February 29, 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

February 29, 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Şubat 1940 FOSFARSOL KAN, KUVVET iŞTIHA Şurubu ndan. itibaren Yarı Türkiyenin en güzel sesli san'atkârı ZN HAMİYET YÜCESES Değerli o san'atiirımız i Kemani NECATİ TOKYAY Piyanist Feyzi Arslangil nezih olarak yalnız BELER salonunda bulunabilir saat birde biter, Tel: 49427. İdar? müdürü Nuri Sakin bir musiki zarif ve DİKKAT: gez 19 dn başlar gece Yen Ticaret Vekâleti iç ticaret umum müdürlüğünden : 30 İkinciteşrin 1330 taribli «Ecnebi mi Eshama münka- irketler kanunu> hükümlerine tevfikan ürkiyede çalışmasına izin verilmiş «ım Şirketler kanımız. Mİ o) öyce Levante Linyo> girketinin. Türkiye umuml ve- olan ecnebi şirketlerine &£. | Mersin şubesini kapadığını bildirmiştir. kili Eee Mkik edilerek kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur. Fen Fakültesi Dekanlığından: pr. K.B. Kimya Enstitüsünde bir Asistanlık münbajdir. Pakfilte Dekanlığına mürmoaatları İlân olunur enin İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları ve adresi iâaremizce bilinemi- liğine mürnesatie dlrde hakkmda kanuni G0 Lİ 1940 9.0 cari hesaplar İKRAMİYE PLANI gubat, 1 Mayıs, 1 Ağustos, 1 İkinciteşrin zi ed gi tarihlerinde yapılacaktır. E 1940 iKRAMİYELER 1 Adet 2000 liralık — 2000. 3 1000 6 500 19 250 40 100 75 50 25 İş Bankasına pöra yatırımakla yülnız para biriktirmiş olmaz, Türkiye ayni zamanda taltinizi de denemiş olursunuz. İ ru ve ikramiye cüzdanlarile şehit yetimle- | çarşamba, perşembe günleri öğleden evvel FOSFARSOL, Kanın en hayati kısmı olan kırmızı yuvarlacıkları tazeliyerek çoğaltır Vücude devamlı gençlik, dinçlik verir. Tatlı iştah temin eder. Sinirleri canlandırarak asabi buhranları, uykusuzluğu giderir. Muannid in- kıbazlarda, barsak tembelliğinde, Tifo, Grip, Zatürrleye, Sıtma nekahatlerine, Bel gevşekliği ve ademi iktidarda ve kilo almakta şayani hayret faideler temin eder. FOSFARSOL'ün Diğer bütün kuvvet şurublarından üstünlüğü DEVAMLI BİR SURETTE KAN, KUVVET, TEMİN ETMESİ ve Ilk kullananlarda bile tesirini derhal göstermesidir. Sıhhat Vekâletinin resmi müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur. pe : Marietta ve Martin Meşhur Komikler ARŞAK PALABIYIKYAN ve madam HAYGANUŞ taklitlerinde Yarın Akşam: Tokatliyanda Başkıyorlar, İstanbul Kasapları Türk Anonim şirketinden Müzakerat Ruznamesi 1 — İdare meclisi ve murakıp raporları- nm okunması, idâre yaselisi "ve murakıp- Jarın ibrası, 2 — Kârın tevsi hakkında karar iti- hazı, 3 — Meelisi idare âzası intihabı ve hu- zur haklarının tâyini, 4 — İstifa eden murakıbın yerine tica- ret kanununun 353 üncü maddesine tevfi- kan intihab edilmiş;olan B. Avni Kiper'in tasdiki memuriyeti, 5 — 1940 senesi için yeniden murakıp intihabı ve senelik Ücretlerinin tesbiti, © — Dahili nizamnameye göre bâmll oldukları hisse senetlerinin bedeli serma- yenin dörtie birine varan hissedarlar ta- na gününden enazongün | k teklifler, ik âdi içtimamı 28 mart F günü 4 de şirketin | idare merkezi olan Sirkecide Köprülü Han- da 36 numara odada yapacaktır. Dahili nlizamnamenin 20 ncı maddesi mucibince itimadan en az on gün evveline kadar hisse senetleri hâmillerinin senetlerini ya şirket veznesine, yahud ber hangi bir ban- kaya testim ettiklerine dair ibraz edecek- eri makbuz mukabilinde dühulüye vara- kası ulmaları lâzımdır. saat Paris ve Londrada olduğu gibi geh- rimizin BAKER Mağazalarında da kadın manto ve robları için yünlü fantezi kumaşların ve kostüm tayyör- gin çeşiğleri ve umumiyetle kadin ve genç kızlar elbiselerini alâkadar eden yünlüler teşhir edilmekte ve her yer- den müsald şartlar ve ucuz flatlarie satılmaktadır. Dr. Suphi Şenses İdrar yolları bastalıkları mütehastın Beyoğlu Yıldız sineması karşımı tram- vay durağı Lekler Apt. Tel: 43994 İstanbul Kadastro hâkimliğinden: İstan- bulda Tütün gümrük 13 No. da Hrisleya: Dimitri veledi Vasi! Maltezopulu karım Po- Miksenikin murisi Dimitrinin mütasarrıf ol- duğu Galatada Topçular caddesinde Ke- mankeş mahailesi eski 918, 278/1, 278/2, yes ni: 202, 262/1, 262/2 No. Ju gayrimenkule haciz kuydurduğunuzdan işbu haczin kaldı- rılması hakkında açılan davanın müayyen olan gününde gelmediğinizden gıyabınızda muhakeme icra dilmiş ve işbu haciz hak- kında tapudan istilâmı keyfiyet edilmiş ol- duğundan muallâk olan 15/4/940 tarihinde Sultanahmedde tapu ve kadastro dairesinde Üşüncü katta kadastro mahkemesinde ha- mr bulunmanız aksi takdirde muhakeme nize gıyaben devam edileceği tebliğ maka- mina kalm olmak üzere ilân olunur. (M. 2323 Eminönü Askerlik şubesinden: Şubemizde kayıtlı harp malülü subay ve erlerle şehit yetimlerinin ikramiye yokla- malarına 4 mart 940 tarihinde başlanarak 15 Nisan p40 tarihine kadar devam odile- ceğinden harp majülü subay ve erlerin res- mİ sened, maaş cüzdanı, malüliyet rapo- rinin de resmi senede, maaş ve nifus ve ik- Tamiya eüzdanlarile haftanın pazartesi, salı, taşrada bulunan bu kabil kimselerin de ya kanuni vekillerinin veyahud da kendilerine İ yakın eşhas ile yoklamalarını yaptırmaları | ilân olunur. Lokmanhekim (Dr. HAFIZ CEMAL) Dahiliye mütehassısı Divanyolu 104 Muayene saatleri Pazar hariç ber gün 34-6 Salı, Cumartesi 8,5-13 fukaraya 1. 22395 İMİLLİ DİYANGO 100,000 Lira M. M. V. Hava müsteşarlığından: Kayseri Tay alınacaktır. Bu mühendise tahsil derecösine ve şimdiye kadar devlet devair ve müesseso- lerinde geçmiş hizmet müddetlerine göre hesap edilerek baremı kanununa göre ücret veri- lecektir. 'Taliplerin mektep gahadetnamesi ve devlet devair ve müğsseselerinde geçmiş hizmeti varss bu hizmetlerinin mebde ve intihalarının larihlerini gün, ay ve sene gösterilmek ve bu hizmetlerde almış olduğu ücret veya maaş miktarlarını göstermek etile resm tasdikli vesaik suretlerinin ve askerliğini yapmış olduklarına dair terhis vesikası sureti »in dilekçelerile birlikte ya bizrat veya posta ile ve açık adreslerile en geç 15/Mart/940 cu- ma günü akşamına kadar Ankarada HV. müsteşarlığına göndermeleri veya mürasnat et- meleri lâzımdır. Bu tarihten sonraki müracaatlar nazarı itibare alınmıyacaktır. (825) (1455) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 4890 lira olan 50,000 kilo ince mazot (Motorin) 12/4/940 salı günü saat (15) on beşte Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon tarafından kapalı sarf usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 366 lira 75 kuruşluk muvakkat teminat, kanunun tayin ettiği vesikalarla Lekiiflerini muhtevi zarflarını aynı gün saat (14) endörde kadar x5- misyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe aid şarinameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. İnhisarlar U. Müdürlüğünden: * 75 temina: Eksilimerin Lira Ers, 4“ (1402) gekii Açık Ek. 14 » Açık Ek. 16 eksiitme usulile satın alınacaktır. , muvakkat teminatları, eksilime #aatleri bizalarında XI — Eksiltme 11/111/940 salı günü Kabotaşta Levazım ve Mübayaat Şubesi Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şarinamelir her gün sözü geçen şubeden parasız alınabilir, V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte “ 75 güvenme paralirile birlikte merkür komisyona gelmeleri, (1889) Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve eksiltme konıisyonundan 141 muayehe ve tedavi evinin 126 kalem İlâç ve sihhi maizemesi kapalı zarfla ek- gütmeye konulmuştur. , 1 Eksiltme 173/940 çarşamba günü saat 16 de Cağajoğlundu Sıhhat ve İçlimal Muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2 — Muhammen fiyat 5069 lira 81 kuruştur. 3 — Muvakkat teminat $80 lira 24 kuruştur. 4 — İstekiiler şertname ve listesini ber gün komisyonda görebilirler. 5 — İstekliler 1940 yılı tlearet odam vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalağ ve bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka mektub ile birlikte belli santlen bir saat evvel teklifi havi zarfların makbuz mukabili komisyona vermeleri. o (1480 Devlet Ziraat İşletmeleri Kurumundan Kurumumuz çifiiklerinde yapılacak tefelr ve ıska İşlerinde kullanılmak ürere birl büyük ve diğeri orta kapasitede iki ndet Ekskavatör satın almacakır. Orta Eksakavalör'ün kol urunluğu takriben 12, 20 metre kepçe ietiab hacmi takri- ben 600 desimetre mikâbi olacaktır, Bu Ekskavatörlerin sistemi Dragiine olacak ve Dragsbovcl olarak için icab eden aksamı ihliva edecektir. Yeni veya az müstemel olarak alınacak olan bu Ekskavatörler evsaf ve fiatları hakkında alakadarların Ankarada bulunan kurum vet müdürlüğüne en kıza bir zaman zurfında ıralâmai vermeleri lüzumu Hân olunur, (1571) İtanbül Belek ilânları * Unkapanı arasındaki sahanın maş dinde asılmış olduğu yapı, yollaj (1590) Eminönü Belediye şubesinden: E ü tafsilât pilini tasdik edilmiş ve Emin kanununun üçüncü maddesi mucibince ilân olunur,