18 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

18 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

F ;'Ha, ltırab ve SiddetleKarışık Yum- Anadolu'nun Tariht Tefrikası Tefrika No. 135 18 Birinciteşrin 935 M. AYHAN — ruklarım Sıktı; Muhafızlara Bağırdı Damanbay; — Eyvallah — delikanlı, gün gelic, fırsat düşerse borcaumuza ödertz! Dedi. Kapı gene dişardan kapandı ve iki arkadaş sıra İle — bir. müddet içtiler. İki anat — geçmişti. Vakit öğle suları İdi. Ortalık — sıcaktı.. — Tepelerinde bir delikten içeriye ince bir işiık szıyordu. Dışarıda gürültüler oldu.. — Dümanbay, daydan mu? — Gelliyorlar.. Belki de bizi — çağıracaklar! — Kapılar alelacole açıldı. — Çabuk -dediler- çabuk!. kollarını sım sıkı bağlayın.. İki arkadaş hiç sesini çıkar. madılar. Aybey, artık Han'la karşılaşmağı — hiç İstemezken, İşler aksibe gitmişti. Şarsp ka- fasına vurmuş gözleri karanlık. tan uyuşmuştu.. Bir mubafızlar alayımın or- tasada İdiler. — Yabu dedi biz. topa topu iİki kişiyiz. Hem de kol larımız bağlı! Ne diye bu ka dar kişi kılıçlarla etrafımızı sarıyorsunuz.. Ayıp değil mi? Kısa boylu bit muhafız ce- vab olarak bir küfür salladı.. Sarayın gizli xerdivenlerinden yoükarı — çıkarıldılar. koridorla rından geçtiler ve bir kapıda durdular.. Baş muhafız göründü. — Kollurındar tutun! Ve bu emirle beraber dört kişi kollarından tatarak ber İkisini içeri soktular. Han, ayaktaydı. Başka kim- neler yoktu, Baştan açağı zirh- lara bürünmüştü. Ellerini ar- kasına kavuşturmuş, ağır adım- larla, bir aşağı bir yukarı do Taşıyordu. Başını eğmilşti, düşü: nüyordu. Sanki kapının açıldı ğimi düymamıştı. ——— Kaven kuvvetlerinin maneviyatı bozuk, Habeş müdafassıda mun- tazrm bir plâna tâbi değilmiş. Istanbal, 17 ( Özel ) — Ce nevre mehafilinde İtalyan'ların bugünlerde büyük ve geniş bir taarroz hbareketi — yapacakları tahmin edilmektedirr Somalı uskeri kumandanı ge- neral Graçyano şimdiyo kadar takib ettiği tedaföl hareketi terk. edecek ve taarruza başlıyacaktır. Ba barekette ğeneral Dö Bono nun taarrozu da ayni zamanda olacaktır. Italyan'lar, bu bare- ketla Habeşlistan'ı tecrid etmek için yapılacağını bildiriyorlar. Istanbul, 17 ( özel ) — Ro ma'dan bildiriliyor: Koryora Dellüsera'nın Adua muhabiri Omazer cenubunda WHabeş'lilerin yapmak İstedikleri bir hareket, Italya'nın teşkil ettiği Eritre'li çetelerin bom: bardımın tasrruzlarile aklm bi ramılmıştır ve ba çetenin mu- kabil hücumunda İtalyan'ların eline 120 esir geçmiştir. Habeş'liler, bu Italyan çete- lerini kendi — çeteleri sanarak Xö lei, BAA a Beş dakika böyle geçti.. Aybey duramadı: — E, Domanbay, daha bek liyecek miyle? Ban, birdenbire çivilenmiş gibi dürdü. Başını, sert bir hareketle çevirdi. Kaşlarımı ça tarak, huzurlarına getirilen iki gence baktı.. Evvelâ Daman:- baya gözü ilişmiş, Aybey'i gö rememişti. Çünkü Aybey biraz daha gerideydi: — Bunlar mı o serseriler? Fakat bu sözleri biter bit- mez bir ses yükseldi: Karçınızdakller değildir, Han, kalarıdır! Bu ses, Aybey'in sesi idi. Han Aybey'i görmüş ve tanı mıştı, yüzü sap sarı oldu. Kalbi birdenbire © kadar — çarpmıştı ki, elile göğeünün eol tarafım tutta: — Aybeyi. Diye bağırdı.. — Evet Han benim! Hav, ağır adımlarla ve şaş kın bakışlarla, ona değra yak- laştı. — Rüyamı görüyoraum! Sen, sen bhal — Rüya değil, gerçek Hen! Ben Aybey'im.. Müuhafızlar, biç mi hiçbir şey anlıyamıyor, alık alık et raflarına bakıyorlardı. Kendi lerile bu kadar alay etmiş olan bu genç kimdi, neyin nesiydi. serseri serseriler buş- Fakat Aybey, gen.. — No var Han, ne olmuş? — Öyle şayler söylediler ki, sizln İçin., — Uşaklarınızı — öldürdüğü- müzü, bazinenizi soyduğumuzu söylediler değil mi? — Evet, övet, öyle söyledi ler değil mi?. Ne budala uşak- larınız varmış Han, sizlo! Bun lar saray — dibiode cinayet İşli yen ve Han'ın bazinestini soyan adamların, aynl yerde rTahat rühat uykuya dalamıyacaklarını bile — düşünmemişler, akılları bu kadarcık şeye ermemiş!, Ve, bütün bunlardan başka, bena adımla sanımla, Gölteki- nin baş tuğcusu Aybey derler. Hazineler, #seraylar bana vız gelir Han!, Ben hezineden «n lamam. Elmasla taş bence bir- dir. Altın, gümüş, mücevher diye birşey dz tanımam, Han, ıstırap ve hiddetle ka- zışık yamruklarını sıktı. Mü: bafızlara bağırdı: — Betbahtlar!.. — Aptalllar!.. Ne yaptığınızın farkında değil- siniz. Çözünüz kollarımı çabuk! Ve sen bundan soopra, baş mu- hafızlıktan çekileceksin.. Mubafızlar bançerleri çeke- rek derhal ipleri kestiler ve Han'ı — selâmlıyarak — çarçabuk sıvıştılar. Daha fazla kalamaz lardı, Çönkü Han'ın daba fazla kızması mühtemeldi. Han yaklaştı. İki elini, Ay- beyin omuazuna koydu. Yüzüne heyrav bayrao fakat yarı yaşlı gözlerile nzan uzun baktı: — Onları da, beni de affet Aybeyl. Bu arkadaşın kim? — Adı ikimizin arasında Damanbay! Benden iyi yürekli benden cengever bir yiğlı!.. Dumanbay — iğildi ve büyük saygı gösteren bir tavırla Han'ı selâmlâdı; — Arkadaşım — bana fazla değer — veriyor. Yüce yiğitler, başkalarını da kendileri gibi görmek isterlerde ondan!. Manisa icra me- murluğundan: Terzi abidinin emlâk ve ey- tain bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya — ipo- tekli bulunan ve geçen sene yapılan sstış 2280 — numaralı kanuna göre tecli edildİği-halde bir sene içinde birinci taksit borç ödenmediğinden son ve kat'i olorak tekrar müzayedeye konan manisanın dere mahal. lestinde mehmed ali çıkmazında 17-9,22 numaralı bir bap hane sağı mütevef fiye semiha veresesi hanesi, sola yayaköylü feyzi hanesi, arkası kısmen — kundua- racı hacı İsmall ve kışmen ye- nişehirli nurl baneleri, önü mehmed all çıkmazı İle çevrili dört basamak taş merdivenle çıkılınca iki kanat tahta cümle kapısından — girildikte müselles taş döşeli bir korldor üzerinde caddeye nazır bir v0 faya nazır bir ve merdiven altı bir ki cem'an üç oda ve 8 ba samak gene taş — merdivenle bahçe kata İallince bodrum kat ve geniş bir bahçe ve bah- çede bir. matbak — bir helâ ve önbeş basamak — tabta — merdi- venle Öst kata çıkıldıkta zemini tabta döşeli bir sofa üzerinde yanyana sokağa nazır İkl oda. dan ibaret kârgir ve tıvamz olan ve 1200 lire kıymetinde bulunan bu evin Mülkiyeti açık artırma snre tile ve Bdi numaralı emlâk ve eytam bankası kenonu — mucl. bince bir defaya mahsus olmak gertile artırması- 26,11.935 salı gönü aet 14 de manlsa bükümet konağındak! Jera datiresinde yepıl mak üzere 30 gün müddeile satılığa — konuldu. Bu artırma neticesinde batış bedeli her ne olursa olsun kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzarine ibhale yapıla caktır. Satış peşin para ile olup müşteriden yalaız yüzde ikibu çuk — dellâliye —masrafı alınır. İşbu gayri menkul üzerinde bherhangi bir şekilde hak tale binde bulunanlar - ellerindek! tesmi vesaik İle birlikte yirmi gün zarfında manlen icrasına möüracaatları lâzımdır, Akal balde bukları tapu sfcl Hnce malüm olmadıkçe peylaş madan bariç kalırlar, tarihludeo — itibaren — şartuama t Birinciteşrini18 ’ Barış Tehlike Karşısındadır .. — Başı 1inci Yüzde — — * Cenevre aleyhimizde alacağı zecri — tedbirleri incele yorsa, Roma'da buna mukabil müdafa tedbirlerini incelemek. mektedir. İtalya, bütün hâdiselere karşı gelmek üzere — birleşmiş ve ayakta dürayor.,, Lavura Keşlta gazetesi de yazdığı bir makalede; — İtalya dalma çizdiği yolu takib ede cek; verdiği kararı biçbir za- msn değiştirmiyecektir. Diyor. Mareşal Balbo'yu Değiştiriyorlarmı?. Londra, 16 (A.A) — Libya- daki İtalyan kuvvetleri şimdi dört fırkadan — müteşekkildir. Dolaşan bir şaylaya göre genel vali Mareçal Belbo başka bir vazifeye tayla edilerek — yerine ordudan beşka birl gönderile- cektiri İtalyanın Trablusta hkasırlıkları Istanbul 17 (Özel) — Ha vas Ajansı Kahireden — bildirl. yor: İtaly hükümeti Trablusgarb. taki kuvvetlerini hudud boyana göndermektedir. Kıt'aların ek serisi Seyel vadlainln yerleşmiş bulaunmaktadır! ralarda yeraltı lağımları açılımş, tabklmat yapılmıştır. Sınır bo- yuna büyük — çapta toplarla tanklar gönderilmiştir. Ba herekâtın, — Iogilizlere karşı bir tedbir olduğu söylen- mektedir. Istanbul, 17 ( özel ) — Ia: kenderiye İlmanına çıkarılan Toglliz tuyyare — topları Sudan- da Hortom'a gönderilmektedir. Iskenderiye ve Mısır'da kuv- vetle devran eden bir çaylaya göre Togilizler, Sudan'ia alâ- kadar ve Habeşletan'a ait aekeri mevkileri işgal edecektir. 120,000 Süel Italyan'lara Saldıracaktır. —— .. ——— — Başı | inci yüzde — yapacaklar ve cepbeye sevkolu nacaklardır. Habeşistanda Bir İsyan Hâdisesi lstanbul 17 (Özel) — Adle Ababadan - verilen bir habere göre, Ögaden — ilinfa Rinedura bölgesindeki — Ayel — kabileleri arasında İsyan baş göstermiştir. Bu lsyan Habeşistana çok za- ylat verdirmiş ve askerler bir. birlerini öldürmüşlerdir. Adls Ababa 16 (A.A) —Roy: ter Ajsnsından: Resmi Habeş — mahaf ilinde Öğgaden cephesinde ümümi ta erroza geçilmesi İçin emir ve- rildiği — hakkındaki — baberin doğru olmadığı töyleniyor. Bu mahafllde, İmparatorun, — İtal. yanlara kolaylıkla taarruz ede- bilmek İçin uzun muvasale bat- Jarı tesla etmedikçe — ve üssül- harekelerinden uzaklaşmadıkça Merl bereketlerine karşı — kat'. iyev mukabele ve mukavemet etmemek kurarınde olduğu söy: lenliyor. herkene oçıktır. Telip olraların yüzde yedibaçak teminat akçası veya mili$ bir banka - İtibar mektubu 3430 — dosya Dumarasile maoisa İlcra me muürluğuna — müracaatları — ilân olanur. —H İş No, 324 ve Sinema ” Köşesi Macar Romansı Bir Gençlik ve Gönül Hayatının En Ince, En Şuh ve Şeytanet Dolu Parçaları Elbamramra bua — hafta oyorattığı “Macar Romansı,, filmini matlaka — görün.. Gençlene — çapkınlık — dersi verlyor, ortayaşlıların yaşını gençliğe çeviriyor, ihtiyarlara da erken geldiklerini haber veriyor. Filim hepsini bir sraya toplamış. — Muzlikteki incelikte çapkınlıkla karı şık.. Eseri hazırlıyan, pek tatlı, pek — terbiyeli, pek ince, pek daygula, değil diyeyim çok — mazik — bir çapkınmış. Macarlatan'ın güzel ova larındaki bir çiftliğin sa hibi “Kont dö Bela,, nın ufaklarda nihayet bulan arazisi) içindeyiz. Köylüler, — ovalar, ukçam, koyunlar, Inekler, bey- girler ve ağıllar... Macar çobanı gtenetasını çalıyor ve nağme: lerile köy akşamına İlâbi bir enla üflüyor. Manzara, muzik mükemmel, Macar — Romansı baçlıyor. Kont dö Bela bir zamanlar Budapeşte — sabnelerinin — eski bir yıldızı ile dört senelik evlidir. ve Kontun kardeşinin kızı çok hoppa, pek oynak ve pek kibar bir kız, filmin he- men hemen kahramanıdır. Bu: dapeşte'yo gelen bir. Amerika tayyare filosu şehir ufuklarında uçayor, zabitlerden birisi bu güzel oynak kızı yakalıyor. Koz leyli bir mektepte, Ame: rika'lı tayyareci — İle — telefon muaşekaları yapıyor. Mektepte genç kızlar hep eçk, sevda ve macera hikâyelerile meşguldür. Mektebin direktörü gözlüklü, mutaasaıb bir İhtiyar kadın var; şeytan kızlar, direktörün gözlüğünü kaybediyorlar. Ka- dın etrafı göremeyince — tatlı tatlı aşk — yaramazlıkları yapı yorlar. Tayyareci, kızı mekteb di şında yakalıyor, öpüşler, aşk oyunları başlıyor. Kızın yen gesl — vaziyeti anlıyor, meni olmağa kalkıyor. Çapkın — tay- yareci yengeye öyle sürpirizler, öyle oyunlar, ©o kudar — zazif tosadifler — yaratıyor ki, hep nef'is.. Trende, İstasyon — büfesinde sırtısıra maceralar olayor.. Nük- te nükteyi, çeytanlık şeytanlığı, zarafet zarafeti takib ediyor ve filim, muvaffak bir eser oldu ğunu gösteriyor. Ortayaşlılar fillmde — tayya- reciyi çok olgun ve nazik bir çapkın — bulacaklar, — ihtiyarlar erken geldiklerini, gençler de kendi çağlarının akislerini gö receklerdir. — Neş'eli, — çapkılı Nİ şuh bir filim!.. Ali Çetinkaya ——— Denizli Fahri Hemşehrisi Olarak Seçildi.. Kongre hazırlığı: Dentali, ( Özel ) — Denlsli mrayı fevkalâde bir - toplanli yaparak Anokara uraylar kong' resinde yapılacak dilekleri toablt etmiş ve Bayındırlık Bakal! Ali Çetinkaya'ya Fahri hemşeli" rilik vermiş, karar şiddetli &P kışlarla karşılanmıştır. Bir temenni: lemir — Denizli ekspresialü işlemediği günlerde trenler çok erken kalkmakta ve ukşamlar! da çok geç Denizli'yo varmak"* tadır. Tren hareket ve vüsul manlarının umumi İhtiyaçlart göre değiştirilmesi çok faydal! olacaktır. Muhtelit Ta- kımlar Maçı.. Dost Rus ve İzmir muhtellt" lerl mrçına hazırlık olmak üzer? A mühtelit takımımızla B mul: teliti arasında yarın eat 16 d* bir maç yapılacaktır. x8 Baytar Aziz 17 Senedenberi — İzmir'de iktidar ve muvaffakıyelile tanılmıştır. Tavuklar, iop!l' ler, İnekler ve beygirlerin her türlü hastalıklarına msb: e0e Avropa'dan müstabze: zatı baytariye — getirmiştir. Hergün sabahtan öğleye kâ: dar Başdarak Sıhhat ccze' nesinde bulunur. Telefon ; 3781 BARUT Izmir, Manisa, Muğla, Denizli Barut Bayilerine Eakisi gibi acentalığımızdan yüzde beş İskonto ve ayrıdb yerlerinin uzaklığına göre yüzde bir, yüzde Iki, yöüzde ÜY makliye İskontosn İle hayilerimize satış yapılacaktır. Cumuriyet bayramı içir şenlik fişeklerimiz her cinsteP slmak İstiyenler slparişlerini şimdiden bildirmelidirler. Telefon: 3893 Teolgraf: İzmir barut acentası. Barvt uv ve ruüvelyer fişekleri av mal av saçması şenlik fişekleri inhisarlar baş satıcıttı Avnl Narl Meserretci oğlU