27 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

27 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi boşinci ,ıı iktnclteşrin — 935 Fransız Kabinesi Dün Toplandı. M. Laval l7ahatm Bulundu, Saat Yirmide Radyoda Çok önemli Bir Söylev Vermiştir diği gündenberi İç ve dışta ta- kibattiği yolu İzah eylemiştir. M. memleket dahilinde sükün ve Hildal ve dış tiyasada İtimad İstemlştir. İstanbal 26 (olcl) Parlsten İstanbol, 26 (Özel) — Pa rle'ten haber veriliyor: Bu hafta, büyük siyasal fan: Hiyet hai sayılıyor. — Parlâ mento faaliyetinin başlıyacağı gün yaklaşmış olduğundan, si- yasal gruplar arasındakl temas lar çoğalmıştır. Kabine, cumur — buşkam M. Lebran'an — başkanlığı altında bugün Elize sarayında toplan mıştır. M, Piyer Laval, İtalyan-Ha- beşlatan — mos'elesi — etrafındakl müzakereleri İzah etmiş ve sözünü İçişlere çevirerek, büd cenin bugünlerde parlamentoya arzedileceğini söylemiştir. Başbakandan sonra — İç İşler bakanı M. Pagamon, sükün ve asayişin muhı ması lâzımgelen dirmiştir. İstanbul 26 (Özel) — Fran tız başbakanı M. Piyer Laval, saat 20 de radyoda bir sövlev vermiş ve İktidar mevkilne gel Si İçin alın tedbirleri bil M. Laval bildiriliyor: Sol cenah partlleri erkânı, yarın (Bugün) toplana K eki Z Togiliz çocukları uıııııdı tertib edilen tekerlek çıviuuo yarışı hı.lıılıı Laval, Fransız - ulusundan | | —D - -4 49 ga— — — Amerika Senatosu, Uluslar Kurumunun Müsbet İş Görmek Niyetinde Olmadığı Kanaatine Varmıştır.. Lstanbul, 26 (özel) — Va şington'daa — haber Amerike Senatosu, bugün top- lanmıştır. Ba toplantıda, ulüs- lar sosyetesi 18 ler komltesinin 29 ikinci teşrinde yapması mu- karrer toplantının gayri muay- yen bir atiye bırakılması hak kındaki teklif konuşulmuş ve fakat bu teklif iyi karşılanma mıştır. Senato üyeleri, Amerika bü- kümetinin bitaraflık siyasetini taekviye etmeğe karar vermiİş- lerdir. Amerika'nın bitaraflık siya sası, csas İtiberile — Italya'nın menafli Yle fazla alâkadar gö veriliyor: | rülmemketedir. Zira Habeşletan hakkında aynl çeralt tatbik olunmaktadır. Bu sebeple Ame- rika'nın bitaraflık kararımın, Habeş İtalyan harbımıa uzamasına hiçbir zaman tesir etmiyecektir. Amerika'nın, petrol üzerine de ambargo koymağı döüşündüğü bir arada, uloslar sosyetesinin 29 İkinciteşrin toplantısını te hir etmesi bayretle — karşılan mıştır. Ba hel, ulaslar sosyete sinin İtalya —Habeşlstan har caklardır. Başbakan M. Laval büdcenia — müzekeresinde cenahın İtimadını İstiyecektir. Hükümet, tezahürat ve nü mayişlerin men'ini kararlaştır. mıştır. Asâyişin mubafazası için fevkalâde tedbirler alınma'ı lü zumunu, kablac - orkâm teslim etmiş bulunuyor, binda müsbet Diyetinde — olmadığı yermiştir. Teslim Olan Bir Italyan — Başı Tinci yüzde — yıkla anhillerimize çıkan ve hükümetimize İltica eden iki de Ram vardır. Bu ikt Rüm; Adada İtalyan tazyikine taham: mül pdemiyerek kaçtıklarını söylemektedirler. İtalyan askerinin — özerinde hâlâ Italya deniz askeri elbiscel vardır. Kaçışının sebebi Habeş barbına gitmemek içindir. Bu Italyan sskerl diyor ki: — Habeş'ler tuttukları İtal yan askerlerini ateşte kızartıyor ve öldürüyorlarınış. Daba aklü bayale — gelmedik — İşkenceler Yapıyorlarmış. — Selâümeti — kaç: mekta buldum ve bulaondağam adadan bir kayıkla kuara sula- nnıma — girdim, teslim — İşareti yerdim. bir iş görmek kansatım Fransa Deniz Konteransındaki Murahhasını Tayin Etti İstanbul, 26 (özel) — Parla ten bildiriliyor: Cezayir — sabık amum valisi M. Kard Londra deniz konferansı Fransuz mu rahhan heyeti fen — müşaviri tayin edilmiştir. Mareşal Foşun — yaveri olan M. Lopltal komlitenin faal kıs. mi relsliğini yapacaktır,. , Kalifornlya'lı çocuklar şallarla yelken yarışı yapıyorlar Çanakkale Vapurunun Dümeni Bozcaada Açıklarında Koptu.. SON DAKIKA: GARET TT Ktalyanlar, RasSeyyuman öldüğünü Bildiriyorlar Istanbul, 26 Çözel) Italyan'lar Ras Seyyum'un öldüğünü bildiriyorlar. Bb’le bir babor, hiçbir taraftan lryıll edilmemiştir. ——— a » an aa —— [talyanldrm 55 No.lı Res- miğ Tebliği İntişar Etti. İstaobul 26 (Özel) — Mareşal Debono, 56 incl resmiğ tebli giade diyor ki: Dangeal orduları, doğa cebbesinde tekrar İlerlemeğe - başlamış ve bazı düşman bölüklerini tardeylemiştir. Bu bölükler, birinci Habeş kolordusuna menşubtur. Temyen harekâtı bugün de devam etmiştir. Koralta'da düşman grubları dağıtılmıştır. Bu grablerdan esir alınmıştır. General Göaçyani, Desta ardasunan - Dolonüun şimalinde top- Tandığını baber almış ve en küvvetli askerlerini ba cebheye hasrederek düşmanla beş saat devam eden bir muharebe - açmış: tır. Habeş orduları bu mubharebede — mağlüb — olmuşlar ve 500 ölü bırı k kaçmışlardır. Birçok cebhane ve tülek — iğilasım etmeğe muvaffak olduk. — Bizim zeayıstımız, & ölü ve G yaralı: dan ibarettir. Tiğre cebhesloin şiınal kısmında şiddetli olmuştur. Cennb cebhesinde Dakabur'u bombardıman ettik. Bunu müte- akıb Harar üzerlüade bir uçuş yapılmıştır. Damadını Balta Me Ya- ralıyan kayınvalide! İstanbul, 26 (Özel) — Fener'de Şemsiddin adında bir — şahu kayınvalidesi Saffot, kafasına balta ile vararak yaraladı. Saffot zabıtaca yakalanmış, adliyeye verilmiştir. tayyarelerimizin — feallyetl Yakarıde; Almanya'nın yeni harb bayreğı, aşağıda da yeni tearet bayrağını — görüyoru: Sür'at kupası olan mavl kut- dele Normandi transatlantikine verilmiştir,