30 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

30 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No. 6358 Çarşamba 30 TBirinciteşrin 935 ltalya Haftada Iki Defadan Fazla Et Yidirmiyecek ... ——— Habeş'ler Makalle Civarında Toplanıyorlar. Htalyan'lar, Habeş'lerde Açlık Başgösterdiğini, Ras Roma, 29 (A.A) — — Havas #jansı aytarı bildiriyor: Mogadisicodan gelen telgraf- lara göre, İtalyan Somaliland ordasunun İlerleyişl durmıyan Yağmurlara rağmen devam et mektedir. İtalyan uçakları Gor- rahel güney doğüsunda ve Dijl- Djiga - BHarrar yolü özerinde bulunan Sasabenek — çehri İle bunun 30 — kilometre güneyin. deki Daggabour köyünü bom- bardıman — etmişlerdir. Ba böl gede uçak faaliyeti -Ooal-Oaal İtalyan Sarabenek'e doğru kolunun iletlediğini Grazlani — kuüvvetlerinin kismi küllisinin Öaebbe - — Sebeli nebhri boyunca yürüdüğünü gös termektedir. Buradaki bayaz sömürge çe- venlerinin tahminlerine göre Ozbbe Cbebeli taarrazu tali bir hareket olup aml tazyik Sasa- benek kuzeyinde İngiliz Soma ği sınırı boyunca ve Dijl Di jlga İstikametinde yapılacaktır. Bu “hareket muvaffak olduğu takdirde Carrahal mevkil bü tün önemini kaybetmiş bulu: nacaktır. Tüğlejavan nehrini takib et mekte olan yol üzerinde İtal. yan yürüyüşünü kesmek İstiyen Habeşler bütün kuvvetlerini Gorrahal özerinde teksif etmek. tedirler. İItalyan — uçaklarının yakında Harar'a taarraz etme- leri beklenmektedir. İstanbal, 29 ( özel ) — As mara'dan bildiriliyor: Aksam cenubu garbisinde bulunan Adi dapno mevktiinin Habeş'lerden alınması, İtalyan battı harbının Makalle Özerine ilerlemesi de- mektir. Ktalyan'lar ayani zamanda ae keri kıymeti olan — Henziyen Anyula mevzlini de almışlardır. Ba turetle Habeş küvvetlerin- den bir kısmı müşkül vaziyete düşmüştür. Hava kuvvetleri dün Fransız somalisi civarındaki Habeş mev- zilerini bombardıman — etmiş lerdir. Habeş kuvvetlerinin Makalle İstikametinde toplanması devam ve gebderal etmektedir. Ba kuvvetler de Tenblen Diskuto battı özerinde! hava — kuvyetleri tarafından yapılan bombar- dimeanda — birçok — İsabetler kaydedilmiştir. Rast Soyyum — kuüvretleri Ma kalle'nin garbınde küln Tenblen de bulunmaktadır. Ras Seyyum mütemadiyen takviye kavvetleri almak tadır. Birkaç yüz cengüver, İtal- yan ileri karakollarına de balet etmiştir. Teslim olan- ların ifedösine göre Habeş sekerleri arasında açlık hü- küm sürmekte ,ve uzak yol- lard.n gelen askerler bltkin bir halde bulunmaktadır. Ras Kassa'nın askerleri ancak birkaç haftalık laşe- ye maliktirler. Adaa ve Akıum asayişini temin İçin İtalyan karabinerleri Asmara'ya vünl olmuşlardır. Letanbal, 29 (Özel) — Parlı- ten bildiriliyor : Havas ojansı Adisâbabâ mu habiri Habeş küvvetlerinin Ço rahada — toplandıklarını — bildir. mektedir. Ba küvvetlör, Küyu- öin İlerl bareketlerli dürdür. mak İçin meyzi almaktadırlar. Kuyular — İtâlyanlürin — eline geçtiği takdirde Hübeş küvvet. lerl Harrarın şimaline ric'ate mecburiyetinde kalacaklardır. İtalyan — tayyareleri, Habeş tecemmü mnoktalarına ve müs tahkem mevkilerine dörtyüzden __Kassa’nın Taşesinin Azaldığını S fazla bomba atmışlardır. İtalyan keşif tayyareleri Cicl lar toıhtakâsitı almak üzere hsreket eden İtalyan piyadesl- Bir Habeş Tayyarecisi Meğer Rus Çarının Yaverinin Oğlü Imış. Habeşistan'da Çalışıyor. İstanbul, 29 (özel) — Habeş tayyare kuvvetleri gün geçtikçe müntazam bir şekli almaktadır. Habeş tayyarecileri artasında çok böyük hizmet ve muvaf fakı- yetleri görülen Miha Baliçef Çar Nikola'nın yaverinin oğludur. Umumi barbte Fransızlar Hizinetinde bolanmaş, 500 saat uçuş yapmış ve muvaf fak olmuş bir tayyarecidir, Miha, Habeşistan'ı — vatan İttihaz etmiş ve Habeş hizmetinde ölmek veya Habeşlstan'da mes'ad yaşamak kararını vermiştir. d — Rumeli'de Feyzanlar İLatanbul, 29 (özel ) — Epir'de, Makedonya ve Bulgaristan'da çot fazla yagmurlar yağmış, nehirler taşmıştır. Yanya ve Preveze'de yağmurlar yüzünden bütün dereler taşmış ve mahsolât tamamen sular alıımda kalmıştır. Kavala'da da yağmur ve seller | yüzünden zarar çoktur, İki yıldırım düşmüş ve bir kişi yanmıçtır. üyor lar HN kiyafetile Metini halzdir. Ogaden'in ve Ras Resilen kuvvetleri, Ta- Genobunun belli başlı — yolları | ganfea vüyu'havzasında toplan: “Üzerindedir. maktadır. göndermiştir) kötin 20 Bi cenübüna Kadar oçuşlar yapmışlardır. Göröbo, Mmeteli'tâbiti — kıy. SON DAKİiKA: Uluslar kuı-umu Yarından Itibaren Tekrar Toplanıyor.. Sosyeteye Dahil Devletler Murahhas Heyetleri Cenevreye Hareket Ettiler.. İmânbul 29 Ç(özel) Cenevre'den haber veriliyor: Ulaslar “korümü | yarın' toplanıyor. Sosyeteye dahil bütün devletler delegasyonları Conevre'yo bareket etmişlerdir."Eden Parlw'e tanl oldu. Yarın (Büzün) sabah Cenevre'ye hareköt edecektir. Ras Seyyum Ve Nasibu “Orduları Dağları Tütmuştur İstaâbül, 29 (’Oul) — Eönebi gazetelerin Azmaradaki muhabirleri, Habeş ordularının İstikşafa başladıklarını haber veriyorlar. Ayni muhabirler, general Nasibu ile Ras Seyam ordularının, yük: sek dağları tattuklarını bildiriyorlar. Htalyan Kuvvetleri Herliyorlar. Fakat Habeş'lerin Bir Çevirme Hareketinden Korkuülmaktadır.. İstanbol 29 (Özel) — İtalyan'ların hiçbir mukavemete taürüz | Külmadan — ilerlemeleri, İtalya aekert mehafilinde endişe uyandırmıştır. İtalyan'lar Haboş'letin bir” çevirme “hareketi yapmaların" dan çok korkmaktadırlar. a havanstein şe' tosu, Almany# mın) manzarat en güzel yater 4 Tarından bitisi" kadınlar are' 5 tında ehli bay' vanlar benle mek ve beri” berlerinde gef " dirmek mod/ olmuştur.