28 Mart 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

28 Mart 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

A VN BÖ AD L K Sayfa 2 y Avuslurya lğ— Ba- | — kanının Söylevi . t N —— — Viyana 27 (A.A) — Avus turya ajansı bildiriyor Memleket ve ecnebl matbu- #t mümcasllleri huzurunda söz söyliyen iç bakanı Besr ve fi mans bakanı Arakslear Phenikea sigorta kumpanyasının — vaziyeti hakkında hükümet — tarafından alınan tedbirleri İzah etmişler- , dir. İç bakanı Baar yeni prim kaydı. osülüne karşılık teşkil edileccek olan bütün aktiflerin dahil olacağını söylemiştir. Hü kümet tarafından — yeai ihdas edilen kontrol — ofisi negari ptimleri tesbit otmeğe selâhl yettar -bulanmakladır. Matlup lar vaziyete uygun bir nisbete indirilecektir. Iç bakanı hükümetin bu lâ zumlu tedbirleri'almakla sosyal bir maksat takip ettiğini ehem miyetle kaydetmektedir. Finans bakanı M. Arakslear Avasturya Bigorta kumpanyaları sermaye sinin 2509 milyon şilinglik bir İetikraz — yapacağı — söylenmek- tedir. Bu istikrazın çosunu için — pbenika kumpanyasına — devredilecektir. Fakat bu hbükümetin kontrolu altında — yapılacaktır. — Phenike kumpanyası bu kontrola kabul etmiye mecbur — tatalacaktır. Yeni İstikrazın senelik falzleri Asamli 14 milyon şillog tabınin olunmaktadır. Finans bakanı bu sermayenle Hmumi haklara uygun olduğunu ve matlapların garanti edilmiş oldağunu ehemmiyetle kaydet miştir. Flânden M. Saro ile konuştu. Parls, 27 (Radyo) — M. Flânden. düv dalrel intihabiye sinden dönmüş ve kabine relsl M. Saro İle - vaziyeti siyasiye Gzerine görüşmüştür. Bu mülâ katta M, Eden'in avam kama. rasındaki nutku da — görüşül müştür. M. Flânden bügün akşam üzeri burliciye datresinde İngiliz sefirini kabal edecektir. Aynl zamanda İtalya ve Belçika - se firlerini de kebal edecektir. Ba mülükatlarda — Lokarno devletlerine vaziyeti Izah ede cektir. eshamı bilân tevzin Zaro Ağanın Nâşi Kaçırılmadı. İstanbul 27 (Özel) — Bir akşam — gezetesi, Zaro - ağanın Büşinin Amerika'ya kaç rıldığı şaylasından bahsetmekte İse de yapılan tahkikat neticesinde ba baberin doğra olmadığı anla- gılmaktadır. Hitler, Dün Esen'de Yeni Bir Söylev Daha Verdi. 1 Almanya, Beynelmilel Konseylerle Müesseselerin Tavsiyelerine Muhtaç Değildir. — | fabriku geldiler. Her teraf donanı » Propagonda nazırı Göbels'in emrile bir anda Al man bayrakları çekildi. Evvelâ, Göbels bir söylev vermiş ve Alman ordusunun Almanya'ya heyat verdiğini söy- lemiştir. Saat 16 da, Hitler'in söyle- vine başlı İçaret edildi. Parlı (Radyo) — Bugün Almaoya'nın ( Esen) şehrinde büyük bir hareket vardı. Her kes ayakta Idi Hitler'in vere- ceği aöylevi dinlemek üzere mülhakattan — yediyüz bin kişi gelmişlerdi. Sast 15,30 da bü tün killeelerin çanları çalmağa başladı. Ba kırade — Hitler ve arkadaşları, otomobillerle Krop Avuslur;'a, Ital Avusturya Dış İşleri Ba- kanının Yaptığı Beyanat. Merkezi Avrupa'da 60 Mi!yon Faşist Var. 3 Devlet Siyast Bir Cephe Kurdu Viyana, 27 (Radyo) — Avua Peşte 27 (Radyo) — Hari turya Hariciye bakanı M. Ber. | ciye bakanı M. Dekanya Ro ger Valdeneg, Roma üçler hi madan dönmüş — ve kebine er lâfının ehemmiyet ve şamnlün- | kâmı tarafından karşılanmıştır. den bahsetmiş ve bunun Avus Ba meyanda Avasturya ve İtel tarya Haymverlerini de »lüka dar ettiğini söylemiştir. * Üç devlet, ga anda müşte rek siyasi bir cepbe teşkil et. mektedir; bugün merkezi avro. pa'da 60 milyon façişt — var | demektir. ,, “ Programımız, üç dört müş terek dostluğun façizım rubu dahilinde ebedileşmesi progra- ya sefirleri hazır bulunmuştur. Roma, 27 (Redyo) — Macar başvekili general Gömböş, Gre- donya tayyare meydanına gitmiş ve burada tayyare mayn kuman- “damı tarafından kabul edilmiştir. Tayyare müetsesatı ve mey danı gezildikten sonra Macar başvekili hava bakanlığına git- miştir. mıdır. ,, demiştir. M. Eden'in Nutkunun İn- giltere'deki Akisleri. & b Maamafiâ, Alman Matbuatı, Nutku Çok Beğenmiş Gözüküyor. Berlin, 27 (Radyo) — Havas Ajansından: Nasyonsl sosyellstler, M, Ede nin Avam kamarasındaki nut kusu tasvib etmekte ve Britan ya'mın Fransa'dan ayrı bir elya set yörütmek İstediğini söyle- mektedirler. Alman — dişbakanlığı M. Eden'in mütalea — yörütmekten etmektedirler. Londra 27 (Readyo) — Tay- mis gezetesi, M. Eden'in dün- kâ outkunu tasvib | etmekte ve: — Eden, Tagiltere'nin siya sasını açıkça anlatmıştır, de mektedir. İşçi partisi gazeteleri, Ede nin beyanatına —muhalefet et aekte ve Britanya — siyasetinin birleşik emniyet siyasetten ozak laşımış muhiyette olduğunu yaz maktadırlar, Deyli Meyi, Togiliz siyasası nn milletler cemiyetine dayan- dığını söyliyerek, Eden'in nut- kundan endişe İle — bahsetmek tedir. erkânı nutka etrafında içtiaab bararetle ELHAMRA INEMASINDA Bugün TELEFON 32578 Yalnız şaheserler vücüda getirmekle böütün dünyada İştihar eden, gözeller gözeli, beyaz perdenin eşsiz melikesi, #ltın sesli Macar yıldızı MARTHA EGGERTH Amerika" lu'nda MELEK gitmezden evvel en ton olarak Avrupa'da vücuda getirdiği ve geçen ay Beyoğ #lneması — salonlarını mütemadi alkış tufanile 15 gün İoleterek senonin bütün hasılat rekarlarımı kırmağa muveffak olan KLO-KLO aa. ASK YO LU-Ma Aşk, müzik, neşe, çılgınlık ve en güzel şarkılarla süslenmiş kikî biı_' sa m'at harikası Derhal vaparlar, fabrikalar dü- dük çalmağa başladılar. Biraz sonra Elitler söylevine başladı. Bu söylev, ameleye ve orduya bitaben idi. Hitler, şiddetli al- kışlarla aöze başladı ve barb istemediğini söyledikten sonra, salh İstemekle Almanya'dın el- lâhsiz ve mühlmmatsız - bırakı- lamıyacağını beyan etti ve muh- telif zamanlarda Avrupa'da ya- pılan - bir takım muahedelerin, Almanya olduğuna söyledi. Hitler, sözüne devam ederek demiştir ki: — Demokrat devletlerin ba zıları, Almanya'yı — demokrat saymayorlar, Ben bunlara — ce- yaben diyaram ki, ben, en bü yük ve küvvetli demokratlar danım. Sulbün mubafazası için yapılacak olan musheleler, hak ka istinat etmelidir. Akal tak dirde ben imya veremem. Zira mukadderatını üzerime aldığım adlilet, bilirilm ki birgün ben- den hesap isteyecektir. Biz, buşka devletlerin — işlerine ka rışımyoruz. Bunun için, başka larımın de bizim işimize karış malarını İstemeyoruz. Zira bu na müsaade etmiyoruz. Ben, Almanya'yı müstakar bir sülha kavuştormağa - çalışıyor dam. Almanya, kuvvetli olma hdır. Ben bünu takdir ettiğim için ulusa muhtaç olduğa kuv: vetl verdim. Bonun İçle, Alman ulusun dan başka benden biçbir kuv vet sarl soramaz. Biz, beynel milel konsey ve müessetelerin tavsiyelerine muhtaç değiliz ve buulara koalak aemayız. Bütün dünya, 29 martta Almanya'yı yekvücud bir halde bulacaktır. Hitler'in — söylevi — bittikten sonra İmparatorluk marşı — çe- homış ve büyük şenlikler ya pılmıştır. Berlin, 27 (Radyo) — Dahi Mye bakanı verdiği bir söylevde: — Almanya'ya cebren şartlar kabal ettirilecek zamanlar ar- tık geçmiştir. Almanya, yerine getiremiyeceği — şartları - hiçbir zaman İmzalamıyacaktır. Bilz, şerefimizi koroyacağız; kendi yurdamuzda kendimiz — efendi olacağız, demliştir. Iş Büroları Iş görmekten aleyhtne Menedilecek Ankara, 27 (Özel) — İktaat encömeni, İş kanunundaki hu sosi İş bürolarının kaldırılma sını kabul etmiştir. Hayvan Ihracatı Için bir şirket teşekkül etti İstanbal 27 (özel) — Yunu nlstana bayvan İhracı için bir Törk-Yanan Ihracat şirketi ku. rulmuştur. Japonya Ticaret bakanı öldü Tokyo 27 (Radyo) — Tica- ret bakanı bu sabuh birdenbire öl SS ei Avam Ka- marasında.. ——— Almanya için ne- ler konuşulmuştur.. Eondra, 27 (Radyo) — Avam kamarasının dünkü toplantısın da söz alan muhafezekâr bay laylardan Bertley, bir Rus Al. man barbının olmiyacağını ve Almanya'nın daha kolay bir yol arayarak Viyana'dan başla yıb, Belgrad'dan sonra Bükreş'e gideceğini söylemlştir. Bir saylavın: — Ye Çokoslovukyaf Sunline cevab veren Bertley: — Evvelâ Prağ! Demlştir. Mubafazak ârlardan Spler'de söz almış ve İngilte ro'nin, Çekoslovakya, Belçika ve Fransa'ya hiçbir İstilâ ordu- sanvun girmemesine negzaret et mesi Tözimgeldiğini söylemiştir. Askeri Anlaşmalar Londra 27 (Radyo) — Von Ribentrop'la Lord!Eden, sakeri anlaşmalar etrafında da görüş: müşlerdir. Eden, Ingiltere, Bel- çika ve Fransa erkâmhbarpları: nın oD güne kadar tekrar te- masa geleceklerini Ribentrop'a General Mart 28 toplanmış ve Transa Ayanında Ordu İşleri Konuşuldu. Parla, 2? (Radyo) — Âyan meclisinin harbiye — encümeni bugün harbiye nazırı general Moren'in verdiği Izabhati dinlemiştir. Moren, ve ferberlik — csmasında alınacak tedbirleri ve budutlardaki sivil balkın vaziyetlal anlattı. Ea cümen, Moren'in verdiği —iza: hati tatminkâr görmüş ve ken disine teşekkür etmiştir. Bir Gazetenin Yazdığına Göre: Mussolini'nin tikri dahilinde hareketle Bolşe- vizme karşı durmalı.. Lozan, 27 (Radyo) — Trl bün dö Lezan gezetesi Londre, Paris arasındaki —noktal nazar Ihtilâfından bahsetmekte ve: » Yeni Avrapa'nın yeni ea lara İstinaden teşkili için M. Müussolini'nin — Kupltül'de irad ettiği natuk — esasları dahilinde ekonomik ve beşeriyet tesanüdü düşüncelerile çalışmak lâzımdır. Bu suretle Bolşevizm cereyan- larını Avrapa'ya akmaktan men- etmek kabil olacaktır!,, Demektedir. söylemiştir. Fecl Blr Londra 27 (Radyo) — Ri Uçak Kazası bentrop, avam — kamarasında verdiği nutkunun bazi nokte- Nevyork 27 (Redyo) — Go larımı isah eylemesi için Edonle | *ttda birteyyare kasanı olmuş- ve 12 kişi ölmüştür. Ölenler bir mülükat yapmıştır. K arasında prons ve prenses Adolf Londra 27 (Radyo) — Ha | ( balunmaktadır. vas ajansından: Von Ribentrop, ğ ; Eden'in skeri tekunik anlaşma Halı Tacırlerı lar bakkında görüşürken son derece İbtiyatla İdaret — kelâm etmiştir. laglltere mali mehaf ili, Ede: ol nutkunun arsulasal ger ginliği kaldıracak bir şey lade etmediğini söylemektedirler. Bor- sada İşler, Alıman cevabına İnti: zaren durmuş gibidir. Cemal Hüsnü Bren elçili- ğinden çekildi. İstanbal, 27 (Özel) — Bren elçimiz ve milletler cemiyeti mümesellimiz Cemal — Hüsnü, elçilikten İetifa etmiş ve İstifam kabul olunmuştur. Zonguldak Kömür havzasında teş- kilât yapılacak. lstanbul, 27 (Özel) — Ha- kümet, Zonguldak kömür bav zasında — vâsi teşkilât yaepmağa karar vermiştir. Posta İşleri İstanbal 27 (özel) Ay başından İtibaren trenlerde yol- cuların mektubları kabul — edi. lecektir. Türkofis Genel direktörü se- yahate çıkıyor lstanbul, 27 (Özel) — Tür- kofis amum müdürü Mecdet, Atina, Suriye ve Mısır plyasa- larında tetkikat yapmak üzere yakında bir seyahate çıkacaktır. Suriye heyeti Parla, 27 ( Radyo) — Süurl: ye'den gelen heyet, M, — Flân- den — tarafından — kabül — edile- salsino İştirak etmek Ellerindeki dövizleri Merkez bankasına satacaklar Istanbal 27 (özel) — Tagil- tere'ye balı satan tüocarlar, he- yeti vekile kararı ile ellerinde: ki dövizleri ancak Merkez ben- bileceklerdir. Gazeteleri kanıi Ingiliz Ne Yazıyorlar? Londta, 27 (A.A) — Bötün gazeteler İngiltese'nin Alman: ya'ya yapmış olduğu ve Hitler tarafından yapılan tekliflerls görüşülmesi için muyakkat bir çerel bal hakkında bir rapor yaılmasını İstiyen müracaatıf ehemmiyetinden — bahstetmekte dirler. Times gezetesi, Eden'in Tar giliz efkârı umumiyesi tarafın” dan İstenilen sözleri - söylemit olduğunu yazmaktadır. İngilif efkârı amumiyesi fazla hukuk! itirazlarla her hangi bir hare kete mani olaamasını — İstemt' mektedir. Esasen Togiliz hükü' metinin böyle bir niyeti & yoktur. M. Eden'in Fransa'yf bildirmiş olduğu — gibi Tagilif hükümetinin Alman teklifleri ni sulha hizmet için bir fırst' bilerek onlardan — İstifade od? ceğinden hiçkimse şâphe edeme! Bundan - İngiliz milleti b” maksada varmak emelindedi” Togiliz bükümeti seki muabt denin — kırıntılarını — büsbütü” bertaraf ederek yeni bir müf hedenin kurulması için Almaf ya'nın müsald herhangi harekette - bulanmasını else” addetmektedir. — İngiliz — efkâf umumiyesinin düşündüğüne vi re, Almanya bu başlangıç ” ee