29 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

29 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Başbakan Dün Merinos,Kral Suni Ipek Fabrikaları- nın Temellerini Attı. — Başı J inci yüzde — Başbakan — geceyi — orada geçirecek ve yarın #aat 11 de Merinos fab. Fikanımn gemel stma törenini ya: pocaktır, Bursa 27 ( AA ) — Başbakan Tamet İnönü bugün — saat 18,30 da | Bursa'ya geldi. Başbakan yarın saat 9,30 da Bursa'da kurulacak Kamgarn — ipliği fabikasının teme- Hoi — atacaktır. Bürsa — sevinç içindedir. Tstanbul, 28 (özel) — Baş- bakan İsmet İnönü İle Ekono: mi Bakanı Celâl Ba Buraa ve Gemlik fabrikalarının temel alma törenlerinden sonra bu- röya gelmişler ve karşılanmış. lardır. Başbakanımız; Bursa'dakl söylevlerinde ekonomi — alanın- daki çalışmamızı — izah lerdir. Bursa 28 (AA) — kan İsmet — İnönü, Bakanı Celâl Bayar ve bera: berlerinde — diğer zevat asri kaplıca binasını gezdikten s00- xa asat onda Kamgara fabri- kasının kurulacağı yere — gel- diler. Burası, törene katılmak için gelen yurddaşlarla dolu idi. Törenden önce C. H. P. İlyönkurul Başkanı Bursa say- lavı Dr. Sadi Konük — Buresalı- ların çükramını - büldiren — bir töylev verdi. Bunda kurtuluş yolunda olduğu gibi — ilerleyiş ve yükseliş yolundua da Bur- salı'ların Ulu öndere yürek. ten doğan İnan ve itaatla bağlı bulundaklarını söyledi. Bundan sozra Başbakan Ge neral İsmet İnönü — sürekli al- kışlar arasında kürsüye gelerek şa söylevi verdi: Arkadaşlar, Memleketimizin — Kamgran fabrikasının temelini birez son ra atacağız. Şefimiz Atatürk, fabrikaya — Merlinos — fabrikası adını vermişlerdir. Merinos ce- ki Türk dilinde foce ve uzun demektir. Bu adla fabrikanın İş ve stikbali sonuçları teba- Töz ettirmiş oluyorum. Bu ku- rulaş Atatüörk'ün devrim bo yonca her İşteki yakın İlgisi nin yeni bir delilidir. Bursa'da ve bütün memle- ket karçısında bunu anmak bir borçtur. Merinos fabrikası Bursa etrafı için güttüğümüz geyeyi — canlandıracaktır. — İyi, İnce ve uzun yün, kendi top raklarımızda — Istihsal edilecek emek verdik. Daha da vereceğiz. En iyi yönü yurd içinde Yetiştireceğiz. Fabrikanın yün yetiştirme ve İşleme gibi İki cep heslle endüsiri ve zirsat bakı mından varlığını öne koymuş oluyoruz. Üçbuçuk milyon İra sarfedeceğiz. Ve üç milyon kü- vur kilo yün İşliyecektir. Onaltı bin iyirme İği, altıbin yediyöz katlama iği bulucacıktır. Bizde şimdiye kadar yıkama ve bük- me tarzında İplik yapılıyor ve bundan kumaş lokunuyordu. Ba' fabrikada yıkmomış y den İplik çıkarıp kumaş yapa- sağız. Bu ameliyelerin hepelni memlekelte bu fabrika lle kur muş oluyorox. Arkadaşlar, Bu fabrikayı da Ekonomi Bakanının uğurla ve — verimli elile Sümerbankın saat gibi İş liyen elile vücuda getlreceğiz. Her hangi bir fabrikenın temel atma töreninde balunmak bir Başba- Ekonomi zevk değl'dir. Çünkü temelatışı İle kurülüşüa — temamlamak — ve eserl vücuda gelirmek urasında çok çetla buttâ aylarla geçen mücadeleler, savaşlar vardır. Cuümuriyet tasbhütlerini da- İma yerine getirmiştir. Bunu da yerine getireceğiz. Şimdi teme Hof atıyoroz. 1937 de küçük bir gehlr gibi etrafına — nurlar saçarak İşliyecektir. Hep bera ber yurdün — bayındırlığı — için Cumuriyetla ve Atatürk'ün her sabada mütemadi esşerler — vü- cuda getirmekte olduğunu ha tırdan çıkarmıyalım. İzmit'teki kâğıd fabrikan iki aya kadar İşliyecektir. Üç bu çuk milyon İlraya mal olayor, Bir sant sonra başka bir yerde bir. milyon Hrayı geçen bir fabrikanın da temelini atacağız. Yarın ve o bir. gün eyi programımız da — dahil Zongul. dak'a İkl fabrikanın — törenini Ankaraya dönerken kurulacak demir fabrikalarının yerlerini göreceğiz. Şimdiye kadar yapılanlardan bariç bir hafta içinde temeli atılan ve İşlemeye — başlayan ve başlıyacak olanlar için yirmi beş milyon İlra sarfedilecektir. Bu sermayelerle yurtda yapı: cılığa daha canlı ve daha kuv- vetli aranabilir mi? Cuamurlyet, — yaşanın mis iler Yaşasın Atatürk, Başbakan kürsüden İndikten sonra temeli atılan çukurun yanına gölerek temele konula cuk yazıyı İmzaladılar. — Yazı şudür — Başbakan İsemet İnönü Sümerbank'ın kurdağu llk Türk Merinos fabrikasnının - temelini burada attı, 28 11-1935, Bu arada fabrikanın burada kurulması ile merinoscuların ayağına gelinmiş olduğunu öne koyarak - karşılığında — merinos istediklerini söylediler ve fab- tikanın 1937 da açılmış bulu- pacağını Sümerbank genel di rektörüne tekrarlattılar. Çaka ra üç mala haerç' koydular ve halkın alkışları arasında ayrı- larak İpekiş fabrikasına uğra- dılar. Fabrikayı gezdikten sonra Gemlik'e hareket ettiler. Tene 9p Ingiliz'ler Japonya'dan Te- minat İstiyecekler. Londra, 28 (Özel) — İngll- tere hükümeti Japonya'dan; do kuz devlet anlaşması mucibince temlnat İstiyecektir. Ancak İogiltere -bükümell; Amerika'dan son durum hak kında kat'i malümat gelmeden jsponya nezdinde — diplomatik töşebbüste buluemuyacaktır. Iskilip Kaymakamı Lekilip Kazası koymakamlı ğina ataamış olan vilâyet mek topçosu Baha Koldaç; birinci kânunda yonl vazilesine başla mak — üzere caktır, İzmir'den ayrıla Izmir Tramvay ve Elek. trik Sosyetesinden: Şebeke ameliyan dölayisile cereyanın — 1.12.1936 te saat N dan 15 e kadar İkinel Kor donda, Mes'udiye ve Bornova enddelerinde ve mücatir sokak- larda keslleceği sayın abonele: rimizce bilinmek — üzere ilân olanur. G. Kondilis'e Nişan Verdi — . M. Kondilis af hakkındaki #vale covab vererek; büa — mea- eleye de temas edildiğini ve kral kendisinden siyasal mah kümların bir. cedvelini İstedi- ginl bildirmiştir. Krol bu görüşme — cenasında M. Kondilis'e en büyük şeref Bişanı olan halâekâr nlşanının büyük haç rmbulnl vermiştir. Atina, 27 (A.A) — Kral is- tşarelerine devam ederek dün saat 15 de başbakan muavini M. Teotekia'i kabul — etmiştir. Mülâkat saat 17 ye kadar de- vam etmiştir. Kral M. Çaldaris'i bugün saat 10,45 de ve M. Metaksas'ı da saat 13 te kabul edecektir. Atina, 28 (AA) — Royter Ajansındad: Kral, af kararna mesini İmza etmiştir. İstanbol, 25 - (Telefon) Yunan kralı buügün elyasal mahkümların affı hakkındakl kararnameyi imzalamıştır. Bu hâdise, —Yunanistanda büyük bir bâüdisedir. Gerek son Yu Dan İis, mde, gerekse — daba evvel elyasal mahiyette —mah- küm edilmiş olan bütün Yu- Banlılar, bu meyanda M, Veni zelos, general Plüstırma, gene- ral Kamenos ve salrede afle- dilmiş bulunmaktadırlar. İstanbul, 28 (Özel) — Yu- man kralima hmzaladığı siyesi mahkümların affı iradesini, Kon- dille kabine relel tıfatile imza lamaktan letfokâf etmiştir. M., Kondilis, M. Teotokis ile kralın nezdine giderek bu hu- sosta İstiad ettikleri sebepleri izah etmişler ve Vonizelos ile | Plâstıras'ın affinın doğ.u olmi yacağını iddla etmişlerdir. Yunan bhükümet mehaflli, bu hususta kat'i kararın yebi kabine tarafından hallinin müm- kün olacağı kanaatindedir. Yeni kabinenin üniversite profesörlerinden ve tabık ba- kanlardan M, Demirci tarafın- dan kurulacağı sanılmaktadır. İstanbal, 28 ( Özel ) — M. Kondilis'in Yunan kralı iki Yorgi'ye vermiş olduğu mahtı- rada, yeni kabinenin teşekküölü hakkında üç tavelye vardır. Ba tevsiyelere göre: 1 — Doğrudan doğruya M, Çaldarle ve fırkan tarafından, 2 — Halihazır mecllste tem- Bil edilen fırkalardan mürekkep bir termerküz. 8 — Daha genliş bir tamer köz olmak üzere meclla dahi. Hnde ye herlcindeki fırkaların İştiraklle bir kabine toşkili lâ- zitndir. Atlnu, 28 (A.A) — Stefanl Ajanmından: Bakanlar, gevel af kararna mesinla neşrini reddettiklerin- den kral kabinenin — letilasını kabul etmiştir. Bugün yeni hükümet teşek kül edecek — ve neşredecektir. Çin Sergisi için Sanaylde çalışan İşçilerin seğ bğımın koruumasına ve bunla mın tehlikeden mühafaza terti- batına delr. Çin'de bir serel açılacaktır. Bu sergl için Tür kiye'de eçi beğlıği tertibatına ald resiimler İaten miştir. Ekonoml bakanlığından vilâyete gelen bir emirde İz mir'dekl san bulunan tert Yatenmlştir. korunma | mücsseselerinde ata sid resimler eTit BirF temas teminine calıs- | için çalışmalarına ğ Zabıtada E_â' Bıçak Taşımak Kemer'de Lâle sokeğında İ mall oğlu Veli'nin üzerinde bir sustalı çakı ve deniz yolcu va lonunda Seyfi'de bir bıçak bu Tonarak zabitaca alınmıştır. Tokatla dövmüş Güzelyalı Tramvay caddesinde kömürcü Yusuf oğlu Osman'la Süleyman oğlu Ali nrasıda bir çocuk mes'elesinden kavgu çık mış, Osman tokatla Ali'yi dör- müÜştür. Talebenin paltosu Erkek Hsesl talebesinden Zih ni oğlu Süreyya on lira değe rindeki paltosunun — çalındığımı iddla etmiş ve tahkikata haş lanmıştır. Silâh atmış Hurdavaçılar vaya İki el silâh arabıyor. çargısında ha atan Enver Hamallar arasında: Gümrük önünde hamal Meh med oğlu Receb'le bamal Os man oğlu Tevfik arasında yük taşımak — mes'elesinden — kavga çıkmış, Receb yumrukla Tevfiki döğmüştür. TÜRK Hava Kurumu İTayyare Piyangosu 2 ci keşlde (11) 1ci kânun SAYI LIRA 1 Müküâfat 20000 ı lkrımlye 30000 1 15000 Bi ya 12000 di * 10000 2 * (2500) — 5000 4 — * (1000) — 4000 (500) 15000 (150) — 9000 (100) 10000 (50) 25000 (30) 15000 (20) 12000 Müzayede e Fevkalâde Satış Acele yolculuk dolayisiyle 1 Kânunuevvel 936 pezar günü öğleden evvel sant onda mesu diye caddesi pezar — karşısında ve paosiyon süvisin İkinci kor don — caddesindeki karşısında İntikam sokağında 13 mumearalı hanede doktor operaltör cemil şerife alt lüks mobilyeler müzayede — suretiyle satılacaktır. — Modern - kadifeli kacepe takımı orta İki siğara masası, garistenber ger markelı yeni bir. balde *iyab alman piyanosu, iki adet sehpa ve porselen söksısı, ema- yi soba ve boruları, diyamant markalı yeni bir. balde yazı makfnesi, amper mearkalı ve 6 lambalı yenl ve basır takımı, zarlf ve - nddide kırlstal şelelyelik, İki adet yağlı boya tablo, büyük kıt'ada kadifeli kanepo — va İki koltuk, ultı adet teplalı avrupa sapdalyesi, karı yemek masası, kapusunun masası ve zatlf radyo, camlı modern büfe, elajer, dört ay nelı tüvalet, peşkirlik, konsol ve aynası, komldono tuvaletlik, tifonyereli aynalı dolsp, tok kanepe, — balkondaki — iayorlar, cevizden mamul kontura büfa, askılıklar, amerikan İake ker yöle, İpek İşlemeli dört kanatlı paravan, bikel iki kişilik kes me karyola, isparta gördüş balı ve secendeler müzayede — awre tiyle Batılacaktır. Satış peşindir. fratı kaçır mayımız. Törk müzayede salonu mü dürliyeti. Telefon No. 2798 Tkinölteşrtn ZY ONT KTT MMMWM Manisa Kadastra Direk - törlüğünden: Manisa şehrinin yangın sahasında 2-11-935 tarihinden itibaren kadas- tro tatbikına Başlanılmış bulundu- gu ilân edilmişti. Bu defa ayni sa- hadaki çarşı mıntakasının beyauna- meleri tevzi edilmiş bulunduğun- dan emvali gayri menkule sahiple- rinin isbu beyannameleri doldurup vesaiki masrafi »leri ve nüfuslarile birlikte kadastro dairesine getirame- leri ve beyanname almıyanlar da biran evvel mezkür daireye müra- eratla beyannamelerini alıp doldur- maları ve aksi taktirde vukufu er- babının ifade ve beyanlarına atfen tesbiti muamelesinin yapılacağı ilân olunur. 3851 Bornava satın alma komisyonunda iha- leleri yapılacak olan asker ilânları Burnava askeri su. al, ko, dan; 1 — Merkez ku'alarının İhtiyacı olup 22,11,935 cuma günü açık ekelitmesi yapılacak olaa 39000 kilo kuru faşul- yanın münakasasına talip çıkmadığından on gün temdi- dile yeniden açık eksiltmesi yapılacaktır. Açık eksiltmecei 2,12,935 pazartesi günü saat 1ö tedir, - Umum tahinin tutatı 4875 İlra ölep muvakkat temlnatı 366 liradır. Şartnameel hergün komlayonda görülebilir. Isteklilerin mun; en vaktinden evel Bııınırıdıkl askeri DOK.TOR_, FAHRİ ışıı<l İzmir Memleket Hastanesi Rontken Mütehassısı MA ÜUN j ve Elektrik tedavileri YO A RA DST CA A LA D A Beyler Sokak fırın karşısı No, 2 Menemen Şarbaylığında 1 — B lediye önünden başlamak üzere çarşıya doğra 350 metre mürabbamndaki sahe dahillade parke taşı ile for- şiyat yaptırılacağından bu İş 20 11 935 tarihinden ilibaren 15 gün müddetle açık ekelltmeye konmuştur. kelltme işi 4 12 935 tarihine rastlıyan çorşemba günü mat on beşte belediye dalresinde lere kılı ar. Ba İşfa tahmin edilen bedell 834 Hra SL kuruştur, Ta- lipler muhammen kiymet teminat vermekle boraber muvakkat üzerladen 5 7,5 nisbetinda İhaleyi mütenkib İşba temloatını © 16 © iblüğ edecek ve eksllime şurtları için de moterlikten musaddak — mukavele dellâliye, cektir talibi dttdır. Noter mamafı, teozim edile- poul — masralı 26 19 3 reami 3800 23 İzmir Memleket Hastanesi Başta- bibliğinden: Bastunemizin rantgen kıamına konulacak olan 2500 İlra kıy- metl mübammeneli ( Tele pantoscop Simsas ) #isteminde masa 23,11,935 tarihinden 13,12, uçık yenler bergün memleket hastanesine müracaatlar ların eksiltme günü olan 16.12,935 günü sant 9 dan 12 ye kadar vilâyet dııimi eaatları 29 Temir Tuhlsarlar löğünden: Çamsin başmüdür tuzlemı İçin 85 te neke benzle — pazarlıkla — satin slınacaktır. - Temlnat radır, — İsteklilerin a salı gönü ondörtte baş müdürlüğümüzde — müteşekkil komisyona gelmeleri, 3847 5 terihlme kadar 10 gün müddetle ekelltmeğe çıkarılmıştır. Ekalltme çartaamesini görmek İeti- Tatekli olan tarihlae restlıyan — puzartesl eocümenine müra: 3852 Uı Rıza Mücellithanesi Yeni Kavatlar No. 34 Her türlü cild işleri yapar j '