2 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

2 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

ga İ ' ı d İgse pi Hye Di K , Ğ Kri b yı ix Jp Ü < hgiliz Veliahdı Niçin Evlenmiyormuş? Çünkü Bir Falcı;îa Inanmış, Otura- cağı Tahtı Düşünüyormuş. &* Veliahd birzteftişte.. Bötün İngiltere'de, vaklı va: kit tazelenen bir — mes'ele ve bir dert vardır. Bu da: 1 yaşına goöldiği halde veli- “y ahd prens Dö Gal ne İçln öv. lenmiyor?. Davasıdır. Manamafih, bu dava birazda beynelmilel bir merak mey saun olmuştur!. Evet, cihbanın en büyük, 480 milyon nüfusla bir İmpa ratorluğun tahtına geçecek olan b prent ne için evlenmedi? Ne içia evlenmiyor? İagiltere'de bir kışım — helk, Prens Dö Gal'in ademi - ikti- dara mübtelâ olduğundan bah steder. Fakat bü tahmin fazla taraftar bulmamıştır. Bir kısmnı, Prens $0 — yaşına geldikten sonra — evleneceğini tahmin — ettiler. Bir — rivayete göre Prens — böyle birşey söy- lemliş!. Fakat 30 yapına gizeli 11 sene olduğu halde İngiliz veli. ahdı henöz evlenmemiştir. DI ger bir tahmine göre de Dük dö Kent'ten veya Dük dö Glocester'den yani kardeşle rin. den sonra evlenecek olan prens, bekâr kalmakta hülâ inad et mektedir. Geçenlerde, prensin yakın dostlarından birlel. bir. Fransız gazete mubabirine bu husasta bazı şantta bulunmuş ve bu mes'ele de biraz tenevvür — etmiştir. Bu mülâkatı biz de maklediyoruz: Veliahdın — evlenmemeeli sebebleri — hakkında — söylenen Bözler — esastızdır, — diyorsunuz değil mi? — Eve. arzasunda — olmakla — beraber, yaktin geçtiğine kanidir. — İyi amma... On sene, on beş sene evvel vakit — geçmlş addolunamazdı. Bu zamaunlarda evlenmemesi her balde bir se bebe müstenid olacaktır., Vollahd . evlenmek | — Evet. Bonun — sebebi yu- dar: Prens Dö Gal büyük seyahatlerinden birlel esnasında Hindif bir falcımın bir falının şayanı hayret surette çıktığını görmüş ve bayretler İçinde kalmıştır. Bunun üzerine mu- kadderatı hakkında bu fakirden malümat İstemiş ve bu fakir: “asaletmenbin — bayatı imasalesef yarım atırdan * fazla — sürmiye cektir. Bundan başka, asalet: meabın evlenmest, bunedan için telâfiel mümkün olmıyan bir mateme meb'de olacaktır.,, de miştir. İşte bonun İçin prens Dö Gal evlenmekten — kat'i su- relle vaz geçmiştir. — Yarım asrdan fazla ya: şamamakla evlenmemek a daki münasebet? Çok büyüktür! Prens evlenirse, sekiz on sene sonra öldüğü vakit İngiliz tahtı küâ çük çocukler elinde kalacak demektir! Banün — içle, prens Dö Gal kral olduktan — son ölümünde İngiliz tahtımın kar: deşi Dük Dö Yorka kalmasını temin edecek bu süretle İngiliz tahtının reşid ellerde kalmasını temin etmiş olacaktır! — Prent kadınlardan Tanır mi? hoş —Tabli hoşlanır. Yirmi sene içinde dört, beş aşk macerası geçirmiştir. — Battâ bir Pus premsestle evlenmek derecesinde sevişmiştir. Fakat mahud fal cının sözleri aklına — golince, bu müönasebeti bir anda kesmiş ve ozun seyahatlerinden — biri sine çıkmıştır! Borsa Dün yılbaşı olmak — münase- betile borsa kapalı idi. Bunun için hiçbir muamele olmamıştır. Kambiyo — Dün yılbanı ol mak - İtibarile cihan — bor: tatil olduğundan — kambiyo ve esham telgrafları gelmemişiir. orda bazır bulunmaktadır. Ada solarında - balıkçılık Bir Ingiliz Posta Tayyaresi Ai:deni.z’de Dl;şm Londra 1 (Radyo) — İngi liz bava filosuna mensab fakat hava postaları yapmakta olan | bir tayyare, Akdenite düş müştür. Tayyarede dört kişi bulun makta idi. Bunlardan — yalnız pilot Visyon'un kurtulduğu ve yolcuların âkibetinden baber olmadığı anlaşılmaktadır: Tayyaredeki yolcu “miktarı da henüz malüm değildir. Londra 1 (Radyo) — Bren dizi hartum seferini — yapan Togiliz yolca tayyaresi, İsken deriye'ye varmadan evvel deni ze düşmüştür. Tayyarede bula nün oniki yolcadan hiçbiri kartulamamıştır. Tayyare son elstem ve üç motörlü iİdi, Yo- lana devam ederken, ne telsiz ve ne de radyo İle bir tehlike İşareti vermiştir. Londra 1 (Radyo) — Tayya: re, İskenderiyeden — 20 — mil mzakta bulbnmuştar. Tayyare kamandanı Vilson yaralı olazak bir logiliz harp gemisine - kal dırılmıştır. S. Rusya'nın Bir Protestosu.. Ajanm, ain Ulu bareketini paktın 11 inci maddesi- nin 2inci paragrafi mucibince pro- testo etmektedir. Sovyetler ayni zamanda Urag. vay hükümetinin Uluslar paktın 12 inci maddesi mucibince, pakıa muhalif hareket ettiğine na: zarı dikkatı celbetmekte ve hotbe. bod müpasebatı kesmeden evel sos. yete hüküm komisyonuna müracaatı icabettiğini bildirmektedir. Araştırmalar Boşa Gidiyor Paris 1 (Radyo) — — Bloga: zi'den uçtuktan sonra bir daba görünmeyen —meşhur — Franmz müellifi (Mersel Predo) nun tayyaresi İçin essalı araştırmular yapıldığı halde henüz bir şey | balanamamıştır. 12 Ada sularında d harp zırhlisi, 17 torpldo Adalardaki muhtelif karargâllara 250 tayyare getirilmiştir. Lerosea ve Rados adasile diğer Iki ada ya üçer yöz ton gaz çıkarılmıştır. Barada yeniden üç telelz İstasyonu kurulmuştur. Leros'an yüksek dağlarına uzun çapta toplar yerleştirilmiştir. Ada Umanlarından bir kıutum main dökülmek suretile kapadılmış ve mubafasa altına alınmıştır. edenler asaklaştırılmışlardır. ve 18 denizaltı buralardan at 12 Adada Süel Hazırlıklar Başlamıştır Italyan'lar, 250 Tayyare Getirmişler, Muhtelif Yerlerde Karargâhlar Kurmuşlardır. Londra, 1 (Radyo) — Deyli Tolgraf gazetesine Atina'dan bildiriliyor: na gelen yolcuların anlattıklarına göre; İlılyınlır_ İngiltere'nin Mısırdaki hazırlıklarına korşılık olmak üzere adalarda önemli fesliyote geçmişlerdir. Rados ve Leros adasında 50 bin kişilik bir 12 Adadan — Yunanleta- gemlal müşabede olunmuştar. Rados ve (Muallimler ve Duğğntler | çentlerin Ankars, muallimler içia herşeyden evvel Muallimlerin Kıdem Zammı ve Du- Terfihi. 1 (Özel) — Kıdem zammına istihkak kazanmış olan bir teftiş yoklaması yapılması ve neticeye göre hareket edilmesi kararlaştırılmıştır. Üniversitede bulunan düçentlerin mutaya verilmiştir. terfihbi bakkındaki kanun lâyihanı da Ka -a— — — Büyük Ikramiye Yüzün- den Bir Genç Delirdi Kazananlar Bir Doktorla Iki As- keri Lisenin Müşterek Biletleridir btanbal 1 (özel) — 500 bin Hrabk böyük ikramiye şehri mizde doktor Feyzi ile Kuleli ve Maltepe askeri İlselerinin müş terek biletlerine çıkmıştır. Ekrem namında bir genç de büyük düştüğünü sanarak müvazenesini ikramiyenin kendisine bozmuş; — Beşyöz bin İirayı kazandım! Diye diye abuk sabuk söylenmeğe başlamıştır. nci ( Oyunda Beşiktaş Iki 2 —1 Mağlüb Oldu.. İstanbul 1 Çözel) — Atlna'da dün — ikinel bulunan takımımız Beşiktaş maçını yapmış ve Panatinalkon takımı İle karşılaş- mıştır, Netlcode maçı 2-1 kaybetmiştir. Oyun çok zevkli ve hey- canlı göçmlş ve takımımız çok takdir edilmiştir. İlk devre 00 berabere bitmiştir. İkinci haftayımında ilk beş dakikasında ber İki takım birer sayı çıkarmışlardır. Yanan takım heftayımın bit mesine beş dakika varken ikinci golü çıkarmıştır. Pabatinalkos, Yananlstab şampiyonudur. ve Yanan milli takı mina yedi oyuncü — vermektedir. Tadınnış Avrupa takımları ile yaptığı birçok temaslarda muvaf fakıyetler kazanmıştır. —— —4 — kinci kânan 2 MNN" ARTTRMTTATATMTTNTTTNZ | GününTelyazıHaberleri| | Karol “ Söylev Verdi. Bükreş, 1 ( Radyo ) — Ro manya Kralı Karol, parlâmentv ve Âyan azaları huzurunda bir göylev vermiş ve dünya ahva Haden bahsederek, 1936 yılı içinde sulsün — kuvvetlenmesi ümldini göstermiştir. Zehirli Gaz- lardan Korunma Mekteplerde Ders Olarak Okutulacak. Ankara, 1 (Özael) — Zehirli gezlardan korunma, mekteplerde talebeye bir dere olarak okutu lacaktır. Ba basustaki noşriyat, Költür. Bakanlığınca edilecek ve muallimler bu neş riyat esasları dahilinde çocuk. lara tayyarecllik, gaz, bava mü- dafansı ve alre gibi — malümat vereceklerdir. Alman Elçisi Bade Şehrine Gö- türülüb Defnedilecek. Parla, ! (Radyo) — Dün vefat eden Almanya'nın Parla elçisi Rolan Kester'in canazesi, Noli Amerikan bastanesinden Alman sefarethanesine nakledil. miştir. Cenaze, birkaç gün sefa- rethanede kaldıktan Sönra Al- manya'nın Bade şehrine görü: lüb yakılacaktır. Fransa'nın Berlin tefaretine monsub büyük rütbede bir me: mur, censzeyi Almak — üzere Berlin'den Parle'e bureket et- miştir. Azarbaycan'ın 15inci Yıldönümü Moskova, 1 (Radyo) — Tas undan; Aj Sövyet mümessllleri, Azarbay- can Camuriyetinin 15 inel yıl- dönümünü kutlulamışlardır. Stalin ve arkadaşları — Azer baycan İşçilerine bir - telgruf göndererek — selâmlarını bildir. mişlerdir. Kral Jorj Moskova'da Türk Resim ve Başbakan Demir- Sergisi Açıldı.. - ldu.Rusya Maar'f Merasim Parİ;lîÖ Komiseri Bir Söylev Verdi.. İstanbul 1 (özel) — Mosko- | ya'da hazırlanmış olan Türk | reslm sergisi, büyük elçilik er- kânı ve memleke.lmizden giden meb'as ve restamların huzurile dün açılmıştır.. Bu — münase betle Sovyet Runsya maarif ko miseri bir natük vermiştir. 1935 Sinema dünyasının en güzel ve en büyük filmi —-& SEN DÜUL a MAURİCE CHEVALIER WE JANETTE MACDONALLD Ayrıca: Paramunt Jurnal ve Berlin Sentonik orkestrası tarafından Vagner'in TANHAVZER üvertürü ELHAMRA Sinemasında sidi S tin el Bugün matinelerden ftibaren /'*_;—s.&,._____ üÜü Göür e et çerım Açılma merasimi çok samimi ye parlak olmuştur. Bu mü: nasobetle Türk.Rus hars ve sa- Dat mübasebetlerindev, Türki ye'deki resim san'ati hareketle. rinden bahsedilmiştir. Moskova, 1 (A-A) — Modern Türk resmi sergisi dün burada açılmıştır. Sergide 33 resenmu ald 78 cser vardır. Serginin küşadında; Bubnof, Litvinof, Mareşal Büdenni, Diş tecim ko miser muavini Ellava, — elçiler ve Sovyet ve yabancı basın mü- messilleri bazır bulunmuştar, Sergiyi Voks beşkan — vekili Cermlaveki açınış ve Sövyet te şekküölleri nâmına & lâmlamış'ır. İbrahim Çallı, serginin mü- rettiblerinin gösterdikleri mlea- firperverlikten dolayı teşekkür etmiştir. Selâh Clmcoz; serginin Türk cisin Beyannameleri. Parla, 1 (Radyo) — Atina- dan baber veriliyor; Yusan Kralı, yılbaşı müna- sebetile Yanan milletine bita: ben bir beyanneme — neştetmiş ve tahta döndüğü günden beri Yunanls'tan'ın İstikball ve iyl- Hgi için çalışmaktan bir dakika bile geri kalmadığını ve halkın, kendisini takib etmesini İstedi. Bisi bildirmiştir. Kraldan sonra başbakan De- mirels te bir. beyanneme neş- rolmiş, bu kadar maceralardan sonra rehberlol bulan Yunan ulasunun, bundan sonra ahenk, medeniyet ve emniyet içinda nı bildirmiştir. cumuriyetlnin büyük dostu S yet Rusya'nın merkezinde açı: hşının ebemmiyetli bir hâdise olduğunu kaydeylemiştir. Artlstler koopetatifi başkamı Silvinski, Sovyet — artistlerinin hararetli selâmlerini - bildirmi ve bu serginin iki memleket artistleri aramoda devamlı bir münasebata — buşlargıç — olacağı kanantını İzhar etmiştir.