27 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

27 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

n —-. - — aermmeracı * L s.r'ıı z. Akdeniz Davasının Yeni Safhası.. İtalya-Habeş harbında İngil. terenin çok faal ve nazarı dik. katl calib bir rol oynadığı ve Sinyor Mussolininin de ,, Asıl harb, Habeşletan ile aramızda değli, fakat İngiltere iHedir.,, dediği malümdur. Gerek İngiltere'nin fasliyeti- nia ve gerek Sinyor Mussolini nin bu sözünün bakiki mu nasını anlıyabilmek için aşağı- daki yazıları dikkatle okamak yetişir, kanaatindeyiz. Maseolini'nin faşist İtalyası, Akdeniz, Sariye sahlllerinden İspanya sabillerine kadar şamll olmak üzere “Bizim deniz! Mare Nostram,, demekte.. Evet İtalya'da düşünülen budur! Ve, faşizm, eski Roma'yı kurmak rüyasını genç İtalyan- riın hayallerine sokmak için imkânın —müsandesi dahilinde herşeyi yapmaktadır. Faşizım — rücsası, genç İtal yanlara ecdadlarının Fas sahil. lerinden Karadenize kadar yarı erza şamil bir İmparatorluk kurduklarını da söylemektedir: ler, “Ecdadlarının - geçtiği yer: lerden bugünkü İtalyanların da geçmesi lâzım oldağunu,, İlerl sürmektedirler, |(İtalya ayanın Morello'nun 6 Nisan 1926 ta- rihli Sekolo gazstesindeki ma- kalesinde) bundan bışka “Far- ta, Tanca'da, Tanus'ta, Libi'de, Adriyatik — ve Balkanlarda ha sosi bir İmtiyaza malik olduk- Tarının tanınmasını da İstemek- tedirler.,, (Juranale D'İtalyanın 17 kânunuevvel 927 nüsha sında Gaydo'nun mekalesinde). Harlci siyaset üzerinde kuv- vetli neşriyatile marof olan ayandan F. Koppola, Tribuna gözesesinin — 22 kânünuevvel 1927 tarihli aüshasında dsha sarih bir ifade İle: «Tnbanca, merkesi Avropa ve Balkanlar pollitikası üzerine İtalyan nezareti, İtalya'nın ser- besit ve emniyeti için lâzım birer unsurdur! Tabanca, İtal- ya'nın kapanmış — bulunduğu Akdenizin anahtarı olduğu içla, Adriyatik İtalyan yarımadasının yarı İlmanlarımı bavi - oldağa için, Balkan ve Tuna müva zenesi, Şarkta İtalya'ya düşman küçük devletlerin büyük bir Garp devletinin siyasi direktifi altına girmecdesi için Italya'nın Kastikbaliyle şiddetle alâkadar. dırlar!», Demektedir. Akdeniz için Koppolo, ma- rüf faşlst Rokka ile — Politika #İyasi mecmmasında müştereken neşrettiği bir yazısında da: “Berşey, Roma'nın, Venedi- &o, Cenova, diğer — milletleri idare hususunda — İtalyan'ların küdret ve İstidadı İtalya'yı ta- Tİbi vazifesini Wfaya davet et mektedir. Cografi vaziyeti de İtalya'ya, merkezi —Avrnpaya, şarkına, cenubuna ve garbına tahakköm hakkını vermektedir.,, demektedir. Ayni makalede, “Yarımada #ma sığamıyan ve bü — toprak. larda öasdet içinde yaşımık kolayını bolamıyan İtalyan'ların yeni topraklar, yeDi müstemle keler bulmak — mecburiyetinde,, olduklarına da İşaret edilmektedir. Ba da, İtalya'nın Akdenizi beanimssmesi ve yeniden İstilâ yerleri bulması içla haft bir sebeb sayılmaktadır. Ve bonun içto, Muasolini Italya'nın tevsdi plünmı cenub ve şark üzerine kurmuştur. Günün Telyazı Haberleri İkinciteçrin27 || Ekmekçi- ler Koopera- Ras Desta'nın Kumandasındaki Habeş Kuvvetleri|'ifi Teşekkül Etti. Somali Cebbesinde Taarruza Geçtiler. Habeş'lerle Italyan Kuvvetleri Arasında Vukua Gelen Ilk Çarpışmada Italyan'lar Zayiat Vererek Çekilmeğe Mecbur Kaldılar. İstanbul 26 (Özel) — Adis Ababa'dan alınan haberlere göre, Ras Desta'nın kumandasındaki kuvvetler, Somali cepbesinde taarruza geçmiştir. Italyanlarla Habeş kuvvetleri arasında vukubular İlk çarpışmada, İtalyan kuvvetleri zaylat vererek çekilmek mecburiyetinde kalmışlardır. Ras Deosta, kumandasındaki kuvvetlerle ilerlemeğe başlamıştır. “anakkale Vapurunun Dümeni kop- P p tu, Yedekte İstanbul'a Götürülüyo Hâdise, Bozcaada Açıklaı:nda Oldu. Vapurda İzmir- den Binmiş Yüz yirmi Yolcu Vardır. —KS00 — İstanbul,26 (Özel) — Çanakkale vapara, 120 yolcu ile İzmir'den gelirken Bozçaada açıklarında dümeni kopmuş ve telsizle İstimdad İşaretl vermeğe başlamıştır. Banun üzerine derbal bir tahlisiye vaporu gönderilmiştir. Çanakkale vapuru, yedekte İstanbul'a getirilecektir. bir veziyet görülmemiştir. Bu bâdisede tehlikeli ——— .— gölimmm — Bulgar Başbakanı Avala Ajan- sına Ne Dedi? İstanbul, 26 (Özel) — Saf- ya'dan bildirlliyor:; Yonl Bulgar başbakanı M. Kösevanof, (Avala) ajanama be- yanstta bulunarak demiştir ki: — Bulgarlstan'ın dış slyasası, Balkan'larda barışı kuvvetlen- dirmek ve bütün komşularile, dostane münasebat dalıllinde yüşamaktır. Şarbon Hastalığı Hakkında Esaslı Tetkikat Yaptırılıyor. Istanbol, 26 (Özel) — Tarım Bakanlığı Edirne — bölgesinde hayvanlara arız olan — şarbon hastalığı İçin tetkikler yaptır: maktadır. özel Heyet Göçmen İşlerini Tetkike Başlayor. İstanbul, 26 (özel) — Sıh hat bakanlığı müsteşarının riya- setindeki beyet Edirne'ye var mıştır. — İskân — İşlerini tetkike başlıyacaktır. Ttalya'nın berikt — cephede ilerlemesine en büyük mani; İngiltere'nin “Bir Italyan de- nizi olan Akdenizde,, ki musaz zam filolarıdır. Halbukl M. Muesolini: — Akdenizin ortasında kuv: vetli ve tarihi baklara — sabib bir. memleketle; Iİtalya aynl zgamanda şark ve cenoba en yakın bir Avrapa devlstidir. Ttnlya, Akdenizin — şarkından geçen yolların üzerinde ve bâ kim bir mevkida olduğa — için Asyanın İstikbalinde €n fazlu yer sahibidir. Demiştir. Görülüyor ki, İtalya'da ef kârumumiye, uzak veya yakın şarkta ve cenubta büyük müs tamerelece malik olmak — ve Akdenizi bir İtalya'a gölü ha Nne — sokmak için hazırlan mıştır. Vo Iİtalyan Habeş harbı da bunun içlo ve herşeyden evvel bir İngiliz İtalyan harbidir! Askeri r. Barem Cet- veli, Sivil Ba- reme Uyacak.. Ankara, 26 (özel) — Askert barem cedvelinin de sivil me- murlar barem cedyeline uyması kararlaştırılmıştır. Kanada Seçimi İstanbul 26 (Özel) — Ka nada — eyaletlerindeki İntihabın Mussolini, Dünyaya Mey-) -üccet radar dan Okumağa Başladı.. Liberaller 57, mubalifler 53 mevki kazanmışlardır. Paris'te Fransız, (Jurnale D'ltalya) Gazetesi, Italyanın|Alman Komitesi Pazarlığa Yanaşmak Niyetinde Olmadığını Yazmaktadır.. ÖÜ MÜĞ İstanbul 26 (Özel) — Fransızce Bordo gazeteslnin yazdığı bir babere göre, İtalya başbakanı Sinyor Maesolini; zecrf tedbirlerin tesiri altında İtalya'nın mevmidane hareket etmek mevklinde kaldığını ve kendisini tecride çalışan devletlerin kuüvvetleri ne olursa olsun onlara saldırmak mecburiyetinde kalacağından, dün ya sulhu hakkında mes'uliyet kabal etmiyeceğini beyan eyle. miştir. Bu haber, Avrupa eiyesal çevenlerinde hayretla kar- gılanmıştır. İstanbul 26 (Özel) — Roma'dan , baber - veriliyor: (Jurnale D'ltalya) gazetesi, (Deyli Telgraf) gazetesine verdiği cevapta, İtalyanın pazarlığa yanaşmak niyetinde olmadığını ve programın- dan vazgeçmiyeceğini, mürtemleke almak mecburiyetinde bulan . duğunu ve bu müstemlikeleri vermezlerse ken | kuvvetlle ala cağını, İngilizlerin İtalyan'lar hakkında mütalea yürütmekte çok aldandıklarını yazmakı Teşekkül Ediyor. İstanbul, 26 (özel) — Pa: rle'ten bildiriliyor: Mühtelif siyasi fırkalar men saplarından mürekkep bir he- yet, bir Fransız - Alman ko- mitesi teşkiline teşebbüs etmiştir. Bu komfiteye slyasi zevattan mâdâ, ilim, fen, bedllyat ve spor mensupları da İştirâk ede- cektir. Komitenin hedefi, Fransa İle Almanya arasındaki dostlak eereyanlarını daha fazla kuvyet. lendirmektir. Kanlı Balta Te Yakalandı Cinayetin Sebebi Deniz Konferansı Birinci ©ömür Mes'clesidir Kânunun Altısında Lon- dra'da Toplanıyor.. Istanbal, 26 (Oıcl) - [A)ıdrı'dııı haber veriliyor: Deniz kon- feransı, Birincikânunun 6 ımcı gönünde toplanacaktır. Geçen kon: foransa İştirak etmiş olan devletler olçileri, bugün Fornifofls'te toplanarak hazırlıklarla meşgul olmuşlardır. m kazasının Kınık na- hiyesine bağlı Örtülü köyünde Zencl oğlu Ali ile ayni köyden Hasan oğla Himmet arasında kömür mes'elesinden kavga çık- mış, Himmet balta ile Ali'yi öldürmüştür. Tahkikata göre Himmet balta Hle Aliyi boynundan ağır su- rette yaralamış ve kaçmışsa da kanlı balta ile yakalanmıştır. DKU OKUN UT LDKKLND DKK TODEKAL DKOK TF KUNOT IUT LNIR BAF UD EKAOJLR LAG VOKL KUNYKT AYU KKK UATAĞAK DKOA NULN UAKLANIKIU Şabeserler — içinden — seçilmiş bir şaheser sinemacılık dünyasının emsalsiz bir san'at harikası, tarih içinde eşsiz bir aşk tarihi yaratan ve tarihte dünyayı titren meşhur meşhbur kumandanları ilâhi güzel. Biği karşısında tirtir titreten eski Mısir'ın Tüsunkâr hükümdarı KLEOPATRA Şimdiye kadar çevrilen taribi filimler içinde ibtişam rekorunu muhalara eden BEN-RUR til- minden sonra ukıllara durgunluk veren bir — zevginlikte 300,000 figüran iştirakile 23 milyon Jira sarfile — vücada — getirilen * bu KLEOPATRA filmi Elhamra '#resinde Milli Kü: tüphane Sinemasına Şeref Verecektir VATULTUNNIN! ||||Illlllllm|||I||l|IlllllllIIll|IllII!IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII DRDRRTOKAKKKIUNULI ALAY KK KORYLAĞAMANKAAKADAKUAAAZDUTİNAKAAKIAIACALANIIIN Kooperatifin atifin Nizamna- mesi Tasdik Edildi., Şehrimizdeki fırımncılardan mü- him bir kısmı tarafından teşkil edilen (İzmir Ekmekçiler Koo- peratifi) esas nizamnamesi Ba- kanlar kurolunca tasdik edil- miş ve Cumur başkanlığının yüksek tasdikine de iktiran et- miştir. Kooperatif esas nizam- nemesi tasdikli olarak dün eko- nomi bakuanlığından İşçi ve Es. naf birlikleri genel * bürosuna gelmiştir. Kooperatife İzmirdeki ekmekçilerin çoğu dabil balun. maktadır. Sicilli ticarete kayde- dildikten sonra şirket resmen teşekkül ederok — İşe - başlıya- cektır. Polis Memu- runu Elinden Yaraladılar Vak'anın Sebebi Et Kaçakçılığıdır Evvelki gece sant birde Boz. yaka'da polis memuru 78 nu- maralı Gavid ile et takip me- murüa Aziz Bozyaka'da dolaşır. iarken tarla içinde birinin şüp- heli bir vaziyette dolaştığını görmüşlerdir. Darmasını Ihtar edince belirsiz adam kaçmış, polislo takip memuru da — ken. disloi koğalamışlardır. Kayalık sokağında 21 sayılı eve elli metre uzakta yakalanan ba adamın Kürt Şerif oldağu ve elinde bulanan bir sepet içinde kaçak kesilmiş bir miktar hay. van eti ile bir kelle. ve bir miktar İçyağı bulunduğu gö- rülmüştür. Kaçak keslilen hayvamın ne- rede olduğu tahkik - edilirken peyda olan Kürt Haydar'la Şerif'in karısı Şükriye demirle İki memurun üzerine hücum etmişler ve bir boğuşma ol: muştur. Demirle polisin — öline vurmuşlar ve bu yüzden baş parmağının çıkmasına sebebiyet vermişlerdir. Polls Cavid; bun- ları korkutmak için bir el sllâh atmış ve hepsini de yakalamış: lardır. Haklarında takibata baş: İanmıştır. Ramazan Geldi Bogün —Ramazanın — birinci günüdür. Camiler temizlenmiş, minarelerde gece aydınlık temini için elektirik teslenti yapılmış- tır. Ramazan içinde şebrimizin? bazı kahvelerinde ince saz bu- Tabacağı baber alınımıştır. Zabıtada Insan Gölgesi Zannetmiş! İkiçeşmelikte Deve çıkmazın- da oluran İbrahim oğla Nuzif evin avlusunda İnsan — gölgesl gördüğünü zannederek taban- ganını bir el ateş etmiştic. Araba Kazusı Alsancak'ıa Fransız hastaneel önünden geçen Abhmed oğlu Şükrü, kereste yüklü srabasını tötün yüklü Ali oğla İhsan'ın arabasına çarplırmış ve — araba üstünde bulunan sürücü İhsa- mın yere düşerek tekerlek al- tında kulmak sureti le yaralan- masına sebebiyet vermiştir. Silâh taşımak Tepecik'te Süleyman — oğlu İbrahim'de bir sustalı çakı ve Mebmed oğlu Hasun'da bir ta- banca bulanarak alınmır,