18 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

18 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

! Sayfa 2 | İskenderiye Mektubu İskenderiye Harb Şehri- ne Döndü. (50) Gemi Var. - Son Manevralarda Gemiler, Tayyare Yunanistan Da Icabında Diktatörlük Kurulacak!. Karşısında Muvaffak Olamadılar. İMahkümlar Affedilecek, Fakat Plâz- | Hertarata Toplar Yerleştiriliyor. Casusluğaltiras ve Venizelos Bu Aftan Istifade Karşı Şiddetli Tedbirler Alınmıştır. Tskenderiye, 14 (Özcl) — | hılyı * Hnbeşletaa - savaşının “başladığı llk — günlerde, İsken: deriye'de herkes telâş ve en- dişe içinde bulunuyor.. Bütün gezinolarda, kulüblerde berkes birbirine soruyor; — İngiltere, İtalya'nın bu bareketi karşısında ne yapacak? Mısır'ın vaziyeti ne olacak?.. Fakat şundâ İttifak var ki, Mısır'daki bazırlıklar, — Tngilte. .- re'nin fikrinden kolay kolay dönmiyeceğini “göstermektedir. Hlk defa olarak İaglliz kra- wazörlerinden yiemi parça gemi birden — İskenderiya Hmanına girdiği zaman, bütün halk rıh- tma dolmuş, bu gemileri he yecanla seyretmİştir. Şimdi lse 45-50 parçayı balan gemiller, artık halkın nazarlarını kendi üzerlerinde toplıyamıyorlar, Her kes bu durüma alışmış bula- nuyor. Şehirde gene eski kay- Deşma — vardır. Ticeret ayni hızla devam ediyor. Yalnız her sene bü mevsimde buraya akan seyyahlar biraz azalmış; mlil. yonlarca lira bırakan ihtiyar Amerika'lılarr eokakta pek en der tesadüf - edilmeğe başlan- mıştır. Buda gösteriyor ki, İskende- riyeye pek emin mnazarla bakı- lamaz. Eskiden İtalyan vapur- larının hiç eksik — olmadığı MUmanda, şimdi, hemen hemen —© yalnız İngiliz ve Fransız ge Mf lerinfn buyrakları sallanıyor. Brltanyanın — mübtelif Miman- larından gelen Togiliz şilepleri geceleri mütemadiyen yük bo galtıyorlar. Bonlar — muhtemel » bir savaşa karşı hozirlik olmak üzere İngiliz bükümetinin gön derdiği barb — malzemeleridir. Bir kısmı boralarda — kalıyor. Fazlasıda iç taraflara va Sü danı sevkediliyor. Limanı doldoran — barb ge- mlleri arasında dünyamın en Muszzam selineleri var. Hosd, Ramil ve iki göün ev. vel gelen Göüln Elizabet.. Bua gemilerin etrafı muha faza altına abnmıştır. — Mühte- mel bir tahtelbahir. hüçumuna karşı Timaaın methaline iki çelik ağ dökülmüştür. Limana girecek gemiler, kılavaz almak mecburlyetindedirler, Aksi tak dirde bir torpil tarlasına düş mek ihtimalleri vardır. ITekenderiye — şimdi tam ma. pale bir harb şehrli olmuştur. Hergün yüzlerce tayyare bava: larda uçmakta, bazen — şehrin üzerinde manevrolar tadır. İskenderiye ilmanına muhte HF pasejleria girilir. Burulara ozun çapta ağır toplar yerleş- tirilmiştir. Bonların arasında namlaları birkaç dosan boya yüksekliğinde teyyare - topları da görünmektedir. Fakat İogi Ha askeri mahafili kimseye İza- hat vermedikleri gibi, cerarı sekeriyeyi öğrenmeğe çalışanla- vi da derhal tevkif etmektedir. ler. Casuslardan — çok (korkul- maktadır. Son samanlarda plâj- larda da toplar için yerler ha- zırlanmağa başlanmıştır. Birçok mabafillerde beton teslentı ya- pılmaktadır. Limandaki gemllerden kısını küllisi gece ve gündüz maaev- ralara çıkmaktadırlar. Gemile- ria hareketladen birkaç saat sonra cenuptan tsyyare scüleri gelmekte ve bunlar da şehrin üzerinden geçerek donanmanın Istikametinde — kaybolmaktadır: lar, Bir gün evel Hood ve Kuln Elizabetinde İştirakile açık de- nizlerde bir manevra yapıldı. Ba müanevralarda tayyarolerin gemilere hücumu ve gemllerin müdafaası için ne gibi tedbir: yapmak- ler alınacağı tecrübe edilecektir. Mevsuk bir membadan öğren diğime göre, manevralar çu şekilde cereyan etmiştir: İngiliz donanması — Mesina: Portsaid yola üzerlade yayılmış ve tayyareler de banlara hücu: ma başlamışlardır. Tuarruzda tayyareler İyl netlceler elde et mişlerdir. Bundan sonra geml milerin müdafua tecrübeleri ya: pilmiştir. Tayyare - gemisinden havalanan İkl tayyare, denize fodikten sonra, denize iadikten soura, ortasına tayyare cesame tinde bir balca bağlı Ipl birer taraflarına bağlıyarak havalan mışlardır. Bu vaziyette havada üç tayyara uçuyormuş gibi bir şekli ştır. Bunun özerine gemilerin topları — derbal fasll yelte geçmiş ve ortadakl balon hedef totularak mıştır. Tam iki buçuk ssat süren bu mabevralarda — balona — ancak bir mermi İsabet edeblimiş ve diğerlerine hiçbirşey olmamıştır. alışlar yapıl Bu da gösteriyor ki, tayyarelerin hücüumunda gemilelerin müda- fassı çok zor olacıktır. Bura daki sefinelerin hepel de son sİstem tayyare topları ile mü cehbezdirler. Portaald. Umanında - faaliyot Edemiyeceklerdir Lstanbul, 17 ( Özel ) — Yunan başvekili ecnebi muhabirlere beyanatta bulunurak kralın avdetinden ve parlamento wslâhatın- dan sonra vaziyet sükün bulmuzsa memlekette diktatörlük ilâ. minin bir zararet olacağını söylemiştir. ve; — Kralın bütün siyasi mücrim ve mahkümları #affedeceğini; fakat Venizelor'la Plaatiras'ın affedilmiyeceğini senıyorum!. Demiştir. ——— / .— Vehib Pasa Ordusu Cenub Cephesinde Italyan'lara Bü- yük Zorluklar Çıkarmaktadır. İstanbal, 17 (Özel) — Adis Ababa'dan Harar'a mühim kuv vetler sevkedildiği haberelri teyld olanmaktadır. Sevkolunan kavvetler 230,000 kişidir ve yenl allâhlarla silâh lanmışlardır. Ba mühim kuvvet Ras Naşllas kumandasındadır. Vehib paşa kumandasındaki convb ordaları İtalyan'lara karşı çok büyük zarlaklar çıkarmakta ve İtalyan'ların kolay — ilerle mesine meydan bırakmamaktadırlar. —.: Pire Limanı Durumu Boşaltılma Haberi Tekzip Ediliyor. LimandaYalnız 2 Ingiliz Gemisi Var.! İstapbal 17 (özel) — Pire Timanının boşaltıldığı - bakkındaki haber Atina mehafilince — tekzip edilmektedir. den llmenda demirli bulanan horda yerine İtalyaya satılan gemi lerin son günlerde Plre'den azaklaşmalarından çıkmıştır. Halen Pire Umamada İki İngiliz kravazörü demirli —bulunmaktadır. Vaziyet normal devam etmektedir. Avusturyanın himayesi Italya, Avusturya Hududları Için Fransadan Asker İstedi! Istanbul 17 (Özel) — Harbe atıldığı takdirde şimalden Al manyanın orta Avrupaya doğru uzanacağını düşünen İtalya bükümetl Fransaya baş vurarak, Avusturya hududunun takviyesl içie seker vermek suüretile müzaheretiovi İstemiştir. Italya'va Ham Madde Ihracı Hemen Yasak Edilecektir! İstanbul, 17 (Özel) — Mali komite bugün toplanmış, tekmil ham maddelerin İtalya'ya ihrecını kat'i olarak yasak — etmiştir. Büunun derhal tesiri görüleceği umulayor. göze çarbacak derecede fazla | tedir. 18 bin kişilik Mesır or: Birtociteşrin 12 Z | Günün Telyazı Haberleri Cebhenin lik Raporu . Italyan Tayyareleri, Habeş Halkın dan Telefata Sebebiyet Verdiler: İstanbul, 17 (Telefon) — İtalya Habeş cebhesinde bugünkü #ücl darumun İlk safhası hakkındaki İtalyan haberlerine göfü İtalya tayyareleri, kuzey ve güney cebhelerinde bazı mevkile ve bu arada Amboalesi bomberdiman etmişlerdir. Bu son bot' Ba çayla — eski- | imiş, Oradan gelenler, Uman: dan hasta yüklü pekçok İtal- yan vapurlarının geçtiğini de #öylüyorlarmış. — İtalyan vapur- ları giderken sağlam asker gö törmekte, — dödüşte İse — yarelı ve hasta getirmekte Imişler, Gazeteler en ufak bir hava dis dahi bulsalar, derhal ikinci, üçüncü, dördüncü tabı çıkar- maktadırlar. Buradaki filonun — amirali Hood gemlsinde otormaktadır. Sık &ık herb nezeretini ziyaret etmekte ve durumu görüşmek- Telef Telef sır TAYYARE Sineması YESDİEEEE FUT Franslıka GAAL'in yüksek şöbretini ebedileştiren senenin en büyük Ffilmlerinden Sokak Çiçeği İkt sast devamlı kahkaha — Nefle musiki — Cazip eahneler Franslıka GAAL ba (filimde zgorakl erkek rolünde olup seyircileri güzel sesi ile gaşyetmekte ve mütemadiyen güldürmektedir. dasu çok sıkı talim görmek. tedir. Mışirlılar Habeşlere çok acı- maktadırlar, Arasıra onlar için daneler toplanmakta ve cephe- lerde dövüşen yiğit Habeş as- kerlerine gönderilmektedir. Buradaki genel kanaat, İtal: yanın İngiltere — karşısında bo yan — eğeceği — merkezindedir. Fakat o zaman Müssolinin du- rumu ne olacak? Bunu İsken- deriyenln meşhur siyab kedili falcısına sormalı!, Kabramanlık, şecaat, Meşhur Arap Artistleri İBRAHİM MOLLA, MEHMET YUSUF, AYŞE. CEMİLE TARAFINDAN TEMSİL EDİLEN SENENİN EN BÜYÜK HARB FİLMİ bardımanda Habeş (halkının telefatı çok büyüktür. Bu arada bazı Habeş kabileleri tesllm - olmuşlardır. Sayılıf! 1500 olarak süvleniyor. —.: Yunanistan, Istanbi, 17 (Telefon) — Yun . aa — Balkanlılar: aolstan'da bâdise çıkaranlar bak” kında yapılan tahıkikat bitmiştir. Bunların komünlet ve Venist Metler oldukları anlaşılmıştır. Türkiye, Yagoslavya, Romaunya bükümetleri Yunan Dış bakst” Lığına, yeni hükümete olan itlmatlarını bildirmişlerdir. . Habeşiştan'a Gelen Yeni Silâhlar Bi yük Tezahüratla Karşılandı. İstanbul, 17 (Özel) — Mohtelif yerlerden Adis Ababa'ya küh liyetli miktarda silâh ve son eletem toplar gelmiştir. Şehir halkkı bu vesşali büyük tezahüratla karşılamıştır. Genel Espekterler Toplanıyor Ankara 17 (Özel) — Trakya, Trabzon ve Doğalller cspek' terleri, Ankara'da toplavacaklardır. Bu toplantıda özel ve idare kenunları - değişiklikleri hakkında konuşmalarda — bulü” nacaklardır. , Bakanlar Mareşal Fevzi'nin işti- rakile Toplandı. Ankara, 17 (Özel) — Ba kanlar heyetl Genel Kurmay || Mereşal Fevzi Çakmak'ın İşti. rakile İsmet İnönü'nün baş kanlığı altında toplanmışlar ve konuşmelarda bulutmuaşlardır. Mısır'da Ingiliz Askerleri Yetmişbini Buldu.. İstanbol, 17 (Özel) — Mısır- daki harp hazırlıkları böütün kuvvetile devam etmektedir. Bindissan'da eu son olarak Misir'in mühtelif Hmavlarına ihraç edilen bir asker miktarı 15,000 dir. Mısır'da halen mevcud bolu- nan İngiliz kara askeribin ye- künü 70,000 dir.. Bu askerin techizatı son derece mükemmel olduğu gibi tank, zırhlı otomo- bil ve mitralyozları şimdiye kadar görülmemiş bir derecede boldur. Malta'dan Şiviller Çekiliyorlar: İstanbal, 17 (Özel) — Mal- ta'da yerleşmiş olan İngiliz elvil halkı adayı terketmekte devam ediyorlar, Somercayır — vapürile — Malta- dan 200 zabit ve Bahriyeli sileni İıglllm'ye bareket etmiştir. yürdseverlik rübunu aşılıyan ve bir fırka asker İştirakile Şükrü Kaya Ankara'dan Istanbul'a Geçti. Ankara 17 (Özel) — İçlt' leri Bakanımız Şükrü Köjt akşam trenile — İsatnbul'a — gi? miştir. Istatistik Genel Direktörü Konterans Verdi İstanbal, 17 (Özel) — İ4t€ tistik genel direktörü, ü gelmiş ve radyoda bir konfe ran& verdikten sonra - tel Ankara'ya dönmüştür. Hogilizler Bir Italyan Tııyyıırdi' Daha Düandnler“-“ LN B öğre göre Südan üzerinde W'J çekmeğe teşebbüs eden bir İtab yan uçağı İngiliz uçakları çarf | fından yere inmeğe mecbif edilmiştir. İtalyan — pilotu İ mvavini hastaneye — yal lardır. 20 İLKTEŞRİN - PAZAR Genel Nüfus Sayım! Sayım günü bulunduğun!” ere sayım memura :ık ıılııi'ıı veya sehven yJ mıyacak olursanız. hemen B kümete haber yollayımız. — — Başvekâlet İstatistik Umum Mü 20,000 yerli Arap ve Habeş Kızı İto / #TİRTLEECE EErEYT SEEFESTELİSSERE EEFEE VEŞ EYE vro . A L < AYRICA: Fox dünza havadisleri, Tü Dikkas: Fiatler ucuzlamıştır. sözlü — Miki kerikatür komik. — 40 — 50 kuruştur. Senns sentleri: Her gün 14,30. 16,45. 19, 21,15. Cumartesi 18.26_1—1 30 Taelebe seansı, Pazar günü nüfas sayımı dolayıslla 14.30 da başlıyacaktır. Bugün ASRi Sinemada Başladı Gidiniz... Görünüz.. Bildiklerinize anlatınız. Ayrıca: ANNİ ONDRA'nın en güzel komedisi Kafeste Aşk ve Miki