29 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

29 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

HUNN Kktmotteşyrin 20 Dış Memleke'ler- | P SEHİR.'HABER de Mahsullerimiz Dış piyasa hareketleri hak- | kında Türkfise yu telgraflar gelmiştir; Üdğzüm: Londra peşin 35-50 vadeli 20-46 İran peşla 27-36 vadeli 1623 Keli forniya Tomson batarel seçme peşin 36 vadeli 24 fantazi pe Win 38 vadeli 26 altın yaldızlı ekstra seçme peşin 40 — vadeli 27 fanısal peşin 43 — vadeli 20 Girld peşin 42-59 vadeli 22 44 Korent peşin 45-70 — vadeli 30 45 Avusturalya ceki mal peşla 3ö yenli mal poşin 4250 Kap | peşin 88 şilindir. Hamburg borsasında: Tür kiye No. T vadoli 1.50 — sekiz 15 dokuz 16 on 18.50 onbir 21.50 T. Hrası Yunanistan Kan diya 15-32 florin korent amal yas seçme 9235 İran sultana 33-38 şilin Kalifornya sultana naturel vadeli 6.58 baker 5.80 dolardır. Nevyork — borsasında; İzmir tultana 9 crovvn 21.5 yeni mal peşle 13.5 San Fraoslako kaba 4 dolardır. İncir: Londra borsasında: natürel peşin 33 — vadeli 22 ekstra peşin 35 vadeli 24 ske leton 1 İb. 4 erovvn peşin 50 vadeli 46 baş crovvk peşin 55 vadeli 409 altı erovvn peşin 60 vadeli 55 yedi crovvn peşin 65 yadeli ÖS on Ib 4 crovvn peşin 48 vadeli 38 beş eravvn petin 58 vadeli 41 altı crovvn peşin 58 vadeli 44 yedl erovwn peşin 65 vadeli 50 şilindir. Novyork borsasında: Türkiye | borsasında: — İzmir Genuln yeni mal peşin 15 İzmir crovvn | 135 San Fransisko kaba mal | peşin 3,6 şilindir. Marsliya borsasında; Cezayir mah 1215 kilolük aandık 125 10 kiloluk sandık 90-105 fcanktır. İspanya cantin 5 pe çetadır. Yün; Mareilya borsasında: Anado Ia yıkanmış 88.50 —yıkanma mış 4.50-5.50 İr. Zeytinyağı:' Marsilya borsasında: Tunus lel taslr elf 380.400 — ikinci tasir 376 885 enfigeable 380 400 Cezayir surfine cif Marsilya 340-360 (r. Hamburg borsasında: İspanya bezir mal İlk tasir 240 peçeta vadeli 225 peçeta Ttalya hazır mal ilk tasir 560 vadeli 560 Hrettir. Fransa hazır mal İlk | nunfstan | rile dün çehrimize dünmüştür. Türk tüccari alacakları hak sahip tasir 510 fraoktır. İbrahim Tali N » Sehrimize Geldi. —h . 4 . n Fakl birlnei genel — espekter | İbrahim — Tali; İstirahat — için gitmiş olduğu Fransa'dan Yu yölile ve Ege vapa- llbay Fazlı. Güleç ve emnlyet yar direktörü İşmall vapura ka der giderek İbrahim Tali'1 kar. çılamışlardır. — İbrabim — Tali, İzmirpalas'ta bir müddet imti rahattan sonra İlbaylığı ve par tiyi ziyaret etmiş, akşam Üzeri Hmammızdan İstanbul'a müte veccihen hareket eden Ege va porile İstanbal'a gitmiştir. Yunanistan'daki Bloke Alacaklar Için Bir Anket. Türkofle başkanlığından İz mir şubesine gelen bir emirde, 26 -9- 935 tarihinde ( Yeni kleringin başlangıcı ) Yananls tan'da bloke kalmış - bulunan lerinin İsimleriş her birinta ala: cak miktarları ile hangi terih tenberl bloke kaldığı ve buna dalr salr malümat elde edilmek İetenildiğinden ba hosusta bir k — neticesinin bir | teabiti — bildi- | anket açı cedvel şeklinde rilmiştir. Yunanistan'a Mısır Ihraç Edeceğiz.. kabul edilen bir kararnameye göre Yunanlatan'da dağlık yerlerde | oturan halkın ihtiyacı için 30 Yunşa hükümetince ton midir alınacaklır. Bu misir- çoğunun — Türkiye'den alınacağı haber almmıştır. Adliye Doktoru Geldi Istanbol tbbi adil asistonla: rından Mühib NareddIin adliye doktorluğu mek lardan vazilesini üzere şehrimiz de gör cezaevi doktorluğuna atanmış ve göle- rek yenl vazifesine başlamıştır. Mektebler Için Eşya Kültür komlayonu törlüğünde mekteplere Hf eşya ve gıdanın kararlarını alımıştır. artırma ve ekelltme dön kültür direk- toplanmış, — bazı lâzım olan muhta- eksiltme Büyük Türk Ulusundan Beklenen De Budur.. Yardım K omitesi Her Başvurduğu Yerde Büyük Bir Ilgi Görüyor.. C. H. P. Merkez yardım ko mitesl grupları, halkın yardım larımı toplamak iİçin faaliyete geçmişlerdir. Holkımızın yar dim topliyan graplara gösterdi ği yöksek ve candan İlgi; her türlü takdirin üstündedir. Kon di'erinden istenen yardımın İki katını vermek — saretlle yüksek hamiyet gösteren yurd daşlar pek çoktar. Merkez yardım komitesi bu günlerde sık sık toplantılar ya parak geupların stelerlnl ha- zırlamaktadır., Listesl bazırlanan gruplar bemen İşe başlamakta- dırlar, Komlte dün do toplan- mış, eserl yapılması gereken İşler üzerinde kararlar almıştır. Hal kımızın merkez yardım komi- ——— | tesine yardıma koşması, yar- dımların bir elden ve senede bir defaya mahsus olmak üzere toplanmakta olmasındandır. İki yıldanberi, her yurddaş, hayır cemiyetlerine karşı ne kadar yardım edeceğini bilmekte ve ona göre hazırlık yapmaktadır. Evvelce yazdığımız gibi, mer kez yerdım - komitesinin balk tan topladığı paralar, İzmirdekl hayır cemiyetlerine tevzi edile cektir.Ay sonuna kadar toplanacak yardımlar 1 birinci kânundu hayır cemlyetlerine dağıtılmağa başlanacaktır. Tekrar edellm: Halkımızın hayır İşlerine, yar: dımda gösterdiği yükek ve candan ilgi göğeümüzü kabart maktrdır. Büyük Türk mille tinden beklenen de zaten budur. Hastaların Muayeneleri n N Hastalar Hergnn Muayıane Için Kabul Edilecektir Hastanelere müracaat eden hastaların poliklinik muayene- leri hakkında dün sıhhat ve İçlimal muavonet vekâletinden İlbaylığa bir bildirim gelmiştir. Hastanelerde poli — klibik mu- ayenelerinin bazı — hastanclerce hergân yapılmıyarak haf tanın muayyen bazı — günlerine hasr- edildiği görülmüştür. Poliklinik muayeneleri; hastanelerin esas vazifeleri cümlesinden — olduğua ve hastanelerde doktorların me sal zamanları aaat — sekizden sast on beşe kadar devam et- mekte — bulandağa - cibetle bu müddet İiçinde muayene ve tedavi olmak İçin bilhassa ye blr dışından ve uzak yerlerden gelen — hastaların bakılmadan geri gitmelerine yer kalmamak üzere bundan sonra her bhas- tanenin bütün mevcüd şube- lerl tarafından mesul zamanları içiade olarak tayin - edilecek saatlerde — bergün — poliklinik yapılması lâzımgeldiği vekâlet. ten bildirilmiştir. Şehrimizdeki hastanelerde de bu şekilde hasta kabulüne başlı ktır. 'Tiryeste Transit Yolu Açık. Türk Mallarına Tak- yid Yoktur İtalya ile olan ticaret anlaş ması bir ay daha uzatılmıştır. memleketi- gönderilen Buanunla beraber mizden — İtalya'ya birçok malların Sak siyonlst memleketlere tatbik edilen tak- yidlere tâbl tatalaceğına dalr İzmir piyasasında bamı rivayet ler vardı. Şehrimiz tecim odası bunlar bakkında telgrafla Türk ofisten malümat istemişti. Dün gelen cevabta böyle bir takyi. din konulmadığı bildirilmiş ve Tiryeste transit yolunun da dalma açık olduğu teyid edil: miştir. Inebolu Vapuru Faciası Tahkikatı Birinci ve üçüncü Kaptanlar Hakkında Hukukuamme Davası Açılacağı Söyleniyor., İnebola vapuru faclası hak- kında eblivukuf tarafından ve rilmiş olan 25 sahifelik rapor müddelumümilik tarafından tot. kik edilmektedir. Henüz hiç bir kimse hakkında hukuku amme davası açılmamıştır. Bu gün açılması muhtemeldir. Ha ber aldığımına göre birine! kap tan Mehmed Ali'nin — mes'ali- yetinde kazada boğulan ikinci keptan Besim ile kurtaolmuş olan üçüncü kaptan Ruaml'nin de iştirakleri — görülmektedir. İkineci kaptan ölü olduğu için üçüncü kaptan hakkında bu- küküsmme — davası — açılman muhtemeldir. Diğer — taraftan kaza bükkında bazı kimseler için Ekonoml Bakanlığıpın na zarı — dikkatinin celbedileceği de söyleniyor. Körfez Için Iki Vapur Alınacak İzmir MHenn İşleri gennel direktorlüğü, İzmir'le Karşıya- ka arasında İşlemek üzere Av- rapaya İki vapur — 1smarlamak üzeredir. Şimdiki mevcut va purlar ihtiyacı karşılıyamamak. tadır. Onun İçla yeni ssmarla- nan vapurlar beşer yüz yolcuyu taşıyabilecek büyüklükte ola: caktır. Saatte on dört mil gi decek olan bu vepurların alın ması için Maliye Veküâleti tara- fından — İzmir ilman İşleri ge- nel direktörlüğüne — salâhiyet vermiştir. Vapurlar Alman ter sanelerine ıs#marlabacaktır. Konakta yapılacak olan be: tonarme vapur İskelesi İnşaatı na İlkbaharda başlanocaktır. Şehir Gazinosunda Hnşaat Var. Kordondaki Şehir — gesinosu: nun yeni ve modern bir şekle sokulması ve gezinoya bir de ötel kısmı İlâvesi için beledi yece hazırlanmış olan projeler yakında belediye dalmi encü meninde tetkik — edilerek İnşa- ata başlanmak üözere bir. müna: kosa açılacaktır. Siyah Gö Simone Simon : Harry Banr » zler Jean Maka - Maksndlan'ın temell ottikleri senenin en büyük filml —— -— 29 İkinci teşrin Cuma, bugünden itibaren İzmir halkına Rua (( takdim edilecektir ) örkestrası, Rus Çıgan (korosu) ve — Rus Fransızca şarkılarla süslenen heyecanlı bic aşk bikâyesini, MOSKOVA eğlence hayatımı canlandıran Siyah Gözler T ? Sinemasının Bu seneki altın programına w şeref yerecek — tilimlerinin birincleldir. AYRICA FOKS (En son haberler) Türkçe sözlü MİKİ ( KARİKAT ÜR KOMİK ) SEAN Hergön 15 17 -19 . 21,15 SLAR: Cumartesl 13.15 sosnslarında talebelere tenzllâtlı bilet verilir. Pazar 11.80 - 18 te İlâve seantr vardır. Pazar Maçları veHakemlerin Ç lışma Mes'eleler —1 —— Dün toplanan fatbol merk heyeti, bu haftaki lik maçi zını şu çekilde tanzim etmişt Birinci takımlar, Alsancı sahasında: Saat onda Buca: Şazkapo Hahem Sabri (İzmişspor) Göztepe: Burasva. Huke Müstafa (Altınorda). Bant 14 de Altay K.S.K. H kem Ferld (Göstepe). İkinci takımlar, Halk şahı sında; Sast 9 da K.8.K.Altay, Hi kem Ahmed Üzgirgin, Saat 10 15 Göztepe Burnavı Hakem Baha (Altay). Sast 11,25 Buca Şarkepor Bakem Hamdi (K.S.K) İzmir mıntakasında bakem Ük yapanlar, bher hafta futbo heyetlain toplantı gönü olar Çarşamba günleri mıntaka mer kesine — gelecekler — ve İçtimai İştirak ederek, en son maçlarız idaresl — etrafında — görüşmeler yapacaklardır. Altınorda'la Mustafa'nın baş kanlık edeceği bu - toplantılar, ayol zamanda küre şeklinde olacak ve hakemlik yapmak İstiyenler de bundan — İstifade edebileceklerdir. İçtimalara her #sporcu gire- bilecektir. Bu saretle karstan nazari olarak İstifade edenler, ikinci takım maçlarında hakem oluruk tecrübe edileceklerdir. 936 Olimpiyadı Nevyork, 28 (Özel) — Bey nelmilel Olimpiyad — başkanı Amerika Olimpiyad başkanına bir mektub göndererek; — Bir- leşik Amerika hükümetlerinin 936 — Berlin Olimpiyadlarına İştirak etmesine biçbir mani olmadığını bildirmiştir. Izmir Güreşçiler Çalıştırılıyor Mill$ Takımdan Nuri Şehrimize Geldi Izmir mıntakasının alafranga amatör göreşçilerlei çalıştırmak füzere güreş federasyonu lara- fından gönderilmiş olan Nuri şehrimize gelmiştir. İzmirde on gön kadar kalacak ve bu müd det zarfında ber gece Salepçi: oğlu camil altındaki mıntaka göreş salonunda derslerine de- vam edecektir. Dün gece İlk defa olarak amatörlerden De: mirepor'dan İzzet, Sabri İlgaz, Mustlufa Sabri, İbrahim, Altay- dan Osman, Hikmet, Reşad, Tamall), Göztepe'den — Mustafa Atak, Safl Atak, Ferid olmak üzere 11 kişiyi çalıştırmıştır. Sant sekizden — İtibaren beşliyen — güreşler oaat 22 ye kadar devsm etmiştir. Amatör göreşçilerimizin — antrenörden azami şekilde letlfade Tni tavsiye ederiz. Mülkiye Mezunları Şehrimizdeki mülkiye mek tebi mezunları dün sast onye dide — ilbaylıkta bir - toplantı yapmışlardır. İlbay — Fazlı Gü: on etmele- açılış yıldönmü — münasebetlle 4 birinci kânanda Halkovinde yapılacak olan tören programı üzerinde görüşülmüş, kuararlar alınmıştır. Muğla Valisi Moğla ilbayı Ömer — Cevad Moğla'dan şehrimize gelmiştir. Ümrer Cevad; bugünkü —Afyon trenile Ankara'ya bareket ede cektir.