8 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

8 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

a a a az dö ” in şekilde ee Şeker bayramı rana yaklağiycr. Ziyarete gelecek misafirlere evde yapılmış Jezzetli fondanlar ikram etmek iste nilirse, tarif edeceğimiz reçeteleri tat- bik etmek kâfidir. 1 — Çikolatalı trüf: 250 gram iyi cins çikolatayı rendelemeli, 325 gram pudra şekeri, üç yumurtanın yalnız sarısı, 250 gram taze tereyağı ile ka» rıştırarak halletmeli, 125 gram kızar- muş badem yahut fındık döverek veya makineden geçirerek bu hamura ilâ ve etmeli. Soğuk bir yerde dört beş saat bıraktıktan sonra küçük ceviz büyüklüğünde yuvarlaklara taksim etmeli ve 200 grsm rendelenmiş (Grantle) çikolata içine yuvarlama. | Serin yerde saklamalı, 2 — Ezilmiş kestane şekeriemesi: Kestane şekerlemesini evde yapmak güç bir iştir. Fakat manzara ve lez- zet İtibarile maron glaseyi andıran li kestane şekerlemesi erde ko- layca yapılabilir. Haşlanmış kestaneyi daha sıcak fken ayıklayıp ezmeli ve mikdarına göre biraz süt, biraz toz vanilya ve arzu olunan tatlılığa göre pudra şe- keri ilâve ederek karıştırmalı. Bu ha- murdan kestane büyüklüğünde par- çalar alayak kestane şekli vermeli. Yarım kilo toz şekerle bir şeker şer- beti hazırlamalı, Bir kalem çikolâ- tayı rendeleyip içerisine atmalı, kay- natmalı, Gayet koyu olunca evvelce hazırlanan ezilmiş kestaneleri birer birer bir maşa İle alarak kaynıyan şeker içerisine batırıp tatlı badem ya- fı İle yağlanmış bir mermer üzerine dizmeli, soğumağa bırakmalı. Sonra pöti fur Konulan plise kâğıdlar içine yerleştirerek tabağa dizmeli, 3 — Badem ezmesi: Yarım kilo iç bademle un tane acı bademi sıcak su- da bir İki dakika hâşlıyarak süt ka. ! buklarını ayıklamalı. Bu bademleri havanda döverek ezmeli, Arasıta bir iki damla gül yahut çiçek suyu dam- atarak bunu hamur haline getirmeli. İyice ezilince bir kilo pudra şekeri ile karıştırmalı ve gene dövmekte de- vam etmeli, Badem ve şeker tamâmen hallolun- ca yumuşak bir kâmur olmalıdır. Bunu sucuk şeklinde yuyarlamalı ve bir parmak eninde parçalara taksim etmeli. Hafif bir tadilât, bir jile veya bir bölero İlâvesile ayni elbiseyi dört beş şekilde giymek mümkündür. 1 — Siyah krep mâroken yahut kalın ve mat bir ipekllden yapılan bu elbi- se (No. 1) gayet sadedir. Eteği kloş- tur. Belinde kemer vazifesini gören enli parçaya bluz birkaç küçük pens- le eklenmiştir. Ayni pensler yakanın , etrafında da vardır, Elbise arkadan a ve ve molulira ku- maşlarını nasıl temizlemeli? Odalar süpürülürken ortalığa ya- yilan toz, sobaların külü çıkarılırken etrafa sinen kül kanape ve koltukla- rm kaplı oldukları kalın kadifelerin arasma kolaylıkla girer ne kadar fır- çalansa, sabunlu yaş bezle silinse kadifeye yeni gibi parlaklık vermek mümkün olmaz. Bunlar eniyi şü tarzda temiz. lenir; Bir bardak su İçerisine bir ka- gk amonyak karıştırmal tersiz bir bezi bü suya batırarâk kanape ve koltukları güzelce silmeli ve kuruma- ğa bırakmalı, Sonrs diğer bir bez terebentin ruhuna balırarak kadifeyi silerek parlatmalıdır. Sıcak limonata Geceleir rahat uyumak ve kabızdan kurtulmak için limondan istifade edilmelidir. Bir limonun suyunu sik- mahı, üzerine yarım bardak kaynar Su ve bol şeker koyarak aç karnına içmeli. Hergün içilen bu sıcak limo- nata kabzın önüne geçer, Sabah sıkılan bu limonun kabukla- rını saklamalı, Gece yatarken bun- ları küçük parçaları taksim etmeli. Bir çay fican kayner suyu limon kabukla üzerine haşlamalı yedi da- kika durduktan sonra süzmeli iki ka- te şeker atarak içmelidir, Çok rahat bir'uyku temin eder. Tuzlu suyun faydaları Tuzlu su ile gurgara boğaz ağrısını hadifletir, Tuk tuzlu su ile göz kapak- Jarını bânyo yapmak göz kapakların- dzki kırmızılığı ve şisliğ Haftada bir tuzlu sü i silmek diş diplerinde kefeke olması na mani olur. Harp münasebetle Fransız *t lârında faaliyet durmuş, bir ler vârıda bırakılmış 8 meti filim faaliyetinin yeniden başla» ması için bazı tedbirler almıştır. Her. şeyden evvel yarım. kalan filimlerin we) aeliküne” küçük düğmelerle yahut kapanmaktadır. Elnise bu şekilde giyildiği zaman yakasına bir klips, bir plâk, yahut çiçek takılmalıdır. 2 — Krep satenden bolero ve ke- mer-ilâvesile elbisenin şekli değiş- miştir, 3 — Yeşil veya kırmızı düvetinden önden ilikli jile ile giyildiği zaman elbise Büsbütün başkalaşır. Jilenin (ekler) le Fransız filimciliği Yarıda bırakılan filimler tamamlanıyor milanması için çal k «Tehdidsad'ı maktadır. Bu filmin tamamlan. baş attistleri Ginette Leclero ve Maurice Maillot'dur. Yukarıda filmden bir sahne görünü yor. Yapa r. İlk | kumaşından se önde bağlanmak- tadır. 4 — Renkli veya siyah kadifeden gayet kisa bir bolero giyiliyor. Ayni kadifeden bağlanan yakasınm altın- dan başlıyan ve kemerin İçinden ge- çen bir parçası vardır. 5 — Anyo ruze ve buna benzer tüy» süz ince kürkten yapılan iki rever ve dik yaka elbiseyi değiştiriyor. Keme- Tİ ayni kürkten yapılmıştır. Charles Boyer Telefon mükâlemelerini kontrola memur edildi Harp başladığı zaman Amerikada bulunan meşhur Fransız öetisti Charles Boyer hemen Fransaya, â5- kerlik vazifesini yapmağa koşmuştu. O zaman Charles Boyer'nin çürüğe çıkarıldığı, yahud propaganda için Amerikaya gönderileceği (oyolunda şaylalar dolaşınıştı. Bunlardan hiç birisi teeyyüd etmemiştir. Boyer aske: Te alınmış ve Agen şehrindeki bir kıtaya gönderilmiştir. Yalnız burada kendisine telefon o mükâlemelerini kontrol vazifesi verilmiştir. Şimdi artist bütün gün telefon görüşmeleri- ni dirliyor. Bunların #rasında tabif aşk milkâlemeleri de yerdir, Charles Boyer'nin Agende bulun. duğu duyulunca birçok meraklılar, bilhassa kadınlar kendisini görmek üzere bu şehire gidiyorlar. Albert Prejean İlk hatlarda siperler ve sığınaklar yaptırıyor İhtiyat zabiti sıfatile orduya ilti- hak eden Albert Prejean ilk hatlarda bulunuyor. Buradan bir sinema mec- muasına gönderdiği mektupla diyor ki: «Evvelâ bir noktayı tashih edeyim: Yüzbaşılığa terfi ettiğim yazılmış, bu haber doğru değildir. Birgün yüzbaşı Olacağım, fakat şimdilik te Şu dakikada ilk hatla sakin bir © Bu defa çen harpte tay; behi bir az yaslanmış görmüş olmalı- lar ki iz vermediler. Bence yanıldilar. nkü vücudüm tamam formu; Şimüi kâm kıtasının başı MÜŞKÜLLERE CEVAP Süt reçeli Taksim Lâmartin caddesi V. S. — Ame- rikada yenilen süt reçeli fevzalâde mugad- didir. Çocuklara ve zayıflara tavsiye edilir. Eğer bir az toplu iseniz bunu yemekten sarfınazar ediniz. Bu rçel ile bir çok pastulara gemitür ya- pılabilir. Krem şantiyi ile de yenilir. Ter- tibi şudur: Bir alümüinyom tencere içer" süt 750 gram kristalize şeker ve vanilya, koymalı. Ateşte kaynarken gazı yahut ateşi o su- Feti ayar etmeli ki, süt ik! buçuk saat or- ta hararetle ayni #urelle köynasın. Bu müd- det zarfında süt yanyanya iner, O vakit bir tehta kaşıkla karıştırarak daha bir & at pişirmeli. Süt reçel kıvamına gelince derin porselen bir kap içerisine buşaltmalı, Süt reçeli çok soğuk olumca daha nefis olur, Sarmısağın faydan? Adapazar G. M, — Sarımı faydası vardır, Doktorlar son zamanlarda bunun bir çok hassalarını keşfetmişlerdir. Bilhassa tansiyona sarmısak çok iyi geli- yormuş Barmısağın kokusuna tahammül edemi- yorsanız diş sarmısağı döverek eziniz, son- ra Sirura kilidi veya eczanelerde satılan, Kaşeler içine koyarak yutunuz. Bunu bir tecrübe ediniz, 2 — Rüzgüra çıkınca gözleriniz yaşarıyor. sa şu İâçla gözlerinizi yıkayınız: 200 gram gül suyunu 20 grâm giliserinle karıştırarak bir pamuk üzerine bir kaç damla skitiniz ve bununla gözlerinizi siliniz. Pişmeyen kestane gatosu Bir kilo suda haşlinmiş ve ayık- lanmış kestaneyi o mekinedm geçir- meli. İçine 15 gram taze tereyağ ve 125 gram toz şeker karıştırmalı, sor- ra azar azar olarak bir bardak sıcak vanilyalı süt ilâve etmeli. Mihayet dört yumurtanın yalniz sarısını ka- rıştırmalı. Dört beş kaşık dövülmüş ceviz ve Üç kaşık rendelenmiş çikolâta - ilâve ederek tatlı badem yağı ile yağlanmış bir kalıba doldurmalı. Soğuk bir yerde bir kaç saat tutmalı, Kalıptan çıkınca üzetini, yarım yarım ayıklanmış ceviz v5 Meyva şe- kerlemesi ile süslemeli. Arzu edilirse bu galanun üzerine krem şantiyi de dökülebilir, E| çantalarının derisini nasıl parlatmalı? Koyu rünk deriden el çantaları es- kimeğe başlayınca soyulan bir porta- kalın kabuklarını ikiye katlıyarak çantayı ovalamalıdır. Portakal kabuk. larından çıkan yağ cantanın derisi ni parlatır ve yenileştirir. Tavuğun kart olup olmadığı nasıl anlaşılır? Tavuk satın alnirken genç olup olmadığını anlamak için ayaklar. nı muayene etmek lâzımdır, Siyak ve ve beyaz ayaklılar, sarı ayaklılardan iyidir. Ayaklardaki pullar ince ve Parlak olursa hayvan gençtir, Düğmeyi nasıl dikmeli? Erkek elbiselerine, tayör veya man» tolara düğme dikileceği zâman düğ- me ile kumaş arasına bir kibrit çöpü konmalıdır. Düğme dikilince çöpü çekmeli, tireyi düğme altına bir iki defe sardıklan sonra ilmeklemeli ve koparmalıdır. Bu suretle dikilen düğme gâyet sağlam olur. Saçların parlak ve yumuşak olması için Saçların parlak, yumuşak olması için bâş yıkandıktan sonra hafifçe ısıtılmış tüylü havlu ile saçları kuru- lamak lâzımdır. Hâvlu yaşlanınca onu bırakarak diğerini almalı. Bu ılık friksiyon saç- ların köklerinin derisini pembeleşti- rerek saç köklerine küvvet verir. masumane izni neeipasiamnnimnnlimn dayım, Bütün gün siper, sığınak ya pıyoruz. İşim gücüm dikenli teller germek, beton siper sığınaklar yap- maklır. Sabahtan «kşama kadar siperden sipere koşuyorum. Vazifemi hakkile ifa etmeğe çalışıyorum, Kanartince harp henüz başlama. mıştır. Muharebe uzun sürecektir, He- in maneviyatı wiksektir, rünce hayret ettiler tlerinin başka,