28 Mart 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

28 Mart 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Heyeranlı bir muhakeme düren Osma Diğer Kardeşi De- Sebeplerini - Değirmendere nahiyesinite Ah med beyli köyü civarındati yörük çadırında kardeşi Bekir İle karısı Ellf'1 bıiçakla — yara. lıyaark öldüren yörük Osmanın mubakemesine dün Ağırcezada başlanmıştır. Muhakemeyi din lemeğe gelenler arasında birçok yörükler vardı. Katll Osman; soğuk kanlılığını hiç kaybetme den maznun sandalyasında otu Tüyor, ara sıra gerl dönerek yörük arkadaşlarına bakıyordu. İstintak kararnamesi okun duktan sonra maznuna söz ve rlildi, Osman kalktı ve: — Namus mes'elesi, dedi, elneyetin sebebi dadür, Biz yörüğüz. Dağda kıldan yapıl- taş bir çadırda vaklt geçiririz. Bu sene Ahmedbeyli köyünde bir. mera tüttüm. Cadırımız köye kırk dakika uzakta idi. Bir Salı günü, ezan vakti Idi Çadıra bir saat uzakta sığırla: rımızın başında bulunan bay vapları getirmek ve sığırları da çadırın yakımına getirip otlat mak özere gidiyordum. Yolda İki azılı kurd gördüm ve ürk töm. Hemen bir ağaca tırmandım. Eskidenberi kurtların — ateşten korka kaçtıklı biliyor: dom. Kibrit çaktım, kurtlar ağamın bulundağa yere gldi- Yordu. Yolda belki önüme çı Kurlar, saldırırlar diye korktum, gerl döndüm. Çadıra yaklaştım. Kapı kısmı olan köşeye geldi ğlm sırada içeriden derin ve Beniş nefesler duydum, Hemen İçeri girdim, karanlıktı. Ocağın başına doğru ilerledim, küllen Mmİş ölan ocağı karıştırdım. Ateş alevlendi. Biraz ileride yatağa baktım. İçinde kardeşim Be kir'le karım Elif birlikte yatı yorlardı. Üzerlerinde örtülü du- ran kilimi çektim. İkisini temas vaziyetinde gör düm. Hemen yanan ateşten bir odün alerak özerlerine ati lacağım sırada kardeşim Bekir yastık altından bir bıçak çekti ve bana bücum etti. Karım da kalkarak hayalarımı yakaladı. İkisinin bu tocavüzüne kargı oduanla kardeşim — Bekir'ln ko- lana vürdüm, biçak — elinden düştü, hemen kuptum — evvelâ kardeşimi, sonra karımı — vür- dum. Ba İş bittikten sonra ça. | Kardeşini ve Karısını öl- n Ne Diyor? Hâdisenin Çirkin Izah Bitti. hra 160 metre uzakta davar ların yanında bulunan — diğer kardeşim Mehmed'e - bağırdım, yanıma geldi: — Köye glt, muhtara haber ver, ben de karakola gidiyo rüm, Dedin, karakola"glderken karşıma jandarmalar çıktı, on- elnayeti anlatarak — teslim oldum. Benl alıp çadıra getir: diler, vaziyeti tesbit ettiler. Katll Osmanla maktul Beki rin kardeş! Mehmet te şu İfade de bulundu : — Vak'a gecesl çadıra 150 metre uzukta davarın başında bulanuyordum. Gece yarıstından sonra yengem Ellf'le : — Mehmed! Buraya gel! Di ye acı çığlıklarından uyanarak koştum. Bir aralık s08 keşildi. Çadırın önüne geldiğim sırada Osman çadırdan çıku. Bana : — Ben karakola gidiyoram, Sen de İhtiyar heyetine haber ver, ikisini de öldürdüm. Dedi, şaşırdım. Çadır kepısından ba şımı uzatarak baktım, kardeşim Bekirle yengem Elif kan içinde yatıyorlardı. — Korktum, — İçeri girmedim. Köye gidip muhtara haber verdim, muhtarla âza Muharrem geldiler. Ovaklt ben de İçeri girdim. Rels — Sen Jik defa İçerl baktığın vakit cesetler ne vazl- yette İdi. — Bekir'in yatağı yoktur, kepeneğine sarılıp aynl çadırda yalardı. Kepenek orada yerde duruyorda. Ölülerin uç kurları çözülmüştü ve — görül: memesi lâzımgelen yerleri mev- danda İdi. Yatağın üzerindeki kilim; aşağı çekilmiş vaziyette idi.. — Bunların uçkurlarını Os man çözmüş olmasın. — Hayır. Yengem bağır- dıktan sonra ben koşarak ça dıra geliyordum. Bu kadar az bir zamanda Osman; bunu kendisi yapamaz. Zaten gerek Elifle, gerekse Bekir'le çok iyi — geçlniyorlardı. — Bunların aralarında böyle şeyler varmış, hiç farkına vermamıştık. Z. birşey hlssetseydim — oğabeğlm Osman'a haber verirdim. Gelmemiş olan şahitlerin cel- bi için muhakeme başka — bir güne bırakılmışlır. lara zaten Sümer bank Yerli Mallar Pazarının Yeni naklettiği büyük mağazanın bu- lunduğu mahal Kemeraltı Hükümet Caddesi No. 36 -4 tür Telefon 3308 Saygı değer müşterilerimize arzederiz. Vilâyet U. Meclisinde! — e .—— Dün ikrami: yelerin istirdadı meselesi konuşuldu. -iğe Vilâşet umumi meclisi dün aant 14,30 da vali Fazlı Gö leç'in başkanlığında toplanmış tır- Evvelâ geçen erclse müza keresine âld kısa zebit okun. müş ve bazı küçük değişiklik lerle kabul edilmiştir. Gelen evrak meclls - sekre terl Sami (Tire) ve Mehmed Aldemir (Çeşme) taraflarından okunmuş ve umümi — mecllace âld oldukları encümendlere ha. valesi kabal edilmiştir. Meh med Aldemir'in beş ğün me dileği — Özerline onandıktan sonDra geçen — sene apor sabası, tavak ve ari İ zün — sayılması tesyona haline sokularak genç lik ve köylüler tarafından kul lanılması için bedel takdiri &n retile Kaşadan'nın Selçuk na. hiyesi İhtiyar heyetine satılması kararlaştırılmış olan 34 dönüm lük tarlanın 45 dönüm oldu. ğuna dair İdare encümeninden gelmiş olan mazbata okunmuş, üzerinde birçok görüşmeler ve münakaçalar olmuştur. Netlce de Ahmed Şükrü (İzmir) in “sahanın mülkiyetl eskisl gibi idarci hususlyeye kulmak ve meccanea İttifar köylüye bıra kılmak,, kaydile yapmış olduğu teklif oy (rey) birliğile kabul edilmiştir. Bundan sonra umuml mec Hsin bazı - âzal imzasımı taşıyan bir takrir. okunmuştur. Bunda geçen sene mühasebel hüsuslyece haliye yol — vergisi mektomatından — busasi — İdare memurlarına verilmiş olan ik ramiyelerla gerl alınması hak. kında mecllaçe — verilmiş — olan kararın hususi muhasebe mü- dürlüğü ve vilâyet mükamınca tekemmül ettirilerek eşhas zim metine alıpması suretile tahsili İstenlyordu. Takrir bakkında bazı âza söz söylemiş, İkramiye olarak verilen bu paraların | tahsili için maamelenin tekem | mül — ettirilmesi — kararlaştırıl' mıştır. Görüşülecek başka — mesele olmadığından Salı günü sast 14 de toplanılmak üzere celse ye son verilmiştir. Gümrük Umum Müdürü| vvi Doğan Nedim'in Beyanatı Ehil memurlar terfi ettirilecek, salon genişle- tilecektir. Salon gümrüğü ıslah ediliyor. —t Şahrimiz gümrük İşlerlei tef tiş İle meşgul olan gümrükler amum müdürü Nedim; dün de gümrükte tetkikler yopmıştır. Keadisini gümrük başmüdür lüğünde ziyaret eden bir. yu harririmize umum müdür Ne dim şu beyanatta balanmuştur. — Temlr, İstanbul'dan sonra gelen ehemimiyetli bir gümrük yeredir. İşleri yakından görmek ve ba arada kadro ihtiyaçlarını tetkik etmek için geldim. Bil- hassa yolcü salonunun İhtiyaca ne dereceye kadar cevap ver diğlni yerinde yaptığım tetkikle anladım. Borada İhtiyaca göre bazı tedbirler alınacaktır. Hü kümetin türizm İşlerine ne ka dar büyük ehemmilyet verdiği malümumuzdur. Turizm bakımından Izmir; İstonbal'dan sonpra gelir. Ba Atibarla talon gömrüğünün ba radan geçecek olan — türletlerle yolcuların muayenelerini kolayca, rahat, ferah ve sür'atle yapa bilecek genişlikte olması lâzım. dır. Bilhassa ecnebi tarletlerin İlk karşılaşacakları ve çıkacak ları bir milli idare olması lti barlle bu yerin konför ve te: mizlik bakımından da — yözü müzü güldürecek bir - çekilde olması leabeder. Başmüdürün burada lâzimgelen birçok yenl likler yepmış — olduğunu mem- nuniyetle gördüm. — Yolcuları çok rahatsız eden bammal İşi Hle kayıkçılar mes'elesi — esaslı bir şekilde halledilmiştir. Şimdi de gümrük matakatı olan bu yerdeki çirkinlikleri tamamen kaldırmak iİçin kahve ocağı ve salre de kaldırılmak.- tadır. Bu yerlere llman idaresi tarafından parke döşenecek keza gümrük etrafı da parke olacak. tır. Yolcuların vapurlarda mu ayencsl ve İstanbul'da tekrar muayeneyo tabl tutulmamaları İçin biz tallmatsame hazırlan. mıştı. Bunda bazı değişiklikler yapılması lözümu hasıl olmüş: tar, Bu bususu; başmüdürle birlikte tedkik ettik. — Memurlar arasında ten: tikat yapılacak mıdır? — Hayır. Böyle birşey kat'l yen mevzuubahle değildir. Bilâ kls İzmir gömrüklerinin ihti yacı nazarı dikkate alınsrak kadronun İmkân nlebetinde ge Dişletilmesi lâzımdır. Bunu da yapacağız. Bundan başka kad roda tahafsatın müsandesi nlabe- Hade ebil memurların terfline İSİNEMASI Bir haftadanüeri a an ve genel İstek üzerine bir bafta daha — uzatılan Ayrıca : SEANSLAR — AYYARE TELEFON 83151 (de çalışacağız. .. Umum müdür Nedim; şeh rimizde birkeç gün daha kala rak tetkiklerle meşgul olacak ve sonra Ackara'ya gidecektir. —| Hulüst Akgümüş Beyoğlu merkez memurlu- ğuna tayin edilmiş olan Emal yet müdürlüğü adli kısım retsi Halüst Akgümüş dünkü Ban dırma ekapreslle Istanbal'a git miş ve İstasyonda Emniyet mü dürü Feyzi Akkor, müdür mua vini İsmall Küntey, Ida:i kısım relil Yaşar Barış ve birçok arkadaşları tarafından uğurlan- mışi Yasak silâhlar Emnlyet müdürlüğünden bü- tün polla merkezlerine gönde rilen bir bildirimde, araştırma larda halk Gzerinde yakalanan silâhların memnu cinsten olup olmadıklarının — teşkil — edilen ebli vukuf tarafından tesbit ettirilmesi ve bulunan ellâhla- rın kat'iyyen sabiplerine verll- memesi bildirilmiştir. Belediyeye teşekkür Kurban bayramında toplanan ve hava kürümumuza - verilen kurban derlleri geçen senekine nazaran İki ket olmuştur. Bun- dan ötürö; hava kurumundan belediye relsliğine gelen bir mektapta çarbaya ve büyük yardımları görülen belediye za: bıta memurlarına teşekkür edil. miştir. Inebolu faciası İnebolu vapuru faclası hak: kında birinci müstantiklikçe yapılan tahkikat sona ermiç- tir. Bugünlerde İstintak karar namesi tanzim edilecektir. Kazaya sebebiyet vermekle maznun birinci kaptan Mehmed Ali İle üç arkadaşı hakkında muhakemeye başlanacaktır. Yarın Tire'ye Dün Ankara'ya gitti, € H. P, Tzamiş ve Menleş ilyönkurulları başkanı Yozğad saylavı Aval Doğan; dün Af yon ekepresile Ankera'ya gli- miştir, Bir hafta kadar kalarak parti işleri üzerinde moşgul olacaktır. Avni Doğan, İstasyon- da partili arkadaşları tarafın: dan uğurlanmıştır. Belediye encümeni Belediye dalmi — encümeni dün öğleden sonra şarbay dok- tor Behçet Uz'an — başkanlığın- da — toplanarak — biriken — İşleri çıkarmıştır. Kamutay Dün Toplandı Ankara, 27 (A A) — Kamu tay'ın bugün Refet Camtez'la başkanlığında yaptığı toplantıda Böyük Millet Mecllisi ve müş temllâtındakl eşya — hakkında meclle hesapları tedkiki encü- menioin mazbatası - okunmuş, hava yolları devlet İşletme ida- resl 1935 yılı büdçesinde yenl- den fasıl açılmasına ve bu fa: sıla münakale suretiyle 200,000 Hralık fevkalâde tahdsat —kon masına, Posta, Telgraf, Telefon umum müdürlüğü 1935 yılı büdçesinde 88,010 Ilralık mü nekale — yepılmesına, — İstanbul übİverelterinin müvazenel umu- miyeye alınmasına dair olan kanonun üçüncü maddesine iki fıkra eklenmesine dalr kanun lâyihalariyle sekeri ve mülki tekaüt kacununun 19 uncü maddesinin değiştirilmesine lü züum olmadığına dalr mozbata kabul edilmiştir. Yine bagünkü toplantıda ar. tırma ekelitme ve ibale kadu nunun 68 İncl maddeslae bir fıkra eklenmesine, ri mek. tepler talebesiyle Ihtiyat sübayı pDamzetlerine verilecek maaş ve tabelsat fevkalâdeye ve muta- hassın doktorlarla kimyagerler ve gale #ıbhiye memurlarına verilen vesika, ruhsatname ve şahadetn: lerden alınacak ter- ell harçları bakkındaki kanun lâyibalarının da birinci müza- kereleri yapılmıştır. Kamatay Pazartesi günü top- Gezinti Var!| tanacaktır. Kâzımpaşa İlkmektebi himaye beyeti tarafından yeşil Tire'ye tertib edilen gezinti yarın ya pılacaktır. Havalar müsald ol duüğü İçin gezinti çok alâka görmüştür.. Konser C H. P. Birinci Karantina ocağı müzik kolu tarafından bu akşam ocak binasında bir kon ser verilecektir. Hayatın bütün sırlarını, kadınlığın unlaşılmaz duygularını tehlil eden şabeser AYAT ACILARI HARRY BAUR tarı lan temell edilen senenin sayılı filmlerinden ALI BABA Türkçe sözlü FOKS dünya haberleri Her gün 2,30 — 5,40 — 9,16 Hayat acıları, 4,05 — 7,35 Ali baba Cumartesi ve pazar günleri sant 13 - seane nda (Ali Baba) gösterilir. Denizyolları Kamara Biletle- rine Zam Yaptı.. Istanbul 27 (Özel) — De. nizyolları idaresi, vepur ücret: leri — tarifesini değiştirmiş ve kumara bitletlerine 50, güverte biletlerine de 25 kuraş zam yapmıştır. u hafrta 2 Büyük Film Tamamen Türkçe sözlü ve şarkılı büyük şark operetl