27 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

27 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

mea DOKUZ BEKÂR Fransada gösterilen bu filimde bir çok büyük artistler oynuyorlar Son zamanlarda Fransada Sacha Guitry'nin yeni bir filmi gösterilme- ğe başlanmıştır. Filmin adı <Dokuz bekârlar; dır. Senaryoyu Sacha Guli- İry hazırladığı gibi rejisörlüğünü de © yapmıştır. Pilimde de başlıca Tol- lerden birini oynamıştır, Dokuz bekârda Fransanın en çok tanınmış erkek artistleri rol almış- lardır. Bunların arasında Victor Bou- cher, Max Deariy, Andrö Lefaur, Satumin Fabre vardır, kadın artist Tollerini Elvire Popesca, Sacha'nın genç karısı Genevieve Guitry, Betty Stockfeld, Marguerite Moreno yapi- yorlar. Filim Fransada çok beğenil miştir, Mevzuu şudur: Fransada yeni bir kanun çıkmış- tır. Bu kanun mucibince işi gücü olmayan yabancılar istedikleri ka- dar Fransada oturamayacaklardır. Bu kanun Pariste yerleşmiş olan Kontes Stacia (Elvire Papesca) adın- da güzel bir Rus kadınını telâşa dü- şürmüştür. Stacin dört bir tarafa baş vurmuş, avukatlara koşmuş, fa- kat hepsinden şu cevabı almıştır: — Kanun sarihtir, yapacak bir şey yoktur. Yalnız bir yol vardır; oda bir Fransızla evlenmektir. Stacia evlenmeğe yanaşmak İste- miyor. Çünkü kendisi yaşlı bir adam tarafından himaye edilmekte ve on- dan birçok paralar almaktadır. Bu- nun için ne yapacağını şaşırmış bir haldedir. Pariste yerleşmiş birçok ecnebi kadınları da ayni vaziyette- dirler. Bir gün Jan (Sacha Guitry) Ken- disi gibi bekâr bir dostuile kibar bir lokantada yemek yerken lokan- taya Stacia giriyor. Jean, pek beğen- diği bu kadının güzelliğine bu defa bir kat daha hayran oluyor. Kendi- sile nasıl münasebet tesis edebilece- ğini düşünüyor. Jean daima birdenbire mühim şey- Jer bulan ve mühim servet sahibi bir adamdır. Bu defa da aklına bir #ikir geliyor. Arkadaşına: — Ben yaşlı bekârlar için sığına- cak bir yurd vücuda getireceğim... diyor, Arkadaşı iptida bu fikre itiraz ediyor, yurda kimsenin gelmiyece- ğinden bahsediyor. Fakat sonra o da böyle bir teşebbüsün hayırlı bir şey olduğuna kani oluyor. Jean Paris civarında güzel bir bi- na satın alıyor, burasını bekârlar yurdu yapıyor. Gazetelerde de bu ha- yırlı işten bahsettiriyor. Derhal yur. da dokuz bekâr geliyor. Yaşları iler- lemiş, paraları olmayan bu bekârlar İ Sacha yurdda rahat bir yatak, sıcak yemek bulmaktan pek memnun oluyorlar, burada yerleşiyorlar, Çok geçmeden yurda bir takım kadınlar gelmeğe başlıyorlar. Bun- lar Fransada yerleşmiş © ecnebi- lerdir, Yeni kanun üzerine bir Fran- sızla ismen evlenerek yine eski ha- yatlarına devam etmek istiyorlar. Bu arada meselâ Margaret adında se- vimli bir Hollandalı, Censuelo adın- da bir Brezilyalı, Jean adında bir İn. güliz şantöz, Mİ-Ha-Ou adında Çinli bir dansöz vardır. Hatta madam Pi- eaillen adında bir Fransız kadını da müracaat ediyor. Çoktan dul kalmış bu kadın müthiş hasistir. Kanun na» zarında evli olursa bazı vergileri da- ha az vereceğini düşünerek burada bir koca bulmak istiyor. Diğer bir Pransız kadını da idare ettiği fabri. kanın başında kadınlar bulunmaya- Cağı için bu işe devam edebilmek Üze- re bir koca bulmak üzere bekârlar yurduna müracaat etmiştir. Bu su- retle yurddaki bekârlardan yedisi ev- Jenmiştir, Her kadın resmen kendi- sinin kocasi olan adama çeyiz maka- munda bir para vermiştir. Bir gün yurda Stacia da gelmiştir. Stacla, yurddaki bekârlardan Agenor (Aimos) ife evlenmeğe karar vermiş tir. Agönorun nüfus tezkeresi vesair evrakı bulunmadığından Jean kendi nüfus tezkeresin!i vermiş ve bu su- retle Agönorun yerine Jsan gözel | Rus kontesile evlenmiştir. Yurddaki dullar nikâhtan sonra ceplerinde beş on para görünce res- men kendi karıları olan kadınların yanma gitmek hevesine kapılmışlar. dır. «Cebimizde paramız var, ne diye gitmiyelim?> diye birbirine cesaret şererek yola çıkmışlardır. Bunlardan bir kısmı kap: dışarı edilmişlir. Bir kısmı iyi karşılanmıştır. Hatta fab- rika sahibi kadın itimad edilecek bir adama ihtiyacı olduğundan kocası- nı yanında alıkoymuştur. Mİi-Ha.Ou İle evlenen Amedâe karısını bir mü- zikholde dansederken bulmuş ve ba- bayani bir tavırla yanına yaklaşarak; — Cebimde param var, seni alma- j geldim... deyince bütün seyirciler koparmışlardır. Sey bunu numara addederek o kadar kıstamışlardır ki tiyatro omüd Amedâe ile bir mukavele yaparak Victor Boucher onu da yanma almıştır. Kontesin kocası Agönor'a gelince, kontesin evine gidip de kapıyı çaldığı zaman karşısına eski karısı çıkmıştır. i Agönor bekâr geçindiği hölde haki: katte-evli idi. Fakat 12 sene evvel | kavga ederek karısından Nüfus tezkeresi ve evrakını vereme. misinin sebebi de bu idi. Agönor eski karısile okurşılaşınca mü »mel iki tokat yemiş ve kapı dışarı edilmiştir. Ru sirada Jean gel miş, kontese hakikatte kocası Age nor değil kendisi olduğunu, yanlışlı ğın neden ileri geldiğini anlatmıştı; Kontes Jeandan hoşlanmış, ke sinin zengin bir adam da olduğunu İ öğrenince ihtiyarın himayssini bıra- karak kocasını yanında oymuş Londra 26 — İngiltere, hava kuv- | vetlerini Mer için büyük bir Bu atı 938 senesine nisbetle üç misli fazla idi. Gelecek Nisanda bu mikdar sekiz mt | ve bu mikdar mütemadiyen artacak- tır, Kanada, Avsutralya fabrikaları da istihsalâtı arttırmaktadır. kaya mühim siparişler verilmiştir. sene Nisan Ameri- Pilot teminine gelince, yalnız Avus- tralyada 20 bin kişi pilot olmek için Cenubi Afrikada çalışanlar çok mü- him bir yekün teşkil etmekledir. Bü- tün bu pilotlar Kanadeda rahatça talimler yapacaklardır. İngiltere iik- baharda müdhiş bir hava kuvvetine malik olacak ve denizlerde olduğu gibi havada 'da tefevvüku temin ede- cektir, Vaşington 26 — Japonyanın Çinde | Amerika menfaatlerini ihlâl etmesi İ üzerine Amerika ile Japonya arasın- daki münasebetler gerginleşmiştir. Âyan harlelye encümeni reisi Pit a karşı iktisadi “ted- asını ve Japonyaya gön ya ambargo konulması. semektedir. Bu hususta bir tek- Mf hazırlamıştır. Cümhuriyetçilerden o Borah Vanderberg bu teklifin aleyhinde bulunuyorlar, Maamafih Pitman tak. rinin kabul edileceğinden emin ol- duğunu söylemiştir, Parlâmento ma- hafllinde söylendiğine yöre Japonya- ya karşı takip edilmesi lâzım gelen politika hakkında iki fikir vardır: 1 Japonya ile Iktısadi münase- ve Fransadaki İngiliz efradı postadan mektup alıyorlar li olacak ; çalışıyor. İngilterede, Kanadada ve -| | 27 Pazartesi 1939 Ingiltere müthiş bir hava kuvveti hazırlıyor ilkbaharda, denizlerde olduğu gibi, havada da kali eli temin edecek İngiliz Hava Nazırı Kingiley Wood (önde), Maliye Nazırı John Simon İle birlikte bir hava karargâhında yardımcı teşkilâtı mensup kadınlaria görüşüyor Bir Alman tayyaresi tahrip edildi Londra 26 (A.A.) — İng gemilerinin verdiği ma bir Alman tayyaresi tahrip © tir. Balıkçılar Alman de: sinin dün gemilerinin di nerek geçtiğini ve diğer balık cuma günü Şimal Denizin gördükleri tayyarenin ayni tayyare olduğunu zavnettiklerini söylemiş. lerdir, Londra 26 (A.A) — İngi tayyarelerile bir Kurtari dün İngiliz sahillerinin açı; #e diği haher verllen Alman deyi tayyaresini âramışlarsa da bü araş tırmalar neticesiz kalmıştır. Fransız tebliği Faris 26 (A.A.) — Büyük umumi katargâh tebliğ ediyor: Geceleyin Vosges mmtakasında karakol füali- yetleri olmuştur. Amerika Japonyaya karşı iktisadi tedbir alacak mı? Amerika âyan hariciye encümeni reisi bu hususta bir teklif hazırladı betin kesilmesi, 2 — Muvakkat bir ticari anlasma yaparak bu suretle kati anla a zemin hazırlanması, Japonya müzas kere arzusunu göstermektedir. Bu i sebeple Hariciye Nezareti henüz ka- ti kararını vermemiştir, Amerika donanması Nevyork 26 — Amerika Behriye Nazıri Edison; o senelik Taperunu hazırlamıştır. Rapora göre Amerika bahriyesi Amerika sahillerini muha- fazaya muktedir bulunmakla bera- ber muhtemel düşmanı yemeğe de hazırdır. Fakat durmadan “bahri kuvveti artırmak lâzımdır. Deniz tahsisatı bir milyar üç yüz dolara çıkarılmalıdır. Bugün » lif milletlerin vaziyetleri şudur: İngiltere 2,80,000, Amerike 1,754,000 Japonya 1,206,000, Fransa 750,000, İtalya 728,000, Almanya 541,006 ton. Amerikada sekizi zırhlı olmtk üze- re 105 harp gemisi yapılıyor. Evvelce mektep gemisi haline konulan 20 bin tonluk Hiyei zırhlı yeniden harp gemisi haline konulmak üzere silâhlandırılmaktadır. Donanmanın büyük bir kısmınm Pasifik Okyanusunda bulunması lâ- zımdir. Zira o İngiltere. ve Fransa, Avrupa vekayii dolayıslle bur bü- uvvet bulunduramıyorlar, Çin parası düşüyor Şanghay 26 (A.A) — Naning şeh- rinin sukutu büurgdaki bütün Çin ası eshâmının ve Çin dolarının l derhal sukutunu ıWucib olmuştur.