29 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

29 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

KÜÇÜ B - Nihayet — bir akşam Por-sen Marten'de, Kleopatra' da kraliçenin et rafını alan, yı- lan gibi sedire el-pençe dıvan duüran — cariya ve esirler ara muada, küçük Kora'yı, fakat eeki reaim atöl- yetinin, direk. tuar modası elbisesi İle değil, Misir. rakkaseleri — kıyafetinde buldum. Kraliçe yanl Kleopatra, dal: gin ve baygin - gözlerile göklerin derinliklerinde, Mın zın leyleklerini arar gibi dal mış bakıyorken, rakkaseler de monoton ve ağır bir ahenkle ayak uydurarak, mahud Kan telpiyel'in kafe — konserinde, ekmek parası kazanmak — için zoruzoruna oynadığı gibi, ma- hud dansını oynuyor, göbek atıyordu. Kora, küçük Kors! Kendisl. Di bir târikidünya — elbiscelle görmek aşk ve heveslle yanan | zavallı kızcağız! Burada parlak ve esmer renginin solduğunu, bilmiyan bu zavallı, halkı eğ: lendirmek İçin, otomatik — bir makine gibi çalışıyordu. Kendi kendime: — Korada kendini Paris'in hayat girdabına kaptırdı, hiç şüphesiz unutmuştur. Haydi Piyer, sana da uğurlar olsun!. Dedim. Biç şüphe yok, o artık şeh rin büyük meydanını soran masum ve cahil kadın değildi, Kleopatra'nın alkışlarla seyre- ANADOLU — Günlük Siyasal Cazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umuml neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binen :i.:de Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuraştur. Yabancı memleketler için senelik aböne ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştur. Sünü geçmiş nüsbalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA mavi onu | zayıfım, Casus Romanı: No, 58 Komiserin eli kanlı bir men- dile sarılmış, yüzü bir ölü ka- | dar sarı İdi; pollse: — Kaçtı mı?, CGördünüz mü? Diye sordu. — Evet.. Motosiklet ile. An Cak iki dakika evvel,, Şu İsti kamete,. — Sen de bir hayvan gibi bu herifin kaçmasına meydan | biraktan demek.. Neden tevkif | #tmedin? Neden ateş etmedin?.. — Vakit kalmadı ki.. — Hayvan, budala... — Her komlser, henüz fır- | K KORA | Hissi Hikâ Jül Koreti'den Kicopatra'nın ? karşısında raksediyerdü dilen maruf bir rakkascsl İdi. Resmi gazetelerde, camekânlar- “da yör baluyordu. Gene ayler, birçok geçti. Küçük Kora'nın ve hatırası gene zihnimden vl- Hnmişti. Fakat acıklı blir bane gene aylar hayal kendisinden Kora'cığı birgün mektub, hatırlattı. GCöğsünden ıstırabı. çok faz. lalaşmış, basta olmuş.. Parls'te ölmekten korkuyor: do, zavallıcık, Reyolyan'a dön mek, kendi memleketini, kendi semasını, kendi sıcak güneşini tokrar bulmak — istiyordu. Pi yer'1 bulmak - İçin Paris'e ne kadar büyük bir bhevcs İle gelmişse, şimdi — memleketine dönmek için de aynı — hevesi hissediyordu. Fakat, bu boğucu öksürükle, vapurun ambar — ve kömürlüklerinde sürünmekten çok korkuyordu. Böyle bir yol: culuğa edemiyordu. Şimdi, nezaretinden | bir yardım, Revnayonu kadar bir kamarada gitmek İçin yar: dim . istiyordu. Vapurun hareketine az bir zaman kalmıştı. Babriye neza: retl Istldasını müstemlekât ne: garetine havale etmiş, Kora- cığın İşi kolay kolay biteceğe bensemlyordu. Kora'cık, basit bir odada, rakkaselikten — kalımış beş on frankını sarfederek; mütemadi yen öksürerek hareket perlsini bekliyordu. Kendisini buldum, vadettim ve sordum: — Hülâ, beyaz ve genlş kulaklı târikldünya başlığı ile resim aldırmak İstemiyor mu- sun?, — Hayır!. Çok yorgün ve çirkinleşlim. Buuun için çizklır görüneceğim. — Yal- niz, size güzel olduğum zaman lartın bir. resmini vereceğim. Siz buna bir târikidünya çap- kası giydirir. ve bir tablo yapar, bana gönderirsiniz. yardım 29 İkinciteşrin 935 sot geçmiş değildir. demek le- tedi; fakat Valter hemen yüz- | geri etmiş dönmüş İdi. Ve kar: pendaki adama: — Siz kimelolz?. Dedi. İ LN 4 Kuşadası'nda Su Hücumu —.. Köprüler Harap Oldu, Tütün ve Erzak Su Altında Kaldı Evvelki gece Kuşadası'nda yağan yağınurlardan kaza mer kezl eu hücumuna maruz kal. mıaştır. Ezcâmle Türkmen ma- ballesindeki bütün tütün malı Bülleri sslanmış, hattâ balkın yiyecek orzakı — blle su altında — kalmıştır. İnsanca saylat yoktur, Yalnız tehlikeye maruz bülanan beş genç; jan darımaların yardımlle kurtarıl mıştır. Zarar ve ziyan miktarı heböz tesbit edilmemiştir. Su İstilân — yüzünden şehrin umumi çosesinin bazı yerlerin deki köprüler harap olmuştur. Kaymakaalıkça buuların tamiri için keşif yapılmak üzere bir fen memurunun - gönderilmesi vilâyetten İsteamiştir. Atanma Vilâyet Idare heyotl — kâtibi İbrahim Gökinen terflan vilâ yet mektapçuluk kalemi kütip liğine atanmıştır. — tamamen .. Nihayet küçük — Kora'cığın işl oldu, onu ikinci mevki bir kamara ile memleketine gönde- rebildim. Fakat, o — veremdi; fecl âkibet onu, küçük, sıcak güneşli memleketinde de elbet bulacaktı. Ben onu, artık kolay kolay unutamıyordum. O küçük ve çocuk başlı, dalgın ve - baygin karagözlü, garib şiveli Kora'cık, gözümün önünde târikidünya buşlığı İle her zaman dolaşıyor. gibiydi. Aynı zamanda, Zavallı Ko ra'cığın, başının bir daba kalk- mamak üzere üzirive düşeceğl beyaz — yastıklarda, bir — târikl- dünyanın — şefkatle kendisine İğilerek — hatırımı sorduğunu, ona teselle yerdiğini tabmin ediyorum. Çok sevdiği, güzel buldoğu, icl kunatlı beyaz bir kelebeğe benziyen başlıklı 14 rikidünyanın, gene güzel, gene derdli ve içi! bir kadın seslle: — Uyuyumuz, küçük Ko- ra'cık! Dediğini ve Kora'cığın göz- lerinin kepaklarını ebedi ola- rak kapatlığını düyar ve görür gibi oluyorum.. Ve,... Bu süretle küçük güzel Kıra'cık bu güzel ve “sevimli beyaz kanatlı — başlığın gölgesl altında ebedi uykusuna ve f MTARRETRTTENTANAA Italyan Kaynakları Vaziyeti İyi Yakında Taarruza Geçe- ceklerini Bildiriyorlar. Bir Yunan gazetesi, vaziyetin Habeşistan lehine inkişafı üzerine bu şekilde bir karikaür neşretmiştir Londra, 28 (Radyo) — Adis Ababa'dan alınan haberlere göre Habeş'ler Ambalagi'de de mu kavemet edemiyeceklerdir. Ha beş'ler bunun için Abunojozel- de, yani 40 mil daha içeride | kuvvret tahşid etmektedirler. Parls, 28 (Radyo) — Yeni İtalyan tasrroza İki cepheden | yapılacaktır. Taarrazun birisi Gondor Tame, diğeri Ambalaği Magdola cephesinden olacaktır. Bu mevkilerin askeri kıymetl çok büyük olab 1896 da Me- nelik kuvvetlerini barada top- lamıştı. Bu tasrruzdan övel — İtalyan kıt'aları, Tembyen vesalr mın- takalarda temizlik hareketleri İle meşgül olmaktadır. Garpta Muravlai ordüsu ile şarkta Briyali ve Saatini ordu Tarının birleşmesini temine ça hışılmaktadır. Mareşal Badogllo'nun şimdi- ilk yazifo ve feraatı bundan İbaret olacaktır. Cibuti, 28 (Radyo) — Ha rar'dan gelen en son haberlere göre general Graçyano ordusu, Sasa Banek mubitiadeki Bulâle kuyularını elde ettiklerini gör- termektedir. İtalyan ileri kıtaları - balen Kardinallığa Terfi İstanbul, 28 (Özel) — Pupa hk makamının Parle mümesslli Slayör Mağliyone kardinallığa dalacak, orada da, bizim ciha- nımızdan geniş, daha büyük bir muhitte, ebediyet âleminde sevgili — Piyer'ini — düşünerek uyayacak!.. Zavallı küçük Kora'cık.. — SON — yürüdü. Hakikaten, on köşe başında — güzel vardı. Valter: — Makinen serl mi?, Diye sorda. — Evet. Göreceksiniz. — Ne kadar beozinin var. — 90 Litre! — ÂH Polls volânın başına geçti; — No tarafa gideceğ — Önce... Berlin'in garbın. adım berlde bir. oto — Polis Garviş! Otomobil | dan çıkacak, s#onra Fransa'ya kısmına mensubum. Şurada, on metrelik mestefede - otomobilim bekliyor, emrinize bazırım! — Âla., Çabuk yola düşe Hm,. Şa köpek Fransız'ı tuta- bın... Oto kıamıaa mensub Alınan polla İlerledi, arkasından Valter giden yola tutacağız. — Bu yolu iyi bilirim. — Huydi, ileri! Kuvvetli otomobill ileri doğru atıldı, ve İlerl koşmağa başladı. Vulter, otomobili yolda tesa- düf ettiği polla memurları önün- de dürdüruyor ve; teafi edilmiştir. Kardinallık asâsı,. Roma'da: Papa'nın yüksek memurları va tatasile Parla'e gönderilecek ve asâ, elyasi bir törenle Fransız Cumur relsl tarafından Sinyor Mağliyone'ye verilecektir. Buradan mo- tosikletli bir adam geçtümi?. Diye soruyordu. Fakat bu hususta aldığı malümat İşe yarıyacak malümat değildi. Bunun için, şoför poliae: — Marş.. İleri! Emrini veriyor- du.. Valter'in yaralı eli çok astırap ve elyordu;bunun İçin, glddetli blr İepaz moz geçirmeğe başlamıştı. Şoför polle: — Sizi kim yaraladı?. Diye sordu. — Kendi tabancam. Elimde petladı. Böyle olmasaydı herifin Şleşi elimizde olacaktı. Motosiklete aıladığı) gi kaçtı Görüyor Ve Dağabur'un 20 mil şimali şar- kisindedir. Bu iki mevkl Fan Fan nehrinin solundu kelmakta ve İtalyan tayyareleri ile bom- bardıman edilmektedir. Ttalyan kıtaları Tngiliz soma- Hel Setikametinde — ilerlemek- | tedirler, Kimyagerler Kurumu Merkezi Ankara'da — olarak, ve ber şubeden yetişmiş bulu- nan Türk kimyagerlerini bir araya toplayarak, kimya İlmlel ada yurdumuzda el birliği ile yükseltmek ülküsüyle, İkl yıl evvel “Türkiye Umum Klmya gerler Cemiyeti,, adıyle bir meslek birliği kurulmuştu. Bu kurum — geçenlerde Aukara'da toplandığı yillık kurultayında ismini Türkçeleştirmiş, ve iki yılda — kazandığı — tecrübelerle esas nizamnameslal — genişlet: miştir. Bu yıl için haysiyet divanına Ankara'da saylav Ah med Vefik Uluçay Arzu: man Nurottha, İstaobul'dan prof. | Nurettin Münşi, belediye klm- |yehanesi müdürü Mustafa Mublls, Ekonomli Bakanlığı kimyageri Mehmed Halid, merkez İdare bey'etine de Ankara'dan bele diye kimyagert Vahyi Örarar, Yüksek Zirsat — enstitüsünden İsfendiyar Esad, Dr. Bedli Tok tay, Kerlm Ömer Çağlar, leva zımdan Yarbay Niyazi,yüzbaşı Tevfik, fen ve sanattan binbaşı Hayrullab; mürakipliğe Y. Z. E.nden Hamdi Öme - seçilmiş lerdir. Genel başkan Vahyi, genel sekreter İsfendiyar Esad, muhasib - veznedar Tevfik ol. Bsad Üzüm satışları Ç. Abor K. $. 394 Alyoti bira. — 9 50 LM4 Üzüm kuru, 10 50 78 S. Süleyma. 13 50 48 K. A. Kâz. 9 650 45 S. Gömel 9 25 T Kuptan Mas. 4 50 4 j. Kohen 12 75 4 H. Korl nn 696 — Bügünkü yekün 446288,5 Dünkü yeküa 446984,5 Umum yeküân Zahire satışları Ç. Cinsi K. 8. 290 Arpa 28 Bakla 108 M, darı 9. Fasulya 2 Kumdarı 20 Nobut 26 Ken.T. 462 Ken. Pala. 380 1678 Kilo ceviz Içi 37 814 B. pamok 45 K. n 18 l5 n n 4 13 n t Pa oNOT 26 Üzüm — Piyasadaki tatuk: luk dün de devam etmiştir. Tactr Moamele — olma: mıştır. Buğday — Dün muamele olmamıştır. Kambiyo Alim. Mark İsterlin Fr, Frangı Dolar Belga Htalyan Hreti Isvlçre frangı Florla K. Çekoslovak Avustur. Şilini Bu akşam Kemeraitında İtti. had, Güzelyalıda Altıntaş, Te- gatpazarında —Asri, — İkiçeşme. Hkte İkiçeşmelik ve Alsancakta Jatef Jölyen ecüzmeleri eçıktır. Terfi Edecek Maliye Memurları Maliye memurları hakkında İmtiban taelimâtnamesine göre 31 Ağustos ve 28 Şubat tarih- lerinde yapılmakta olan — ve 2868 sayılı kanunun mer'iyet mevkline gizmesiyle - gerl bıra- kılan imtihanın 1 ikincikânun terihinde yapılması münasip gö rüldüğü Maliye Vekâletinden vilâyete bildirilmiştir. Yakında Amtiban — evalleri de gelecektir. İmtihan yalmız 22, 25 ve 30 Hira maaşlı memurluklara terfi için yapılacaktır. Barem kanu- nuna göre musayyen terfi müd- detlerinl bitirmiş olanlar Imtl. hana girebilecek, diğerleri gl- remiyecektir. İmtiban için ter. tibat alımarak ogün yolsuzlak- muşlardır. Kurüm adresi: — An- kara posta kutusu 50 dir. — Yazık. Yara ebemmiyetliğ mi?, — Olmasa gerek, fakat çok Tara meydan — verilmemesi — bil: | dirlimiştir. Temizdir. Valter, çaförün cebinden men- dili aldı, yarasını tekrar — sardı ve tekrar: — Dealma ileri! Dedi. . General Ravgiç biçbir şeye bakmadan oğlunun delresine, Imdad seslerinin geldiği tarafa koşmuş idi, Buürada, Matmazel Nikol'ü baygın bir halde buldu. Genç kızı güçlükle kaldırarak kana: pelerden birisine yatırdı. & General bu vaziyet karşısında adamakıllı çaşırmıştı; - güçlükle bir havlu buldu ve kızın şakak- larına koydu. Kilitlenmiş diş: murap — veriyor. Kan da büâlâ dinmedi. Temiz *bir mendilin Çrer m?.| — Sol cebimde mendil var. lerlol açmak İçin uğraşımağa başladı. Bu sırada aşağıdan, kendi — Sonu Var —