27 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Lig maçlarının birinci devresi biti Beşiktaş, Beykozu 2-0; Fener, 0 yendi Hilâli 10- Beykoz müdafileri Beşiktaş hücuminrını kesmeğe çalışıyor Lig maçlarına dün üç stadda bir- | den havanın muhâlefetine rağmen devem edilmiş ve bu suretle birinci | devre müsabakaları nihaşet bulmuş- tar. Günün en mühim maç: Şeref stâ- dında şampiyonanın başında giden | Beşiktaş ile Beykoz arasında yapıl mıştır. Takımlar sahada karşılıklı di- gildikleri vakıt, Beşiktaşin en mühim üç oyuncusu Hakkı, Hüsnü, Payziden mahrum olarak şu şekilde olduğu gö- Tülmüştür: M.Ali - Taci, Faruk - Hüseyin, Bedii, Cihad - Hayati, İbrahim, Rıd- van, Şeref, Eşref, Beykoz: Safa - Bahadir, Halid - Mustafa, Kemal, Mehmed - Turan, Cahid, Şahap, Ali, Küm. Oyuna Saminin hâkemliği altında 'Beykozun sağdan yaptığı seri bir Akınla başlandı. İlk dakikalarda sanı siyahlılar üstüste yaptıkları hücum- larla Beşiktaş kalesini tehdid ediyor. Jardı. Bilhassa Turan, Beşiktaş müdafa- Ası için tehlike oluyordu. Yedinci da- kikada bir Beykoz hücumu, Beşiktaşa büyük bir korku geçirtti. Şahap ka- leci ile karşı karşıya kaldığı halde topu kalecinin ellerine verdi. Beyko- zun üstünlüğü yirminci dakikaya ka» dar devam etti, 23 üncü dakikada âni olarak yapılan bir Beşiktaş hücumün- da İbrahim güzel bir vüruşla köşeden fik Beşiktaş golünü yaptı. Yirmi dar, kikalık hâkimiyette ellerine geçen fırsutlara rağmen sayı kaydedemiyen Beykozlular bu ân! golden sarsıldılar ve hâkimiyeti Beşiktaşlılara terketi- Belediye karoseri almaktan vazgeçti Belediye temizlik işlerinde kullanılmak zere yeniden 14 parça çöp kamyonu e sulama işleri için kâfi mitdarda aröcüz t6- dariki maksadile 939 bütçesine 15 bin lira- Uk tuhsisat koymuştu, Harp hali dolayi- #ile bu vessiti Avrupadan getirtmeğe (m- kân olmadığından Belediye karpserilerini tedarik We burada kamyon ve arözöz in- şgasını münasip görmüştü. p tedkikler neticesinde şehrimiz- de yalnız iki mücsesenin elinde istenilen mikdazda karoseri bulunmuştur. Fakağ piyasada bilhassa bu vesailin inşasına 1ü- zumlu olan saç bulunmadığı anlaşılmıştır. Bu itibarla Belediye şirmdiiik bu karoseri. leri satın aınaktan vazgeçmiştir. Vaziyet inkişaf ettikten sonra bunları doğrudan doğruya Avrupadan getirtesektir. Muğlada pasif korunma leri Muğla 26 (A.A) — Dün öğleden evvel burada pasif korunma tecrübe- leri yapılmıştır. Saat ilde verilen alarm işareti üzerine koruma teşkilâ- ta derhal vazifeleri başına geçmiş ve halk kâmilen şehri terkederek ci- var dağlara ve civardaki sığınaklara iMica etmiştir. Tecrübelerde şehrin muhtelif yerlerine bombalar isabet et- miş, yangınlar çikmuş (O yâralananlar olmuş ve bu esnada koruma işlerinde alâkadar olanlar büyük bir dikkatle vazi/»lerini yapmışlardır. Almanlar bir Finlândiya vapurunu zaptettiler Helsinki 26 (A.A) — Bir Alman harp gemisi Amverse gitmekte olan adındaki Finlandiya vapurı- nu Kiel kanzlında tevkif ederek Araşlırmış ve bir Alman limanına ka. dar vapura refakat etmiştir. ler. Oyuna hâkim olan Beşiktaşlılar devre sonuna kadar Beykozu tazyik ettilerse de netice değişmedi ve devre 1 - 0 Beşiktaş lehine bitti. İkinci devreye Beykozlular çok canlı | başladılar ve oyunu Beşiktaş nısıf sahasına intikal ettirdiler. 35 inci dakikaya kadar devam eden bu hâki- miyete rağmen gol çıkarmadılar. 38 ner dakikada bir Beşiktaş hücu- munda iki müdafi arasından sıynılan Şeref Beşiktaşa ikinci bir gol daha kazandırdı ve maç da bu suretle 20 Beşiktaşın gelibiyetile neticelendi. Beşiktaşlılar bu son galibiyetle t- rinci devreyi hiç mağlüp ve berabere olmadan 27 puanla başla bitirmişler. dir. Kendilerini tebrik ederiz, Topkapı - Kasımpaşa Şeref stadında Beykoz - Beşiktaş maçından evvel Kasımpaşa - Top- kapı karşılaştılar. Tarıkın hakemliği altında yapılan maçın ilk devresi 2-1 Kasımpaşa lehine bitti. İkinci devrede her iki taraf birer gol yaptıklarından müsabaka $ - 3 Kasımpaşanın gâlibiyetile nihayet lendi. Bu müsabakadan evvel Beyoğluspor ile Altınordu arasında yapılan ikinci küms maçı 6 - 0 Beyoğlusporun gali. biyetile nihayetlenmiştir. Alman milli takımı İtalyan ları 5 - 2 mağlüp etti Dün Berlin olimpiyad stadında muaş- sam bir kalabalık önünde yapılan İtalya - Almanya mili futbol maçı Almanların 5-2 galibiyetile nihayetlenmiştir. Maçın ilk devresi 2-2 berabere bitmiş, ikinci dev- Ankaradaki lig maçlarının neticesi Ankara 26 (Telefonla) — Lig maçlarına havada devam edildi. İlk Har- biye İdmanyurdu - Güneş takımları ara- sında yapıldı. Maç 7-1 Harbiyenin lehine bitti, En mühim Askeri fabrikalarrücü e Maskespor karşılaşması idi. Maç ilk dey- redeki neticayi muhafaza ederek 1 - 6 Askeri fabrikalargücünün galibiyetile ne- terlendi. Hakemin müsamahakâr bareketile, daj- ma sertleşen bir cereyan takip eden ikin- el devre sora erdiği zaman zahada Askeri fabrikalaryücünden sekiz, Markespordan Gukuz oyuncu çekiimekta Tdi Aynı sahada «B. takımları arasındaki karşılaşmalarda, Harbiye Muhafım 2 - 0, we fabrikalargücü de Gençlerbirliğini - 1 mağlüb simiştir. 5. Fenerbahçenin yeni idare höyeti Fenerbahçeliler dün klüp merkezinde toplanarak senelik kongrelerini yapmışlar ve yeni idare heyotlerini geçmişlerdir. Yapılan çintibabta Treisiğe Baraçoğlu Şükrü, ikinci reisliğe Hasan Kâmil, umu- mi kâtipiiğe avıkat Ramiz, umumi kap- tanlığa Zeki Rıza, muhasebeciliğe Hası Bekir zade Ali Muhiddin, Azalığa Muvaf- fek Menemencioğlu -ve Hâmid Saraçoğlu getirilmişlerdir. e Sanlâciverdiilerin yani idare heyetine murajfakıyetler dileriz Askeri liseler futbol şampiyonası Askeri iseler arasında tertib edilen fut bol maçlarına dün yalnız Fenerbahçe sia dında devam edilmiş ve Kuleli ile Maltepe karşılamıştır. Şazi Tozcanın idare et ği bu maç Kulejinin hâkimiyeti altında geçmiş ve Maltepenin 6-0 mağlübiyeti le nihayet bulmuştur. Şeref stadında Denta esi ile Bursa arasında yapılması icab eden maç sahanın çemurlu olması yözün- ! Galatasaray, Süleymani- yeye 9-0; Vefa -İ. Spora 7-2 galib geldi Günün ikinel maçmı Şasi Tescanın bar ; şahsi gayretile birinci golünü yaptı. İ. Sporlular buna devrenin son dakikasm- da penaltıdan yaptıkları bir gölle muka- bele ettiler ve devre 1-1 berabere niha- yetlendi. İkinci devreye Vefalılar rüzgâr altında olmalarına rağmen böyük bir enerji ile şlad. Ve üstüste yaptıkları akınlaria âkimiyeti almağa muvaf- 90 nci dakikada İstanbulsporluların süğ- dan yaptığı ani bir akında ayri takımın fkinci golünü çıkardı. Bu sayıdan sonra Yeşi'bevaylılar tekrar rakib kaleyi tazyikm başladılar ve ikiri Selimi biri Muhteşem va- mtüalle üç gol daha yaparak müsabakayı 7-2 kazandılar. GALATASARAY - SÜLEYMANİYE Günün son maçı Galatasaray İle Süley- maniye wrasnda yapıldı. Adnan Akımın alip altında yapılan bu maça Süley- © her.zamanki Kadroefe (çıkmıştı. Galatasaray şu şekilde oynuyordu. Osman - Faruk, Adaan - Celâl, Bnver, Bedii - Selâhaddin, Eşfsk, Cemil, Bodur, Sarafim leri Galatasaray akınlarına mukabele için canla başla çalışıyorlardı. Onuncu daki- kaya kadar hesaplı bir şekilde tatbik et- tikleri bu müdafaa tarsı yavaş, yavaş bo- zulmağa ve Sârıkırmızı muhaeimlerinin hücumları fı başladı, Devre nihayetine kadar süren tu hâki- miyet esasında Cemil yasılasile üç, Mg fak ve Bodur! vasmtasile birer gol yapan Galatasaraylılar devreyi 5-0 bitirdiler. İkinci hâkimiyeti devam etti, Balâhnddin ve Cemil vasıtasi- le dört gol daha çıkaran müsasakayı s0 galib bitirdiler, TAKSİM STADI: Fenerbahçe, Hilâli 10 - O kazandı dan sonra $-1 galib gelmiştir. Aradotuhisar ie Davudpaşı arasında yapılan ikinci müsabakada takımlar 1-1 berabere kalmışlardır. Günün son müsa- bakası Fenerbahçe ile Hilâl arasında ya- pılmıştır. Fenerliler bu maça gu şekilde çıkmışlardır. Cibad - Labib, Faruk - M. Reşad, An- gelidis, Pikret - Basri, Rebii, Melih, Yaşar, Fikret, mukaveleler yapmıştır. Her şey bitmiş ve BSK nin Belgradden Cenova (— #arikile Buenos - Ayrese kadar vapur biletleri de gönderilmiştir. Fakat böyle. harp karışık- lığı zamanlarında bilhassa birkaç «y süre- | cek seyahat oşmasında vaziyetin ne olacağı | bilinmediği için Belgradda hiç bir rical ve spor erkânı Yugoslav futdolcularının Ce- nubi Amerikaya gitmelerinden kendilerini mesul tutmamaktadır. Dünkü maçların neticeleri 'TAKSİM STADI : Fenoryılmaz - Galatağençler A. Hisar - Davudpaşa Penerbeçe - EDL FENER STADI : Karagümrük - Galataspor Vefa - İ, Spor Galatasarıy - Süleymaniye ) Şener STADI : Beyoğluspor - Altınordu Kasımpaşa - Topkapı Başiktaş - Beykoz PUAN CEDVELİ M. G.B. s-1 v1 10-0 5-0 714 04 6-0 3-2 2-0 Takım Beşiktaş Pener Ven Süleymaniye Kasımpaşa, İ kemamasae -mmlmlleml aanavunelE ...EESNEZİP BEEBEBEZ a “EEEGELAEİN HA Berlinde verilen karar: Almanya bütün kuvvetile ingiltereye saldıracak edilen denizall ve mayn muharebe- leri şiddetlendirilecektir. Bu suretle bitaraf memleketler İngiltere ile her türlü #caretten vazgeçmeleri için tehdid ve tazyik edileceklerdir. B. Hitlerin bir emari Amsterdam 26 (A.A) — Reuter ajansı bildiriyor: Berlinden haber verildiğine göre, B. Hitler, kayıtsız, şartsız yapdan mayn muharebesinin bir hafta zar- fında verdiği neticeleri tedkik ettik. ten sonra, bu harbin daha şiddetlen- dirilmesi emrini vermiştir, B. Hitler, müynlerin, İngiltereye karşı en kuv- velli silâhı teşkili ettiği mütalâasın- dadır, Alman gemi tezgâhlarında, işçi bölükleri günde üç defa nöbet değiş- tirmelerini icab ettirecek kadar sıkı çalışmaktadırlar, Manevra kabiliyeti çok fazla küçük tahtelbahirler inşa- sile iktifa edilmeyip 1200 tonluk tah- telbahirler de yapılmaktadır. Alman- ya, şimdiye kadar bu modelde tahtel- bahir yapmağı ihmal etmişti. Mühimmat fabrikaları, en son mo- del maynlerden, çok daha külliyetii miklarda imal etmek üzere emir al. mışlardır. Mucitler durmadan çalışı- yorlar. B. Hitler ve amiral Readar çok sık müzakereler yapmakta ve en son keşfedilen imkânlara dair telefonla keza sik sık görüşmektedirler, 6. Hit- ler, olan biten işlerden İngilterenin mesul olduğuna dair, mütemadiyen tekrar edilen nazariye sayesinde, bi- taraf memleketler üzerinde, onları Berlinden emir almağa mecbur ede- cek derecede tazyik yapmak ümidin. dedir ve İngiltereyi müdafaa vaziyeti Alman mayni olduğunu artık inkâr edemiyorlar, fakat, serseri mayn kul. landıklarını inkâra devam ediyorlar. lar, Maynleri imha usulü Londra 26 — Miknatıslı maynleri imha etmek için yeni bir usul tatbi- kine başlanmak üzeredir. Bu usu! Şu- dur: Torpli tarıyan gemilere konula- cak makinelerde bu gemilerin bir kaç yüz Tnetre ilerisinde bir elektroman- yetik saha yapılacak, bu suretle tor- piller imha edilecektir. Bir İsveç vapuru battı Londra 26 (A.A) — Amirallik dai. resinin bu akşam neşrettiği malüma- fa göre 1586 tonilâtoluk İsveç bandı. ralı Bolgesson vapuru Simon Bolivar adındaki Hollanda vapurunun bati- rıldığı şekilde hatmıştır. Bir Finlandiya vapuru tevkif edildi Helsinki 26 (A. A) — Bugün Al manlar Baltık Denizinde, İsveç sahili | yakınında Finlândiyanın Britannio vapurunu tevkif etmişlerdir. 3100 tonluk olan Britannic vapuru, İsveçte Goeteburg'a sellüloz götürmekte idi, İki İngiliz vapuru battı, biri de hasara uğradı Londra 26 (A.A.) — Peninsul And Oriertal kumpanyasına mensup 11,060 tonluk Sussex vapuru, Tömorkörler refakatinde Taymis nehrine girerken bir mayne çarpmış ve ağır hasara uğ- YAMIŞİNT. Londra 26 (A.A) — Hookwood isimli İngiliz vapuru bir mayne çar- parak batmıştır. 'Tayfadan ikisi bo gulmuş, diğerleri kurtarılmıştır. Londra 26 (A.A.) — Bahriye Neza- reti tebliğ ediyor: Peninsular And Ariental Mail Line kumpanyasının malı olup 1925 de in- şa edilmiş bulunan kruvazör tarzin- da müsellâh, 16697 tonluk Rawalpin- de tüccar gemisi batmışlır. Tayfadan 16 ve kumanda heyetinden bir kişi müstesna olmak üzere, bütün müret- tebat ve tayfanm boğulduğu tahmin ediliyor. Bir Polonya vapuru da torpillendi Paris 26 (A.A) — Muhasematın başındanberi İngiliz bahriyesi tara fından kiralanmış olan, Polonyalıla. rın 14294 tonluk Pilsudeki vapuru, 21 Pazartesi 1939 Alman tayyareleri İngiliz harp gemilerine taarruz ettiler Londra 26 (A. A) —Alman tay yarelerinin, İngiliz hap gemilerine Şimal denizinde iki defa taarruz et- tikleri ve her ikisinde de hiç bir mu vaftakıyet elde edemeden püskürtük dükleri, Bahriye Nezareti tarafından bildirilmektedir. Fransız gazeteleri ne diyor? Paris 26 — Fransız gezeteleri Ak man ihracatına karşı tatbik edilecek yeni tedbirler münasebetile bituraf devletlerin Londrada yaptıkları teşeb>- büslerden bahisle diyorlar ki: «Bu tedbirler bitaraflara da zarar verecektir, Bundan dolayı müteossk riz. Fakat İngiltere ve Fransayı buna sevkeden Almanyadır. Almanyanın beynelmilel kaideler hilâfına olarak, haber vermeden ticaret yollarına maynler atması bu karâra sebep ol- muştur, Binaenaleyh bitaraf devlöller Almanya nezdinde teşebbüste bulun mealıdırlar. Almanya Beynelmile) kal. delere göre hareket ederse o zaman biz de Alman ihracatı hakkındaki yeni tedbirlerden vazgeçeri?.» Almanyanın takib ettiği dört hedef Londra 26 (A A) — Observir güzelesinin komşularını — ve döri hedef takip eylediğini yaza- ki: Almanyanın hedefleri gunlardır: 1 — Büyük Britanyayı abloka etmek, ? — Bitaraflar ticaretini Almanyaya çe- etmesi için, Baltık memleketlerinde fab- rikalar kurmaktır. Almanya, üçüncü hedefi için aneak ken- disi galip geldiği takdirde ödenecek olun uzun vadeli krediler çalışmakta- dır. Bükreşte Claudlure ve Kopenhagda Wultner'e bu vadide talimat verilmiştir. ihtiyaç göstermektedir. Alman sahil muhafızı nasıl battı? Kopenhag 26 (A4.A.) — Dün Lan- geland adası civarında bir mayne çar parak batan Alman sahil muhafaza gemisi mürettebatından 1? kişinin kurtarıldığı haberi teyid edilmekte. dir. Diğer taraftan, Berlinske 'Tidende gazetesinin verdiği malâmata göre bundan bir ay evvel aynı şerait altın. da bu civarda batan diğer bir Alman gemisinin kaptanı Kindt parmağın daki yüzük sayesinde teşhis edilebil- miştir. Dalgalar cesedi sahile atmıp- tar. Hatırlarda olduğu üzere, bu gi- minin 3İ kişilik mürettebatı mahrol muştur. , /Kont Ciano, İngiliz ve Fransıs elçileri ile görüştü Roma 26 (A.A) — B. Clano, müt tefiklerin ablokayı kuvvetlendirmeleri meselesi etrafında, Fransa elçisi ve İngiltere maslahatgüzarı ile görüşmüş» tür. Bu mülâkatı haber veren kusa resmi tebliğ hakkında mütalâa yürü. ten, yalnız 'Tribuna gazetesidir. Bu gazete, ablokanın kuvvetlendirilmesi, Fransız - İngiliz plânlarını teshil et tiğini, fakat bütün dünya tcaret ve sanayiine ağır zararlar vererek, mil ietlerin hâkimiyeti ile telif kabul et- mez bir umumi huzursuzluk yaratı ğini söylemektedir. Bebek - Si Si yolu Bebek İle İstinye arasındaki yolun. Bal- ta limanı kısmının inşasina devam edii- mektedir. Buradaki Nâk muamelei ndaki Hisar posta ve telgrafhane binas da yola gideceğinden bu binanın da yıktı. nlınasına başlanacaktır, Aneak posta ve telgraf binası ya; dan, posta ve telgraf muamelesinin sekts- Ye uğramaması için eski bina yıkılmıya- caktır. Du maksadla Rumelihisarmdn 13- keleye doğru bir arsa satın alınmışlar. Ba arsada yakında yeni posta ve telgraf bina- anın inşasına başlanacak bundan sowra yol üşünde kalan eski bina yıkılacaktır.