7 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

7 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

H Imtiban Baytar müdürö hayret İçin- deder: h — Ne oluyor Çimdik, ne — ba hal? ! — Bü cihbet bana ald azi: zlm. Ayni zamanda borada İm — Hbon İçin bulundoğunu unat — ma. Veben, artık (Buy), (Ba. — yan) tabirlerini — kaldırdığım — İçia no siz, ne de diğer Imtihan — olacak zetat bunu hekleme yiniz. — Peki!. — Kaç türlü eşek — vardır? — Birkaç türlü. Yerli eşek, Kabras eşeği, yaylâ eşeği vesnlre.. — Başka, başka? — Eşekler — kaç ayaklıdır? ' — Dört değlimi ya? — Kim demiş? İki ayaklı- — darı da yokmudur? — Zannediyorumki vurl. — Idrakine bayıldım baytar müdürü.. İki ayaklı, nal yerine kundura giymiş, yular yerine kıravat, #emer yerine — elbise kullanan birçok eşekler vardır. — Ve bünler için “ Öyle bir — eğşek ki teddesinin altı tlmar gibi lâyuad dendanı var,, derler. —— Doğru Çimdik!. Öküz bakkındaki fikirinizi sorabilirmiyim? — Üküz, bizim zirai haya- Huoızda, deri sanaylimizde fal- | desini çok gördüğümüz - bir mablüktur. Boynuzundan da ba- z eşya yapılır. — Peki, ne için bazı insan- O lara.. “ Öküz hezretleri! ,, di. ğ.;ı,oılıı? C — Yanlıştır, yanlış, Ba z8- Üçallı mahlük, birçok Insanlar. dan Gaba faziletli, dha ağır — başlıdır. — Bunu anlamıyana — derler? — Öküz derler. - — Dikkat beytar müdürü!. İki nomaranızı kırdım.. Öküzü — bem medhediyor, hemde yan — hış düşünen, budala İnsanlara O öküz, diyorsunuz, — Affımızı dilerim. —— Estafarullah.. — Kadının dilimi, katırın tekmesimi daha — gorlüdür? — — Amdman Çimdik, ne var anlamıyacak; elbetteki kadımın — Eşşek arısı neye derler? — Bunda — sclâhiyetim yok, mazurum.. — Şu balda ben vöyleyeyim. Siz bizim muhbabitrlerimize ber '—.ıı. Kıbrıs eşekleri, boğalar, koyun bastalıkları diye, bir takım havadisler veriyorsunuz. EMI, geldi, apını, dalağı, çiçeği yeratre.. Ben bunları okurken; — İlâbi — buytar müdürü *Diyorum- eşek arısı — soksun OArman kendisini toparladı. — Arabadakl kadın tekrar rasila- — diği zaman tanımak İçin haya- — İinde tecessüm etilrdi. Arabayı — çeken İkl siyah bayvanın gem- O lerini afacık sağ elile tuttuğu we bir elinde siyah eldiven bu- hu a batırladı. —— O günden itibaren Arman'da “bir başkalık doğdu. Kalbinde — bir sızı hissermeğe — başlamıştı. Kadının bayali delma gözlerinin “önünde idi. Onun sönmez aşkı — kalbinde yer bırakmıştı. Arman 5 XYÖŞDNG NL -7-— Italyan Askerinin Maneviyatı Kırık- tr, Su Yoktur, Veba Çıkmıştır. Ha- beş'ler ltalyan'ları Yeneceğiz Diyor. & İtalyan'ların?Eritre'deki Masana kalesi El Ahram — 19 bazlran 1935 Eritre kıtasında çalışan ame- lelerin blr kısmı dün Kahireye dönmüştör. Bunlar İtalyanın süel hazırlıkları hakkında önemli duyuklar vermişlerdir. Bu ame- leler diyorkt: İsalyanın süel sev- kiyatının kemiyeti, aounbası- nında neşredilen adetten çok duba fazladır. Yakın günlerde İralya harbe başlıyacağı İçin bütün unsurlar hazıtlanmıştır. İtalya, Habeşistan — kıt'asına büyük önem vermektedir. İtal. yanın ekonomik, finansel dura- mu ziyadesile gergindir. Habe- şletan — kıtasını istilâ — etmekle maddi faydalar elde edecektir. Bu ameleler, Eritre'de gör- dükleri hakikatleri beyan et- mektedirler. Eritre'de ordunun beslenmesi ve su bulunması | güçtür, çünkü yollar — İşlenme- miştir. Harb için Tâözm olan yölleri Misir ameleleri yapa- caklardı. Fakat Mıar hükümeti Misir amelelerinin Habeş kıta- Bına gitmelerini yasak ettiğin- den bu İş epeyce zaman için gerl kalmıştır. Amelelerin verdiği haberlere göre, Eritre'de bütün konfor: ların eksilmesi ve sıcağın şid- detlenmesi — dolayısile — İtalyan sekerlerinin maneviyatı kırıl- mıştır. Askerlerden veba hasta Dğına tatulanlar olmuştur. Bu- non özerine askerlerin bir kısmı İtalya'ya gönderilmiştir. İtalyan — sevkiyat — gemlleri, dönüşte mühim bir adedi bulan sekerleri alıb İtalya'ya götür- mektedirler. Buanunla beraber İtalya hükümetl, Eritre kıt'ası: na bir bayli doktor göndermek süretile hastalığa karşı lâzım gelen tedbirler almaktadır. Bu ameleler, bütün bu mu- gazam sevkiyata rağmen İtal. dilini, her gün gazeteye hayvan nesnesi sokuyorsun.. İşte bona, eşşek arım derler.. Buyurun çıkabilireiniz. — Devam Edecek — imdik Km» —a Leon'un yegüne 've çok sevdiği oğlu, weş'eli hayatını bırakarak bütün vücudunu, bütün benli- gini, kalbini ormanda ansızın önüne çıkan bu kokuya, bu kadına bağlamıştı. Siyah eldivenli esrarengiz ka- din ortadan kaybolmuştu. Bul- mak için Arman'ın sarfettiği emekler böşuna gitmişti. Şimdı urabada gördüğü zaman yerini öğrenmek için kadını takib | etmediğine pişman - oluyordu. memleketleri misal göstererek yan—Habeş harbinin senelerce türeceğini söylemektedirler. Çünkü Labeş'liler de gerek olan hazırlıklı yapmışlardır. Bütün Habeş kabileleri Impa- ratora — bağlılıklarını bildirmlş- lerdir. Babeş askerleri — cesvr olarak önem akzanmışlardır. Şimdiye kadar yaptıkları mu- harebelerde olduğu gibi bu mu- harebeyi de — kazonacaklarına küvvetle İnanç duymaktadırlar, "[ngilizler Mussolini Ile : Alay Ediyorlar.. yük Britanya'nın Kovenant mü- kellefiyetlerine dalma sadık ka: lacağını izah etmesi lâzımdır. Bilhassa Sinyor Mussolinlofn almakta mahzur görmediği va ziyet karşısında bu izahat ke- o olarak gerekiyor. Yeni yeni hammalı sücl fa aliyet ve uluslaa kurumu İle İngiltere xleyhinde şiddetli mat- buat hücumlarından sonra Du- çenin İtalya budatları dışında söylenilenlere kat'iyen aldırma dan kendi besaplarını yine ken: disinin göreceği şeklindeki bil. dirimi büsbütün heyecan uyan- dırmıştır. Sliayor Mussolini'nin zannına göre ne kadar kuvvetli bağırıb çağırırsa bütün dünyayı ve bllbazssa İngiltere'yi o nlsbette korkutacaktır. — Zannediyor ki kâfi derecede kafa — tutarsa oluslar kurumy — otoritesini kullanmaktan çekinecek — ve Massoli'nin serbestçe savaş ya- pabilmesi için —yasa bir tarafa atılacak. Dünya barışı namıma, Mus- solini'nin beslediği ümidlerin derhal kırılması gerektir. Çünkü — tehlikeye — düşen sadece — Habeyşletan'ın — İstiklâli değildir. Kolletif sistemin oto. ritesi, uluslar kurumunun ba. rışi muhafaza — etmesi — olsun bütün üyelerinin siyasal İstik. lâllerile tehlikeye girmiş oluyor. Genç, suğa, sola adamlar suldır. mıştı. Fakat hop araştırımalar boşa gitti. Artık ümldelz kalbi. vin acılarını azaltınak çarelerile başvurmak üzere iken bir büdise vukubuldu ve hergeyi değiştirdi. Armaun bir akşam üstü Ful. men İle beraber odasında otu- rayordu. Aktiris Arman'ın kal. bindeki aşkı koparmak ve kendi sevgisini aşılamakla uğraşırken oda hizmetçisi içeri girdi, Ar- man'a bir zarf uzattı, Zoraki bir hareketle zarfı açan Arman, iki satırdan İbaret mektubu okur okumaz bir çığ- hk kopararak delf <İbi dışarıya fırladı. Yalmız kalan Fülmen, Ar: mat'in bu atf ve delice hare- ketten hayretle donub, kalnıştı. Kendino geldiği zaman cer yan eden hâdiseyi tahlil etmeğe | İtalya, Harbe Doğru!. | Japonya Doğu Asya'da Barış istiyormuş.. Çine Karşı Takındığı Vaziyete Sebeb Mütarekenin Bozulması imiş., Japonya Şarki Asya'da sulh istiyor. ( Bir Japon diplomat — tarafından şu beyanatta bulunulmuştur.) Neues VViener Journal — 16lla- ziran 935. Japonya'nın son zamanlarda Çin'e karşı aldığı vaziyetin vse- bebi, geçen seme, Çia'in gayri sakeri mıntakası hakkında İm- zalanan — mütareke ahkâmına tecvüz — edilmesidir. Bugünkü Nankin hükümetl Ronlehe adın daki gizli teşkilâtin - bizlm va tandaşlarırıza mütemadiyen te CavsÜÖz etmesine göz yumuyor. Son zamanlarda memurlarımıza karşı yapılan sulkadslerin bun. lar tarafından yapıldığına şüphe yoktur. Biz, Çin'e gayet mert bir tarzda yazılmış bir nota vere- Bu — vazife mukaddes ve mecburldir. Eger bir defa kav- ga çıkaran büyük bir ulusa karşı bu — vazifenin şerefli gö- zetilmezse uluslar kurumu öl müş ve kollektif slstem de mahvolmuş rayılabilir. Başbakanı başka bir bildirim daha vermesi gerektir; bu da, Togiltere'nin yemla ile verdiği sÖZÜ tutacağına ve Kovanant mucibince uhdesine düşen vazl. feyi — yapacağına — Muisoliniyi Inandıracak olan kaet'i bir bil. dirim olmalıdır. Böyle bir bil- dirim, yalnız doğa Afrikasında değil, bütün dünyada barışı gerenti edecektir. Signor Mussolivi Manchester Guardisn yazıyor: İtalyan diktatörü hemen he- men hergön bir taraftan ba- fırıb çağırıyor, öte taraftan da Afrika'ya asker> göndermekte devam ediyor. Ve bu süretle savaşa giden bu yoldan gerl dönülmesini de günden güne güçleştiriyor. Onun — verdiği ateşli — söylevler İle — sevkiyat gemllerinin sayısı arttıkça preos tiş, ulusal haystyot ve bayrağın şerefl gibl sözlerin her biri sözlerin her biri verilen emek mukabilinde bir müküfat bek- lyor. Geçen gön diktatör İn- giltere gibi dünya efkârı umu- miyeslne aldırmıyarak kendile- rine büyük bir imparatorlak koran oğraştı. Gözü, Arman'ın yere döşürdüğü mektuba ilişti. Ânl bir bareketle mektubu yerden aldı, okumağa başladı. Mektu- bun mühtevliyatı şu idi: “Müsyü Arman! Voloni or: manında gördüğü ve şimdiye kadar ona aramak için bunca emekler sarfettiiği siyab eldi- venli kadınla tanışmak arza ediyorsa La Mprljler No, 5 numaraya — gitmekte — tereddüd etmesin!,, Fulmen bu yazıları okuduk- tan sonra derin bir düşünceye daldi. Kadın — oldüğu İçin kıs: kunıyordu. Çönkü sevdiği ada mno, büyük bir İbtirma İle, baş ka bir kedımı bulmak için ken disini yalcız biraktığını ve deli gibi koştuğuna gözüle — gör müştü. Fakat kıskançlıktan baş — Şonu var — .—— rek, Çla hükümetinin nurarı dikkatisi bu — gibi tecasüfe değer büdiselerin üzerine celb" ettik. Ve tahrikâtçıların — ceza landırılmalarımı İstedik. Tabli eynl zamanda gayri askeri min takadaki askeri kıtaların geri çekilmesini de taleb ettik. ” BL 4 Çin Kumandam Şangay Şek Jsponya'nın barekâtını en doğra — bir gekilde anlatabil. mek iİçin, bilhassa şu noktaya dikkat etmek lâzımdır. Yeni Nankin hükümeti tarafından görülen Japon aleyhtarlığı, biz- zet Çin'de hoşnudsuzluğu mu- cib olmaktadır. Halkın büyük bir kumı, Japon - taraftarıdır: Ve bizim enerjimiz sayesinde devlet idaresine nibayet bir İntizam gelmesini beklemekte- dirler. — İşte bu japon taratarı olan halk, şiddetli bir terrör'e morüz kalıyorlar. Bütün bu tahrikâta ve dalmi kargaşalık. lara bir mibayet vermek için müdabale etmeğe karar ver dik. Şarasında — bilhassa — ısrar etmek İsterim ki, japonya, di- siplini ve fedakârlığı sayesinde şarki Asyada sulhu temin et meği vazife bilir. bu nazariyedeki İsabeti İşaret etti. Dün de bay Baldvin'in “Diktatörlük rejimi içinde ha- reket halinde olan efkârı umu- miye cereyanları yoktur ve onun için İtalya'da Aabeşlstan mes'e- lesi bakkında efkârı umumiye cereyanı — yoktür.* — sözlerine kurşu ateş püskürdü. — Diktatör fena halde hiddet ediyor. Onun bazarında ef kârı umumiye siyah gömleklilerin gayretlerile gale- yana getirilen gülünç bir kuk. ladan başka birşey değildir. Bunu rağmen hakikat orta: dadır. Bütün diktatörler gibi Mussolini'cin de — wefret eniği efkârı umumiye onun hidde- tinden dolayı değişecek — voya bafifliyecek değildir. Vakın bü: yük emperyalizmlerin — yaptığı da bügün Mussolini'ala Habe- şistan'a karşı yapmak niyetinde olduğu şeyden pek farklı de- gildir. Fakat bu asırda ve dün- yanın bazı parçalarında durum değişmiştir. Bugün bu gibi öl- kelere sabip olanlar onları asıl saphiplerine Tade ediyorlar. Ve- yahut pek yakında İnde edecek. lerdir. Bundan başka bu devirde uluslardan çoğu kendi İstek. Yazanı Ecmcr KK Akuf Ondülâsyon Kadınların — saçlarını — dalga' landıran bu — dalgalı — traştati bahsediyorom. Kadınların saç: ları ozun akılları kısa İdi. Bu: nu ifade eden bir de darbime: — sel vardı. Şimdi saçlar kısalın: ca akılların ozamasını İcabet- drecektir, diyenlerin baçında ben bulunacağım. Saç ile akıl arasında bir münasebet aramak güzel bir nükteye zemin bul: mak İçindir. Geçem gün ber- ber dükkünmom birinde bir bayanın saçlarına ondüle yapı: lıyorda, havada sıcak elektirik ceryanı veren tellerle kafa do: nandı. Kadına vallahi acıdım. — Saçlarım dalgalanacak! Diye kımıldanmadan duru: yor, biz. erkekler berber dük- kânını biç sevmeyiz. Berberin önüne oturup da kendimizi ona bir defa teslim ettik mi, o istediği gibl usturayı gezdi- recek, İstediği gibl başını evi- rip çevirecektir, siz ne kadar olsa berberin İdaresl altında: — Başımı şöyle çevireyim derseniz. Derhal bir el hareketi size vaziyeti düzelttirecektir. — Er- kekler bu berber istibdadını afacık bir nükte İle hayata da teşmil — etmişlerdir. Uzun ve amansız Vâf dinletenlere (Traş ediyor) derler. — Siz traşı gelln de bir defa kadınların (Ondü: lasyon) larında görün! Ben gör- düm, kadınlığın en zor tara- finı — saçları — dalgalattırmakta buldum, bu iş erkek — gözü İle görülürse bolki bu şekle girer. Onu bir defa da kadınlara sor- mak gerek! Onlar her türlü sıkıntıya razıdırlar gibi düşü- nüyorum. Elverir ki saçlar dal- gah olsun. Dalga, mocasi ma- nada müsbet bir ifade etmez. Dalga geçmek dalga ba demek salimı ve müsbet birşey İşaret de- ğildir. Ben bu saç dalgalarını doğru buluyorum. Fakat kolay görmiyorum, şunun bir enstan: tenesini bulmak bana mukad- der olsaydı, ne kadın düaü alırdım diye düşünüyorum.. lerile savaşı bir politika vasıtanı olarak kallanmamak üzere and. laşmalarla — ve Kovenantlarla bağlıdırlar. İtalya'da diğer dev- andlaşmalarda, ile vo Parla paktı bağlıdır. Mussolini büyük şiddetle tehdide kalkıyor bir ve diyor ki: “Görülccek caki yeni hasaplarımız var ve biz. bu işimizi halledeceğiz.,, ve Fakat eğer bu işl savaş vası- tasile halletmek kararını ver miş İse, bütüan dünya efkârı umumlyesine meydan — okuma hakkı münharıran ona verilmiş bir hak - değildir. Eğer efkârı amumiye ve İtalya'nın da men- sab olduğu insanlığın İyiyi ve kötülüğü tefrik eden vlcdanı Mussolini — ve — İtalya Indinde hiçbir. kıymeti olmiyan şeyler ise © balde niçin Habeşlatan mes'elesinin nluslar kurumunda yeniden — görüşülmesine bizzat kendisi de — müvafakat — etti? Dünya efkârı umumiyosl - bir diktatör tarafından ölüme mah- küm edilmekle ölmez, Bıçak Bulunmuş Tepecik'te Kâğıdhane cadde- sinde Mustafa oğla Mehme'de bir bıçak bulunmuştur.