınmıştır. diyen ihlâl etmeleri memlekette heyecan uyandırdı Lâhey 7 — Bel- Şika kralı Leo Pold, yanında Ha- riciye Nazırı Spak Olduğu halde dün akşam otomobille Brükselden bura- Ya gelmiş, doğru- Ca saraya giderek Hollanda kraliçe. sile görüşmüştür. Mülâkatta Hol landa o Hariciye Nazırı da” bülün. Müştür, Görüşme Sabalın- sant iki. Sine kadar Sür- müştür. Kral bü Bün Brüksele dön müştür, Bu ziyaret mü. le kısa bir milel vaziyeti tet kik etmişlerdir; denilmektedir, Lahey 7 — Dün akşam buraya ge- len Belçika Kralı bugün öğleyin de Saraya giderek Hollanda Kraliçesi ile bir buçuk saat görüşmüştür. İki hü- kümet hükümdarının mülâkatı s0- munda şü resmi tebliğ neşredilmiştir; Üç sarip nokta! Italyan gazetesi Sovyet Rusyaya hü- cum ederek bu garip noktaları sayıyor Romo 7 — Giorale d'İtalia, B. Mo. Yotofun Sovyet ihtilâlinin yıldönümü münasebetile irad ettiği nutuk hak- kında bir makale neşretmiştir. Bu makalede ezeümle deniliyor ki İ gün zarfında Moskora- in yıldönümü mü. tarafından bir da, Sovyet Masebetile B, Molotof nutuk söylendi Bovyet ord ret şitabede bulu, du. — Harplen kimse kazanmıyacak | Belçika Kralı ve Hollanda Kraliçesi bir kaç ay evvelki mülâkatlarında «Bütün dünya için ağır âkibetler hazırlıyan şu anlarda ve garbi Avru: pada muharebe bütün şiddetile he- (Devamı 8 ini sahifede) deniyor. O halde Sovyetlerin Polon- | yanın büyük bir kısmını işgal etme. lerine ve Baltık devletlerile anlaşma. larına ne diyelim? 3 Bitaraf (o devletler (e harpten maddi menfaatler temin etmekle it. ham ediliyor. Halbuki Sovyetler şim- den Almanyaya birçok maddeler tayor. Bu maddi İstifade değil mi- dir? Sovyetler, sulhun müdafii olduk- larını ileri s lar. Buna inanıla- maz. Çünkü Sovyet Rusya dünyada komünist ihtilâli çıkaracak umumi TP için mütemadiyen çalışmıştır. | inki harbin Alman» ne çıklığı göz önüne ler ân bu hususta çalıştığından bahsetmektedir, Milli Şefin resimleri Her yerde muntazam ve mazbut bir şekilde asılacak Ankara T (AA) —C.H. Lake nin teşebbüsile evvelce iki kıymı ressamınıza yaptırılan Milli Şef vi met İnönünün resimleri köy odnla- rına, ve köy mekteplerine varıncaya kadar bütün devair ve müessesata yetecek miktarda basılmak üzere bir müessesoye sipariş verilmişti Bu müs €ssesece hazırlanan nümüneler beğe- tülerek derhal teksire. başlanmasi tebliğ edilmiştir. - Birinci kânunun onundan itibaren peyderpey tesellü. | me başlanacak olan bu resimlerin | her yerde muntazam ve mazbut bir | sekilde asılmasını temin için çetçe- | veli olarak tevzii partice düşünülmüş ve icap eden tedbirler alınmıştır. Parti grupunda Hariciye Vekilinin izahati tamamen tasvib olundu Ankara 7 (AA) C. H. Partisi Büyük Millet Meclisi grupu bugün <7/11/939» öğleden sonra reis vekili Seyhan mebusu Hilmi Uran'ın riya- setinde toplandı: Hariciye Vekili Şükrü Saraçoğlu bizi alâkadar eden son dünya hadise- leri ve durumu hakkında - izahatta bulunmuş ve bu meyanda büzı ha. tiplerin suzllerine de cevaplar vermiş ve Hariciye Vekilinin izahatı grup umumi heyetince tamamen tasvip olunmuştur. Ruznamede dahili nizamname mu- cibince her içtima senesi bidayelinde İ müstakil grup - azasile birlikte gizli reyle seçilmesi iktiza eden yedi kişi. lik haysiyet divanının seçimi vardı. Bu seçim yapılmış ve tasnifin uza- yacağı anlaşılmakla neticenin heyete bildirilmesi için yarınki çarşamba günü saat 14,30 da grup içtima ya- pilmak kararile riyâselçe celseye ni- hâyet verilmiştir, Göring ve Ribbentrop Ro- maya gitmiyeceklermiş Berlin 7 — Göring ve Ribbentro. pun Romaya gidecekleri haberleri Berlinde tekzip ediliyor. — ———— — EDilzir ox i Bir hamiyet mukayesesi Otuz yıl e alt bir mecmua kolleksi- yonunu karıştırırken, haslak Sicilya ve Kalabra harekelzedeginına mahsus bir fevkalâde nüsha gözümüze ilişi. Baktık ve son Dikili zelzelesi karşısındaki hare- ketaizliğimizi haltarladık! Fransız tayyarelerinin parlak muvaffakiyeti iFransız all: “Fransız tayyarelerinin ve pilotlarının üstünlüğü tahakkuk etti,, diyor Daily Mail soruyor: r: “Göringin na- maslab hava kuvvetleri nerede? 2 Düşürülen bir Fransız ta yyaresi (kumanda mevkiinde pilotun ayakla rı görünüyor) Paris 7 (A.A.) — Havacılık maha- | olan zaya fili, dünkü hava muharebesinin müt- | tefik tayyarelerin manevra kabiliyet- lerinin yeni bir delili ve faik düşman kuvvetlerine hücum etmeklen kork- mıyan Fransız tayyarecilerinin cüret ve cesaretlerinin . beliğ “bir nişanesi olduğunu btyan etmektedir. Her İki tarafta da yalnız avcı tayyareleri vardı ve bunlara hiçbir istikşaf tay- | yaresi refakat etmiyordu. Ayni mahafil, yüksek kumandanlı- ğının sadece Almanların «muhakkak» arını bildirmiş olduğunu ehemmiyetle kaydetmektedir. Düş- | müş başka Alman tayyaresi bulunup bulunmadığını anlamak için üzerinde hava muharebesinin vukua geldiği ormanda araştırmalar. yapılmakta- dır. "Yarı resmi bir tebliğ, dünkü mu- harebeyi «mühim ve çok mânidar bir zafer» diye tavsif etmektedir. Bu teb- liğ ilâve ediyor: (Devamı 8 inci sahifede) — Allah Allah, hâlâ hayvana, sleşeden insanlarda vari...