18 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

'Italya Gazeteleri Ingılterenın İtalya I e Harba Karar Verdiğini Yazıyorlar. erere —| Ingiltere Hücum | Hazırlığını Da Yapmıştır, Italya Hak Vermiyecektir. Laval, Mussolini'nin Ingiltere Için Iyi ve Sarih Beyanat Yapmasını İstedi. o..1. Ingiltere, Filosunu Akdenizden Çekmiyecektir. Fransız Başbakanı M. Lavalın Bu Husustaki Bütün Gayretlerinin Atina'dan bir görünüş - Yunanistan'da Cumuri- -— yetçiler Hâdiseçıkardılar Bir Polis ve Dörl_l—(îşi Yaralandı ve Dört Kişi De Tevkif Edildi. Alina, 16 (ALA) — Atloa Ajansı bildiriyor: Venizellet ve komünistlerden mürekkep bir grub dün akşum ssat 19,30 da Meşrutiyet meydanında cumuriyeti alkışlamışlar ve bir polla memurile dört kişiyi yaralamışlardır. Polla derhal sükünu tesle ve dört kişiyi tevkif etmiştir. İç bakamı; Deşrettiği bir tebliğde hükümetin bu gibi hallerin tekerrörünü müsamaha ile karşılamıyacağını ve kanana bütün şiddetile tatbik edeceğini bildirmiştir. Meydan derhal mutad man- zarasını almıştır. İstanbal, 17 ( Özel) — Yunanlstan'da Idarl örfiye Venizellat ve komünistlerin muhtemel bareketlerine meydan vermemek İçla ilân edilmiştir. M. Kondills; idarel örfiyenin me kadar devam kındıki gazetecilerin suallerine: — Vaziyetin emin bir safhaya girdiğini Idarel örfiyeyi kaldıracağız; cevabını vermiştir. Hüöneden efradı hakkında bir karar: İstanbul, 17 (Özel ) — Yunen kabinesi, kraliyetin meclla ta- rafından ladesi üzerlne, yeni bir kanan neştine lüzüm kâlmedan kral büânedamı erkânının kondiliklerleden ve yeniden Yunan tâbliyetini iktleab etmiş olacaklarımı kabul ve tasdik etmiştir. Kral ne zaman dönecek? İstanbul, 17 ( Özel) — Paris gazeteleri, Yunan krabmn Yu: nanplstanda kraliyetin şeklinden memnun kalmadığını ve geneloy — yapılmadan ve halk krallığı kabol etmeden — Yunanistan'a dön- memeğe karar, verdiğlni yazmaktadırlar. — —-. : Gazi Terbiye Enstitüsün- de Havacılık ve Spor. Ankara, 16 (A A) Gazi terbiye enstitüsü beden eğlilm ku- rulünnn öğretmenleri havacılık sporunun önemini göz önüne alarak çok yerinde bir karar vermişlerdir. Bu kururda okulun resmiğ dersleri arasında uçak, planör, modelellik ve paraşât spor- larını da eklemeyi gerekli görmüşlerdir. İkinel ve son &mvıf okur- lar baftada bir öğleden sonra Türkkuş'nun uzmun öğretmenleri — M, Anomim ve Romanofla çalışacaklar ve ders yılınım bitiminde gınuca gireceklerdir. edecoği hak.- gördüğümüz anda —H —— Ergani İstikrazı 'Tahvılleı-ın Keşidesinde 30,000 Li- —ralık Mükâfat 176784 No. ya Düştü. İstanbal, 17 (Özcl) — Ergani Istikrez tahvilleri keşidesinde 30 bin Hralık Ikramiye 176784 mumaralı — bilete, 15 bin Dira 190632 numaralı bilete düşmüştür.” Üçer bin lira kazananlar: 80559 67669 190635 Dokuz yüz lira kazananlar: 12218 81102 69993 23206 13169 ANADOLU — Tahvillerde isebetler, Tayyure olduğu gibi değli, tam olarak alımır. Italya'da Askerlik İstanbul, 17 (Özel) — Roma'dan haber verlliyor: Efradı ancak üç aylık bir talim görmüş olan 12 laci sınıf Ih tyatlar da ellâh altına davet edilmişlerdir. Bundan başka yedinci — ginifin süvari kıt'aları ile birçok ihtiyat zabitleri ve otomobil — kıt'asının bir kızmı da ellâh ultına alınmışlardır. plyankosundu Neticesiz Kalacağı Aıılaşıhyor. Italya -- lnaıltere Vazıyelı Çok Gergindir: Londra, 16 (A.A) — Taymls gazetesinin Parla mohabiri M. Laval'ın iddla — edildiği gibi Ktalya'ya ve İngiltere'ye Hubeş mes'elesinin halline dalr mu- fasaal bic plân verdiğini zan- netmemektedir. Muhabire göre, M, Laval'ın elçiyi ve bu vamta He de Tugiliz hükümetini Petlt Parizten gözetesinin baş müka lcalinde — gösterilen — İstikam Vte bir barekette bulunmıya davet etmiş olması mühtemeldir. Ba davet son buftalar zarfında pek fazla takviye edilmiş olan In- giliz donanmasının yenlden azal, tılmasına matuftur. Habeşistan'a gelince, M. La: val'ın uluslar sosyotcsl manda- sından Italya'nın — husuasi menfaatlerinin — tanınmasından ancak genel tabirlerle — bahset. Üğl bildirilmektedir. M. Laval Italya'nın Libyaya — gönderdiği takviye kıtalarını gerl çekmek saretile lik adımm atmasın; ve bunun içinde İngiltere'nin İkin- el adımı atmayı temin etmesini boybhude yere teklif' etmiştir. M. Laval'ın elçiye M. Mus: solini'nin İngiliz ulusu hakkın: deki iyi ve müssid niyetlerine dalr sarih bir beyanat yapması lâzımgeldiğini telkin — ettiği de Hlâve edilmektedir. ların Ilerleyışını Kesecekle SŞimal Cebhesinde Buyuk Tahşidat Ya- pıyorlar. ltalyan Uçakları Faaliyette..! « Adls Ababa, 16 (A.A) — HBuabeş: zler şimal cebhe- sinde büyük tah. çldat yapmakta dırlar, Ba kuv — vetler Ras Sey- | yüm ve Habeş vellehdi. ordula rivin arkasında & kavvetli bir mü cabaret — ordüsu ballade teszzuv etmektedir. Ba | nunla beraber en * Heride bulanan Makalle civarın- * da yer alan bu * ordolar tearroza geçer gibi — gö- z ükmemektedir. ler, Şimal ceb. - hesinde Habeş hareketleri Ital- yan ordularının cenahları üze- rine ufak hücumlara ve süzül- me hareketlerine İnbisar etmek- tedir. Bu tebiyenin — netlcesl olarak yeni bir genel — İtalyar Herleyişini — geciktireceği mu bakkak gibidir. Ogaden'de Gerologubinin ce- Habeş'ler, Cenubda İtalyan- Habeşistanda halk seferberlik ilânlarını okuyor Deyli (Herald gazetesli.in dip Tomatik mubabiri M., Laval'ın dün akşam TLondra'ya gelen sorusuna — İngiliz - kabinesinin vereceği cevabda — İngiliz - İtal. yan münasebetlerinin devamlı bir barışâ deyandığına kunaat bönl etmedikce İngiliz Tilosu- nun akdenizde kalacağı — bildi. rilmektedir. Niyuz Kronikl — gazetesinin Parla muhabiri, M. Laval'ın Ia. giliz büyük elçidine Fransız matbuatının gittikce artan İnfi- allal batırlatarak ekonomik ted. birlerin — alınmasındaki — sür'at dolayısile bu baleti rühiyeye İştirak ettiğini bildirmiş oldu nuba gerbisinde bulünan ve miktar — ftibarile çok — önemli olan Habsş ordusunun — amacı cenub İtalyan — ordusunun İler: leyişinla Önüne geçmektir. İtal: yab uçak kuvvetleri - bugün de faaliyetlerine devamla — Habeş karargâhlarını bombardıman et mişler ve yeniden Cibuti de- | Herl hatları ğganu zannetmektedir. M. Laval'ın elçi ile iki saat s#üren"görüşmesini memnuniyeti mucib bir netice vermediğini de bu mühabir söylemiştir. Milâno, 16 (A.A) — Gazete Del Popolo yazıyor; İngiltere'nin — İtalya'ya karşı harb etmiye karar vermiş olduğu zannolunuyor. — İngiltere — bize karşı hücum etmek için her türlü bazırlıklarını yapmıştır. Şimdi hükümetlerin dikkatlerini bu noktaya çevirmelerinin tam zamanıdır. İngiltere'yi İtalya'ya karşı bir taarroz hazırlamakta olan bir millet olarak — uluslar sösyetesine ve Kellog mlsakını miryolu üzerinde —uçuşlar yap: mışlardır. Royter'in Adis Ababa aytarı bugün de yeniden birkaç bla müuhatlbin bükümet merkezite geldiğini bildirmektedir. İstanbul, 17 (Özel) — Mu sava'dan beber veriliyor: Dün Hakboşlstan'da — Italyan kıt'aları tarafından şayanı dik. kat hiçbir. bhereket — yepılıma mıştir. Yalmız — İtalyan — tayyareleri büyük fasliyet göstermişler, İ Ukşaf uçaşları yapımışlar ve bazı bombeardıman et. mişlerdir. 15 inci hava - filo: tillâsı, 300 çadırlık bir Habeş kabilesini mahvetmiştir. Ayni filo Bel Maryam'da bir leva: zım deposunu da bombardıman etmiştir. Adigrat'ın — İlerilerinde — bir Jetikşaf uçuşu — yapan ve Müs- solini'nin oğlu Vikarotyo Musso linlsin komendasında bulucat diğer bir hava filosu, Habeş kuvvetlerinin — ateşine muruz kalmışan da hiçbir zarar — gör. meden kendilerine lâzım olan arezi resimlerini almış ve ka: rargâha dönmüştür. imza edenlere haber vermek Tâzamdır. Popolo D'ltalla zecri tedbir- ler için vesile teşkil eden Brl tanya İmparatorluğunun Htalya tarafından — tehdidi süretlndek! logiliz İddiasının yerinde olms- dığını vekayi İsbat ediyor diy© yazdı. İtalya Britanya İmpart- torloğunu tehdid etmiyor, bilâ kis İtalya Tssna gölünde, mavi Nilde ve ayaklarında Britanys- nin menfaatlerine rlayet ede: cektir. j Londra 16 (A.A) — Salbü korumak için Fransa tarahar dan sarfolunan çalışmadan babi- eden Morning Post gazetesi y Mussolininin — zecri — tedbirler tehdidi karşısında — öğilmiyoce: ğini sandığını ve ancak kendi- slola tuyln edeceği vakit gelimce konuşmalara başlamak E Tönü gösterdiğini yazmaktadır. Ba gazete diyor ki; — Vukuat (a vaziyette bu kilde Inkişaf ediyor. Iogiltere hükümetinin umumi hattı be: reketi alüslar sosyetesi tarafın: dan mühürlenecek — bir llll sureti elde — etmek urzüsündan ilbam almaktadır. İngiltere hü- kümetl İtalyanın Habeşistan: daki — muvaffakıyetlaf — meşrü gösterecek bir salha kabal etmemeye azmetmiştir. Arnavutluk- r' ta Seferberlik Italya ile Arna- vutluk Arasında Müzakereler Var.. İstanbul, 17 (Özel) — Atlas ve Belgrad mehuaf ilinden el haberlere göre Arnavutluk" ta lıııı askeri faaliyotler göze çarpmaktadır. Arnavutluğun seforberlik ilâb ettiği haberi benüz teyid edil: memiştir. Arnavat'larla İtalyan'lar ara: sında askeri bazı meos'eleler üzerinde gizli müzekereler 06 reyan etmekte olduğu israrlt söylenmektedir. İstanbul, 17 (Özel) — Arnt vatluk'an İtalya'dan bir detikraf akdettiği haber alınmıştır. Çok Cüzel Birlikler Büro- sunda İşçilere Yardım Ediliyor İşçi ve eenaf birlikleri bü rora İş sırasında ayağı kırılâ9 bir gencin heştanede keslleP ayağının yerine takma ayak yaptırmış ve el'an — İş yapamı” dığını görerek beş İlra tekt' üdiye bağlanmıştır. Yapıcılar birliği üyesindef gene ayağı kırılan ve - çalışt mıyacak — bir balde buluns! Selimoğla —Aziz'inde üç İlrü tekaâd aldatı elti Hraya çıktı — rılmıştır.