27 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

27 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Gündü : Telgrafları Zecri Tedbirler Italya'da Uluslar Sosyetesinin Harbı Addolunuyor Istanbul, 26 (Özel) — Italyada zecrt tedbirlerin akim kalına gını temin İçin fevkalâde mesal sarfeodilmektedir. Binlerce kadın, büyük şebirlerde halkın en fazla alışveriş et- tikleri yerlerde dolaşmakta ve zegri tedbirler dolayısile hasule gelecek müşkülât ve mabramiyetlere mükavemet tavsiye etmek- tedirler, “İtalyan malı, en kiymetli maldır.* “Eenebi, bilhasşa İngiliz malı parasız bile olsa kullanılmamalıdır* “Bu mağazada sade İtalyan malı satılır!* gibi levhalar vardır. Halka dağıtılan beyanname vo risalelerde asıl barbın İalyada nluslar sosyetesine karşı yapılan mücadele olduğu ve bu müca- delede zafer elde edilmezse, İtalya'nın her davasını kaybedeceği bildirilmektedir. Sulh Içm;ni Formül İngiltere'nin Bulduğu Yeni Tedbiri Fransa Da Kabul Ediyor İstanbul 26 (Özel) — İnç'ltere bariciye bakanlığı Habeş işleri dalrcisi direktörü M. Paterson'un Paris'i ziyareti, İtalya'yı solha febar için bulunan yenl formül etrafında müzakere ile alâkadar olduğn tasdik edilmektedir. logiltere başvekili M. Baldvin, zceri tedbirlerin Htalya'yı müş ktlât içinde bırakacağı kanaatindedir. Yenl formül, Italya'nın zecri tedbirlerden hissedeceği müşkilüt derecesine göre müsmir olacaktır. Fransa hükümeti, bu yeni formalü tetkike çayan bul- muştur. İngiltere'nin ayol zamanda Adis Ababa ve Roma'ya sulh yart- ları dermeyanına niyeti yoktur. Çönkü İngiltere de, Italyan'lar Habeş topraklarında bulundukça Habeşlstan'ın müzakereye yak. laşmamasını tablt bulmaktadır. 5000 Habeş'in ölümü Adis-Ababa'dan Kat'i Olarak Yalanlanıyor İstanbol, 26 (özel) — Yirmi İtalyan tayyaresinin Makalle ce- nubunda 20,000 Hebeş aekerini 6000 telefatla dağıttığı hakkım- daki İtalyan baberi Adis Ababa'dan kat'i surette tekzip edil- mekte ve “Yirmi tayyarenin hepsinin de Habeş kurşunlarile delik deşik edildiğini ltiraf eden İtalyan tebliğinin en doğru noktası da budur!,, denilmektedir. Balık Avında Bir Yasak Ita'yan Kayıkçılarına Petrol ve Ben- zin Kullanmak Yasak Edildi İstanbul 26 (Özel) — Roma'dan bildiriliyor: HBükümet, balık avında petrol ve benzin kullanılmasını yağak etmiştir. Bundan böyle dörtbin balıkçı gemisi petrol yerine aa. zot kullanscak — ve böylelikle ollibla kental petrol ve benzin tasarraf edilmiş olacaktır. Sabık Habeş İmparatoru Demir Kafes Içinde öldü. İstanbul 26 (Özel) — Sabık Hebeş Necaşisi Liji Yassa amu- mi bir fele netlcesinde ölmüştür. Liji Yassa senclerdenberi Ha- rarda dağlık bir. mıntakada domir — kafes içinde — ve bir kıledo mabpus Idi Paris'i Kaplıyan Sis He- nüz Dağılmamıştır. İstanbul, 26 (özel) — Parla'ten bildiriliyor: Düm”ta dolayıslle Paris mıntakasında ve Şimali Fransa'da kesilmiş olan hava mü- nakalâtı yeniden başlamış ve Loudra'dan — İki İngiliz posta tay yareel Bove'ye hareket etmiştir. Sls benüz tamamen dağılmamıştır. Pariste Bir Darbei Hükü- met Meydana Çıktı Istanbal, 26 (özel)— Parlaten haber veriliyor : Ovr gazetesl, bir darbel hükümet teşebhüsünün meydana çıkarıldığını yazı: yor. Darbei bükümeti yapmak istiyenler #ol cenaha muhelif olanlardır. Banlar sol cenah gezeteleri ve bükümeti ele geçir. meği İstihdaf ediyorlardı. TT ZN LTUN YOT T Y LA B Görüşler Sezişler Yazan: Eczgcy K. Aktaş Ramazan Bilmem nedendir; her tene Ramazan geldi mi, kendimi küçülmüş, çocuk — zannederim, karagöz aklıma gelir. Eski ma aşeretimizde gece hayatı gece âlemi yoktu. Ramâzanda sokak- ler canlanır, geceleri sokağa çıkmıyanlar çıkardı. İzmir'in çok eski Ramazanlarımı bilmi. yorum, Benim bildiğim İstan- bul'un meşhur — Ramazanıdır, Şebzadobaşı, Bayezit, Çarşılçi, Divanyola ömür olurdua. Ra: '| maszandan onbeş'gün evel çifte mivareli camilerin mfnarelerine Apler atılır, mahye bazırlıkları yapılırdı, İstenbul'lolar mahya ipleri minarelere atılmış deme: ğe güya nükte olsun diye de liler bazt 1 rlerdi. Bakta nları güllüçlar- I, şekerciler rengârenk — reçel lerle — süslerini, mahalle aktar- ları da mukavvadan karagöz, be be Rahi, Himmet dayı, deli Bekir Tazakı zade sıralanırdı. liıyeıll camlisinin avlusana bir sergi Arab şivesile vezne kon muş kokula bahar, çorba için kebab için, pirzola için, köfte Bia diye tuttaror, önündeki torbalara kaşığı daldırdıkça ba harın İsminl söyliyerek karan- fil, . sencefil, fulbulu eşvet, havlucan diye bağırırdı. Şehzadebaşı tiyatrolarile süs- lenmiş o günün tiyatrosu Ma.: nukyan, komik Hlasan temaşsi perveran! — Efendiler oyunlar verimekte İdi. Zaman ve tarl- hin arkada bıraktığı 6 günlere bugün bakmak çok zevkli ola yor. Her Ramazsn geldikçe bir #a daha ibtiyarlıyoruz. Devlr yürüyor, tarih yürüyor, kâlnat yürüyor, yürümiyes na var ki sanki... Kondilis Kralla SON HABER YELEFON TELCRAF TELSiZLE General Temperley, Italyan Ordu- sunun İaşesizliği; lçın Ne Diyor? Italyan Ordusu Malzeme Ki- ftayetsizliği İçinde Çırpınıyor Mareşal Badoğlio'nun Ilk Tedbri Ital- yan Kıt'alarını Azaltmak Olacaktır Londra 26 (A.A) — Deyli Telgraf gazetesinin aüel yamıcısı general Temperley İtalyan kıt'a: larının İaşo ve malzeme bakımından mavaf lakıyetsizliğe vğrıyacağı bakkındaki — şaylalar müna: sebatile diyor ki: — İsşb ve malzeme kifayetsizliğinden doğan böyle bir — muvolffakıyetsizlik dalma mev- cuddür. Mareşal Badoğllo'nan — ilk tedbirlerinden biri İta'yan kıtalarının asaltılması olacaktır, ltalya için yağmurlar ve zecrt tedbirler devresi pek yakında kendini hissettirecektir. Rusya, Italya'ya Çelik, Demir, Kömür Gönderilmemesini Kabul Etti Cenevre 26 (A.A) — Romanya ve Sovyetler Italya'ya yapılacık ihracat üzerine mevzuubahis smbargoyu onsekizler komltesinin tetbit edeceği tarihten itibaren petrol, kömür, demir ve çeliğe de teşmil etmec husasundaki teklifi kabal ettiklerini Milletler Cemiyeti genel sekreteri Müsyü Avenol'a bildirmişlerdir. — 0 n Başbakanımız, Celâl Ba-Şa'lar üstünde Ş Kalan Mallar yar'la Beraber Ankara- 'yapur seferlerinin az. dan Hareket Ettiler lığından mallar Istan. Mudanya'da Sun'i Ipek,îiemlik’te mahsol ve mal sevkedilmekte- bula gönderilemiyor Kaskam Fabrikalarının Temelatma Son günlerde İimanımızdan Kstanbula — mübim mikdarda ve İstanbul'da Cam Fabrikasının Açılma Törenini Yapacaklar. dir. İzmirle Tstanbul arasında vapur seferlerinin azlığı yütün den Tstanbola sevkedilmek ir- tenen mollardan birçoğa gön- derilemiyerek — şatlar özerinde kalmağa başlamıştır. Dün de Çanakkale vapora şatlar üöze: Ankara, 26 (özel) — Başbakanımız İsmet İnönü, Ekonoml Iki Saat Konuştu.| Bakanı Celâl Bayar'la birlikte buradan hareket ettiler. Yarın (Bu lRkEk sürmemiş — ve — sürmiyecektir. Şimdiki hükümetin krallığın fadesl lehindekl mücadelesinin başlıca sebeplerinden biri de ordunun siyasetten ouzak olarak kendisini yalnız süel vazifesine vermesini temladir. Krala veri len muhtırada siyasa! mes'eleler objekif Bir şurette mütalen | ve tetkik edilmektedir. İstanbul; 26 (özel) — — Yu- man kralı ikinci Yorgi, akşam geç vakit general Kondilisi nez dine çağırmış ve İki saat kadar konuşmuştur. Bu esnada, dış işleri bakanı Teotokla te çağı rılmıştır. M. Teotokis'in, ahali partisi başkanı M. Çaldarla ile konuşmağa memür — edileceği söyleniyor. Kral; Libereller partlsi baş kamı Sofolia ile diğer bütün partiler — başkanlıklarını da da. vet ederek kendilerile ayrı ayrı konuşacak ve — ağlebi ih- timal, muvakkat ble kabiaenin teşkilini, sabık dışişleri bakanı M. Maksimos'a teklif edecektir. İstanbul, 26 (özel) — Atina- dan baber veriliyor: Sabık başbakan M, — Çal: darla'in, Kral'a bir muhtırça vererek — vaziyoti İzah 'edeceği #öyleniyor. Bir rivayete göre, Hlberaller portlel beşkanı — Sofolim, parlâ mentonun — fcshini, siyasel af Mân edilmesini ve derhal saylav seçimine — başlanmasını — Kraal, gön) İzmit'e varacaklar ve kâğıd fabrikasını gezdikten sonra oradan Ertuğrul yatı ile Modanya'ya giderek — san'i İpek ve oradan da Gemliğe geçerek kaskam fabrikalarının temelatma - törenlerini yapacaklardır. Başbakanımız ve Ekonoml Bakanı, ondan sonra da lııınbnlı gidec Çler ve cam fabrikasını törenle açacaklardır. Ç, T' a. e teklif edecektir. Di İstemektedir. M. Sofolls'la Tikrine ah İstanbul, 26 (özel) — — Ati rar partisi Başkanı da — içgirâk | na'dan — bildiriliyor: — Yunanla: etmektedir. M. — Çaldarla (se, | tan'da yeni saylav seçimi nlsbi parlamentonun feshedilmemesi- * temsil usulüle yapılacaktır. rindeki mallardan mühim bir kısanını yüklememiş, faka ta- mamen dolduktan sonra bir çok malı da şatlarda bırakarak Tstanbala hareket atmiştir. Söylendiğine göre bir bafta- dadberi şat üzorinde dorduğu halde Istanbola gönderilememiş pek çok eşya vardır. Şimali Çin'de Muhtariyet.. — Baştarafı 1 inci sahifede — 1931 de Mançuri hâdiseleri esnasında Çin dişişleri bukanı olan M Uaagin o zamanki diplomatik hareketleri — kendi: #ine olan itimadı fazlalaştıracak mabiyette olmaktan uzaktır. M. Vangın Çin'deo japonya": ya geçerken Amerika birleşik devletleri asbaşkanı M. Gamer İle konuşacağı hakkındaki ga: ylalar doğru olsa gerektir. Bu. punla beraber diğer devletlerin Çin japon müzakerelerine ka: tışmaları mevzaubahş — olmuya: caktır. Reogo Ajansının tahminine göre M. Usog yakında - bir sulkasd neticesinde yaralanan k'ln bükümetl — deş İşleri ba- kanlığına getirilecektir. Ali Rıza Mücellithanesi Yeni Kavatlar No. 34 M. Uangsingfeyin yerine Nan: —