15 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

15 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

NE— Haftada bir gün perhiz Bayram günlerinde fasla yenilen şekerlemelerin, tatlıların ve börekle- rin neticesi olarak herkes as çok mi- desinde bir şişkinlik ve gayri tabit- Mik hisseder. Son günler zarfında fazla çalışa- Tak yorulan mideleri dinlendirmek lâzımdır, Daha doğrusu vücudün son günlerde aldığı farin gıdaya muka- bil bir gün yalnız meyva ya yoğurt yemekle iktifa edilmelidir. Bu bir günlük perhiz yalnız böyle zamanlarda değil, her hafta tatbik edilirse fevkalâde istifade edilir, Mi- denin bir günlük istirmhalinden vü- cudun her azası istifade eder. Vü- cuttaki toksinler çıkar. Haftada bir gün perhiz, hastalığa ve ihtiyarlığa karşı çok mühim bir devadır. Bu perhiz kadınların incel- mesine, cildlerinin şeffaflaşmasına yardım eder. Sabah kalkinca bir çorba kaşığı meyva tozu içlikten sonra o günü yalnız meyva veya yoğurt ile geçir- meli. Bunların ikisi de faydalıdır. İnsanın tercihine (o terkedilmiştir. Yalnız o gün bolca su içilmelidir ki böbrekler de yıkanıp temizlensin. Bu mevsim portakal, üzüm, elma yenilerek bolca ihlamur veya maden Suyu içilirse vücutta ertesi günü bir zindelik hissetmemek kabil değildir. Bu perhiz gününde bir lokma bile ekmek yememek şartlır. Gençler gençliklerini muhafaza, yaşlılar ise vücutlarını sağlam tutıcak için bu perhiz gününe riayet etmelidirler, Basit kek 250 gram un, 80 gram kuru üzüm 80 gram toz şeket, SU gram tereyağ, iki yumurta yarım sü bardağı süt, bir tatlı kaşığı bakıng veya bikarbo- nat bir likör kadehi konyak rende- lenmiş portakal veya limon kabuğu almalı, Ilk süt içerisine tereyağını yu. murtaları ve konyağı atarak karış tırmalı. Derin bir kap içerisine elen- miş unu, bakingi, şekeri, üzümü ren- delenmiş limon kabuğunu koymalı ortasını açarak evvelce hazırlanan sütlü yumurtayı koymalı telle vura” rak güzelce karışlırmalı, yağlanmış kalıba dökerek orta kızgınlıkta fırın- da yarım saat pişirmelidir. Yumurtasız mayonez Birçok soğuk yemekler ve Salata. larla mayonez yenir, Fakat bazı kim- selere bu ağır gelir, hazmedemezler, Ayni lezzette, fakat hazmı kolay olan zeytin yağsız ve yumurtasız bir mayonez tarif edeceği Derin bir kap içerisine bir çorba kaşığı toz hardal koymah, üzerine bir çorba kaşığı sirke ve tuz ilâve etmeli, İyice karışlırmalı... Diğer taraftan iki çorba kaşığı unu bir buçuk bardak su içinde ezmeli ateşte kaynayan bir bardak su içine ezilen unu karıştırarak ilâve etrreli ve pi- girmeli. Un kokusu zail olunca ve bulamaç pişince tabaklaki sirkeli hardalın üzerine karıştıra karıştıra dökmeli, Telle vurmalı ve soğumağa bırakmalı, Mükemmel mayonez olmuştur. Ar. zu edilirse içerisine ince doğranmış kapr, maydonoz, dereotu da ilâve edilebilir, Badem nasıl yapılır? Cildin güzelliği için kullamlan pek meşhur bir ilâç vardır: Badem sütü. Bunu yapmak basittir. 260 gram iç bademi sıcak su içine atarak zar gibi olan ince kabuklarını “ayıklamalı. Mermer bir havanda dövmeli, Sonra 750 gram sütle (sütü ayar azar ilâve ederek) bademi ezmeli, Gayet ince bir süzgeçten sözmeli, ve Ateşe koyarak kaynatmalı, Bu badem sütü kaynay yarısı kaldığı 2a- man aleşlen indirmeli ve şişeye dol- durmalı, Yüz yıkandıktan Sonra temiz bir pamukla bu sütten sürülürse cild çok güzelleğir.. .... . emindi a © | madeni Il i li lü, şatafatlı elbiselere rağbet yoktur. En fazla döğmelere itina ediliyor. 1 — Gri-blö renginde ince yünlü. den elbise, Yakası ve ceplerinin et- rafı feston kesilmiştir. Düğmeleri K.A 1D İl | İl Re EA NR lüzundaki le serpme işlemeli elbise. düğireler yeşildir. 3 — Kahve rengi kalın ipekliden elbise, Eteği ensiz parçalardan kloş yapılmıştır. Blüzundaki düğmeler mercandandır, 2 Kahve rengi üzerine yeşil ipek- 4 — Gri üzerine kırmızı çizgili yün- lü jerseden cibise, Plastronun etrafı, düğmelöri ve kemeri kırmızı ince po- dösücttendir. 5 — Brik rengi yünlüden elbise, Dikişlerine enli makine çekilmiştir. Düğmeleri tahtadandır, Harbe aid resimler Ayak bileğini inceltmek Şehzadebaşı Ülker: 1 — Ayak bilekleri- nizin kalınlığı Kemiklerin İriliğinden Ise inceltmek çöresi yoktur. Eğer yağdan İleri geliyoma o zaman masajdan fayda görür“ sünüz. 2 — Görer için evde koumulik yapmak çok müşküldür. 3 — Yüzünüzdeki küçük sivilcelere g2z6, yatarken limon suyuna batırılmış bir pa- mrukia dokununuz. Bunları kurutmağı kâfidir, Saçlar yumuşak ve parlak alması için Haydarpaşa Aliye G: 1 — Saçlarınızın kuvvetlenmesine yumuşâk ve parlak olma- #1 için bu suretle yıkayınız: 30 gram Hink yağı içerisine tags bir yumurtanın yalnıs. farisını karıştırmız, çatalla vurunuz. Bir pamuk parçası ile saçların köklerine sürü- Düz ve masaj yapınız. Bütün saçları uğuş- tararak yağlayınız. Bir havlu ile başına sarıp iki sat kadar Saçlarınızı yağlanmış olarak birakınir. Sofra her aman gibi s3 cak su ve sabunla güzelce yıkayınız, Onu beş günde bir bu tertiple başınız yıkarannız az zaman içinde faydasını gö- rürsünüz. 3 — Suyu (eau de Jaral) İle sterilize ete mek için bir ire süya on damin (cnu ie Javal) karıştırınız. Şişeyi güzölce çalka. mah ki tâç su ile hallolsii, Temakkırm kizlenmemesi için Tarlabaşı N. E.D: Elleriniz! Kirlei bir işe başlamazdan evvel tırmakların. sabunla doldurmalısınız. Bunun için biş kalıp sabunu tırnarlarla tirmalamak kâfi dir. Tirnekların içi sabunla dolar. Görüles cek iş bittikten sonra eller bir iki dükikş ilik su içinde tutulursa sabunlar erir, tar» naklar tertemiz olarak meydana çikar, Aç karnına içilen suyun faydası Sabah aç karnına ve gece yatar. ken içilen bir bardak serin suyun barsakları faaliyete getirmek. husu- sunda çok faydası vardır. Bu su bir den içilmez de yudum yudum içilir. se barsaklardan maada Sinirleri de teskin eder, Omletin hafif olması için Bazı kimseler yaptıklirı “omletin ! sert olmasından şikâyet ederler. Beş yumurta içerisine iki çolba k süt yahut su Karıştırlırsa yumurta Jar çabuk köpürür, omlet çok kaba- rır ve hafif olur, Dik ve zarif yürümek Dik ve zarif bir surette yürüyebil- mek için Holiyutta sinema artistleri- ne talim ettirilen basit bir usul var- dır. Başı üzerine ağır bir kitap koy- duktan sonra çıplak ayakla parmak- larm ucuna basarak muvazeneyi muhafaza etmek böylece bir çeyrek yürümek. Bu usul şimdi Avrupada da çok tatbik ediliyüor, Hamurun kabarması için Herhangi bir gato yapılacağı za mân hamurun pişerken kabarması ve hafif olması İçin yumurtaları çır. parken içerisine bir çorba kaşığı s0- Euk su karıştırılmalıdır. Dişler ve limon suyu Hattada bir dişler limon suyuna batırılmış fırça İle silinirse beyazlık. lari artar, sararmış dişler beyazlaşir. 6 AYLIK $ AYLIK 1 AYLIK | Posta ittihadına dahil olmıyan ecnebi. memleketler: Seneliği 5600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1006 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Kazım $ — Şevval 3 8, İmsak Güneş Öğle İxindi Akşam Yatın E 1219 1544 TW 943 1200 135 Va. 6.05 046 1159 1425 1651 18.26 İdarehane: Babıâli civarı Acımusluk sokak No. 13 Apartıman sahipleri Boş dairelerinize hemen iyi kiracı bulmak için «Akşams m KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan isti- fade ediniz.