27 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

27 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

KUÇUK KORA Döyük M Mikiye -( - Otolel kadın devam ediyordu; — Hem de size ne — güzel elbiseler giydirecekler. İpek ve reokli gazlar, altın kuşak ve kemerler, kırmızı ve — İncllerle işlenmiş terlikleri. Bu sayede | Pariste aradığınız kimseyi de bulmak - kolaylaşacaktır. — İlân larda , Ubrevi zevkte — şark rakkasesi madmazel Kora'nın flk raksı, serlevhasını gören herkes gibi, elzin arayıb bula madığınız zat ta koşub . gele cektir. Diyordu. M. Kantelpiyel de: — Sizin için Cezairli demi. yeceğim, çünkü «iz hakikaten şarklısımız; balbuki — Mecde İle | Fatma Cezalr'lidirler; gayret ve cesaret kıçım! Dedi. Bu sözleri, hâlâ kulaklarımda düyayor gibiyim. Ab, bu tetli diller, bllhassa Piyer'i bulmak Gümidi, beni düşünmekten me- netti, bu teklifi hemen kabul ettim. Görünüğe bakılırıa M. Kan: telpiyel haklı idi; kadın olda ğuma göre ben de raksedebile- cek demektim. Nibayet, çıktım; göbek atmalarim fevkalâde al- kışlarla kargılandı. HMer gece, beni bir derece daha öksürten slgara düman ve koküsile ka- rışık bu sıcak mübitte, yüksek. ten ona görebilmek ümidile hem oynuyor, hemde - seyirel halkı dikkatle tetkik — ediyor. dum. İlânlarda, büyük, boyum kadar büyük harflerle yazılan lsmimi, onun da görmüş ol- « Ması büyük bir ihtimal içinde idi. Fakat, beni seyire gelenler arasında o, birtürlü görünmü. yordu! Hem, o gelse, ben onu gözlerimle görmeden evvel kal bimle bissedecektim, benliğim ANADOLU Günlük Siyasal Cazete hâlâ — sözüne | sahneye Sahip ve Başyazgamı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzbet İdarehanesi: ” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binası içinde Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 » Posta kutusu 405 ABONE ŞLRAm Yallağa 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştar, Yabancı memleketler için senelik © Ücreti 27 liradır. Heryerde ı Kuruştur. Sünü geçmiş nüsbalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR ona hu kadar bağlı Idi Heyhat... Benim göbek gt- malatım, Mecde İle Fatma'nın defleri, Cezalr çarkıları devam otti, durdu. Fakat Piyer moy- dana çıkmadı, veseelâm! Her akşam, odama döndü- ğüm zaman, son derece büyük bir elem ve yeis içinde idim, Bahtiyar — değildim, ba iş benl artık sıkıyordu. — Fakat elden ne gelirdi!. Yaşamak l4 zımdı, Sahne arkadaşlarım da bana hep böyle söylüyorlardı. Hele Komedyenlerden — Müsyü Briştan da: — Davanın rahu sebattadır. Sebat eden umduğunu muhak kak bulur. Ben yarım asıra yakın eahaelerde süründüğüm halde sebat ediyoram. San'ata hürmet ve itibar lâzımdır. Her. halde istikbalimiz açıktır. Diyordu, Ben ona la alâkasızlı- gımı,bu hayata büsbütün başka bir maksadla girmiş olduğamu söyleyince, ba iyi kalpli Ihtiyar san'atkâr: — Daha - iyi, mükâfat göreceksiniz; upkı benim gibi! Yalnız siz 18 yaşındasınız ben ise 64... Ben şçöhret kazuna: ceğım, tİiz de aşka kavuşacak. sınız! — Netlce gene bir. de mektir. Diyordu. Zavallı adamcık; hiç darmu- yor, beni teselli ediyordu. Fa kat günler, haftalar, — âylar geçiyor nme o şöhret kazanıyor, ben beklediğim —aşka kavuşabiliyordum. Nihayet birgün geldi <Uhrevi zovk> modasıni kaybetti " ve kapılarını kapattı. Müdürümüz M. Kahtelpiyol de meçhül bir diyara giti. İhtiyar san'atkâr da İş aramak için kapı kapı doluşmağa - başladı. Mecde ile Fatma bona — Mu- lea Rujdo raksı teklifi ettiler. İşte, &lz M, Jorj beni Mulen Rujda göbek atarken gördünüz ve tanıdımız, Ben ise hâlâ halk arasında Piyer'l arıyordum. Siz bana rast geldiğiniz ve- klit, ben artık herşeyden üml- dimi kesmiştim. Ayni zamanda “ÜUhreyi zevk“ ten miras kulan çirkin bir öksürük te beni fe: nt balde mustarib ediyordu. Sonra... Ayni defler, ayni nağ- meler ve ayni kadınlarla eyal şekilde göbek atmaktan da ta- mamile bıkmıştım. -Halbuki, #iz bana modellik teklif ettiği- nİz zaman beni kimbilir. we kadar mes'nd ve bahtiyar san- mıştıniz. değil mi? — Sonu Var — ve etir ne de KURDLAR KENDİ ARALARINDA Casus Romanı: No, 86 helmetrasa da 21 numaradayım. Vakın iyi adamlar nezdindeyim, fakat iştıraplar içinde kıvranı- Yörüm, seni çabuk bekliyorum. Senin: Lişen Genç kadın mektabu yazdık. Van sonra: — Olda muz, Diye sorda. öi Iıoekknr ederim.! Cidden dr ıııııı!hllk olacak! AÂyni glnnn ıyıl Cumartesi Bününün akşam snat yedisinde! 26 İkinciteşrin 935 Rokur ve Notl, Adlon Foteli deki dalrelerindej yan yanı rer koltoğa oturmüşlar susu- yorlerdı! — Arasstıra, hiçbir söz söylemeden birbirlerine bakı yorlardı, Elektirik santının büyük yel- kovanı, heran bir saniye alarak flerliyordu. Heriki casas, zafer veya mahvolmak santını bekli. yorlardı. Nihayet, Rokur yerinden fır- ladı ve: — O., Dedi. Haydi — vakıt geldi, tenbellik artık yeter! Avrupa Kupa Şampiyonu a— —-. | 1934-35 Senesi İçin Italyan'lar Oldu Milâno; (Radyo) Geçen senedenberi — Avrapa devletleri arasında İik usul'yle devam eden Avrupa kopası son mü sabakaları Pazar günü İtalyan ve Macar milli takımları ura: Bnda yapılmış ve ber İkl ta kım ikişer golle berabere kal.: mıştır. İtalya takımı bu müsa: bakayı berabera bitirmekle be- raber bir derece farkla kupayı kazanmış ve bu süretle 934 935 senesl Avrupa kupası şam Piyonu olmuştur. Oyun muaz zem bir nhali kütlesi tarafından seyredilmiştir. Saat 15,30 da ha kem İsviçreli Bahrla takımları düvet etmiştir. Sahada dirll: dikleri zaman İtalya takımı açağıdaki kadroyu — mnhafaza ediyordu: Corezoli, Alemendi, Monçell- yo, Bertolini, — Momti, — Pitto, Kolansi, Ferarı, Moatça, Doma riya Parta Oyan başlar — başlamaz İtal. yan takımı seri akınlarla Ma.: car kalesini tehdit ettise de kaleci harokülâde — oyunu İle gol olmasına manli olayordua. 15 dakika kadar devam eden İtalyan — hücumları semeresiz kaldı. 15 inci dakiksdan sonra Mucarlar san'atkârane oyunla rile yavaş yavaş İtalyan'ları kendi sahaları dahiline sokmağa muvaffak — olmuşlardır. Oyun çok - seri ve heyecanlı devam ediyor. Macar takımı nlsbi bir bâkimiyet teminine gayret edi yorda, Nitekim 42 incl daki kada İtalyan'ların sleyhime ve rilen bir kornerden tamamile markasız — kalmış — olan - Macar orta muühacimi Saruş bir kulu varaşını göle tahvil etti. Oya. nun İlk kıemı de bu süretle Macarların bafif bir galebesile bit 1. İkinci kısımda Macar'ların daha canlı oynamalarıma rağmen 24 üncü dakikada İtalyan'lar solaçıkları vasıtasile beraberliği temine muvaffak oldular, 25 Jaci Dakikada İtalyan takımının orta muhacimi Meatça şahst - bir akınla İtalyan'ların — ikinel go lünü attı. Galibiyetten mağlü biyete düşen Macar takımı bü- tün gayretile çalışıyor ve 82 incl dakikada gene Saruşi'nin Geta- dane bir vuraşile İkinci golü takımına kazandırıyor. Ondan sonra heriki takım bütün gay: retlerini sarfettllerse de netlce değişmedi ve oyun da bu wuretle beraberlikle bitti. Oyan noktai nazarıvdan Ma- Genç kadın bafif bir ürper: me İle: — Ben zaten bazırım! Dedi. — Ben de hazırım! Gidelim şu halde! İklsi de kalktılar, genç adam, elini genç kadının omazuna koydu; içinden golen istirapli bir halle: Evvelden — kucaklaşmak, yani... Vedalaşmak lüzimgelmez mi?, Dedi. Kemlserin — sesi — iliriyordu. Genç kadın, evvelâ bir yana- gimi, sonra — ötekini komisere uzattı; komisert Rokur —samimi bir heyecanla bu gözel yanak: ları öptü. ) Komiser ve Nool, otelden çıktılar, Yalnız büyük kapıdan çıkarlarken komlser: Ingiliz Faşist Reisi Komünistlerin Enterna- siyonal Marşı Arasında Bir Nutuk Söyledi Ingiltere'de Almun)a’dan Sonra Yahudi Ale)hıarlıgı Başlıyor ! Londra 21 ([’ıd Solr" dın) Yağınurlu Loodra'nın bu yağ morlu gönünde İngiliz faşlat- lerinfa, Sir Ozvold Mosley'in kora gömleklilerinln İlk nüma yişi yapıldı. Kümayişe fitirak etmiş olan ların içinde çok kadın var; ve hemen her kadının çantasında Sir Ozvald Mosley'in resmi var, kadınlar nümayiş arasında vra çantalarını açarak İngilis kara — gömleklilerinin — relsine saygı ve... Meelübiyet İle bak maktadırlar. Bir aralık — faşlat üniformı giymiş bir genç kürslye çıktı ve; — Dikkat, dedi. Komünlet sörüleri geliyor!. Maamafih, Komünlst ulay- larından evvel Sir Osvald Mus ley geldi; binlerce ağızdan al kışlar başladı. Evet, Mutley, büyük bir kamyonda göründü. Kamyonda ayni zamanda bir de hoparlör vardı. Gerlsinde de silâhlı bir Faşlst vardı. Müsley şa enretle söze baş. ladı: — Mevcudiyetimiz ancak üç senelik bir mavcadiyet olduğu halde bugün 472 şabe ve bü roya malik bulunuyoruz. Önü- müzdeki intlhabat mücadelesine biz de karışacağız, ve muzaffer olacağız. «Bizim — yamıbaşımızda, Tn giltere'nin bu en büyük şeh. ründe bir takım bangerler, ya hudi bangerleri vardır. (Şiddetli alkışlar!) Bize en büyük engel bunlardır; bunlar, karanlıkta rol oymyan, beynelmilel havayı memleketimize sokan — şüpheli mosurlardır. Neden 94,000 kö- mür amelemiz İşelzdir? Çünkü bu — beynelmilelel — bangerler memlekete petrol İthalile 100 milyon eterlin kazançtan mah- vam kelmak istemezler, bunla- car takımı — san'atkârane — bir oyun oynamış ve bütün seyirel- lerin takdirine mazbar kalmış tır. Bilhassa kulecileri Zabo yer tatuşları ve mabirane kurtarış larile bütün seyircilerin alkış larını toplamıştır. BMlacar takı- mınin bü. İyl neticeyi elde et mesinde yegâne âmlli kaleclleri olmuştar, — Siz benden bir çeyrek Baat sonra gelirsiniz, bunun ne için olduğunu da - bilirsiniz, tabisi Dedi. Komiser saat sekizde Maks'ın dalresinde idi, Makı, komiseri yalmız görünce: — Hayrola, yalnız?. Nikol nerede?, Diye alamadı. — Nerede ise o da geliyor. Siz nasılsınız?. — Çok Iyi — Memnun oldum. Ha.. Az daha unutuyordum, Birisi bana sizin iİçin bir mektab verdi. Çok acele bir İş olduğu mek- tubu getirenin halinden belli oluyorda, Buyurunuz!. Komlser, mahud mektubu aldı, zarfı açarak içinden çıkan kendisini sormaktan rıa ıllıhı paradır; İşte &izla de düşmanınız ancak budur. Vesminlister de 600 Vindling (Yani karmı çişler) ver. Bunla- rında — san'ati Her dört senede bir huzurunu za çıkarlar, reylerinizi yaldızlı kelimelerle &izden alırlar, sonra Bizla saadet, bayat ve çocukla yınızın — üzerinde yan gelirler! Sizde ayursunuz, “Ba uyku hoşunuza gidiyor mu? Uyan ey İngiltere uyan!,, İşte, İngiliz faşistleri relsinin nutku, yahut ilâm harb be- yanmamesi!. Bu notuk bitince — İngiliz millt marşını bütün — faşistler söylemeğe başladı. Fakat nutuk devam ederken bir. kafile ko- münlet “Beyoelmilel — murpı, görültülü bir şekilde söylemek te idiler. Bu bümayişten netice şadur: Avam kamarası ve yahidi zenginleri aleyhtarlığı, yâni en demagojik bir siyaset!, Alman Kömürleri Italya'ya Günde Beş Bin Ton Gidiyor İstanbul 26 (öz0l) Al munya'dan İtalya'ya sevkadilen maden kömürü, son gönlerde yevmi 2000 tondan 5000 tona çıkmıştır. Buna rağmen İtalya saDayi ve bahriyesi İçin lâzım olan kömür istokunu henüz temin edememiştir. Kahire'de Te- zahürat Durdu. Londra, 23 (A.A) — Kahi re'den bildirildiğine göre, hafta sonu sükünetle geçmiştir. Artık tesahürat — yopılmıyor, — yalnız beyannameler dağıtılıyor. Libe: raller bir beyanname neşrede- rek fırkaları detiklâl mücadele- sine ve 1923 kânunusuaşplılne dönmek için İngiltere aleyhinde müşterek bir. cephe dâüvet etmişlerdir. bânl — olan teslalne Bu ak,am, Kemeraltı'nda Sıh bat, Karataş'ta Santo, Kemer'de Kamer, Alsancak'ta Ahmet Lüt fâ, Eşvefpaşa'da Eşrefpaşa ccza neleri açıklır, kâğıdı. okomağa başladı; ve birden fenalaştı: — Otomobil çarpmış.. Zavallı çocük, vabi. Dedi. — No oldu azizim? Kime otomobil çarptı?.. — Lişen bir etomobil zasna uğramış. Beni çağırıyor. Vah Vah gavallı çocuk, - vahl. men yardımınu koşmak lâzım.. İşte, «iz de okuyunuz!, Komlser, kendisinin — dikte ettirdiği mektubu bir daha okudu, ve güya çok mütceseir olda. ve: — İsterseniz. beraber gide- Hml. Dedi. Z — Rica ederim, siz burada kalınız; çünkü hemşireniz ne- rede Mse gelecektir. Onu kabul eder ve ben dönünceye kadar pollüükacılıktır! | Zdolusle Ginse göre ka: | He: | | dan beş Dış ülkeler- de ürünlerimi: zin Durumu ,. , vedeli 25 46; İra 36, vadeli 16 23; Ki Mmeon matörel seçm vadeli 24; — fantaş peşln 43, vadeli 29; Girld pe gdin 4259, vadeli 22d4; Ke rent peşin 45 70, vadeli 30 d5 Avasturalya eeki mal peşin 35 yeni mal peşin 4050; Koj pesin 38 şilin. Hamburg borsasında: Türkiyı No. 7T vadeli 14 SO0, sekiz 15, dokuz 16, on 1850, on bir 21 50, Türk Kandiye vadeli Korent vadeli amalyas — seçme 82 35 rh. Sultana vadeli 33 38 şilin. Keliforniya soltena natörel vadeli 5 85, bakar 5 BO göldenblenehed V. 6.65. Növyork İzmir sultana 9, Crovvna 30.1. Kutu içinda 12.5, 13 1.3 San dolardır. İnelr: Londra batürel peçinm 36, Hrası, Yunanlatan 15 32 Filorin, İran borgasında; yedi mal — peşin Franslsko kaba 4 borsasında: — Gevia pesin 33 vadeli 22 ekstra reşin 35 vadeli 24 ske. leton 1 1 b. 4 erovn peşin 50 vadeli 46 alta peşlo 60 vadeli 53 beş peşin 55 — vadeli 49 yedi pesin 65 vadeli 38 on peşin 48 vadeli 38 beş peşin 53 vedeli 41 altı peşin 58 vadeli 44 yedi peşin 65 vadeli 650. Nevyork borsasında: Türkiy'e mealı 30 İibrelik torbada peşin yeni mal 15 İzmir yeni mal 136 San Franeleko kaba mal 25 1. kutuda peşin 4 şilindir. Marıllya borsasında: Cezayir meli 12.15 kiloluk sandık 125 135 — fr. Ispanye Cantin 5 po- çeta Cosenza ekatra flear 210 | 820 Cosenza 290 adi 280 fr. Bamburg borsasında: Türkt- ye hazır mal 24-26 rh. vadeli 14 T. Hiran, Yün: Marsilya borsasında: Anadolu yıkanmış 8 8,50 fr. Zeytınyağı: Marallya borsaasında: Tunvs 1 el tasir cinse göre cif 380 400 2 incl tasle cinse göre cif 875385 infigesble 380-400 Cozayir safine cinse göre cif Marsilya 340 360 borjas cinse göre elf Marsilya 2900-210 An- baziır mal cf Marsilya 170180 âdi hazır mal cif Marsilya 180 fr. Hamburg borsasında: İspanya hazır mal ilk tasie 240 vadeli Sonkâaun ve Şubat 225 peçe- ta İtalya hıxıı mal 560 vadeli 1 iacl ve 2 Teşrin — 660 liret Fmıııı hazır mmal İlk ta- sir S10 vadeli 510 fr. 2 inci burada lütfen böklerelniz. Maa. müfih ona olduğumu söylemeyiniz; bir yalan uydu- rursunuz! — Olur, olur! Maks, daha fazla durmadı ve seri adımlarla aytıldı. Ko miser kendi kendisine; — Ne ahmak adammış bu Makel! Dedi. Ve, dakika nerede Maks'ın çıktığın- sonra — Noel geldi. — Vaktinda geldiim mi?. Diye storda, — Evet. Gelirken - bir oto mobil gördün mü?. — Hayır: — Âlâ. Şimdi tam vakittir; haydi İş başına, — Santlerimiz birbirile iyi ayar edilmiştir. Siz tam onbeş dakika sonra, bu — Sonu Var —