2 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

2 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Vi!annda Entreıan iı- Hâdise İki Bi_l_b_çr Kadın Viyana Zabıtasını Şiddetle Alâkadar|Yeni Kanun Daha Ge- Ediyor. Yaşları, Adları Nedir, Midirler, ;Belli", Değil.. Viyana gü- p vayı gel kadınlari llf tihar eder; ve bu boş bir iddla değildir. Çünkü — ciha nn en güzel, €D cana yakın en şirin ve gık — kadınları Viyana'da bu lanur. Vakıa, salr büyük Avropa şehir. lerinde, — bil husa Parle'te | bulunan kadın ların güzelliği meşhurdar; fa- kat — Viyana mınkiler — baş kadır, Güzel kadının çok - olduğu bir yerde, zabıtanın meşgüliyeti çok ve her halde acınacak bir şekilde olur! Bu da, essas bir kaldedir. Viyana zabıtası, a00 zaman larda Viyana'da, Gtoç — vesalte gibi kaplıcalara malik Avastar- ya çebirlerinde, Bavarya'da bir çok maceraları olan iki dilber kadın ile meşgul olmaştur. Bu Iki kadının bakiki İsim leri ve hakiki yaşları nedir? Viyana zabitası bu İki — svale müsbet bir cevab verememek tedir. Her iki kadın 16 dan 22 yaşına kadar — görülmektedir. Fakat hakiki yaşlarımın bu ol masda İmkân yoktur; çünkü bundan beş sene evvel bu ka- dınların bazı mühlm maceraları olmuştur! Milliyet veya İsim leriae gelince; Bu hususta en küçük bir tahmin bile müm kün olmamıştır! İlk görüşte bu İki kadının “namaslu - bir ev kızı, hem de kibar — âlleler kızları oldukları sanılır! Almanca'dan başka, ayni ko laylık ve mükemmliyet İle Fransızça, İngilizçe, İtalyanca ve... Daha birçok lsanlar bi- Hirler! Birbirlerine o kadar benzer ler ki, gören İki hemşire sanır. Belki se İkl ikiz! Fakat acaba kardeş midirler?.. Bilen yok! Kendilerinin bunu tenvir hu sosunda hiçbir niyetleri yoktur! Beş senedenberi başlamış olan maceraları arasında biobir isim kullanmışlardır. Bu kadınlar ilk defa olarak 1929 da Semeriag'de görülmüş lerdir. Günlerdeu birzün, iklel bir arada çehrin en güzel ve lüke oteline Jamişler, mükellef bit dalre tütmüşlar ve ötele Avasturye'nın maruf taribi ha nedanlarından birlelnia ismini wermişlerdir! Beraberlerinde en kıymetli bir otomabil de bulanan bu Aki misafir otelde birkaç bafta kalmış fakat ba müddet içinde ötele hiçble tediyat yapmadık- ları gibi otel müdürü de ken dilerinden hesab İstememiştir. Böyle bir hareket cidden ter- Kayenlalik olacaktı: çönkü bu İki kadımı ziyaret edenler mu- hitin en zengin, en kibar ve mamasla İasanları idiler! Fakat birakşam otel müdürü bir Kontes'den Kendisine lüke Vak'anın Kahraman'arı bir dalre bil. dired bir telgraf almıştır. Bu lsln ise, birkaç baftadanberi ötelde mlssfir bulunan kedın. Tarın Temi idi! Hayretler İçinde müdürü, heman gözel kadınlara — müracsat ve bu gerlb balin İzahını rlca etmiştir. Genç kadınlardan birlsi he- man: — Yaf. — Kurdeşimin — dul gevcesi geliyor demektir. Ne kadar memnun oldum!. Demlş, o kadar — tebli büreket — etmlş tUrkl ötel - direktörü buna temamen İnanmıştır! Fakat,. Ayai gece bu iki kibur ve güzel kuadın otelden ve hattâ Şemeriog şehrinden de kaybolub gitmişlerdir. İki şüpheli ölüm! Bundan üç sene evvel bu İki gözel ve esrarengiz kadın otomobillerile birlikte Graç'ın en lüks otellerladen birleine famişlerdir. Ötele İndikleri günün ak- şamından İtibaren bep kibar ve zengin kimselerle Jüke, mas- raflı ve çok eğlenceli bir ha: yat sürmeğe başlamışlardır. Ba iki kadın, bu kibar ar- kadaşları arasından bilhassa iki geace fazla temayül ve muhab- bet göstermekte Idiler! Bu hayat — vakitlerce böyle sürmüş, fakat bir sabab, iki güzel kadın saat sekizde oto mobillerine binmişler ve bir daha avdet etmemişlerdir. Bunların avdet etmelerinde belki böyük bir ebemmiyet olmıyacak ve hüdise bir dolan. dırıciliktan — ibaret — kalacaktı. Fakat, otel müdürü boş dalre lere girince, İki cesetle karşılaş mıştir. Bu İkl cesed, İkl genç kadınıv en fazla temayül gös- termekte oldukları İki zengin ve kibar gençti. Hâdiseye zabıta vaz'ıyed ot miş, her iki gencin el yazıla rile Intihar ettikleri hakkında Iki mektubunu bulmuştur. Fa kat hâdise, Intibara benzemek ten çok uzaktı! Vaziyet sarih bir elnayet şeklinde Idi, İki genci kim, niçin ve ne vakıt öldürmüştür?. Aradan üç sene geçtiği halde bunu — Viyana — zabıtası - hâlâ öğrenemletir. ata, ikl genç hazırlanımasını kalan — oötel kadını bütün Avusturya'da ara makta ve bu iki genç kadın, başka başka İsimlerle — binbir Ikiz|"'* Amerika'nın M""S!B“ M. Ruzvelt Tet- kikat Yapıyor.. aslar Taşıyacak. Purls 1 (Radyo) — Vaşing ton'dan bildiriliyor: Camur relsl Razvelt, yeni bitaraflık kanan lâyihasını tet- kik etmektedir. Bo münase betle beyaz saraya —dıç bakemi İ| M. Kordel Huli ve müavinini senato ve kongre relelerini da vet etmiştir. Halen — mer'i bulunan - bita raflık kanonu 1938 senesi 24 goabatında hükümden düşecek tir. Bu yeni kanun — şimdikin Son Dakika: Almanya Propaganda Na- zırı Göbels Ne Diyor? v Almanya'nın, Bugünkü Vaziyete Karşı Sakin Bir Ada Halinde Kalması, Bir Berlio, 1 (Radyo) — Alman ya'nın propaganda nazırı doktor Göbele, 936 senesi münasebe- tile dün akçam radyoda — bir söylev vermiştir. Doktor Gö beli; bu söylevinde ezcümle demiştir. ki: Geçen sene talih Alman der daha göniş olacaktır. Berga;ada Sü rprızldrıle Dolu Bir Balo Bergama Filime Buyıl' Çok' Iyi Geçmiştir Çekildi. Bayram, Bergama Bergama, (özel) — Şeker bayramının — arkasından — yeni yılın — gelişi — eski ve yenl bayramları — birleştirmiş — oldu. Ürünlerin para etmesi, tütün lerin — oldukça — İyi — satilması bugünleri daba çok sevinçle geçirtmiş oldu. Manifataracılarla tuhafiyecilerin ve — ayakkabıcı- ların bu yıl yaptıkları alış veriş üç beş yıldır. görülmemiş bir şekilde Idi. Bü da gösteriyorki sıkıntılı geçen günlerden uzak- laşmaktayız. Eski ve yent yıllar arasında bir. balo — yapılmıştır. Hisikevinde ve mahfelde yapılan bu belolar sebahlara kadar #ürmüştür. Halkevinde verilen balonun bu defa buzı hususiyetleri göze çarpmakta (di, Biletler bir lira idi. Ba bir bayın karısı ve kızları içindi. Evli olmıyanlara davetiye gönderilmemişti. 18 yapından açağı erkek - ve 15 yaşından açağı kızlar da baloya alınmamıştır. Bir — âlle sami miyeti arasında yapılan bu balodu bir ağır — başlılık — ken. disini göstermekte Idi. Ulak bir sahifelik — (Balo) kâğıdı — dağıtılmıştır. -Bunda Amerika'nın, Atlas denizinin ortasında at koşuları yapmak için tribünler yaptırmakta ol. doğu, Irlanda'dan Amerika'ya gitmekte olan trenin Atlas de nizinin ortasındaki büyük bir oğaca çarparak — devrildiği ve 160 kişinin boğulduğu gibi bâvadleler yazılmakta idi. ——— -— macera İbdas etmektedir. Viyana matbuatı sormaktadır: Bu iki kadın kimdir? Asıl dalmleri nedir? Zabıta, küçük Avustarya'da bu iki macerape rest kadını niye bulamıyor? Fakat... Bunlara henüz ce- vap veren yoktar! harabeleri Avukat Receb de Habeş orta elçiliğine atanmış olub bir iki gün sonra çaçan arabasile oraya gideceği bildiriliyorda, Bundan başka ayrıca radyo haberleri verilmiştir. Bu baberler gramo- fon borusu ile yayılmıştır. Müsamere: Ortamekteb yılbaşı dolayısile Halkevi salonunda ble — müsa: mere — vermiştir. Dolgun bir program olgun bir varlık içinde tatbik edilmiş ve talebeler çok muvaffak —olmuştur. — Salonu doldaran davetliler heyecanla alkışlamışlardır. Konferans: Bergama'cın — Bizans'lılardan sonraki durumu hakkında mü- ze direktörü Osman Tekin ta rafından halkevinde bir kon forans verilmiştir. Bu konferans geçen — vak'alarla, hüdiselerle canlandırılmız. ve - birçok klta. belere göre, köprülerin, caml. lsrin, hamamların, mezar — taş larının zamanları ve alâkaları avılmıştır. Bergama İçin çok mühim olan ve ciddi bir tetkik mahsolâ olan ba konferansın bazı — noktaları ayrıca — yazı. Tacaktır. Bergama filmi: Bergama'nın yüksek taribi eserlerini s/fnemaya almak için bir. müddet önce Bergama'ya gelmiş olan Türk etüdyosu bu filmi birçok pare ve emek sarfederek bazırlamıştır. Ancak bu filmin seşli olması daha daba uygun görüldüğünden bu dofada müze direktörünün “ver diği İzahat üzerine bu İş te yapılmaktadır. Filim Bergama için çok İyi bir reklam olacak ve gntikitelerini bütün dünya ya daha İyi tanıtmış bülüna caktır. Yakında bu filmin gös terileceği Ümld olanmaktadır. —— ya'ya gülmüştür. Dünyunın ne tarafına baksak, milletleri iç ve dış siyasa içinde mücadelelerle meşgül görüyoruz. Bu memls ket'erin bükümetleri sene niba yetine — kadar emin bulanamamaktadırlar. Bazı mem'eketlerde we bu yözden kan bile dökülmektedir. Sakın Almanya'nın bu dorumunu bir tesadüf olarak aaymayın! Hayır, bu bir tesodüf değildir; bu, bütün Alman — mllletinin bir kişiye candan bağlı olmasından İleri gelmektedir. Almanya, bazı devletlerle anlaşamamaktadır. Fakat bun dan — mütccssir — olduğumuzu emin bulunabilirsdiniz. Alman- yabın gayesi — berkesle — sulh içinde yeşamaktır. mevkilerinden sosyalizmin — 935 mühim zaferi Nasyonal senesl İçinde üç Yunanistan' zırlıklarına esadüf Eseri Değilmiş vardır. Bunlar: 1 Sar — gaferi, 2 Almanya'nın tekrar eilâhlan- hususunda bütün bhaklara sabip olması, 3 Alman . İngiliz denle anlaşmaşının İmzası,. Almanya bu süretle kendil- ni aciz mevkline düşüren Ver say müsahedenamesini parçala: müş ve tekrar dünyadakl cekl mevktini almış bulunuyor. Ba zıleri Almanya'nın — küvyetlen: mesinin dürya Sulhunü boza cağını ıbyle-lşlııdı. Banda yanılıyorlar, — Avrupa — gülhu, Almaanya eoiz mevkide bulu- mursa bozulur. Almanya bundan sonra kuv" vetli — devletlerin — elinde — bir oyundak olmaktan — kurtalmuş- tor Ve Hitler şunu bütün acana isbat — eşlemiİşile ki; Al. manyasız Avrüpa ölmaz ve oli da Seçim Ha- başlanıyor.. Seçimin Serbesti İçinde Cereyan Et- mesi İçin Esaslı Tertibat Alınmıştır. Paris 1 (Radyo) — Atina'dan haber veriliyor: Birinci kânu- bun 7 sinden saylav seçimi günü olan 26 sına kadar seçim hakkında cereyan edecek bütün ahvalden valilerin mes'al ol- dakları kendilerine bildirilmiştir. Saylav seçiminin, serbest ve mantazam yapılabilmesi için bü tân tedbirler alınmıştır. Adliye ve dahiliye pazırları İle müddel- vmuümller seçimin serbest cereyan edip etmediğini yakından ve mütemadiyon takip edeceklerdir. Ordu, zabıta ve kannnun bü- tün kavvetleri bu makamların emrine amade bulundarulacak ve serbestinin muhafazası İçin icabıada bütün kavvetler derhal kullanılacaktır. Atinada Eski Muharibler Gürültülü Nümayiş yaptı Zabıtanın Müdahalesi Neticesinde Bazı Hâdiseler Oldu Tevkifat Var. Paris, 1 (Radyo) — Atina'dan haber veriliyor: Eski muha: ribler Kondills - zamı da yapılan bazi kanunların lâğvinden mütesssir olsrak bir nümayiş tertib etmişlerdir. Zabıta, nümu yişçileri dağıtmak için cebir istimal etmek — mecburiyetinde kal mış ve bu yüzden bazı hâdiseler olmuştur. Bükümet, nümeyiş çilerden ba: Mussolini iste- diğini Söylemiş.. Roma, 1 (Radyo) — Jurnale D'İtalya gözetesi, yazdığı - bir makalede diyor ki: *Massolini, son - söylevinde na İstediğini söylemiştir. Mun- rızlarımız, zecri tedbirlerin tat. bikinden sonra İtalyanın müş- kül mevkle düşeceğlai zannet- mişlerdi. Liberte Gazetesi Ne Diyor Purle 1 (Radyo) — Liberte gezetesi, İtalyan Habeş ihtilâ finden bahsederek yazdığı bir makalede, vaziyet daha - fazla vehamet kesbetmeden büyük devletlerin araya girerek sulhu temin etmelerini mektedir. tavslye eyle. ni emretmiştir. Ingiliz Memurları Kıding Arazisini Çin Hükümetine lade Etmişlerdir.. Şangbay, 1 (Redyo) — İngiliz memurları Tiyençin'in şimalinde ve otuzdokuz sevedir Idaro et- mekte oldukları Kuding arazl- sini Çin hükümetine devretmiİş- lerdir. Ankara - Istanbul Yolculuğu 12 Saat İstanbul, 1 (özel) — Devlet demiryolları idaresinin — aldığı yeni tedbirlerle İstanbul ve An- kara arasındakl tren yolculuğu 12 saate indirilmektedir. Japon Ajansı Tokyo 1 ( Radyo ) — Yeni milli Japon İatihbarat ajansı bugünden — itibaren faaliyete geçmlş bulunmaktadır. Renyo ajansı tatil fanliyet eylemiştir.