29 Mart 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

29 Mart 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

m Suyfa 4 Tari:$ Tefrika: Nakleden: ntx ŞEMSEDDİN Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları NAPOLEON ve KLEOPATRA İkinci Kıam Yarı harap ve metrâk — bir gamlık, bir yağ kandili ile göyle, böyle aydınlatılmış mah geninde, ratabetli yerde, muhit ilo çok garip bir tezad teşkil eden süslü bir sedirde bir kadın yatmakta İdi, Kadın derin bir elem ve dü- şünce içinde idi. Birden uzaktan bazı gürül tüler daydu; heyecan ve telâşla ayağa kalktı, fakat bu — gürül- tülerin biçbir. münü ifade et. mediğini görünce, — kendisini tekrar kedire attı — Herhalde yeniden - gece olayor. Fakat bugün de görün- medi, gelmedi! Dedi. Beni bu kadar uzun — zaman yalnız bi- rakmasına — bakılıtsa, — Ihtlmali gayri kabil bir. müşkülle kar- glaşmiş olduğuna —hükmetmek Tâzımdır. Belki de — ihtllâl ve lsyan arasında kendisi de yara Taamışlır. Bana gellace ben de burada, bu methalini bilmedi. glm yeraltı mahzeninde ölüme mahküm — kalıyorum. —Buraya girmek bir sır imiş, ba sırra da sadece kendisi vâkıf olduğa için, beni en emin yer olarak buraya getirmiştir! Genç kanın büyük bir yelele — Bu yaşta, bu yeraltı mah zeninde ölmek... Aman yarebbi ne feci âkibet!. Dedi. Biran için mukadde ratın bu mahkümiyotine karşı gelmek istedi; fakat pekaz bir zaman sonra, bunun kabil ola- mıyacağını da anladı. Aydı za: manda da kocasının ölümünü aklına — getirdi, ba — ölümde mes'oliyot — hlesesinin — ağırlığı karşısında genç kadının — vleda- nında derin bir azab ve 1wstırab başladı. Mahküm — oldağa korkunç ölüm endişesi, genç kadında *Ki bu kadın güzel Bellilot'an t kendisl idi. geno — yaşamak kaygasunu uyandırdı ve gene: ralin bayalini gözünün önüne getirerek: — Beni herhalde caktır! Dedi. Bu düşünceler arasın: da, bir anahtarın kilit içinde dönmetini andıran bir — gea duyda. — Acaba — kimdir? — -dedi. Yoksa... Bonapart mi- geliyor? Acaba benl buraya kepatan zablı midir? Kapı açıldı; genç kadının tüyleri ürperdi. methalde iki bedevi göründü; bir devi andı- ran üçüncüsü de kapı yanında durda. Bellilot korku ile - bağırdı. ANADOLU Gönlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazgam Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarebanesi; "T İzmir İkinci Beyler sokağı €. Halk Partisi bııııı içinde Telgraf: İzmir » ANADOLU Telefon: 2776 - Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Alta aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır, kurtara- Zabitin Saller tarafından öldü- rüldüğüne ve bunların da ken disinl öldürmeğe geldiklerine hükmetti. Çönkü birisinin elin- de ozün bir İp, ikincisinin elinde bir ağız tıkacı, üçüncü sünün elinde de büyük bir Çüval vardı. Bellilot titriyerek; — Merhumet!. Diye inledi. Bu adamların kendisini bağ: hyarak, ağaını tıkayarak bu çavala tıkacakları ve Nil neh. rine atacakları şöpheslzdi.. Bedeviler, güzel ve genç ka dor merhamet etmek niyetini göstermediler. Bunlarden birlsi — $onu Var — — Liret Düşmemiş Roma 28 (Radyo) — TItalya kurporasyonlar müsteşarı M. Latevti; Italyan ekonomlsinin son zamanda bariz blr. müva- zenesizlek — gösterdiğini — söyle miştir. Bununla beraber balkın en çok muhtaç olduğu madde lerin flatleri üzerinde Ihtikâra meydan verilmemiş ve Italya'da Hret fiatinde tenezzül olma- mıştır. MA L .»: Talik Edildi Parlı 28 (Radyo) — Atina: dan bildiriliyor; Parlâmentonun açılması 20 olsana talik edildi. Yalanmış Roma, 28 (Radyo)— Solâhi. yettar gir membadan bildirildi. rildiğine göre bir kısım yaban- cı gazetelerin M. Musolini ile Fransa'nın Roma elçisi Kont Dö Şambrun arasındaki görüş- meler tekzip ediliyor. Ba ga: zeteler; Fransa hükümetinin Italya hakkındaki zecri tedbir- ler kararının geri alınması için sosyete nezdinde teşebbüste bu- lanmasını Müuerolini'nin İstedi. gini yazınışlardır. İngiltere'nin sorusuna açık cevabımı henüz vermiştir. Çünkü hâdiseler böyle bir ce- vaba lüzüm bırakmamıştır. ve İtalyo; şimdilik hâdiselere İn- tlzar edecektir. Zecri tedbirlar kararı Ilga edilse bile böyle bir karar İtalya'yı tatmin edecek değildir. İtelya; son aylarda kendisine yapıldığını İdâla et tiği baksızlıkların manevi bir şekilde tatminini de — istemek tedir. Bilhassa Habeşlstan me- selesinde İtalya hakkında veri len (mütecaviz) kararının geri alınmasını kstiyor. Yalnız zecri tedbirlerin kaidırılması, İtalya nın, Lokarno devletlerine yar: dinini temin İçin kat'iyyen kâfl görülmüyor. Gömböş Dün Roma'yı terketti, Roma, 28 (Radyo) — Mus: solini; refakatinde Macar buş- bakanı Gömböş oşduğu halde bugün son sistem İtalyan tay yarelerini teftiş eylemiştir. 120 bombardıman tayyeresi — müh:- telif uçuşlar yapımıştır. Musso: Hini; tayyare sübaylarına nlşan- at vermiştir. Gömbör; saat 10 te Roma'yı terketmiştir, Müussolini kendi- Bini fastasyona kadar teşyi ey- lemlştir. Macaristan'ın Roma sefiri Floransa'ya kadar Gümböş'le beraber gitmiştir. Sultan Murad mısın beeee! Evvelki gün, çarşıdan — geçi yordum. — İamir'la — caddeleri, sokakları ve bizim de sokakta yürüyüş, gidiş, geliş terzimiz malâmdar. Bir demirci çırağı, büyük bir varill yavarlıyarak gidiyor- dü. Köşeden bir araba — çıktı. Atlardan biri, arabaya yeni ko şolmeş olacak ki, kulaklarını kısmış yan-yan kaçıyordu. Co cuk, varili yuvaı k ansızın çıkımca, at şaha kalkmak İste- medi, yapamadı. İki tekme sa: vurdü ve arabanın ö kısmımı parçaladı. İrl yarı — arabacı bir küfür savurdu ve — sçrayarak İndi, savallı çocuğa yakaladı. Ona dört tane tokat ati ve müdabalemize vakit bırakma- dan arabasına — atlayıp — kaçtı. Köşeden geçen, ihtiyar bir x: arabacının arkasından bağırdı: — Sultan Murad mısın be adam! Bu buluş ve benzetişi, ha kikaten çok güzel ve yerin: deydi.. Tarihin dikkate şayan bir yaprağıdır. Size anlatayım: Hazlran 1634, kanlı, zalim bir hükümdar olarak tanınan ve hrttâ büyük şalr Nef'iyi saray oduoluğunda idam ettiren Dördüncü Sultan Murad Edlir: ne'ye gidiyordu. O aylar içinde vuzuk Hind illerinden, çiğneye çiğneye, dağlarını tepe tepe bir Hlod'li derviş kaf ilesi gelmi *Dersaadeti - Istan- bul'u,, yakından, Türk — sulta. mını da uzaktan olsun görmek Istiyorlardı.. Dözdüncü Murad'ın - geçilği yerde dalma kan izleri, kopa- rılmiş kelleler bulanardu. - tanbul ve bütün memleket, ondan korkuyor, adı anıldıkça tltriyordu. Nihayet, Istanbul'da bir tek- kede misafir iken, yerli der- vişlerden biri bir haber verdi: — Sultan, yarın Edirne'ye gldecekmiş. — Isterseniz, — şimdi. den yola çıkın. Münasib bir yerde durup bekleyin!, Otuz Hind'li derviş, sabah Damazından sonra İstanbul ka: pılarından çıktılar, Edirne'yo giden yolu tattalar. Bir köprüden geçiyorlardı. Yorulmuşlardı. Biraz dinlen- diler. İçlerinden biri; — Etrenler -Dodi. buradan öteye gitmiyelim, köprü altında duralım.. Önden geçecek olan hassa müfrezeleri, yolcular, şun lar bunlar, belki bizl yabancı görütler de yoldan çıkarırlar, En selâmet yer köprü altıdır. Müfrezeler — geçsinler, padişah yaklaşırken çıkarız!. Dedi. Diğerleri de bu fikre uydular ve köprü altına girib beklemeğe — başladılar. Önden giden müfrezeler göçmişti. Hintli dervişlerden biri basını çıkarıb baktı; — Geliyor -Dedi. dünya yü- zünün sultanı geliyor!. Kanlı Murad, çok yaklaşmıştı. Otoz derviş, heyecanla ve se: vinçle fırladılar. Fakat dördüncü Murad'ın atı, sabibi, gibi ürkek ve vahşi idi. Derbal şaha kalktı, İki çifse savurdu ve padişahım kavağa — fırlayıb — düşmesinden sonra kendisi de yuvarladı.. Zavallı dervişler afalladılar, korkudan donup kaldılar.. Mu red, kalçasını totarak, kıvrana kıvrana kalktı ve bağırdı: Bte derviş kisvesindeki mel'onlar!.. Hint'lilerin — dili tutulmaştu. tanrının — yollarımı YELEFON Mın 29 HABER TELGRAF Italya - Habeş harbı ne vaz Italyan'lar Adis - Ababaya Varmak Için Hangi Yoldan Gidecekler ? YO e e ea ea BN Imparator Bazı Mevkileri Tuttu. Ras Kassa Ve Ras $ yum Orduları Kuvvetlerini Muhafaza Ediyorlar. Londra, 28 (A.A) — Habeş lerin tahminine göre, şimaldeki başlıca tebhlike şimall garbide Teana gölü İstikametinde belir- meye başlayan İtalyan tasrrazu ile kendini gösterecektir. Bu tehlikenin önüne geçmek üzre Amparator kovvetlerinin kısmı küllisini Ashangi çölünün gar bına ve Gondarın 176 kila metre şarkına doğru yürümek- tedir. Tahminlere göre, İtalyan lar merkezi Deswlede dağlık araziden ziyade Ambara ve Salab vilâyetlerinden geçe rek Adis Ababa'ya varabilecek lerdir. Çünkü bu vilâyetler ura- zisi askeri harekâta daha zl yade müsald - bulunmaktadır. Takazze ve Sehit ırmukları mıntakalarından gelen mühim İtalyan - kolları şimdi yeniden bombardıman edilmiş olan Gon dar İstikametinde yürümekte dirler. Bu kolların sağ cena- bını korumak Özere teşekkül etmiş olan mühtelit İtalyan kavvetleri Mısir Sudanı hudü- dünü takip — oderek cenaba doğra yürümektedirler. Diğer bir kısım İtalyan kuvvetleri de sol cenabhta her bangi bir ooi hâdisenin vukubulmasına müni olmak üzere Semien mıntakası- mın temizlenmesine devam et- mektedirler. Royter ajanaının Adis-Ababa muhabiri tolgrafla bildiriyor: Çok mevsak bir membadan öğrendiğime göre, Babeş kuv- vetlerinin kısmı küllisinin ba- şında bulünan — İmparator Su- oram civarında Sokota — yukl- vinde bulunan bir noktoya gi derek kuvvetlerinin sevkülceyş yaziyetini bu - süretle lendirmiştir. Şimal cephesinin şark cenahındaki Hubeş hatları yeniden teşkil edilmekte ve Italyan'ların Amba-Alaji'de yap tıkları son tssrrozün — iİhdas ettiği vuziyote karçı gelecek bir şekle getirilmektedir. Haber verildiğine göre; Rus Kussa ve Ras Seyyam orduları bötün kuvvetlerini etmektedirler. Bu İki ordanun — imha dair olan Ttelyan mamen asılsızdır. Başka bir telgrafın bildirdi ğine gör; Ball — vilâyetindeki Goba şehrinin bombardımanın- da İsveç seyyar hastaneslain bir arabası ikinci defa olarak bulunan kuvvet: muhafaza itibarla bu edildiğine idddaları ta Padişabın malyeti lan İn- mişler, kışmen padişabın yanına koşmuş, kısmen de dervişlere saldırmışlardı. Murad'ın hiddatine payan yoktu. Dum-dazlak — kafasının altında, gözleri evinden - fırla- mıştı, Padişah sanki delf ol- olmuştu: — Hemen şol şezitlerin kayd. lerin büküp kellelerini atımın ayaklarına atın!.. Ve beş dakika geçmedi, otuz dervişla başı kesildii, zavallıla rıt kelle ve cesetleri yol üs tünde bırakıldı. M. Ayhan Italyan relerinin — atesine maruz kalmış ve kısmen tahrip edilmiştir. Ogaden'de Ttalyan tayyareleri büyük bir faaliyet göstermekte devam etmektedirler. Ba - tay- yareler Berbera, Cicika, Harrar yolünda — mevkilerini — tahkim Habeş'leri devamlı bir bombardıman — otmrek. eden şekilde tedir. Rowma, 28 (Radyo) — Ma reşal Badoğlfo'nun 168 numa- ralı tebliğine göre şimal — cep- hesinde gerpta Volkaiyd mun: takasının İşgali tamamlanmıştır. İşgal edilen mantaka — evvelce Işgal edilmiş olan Kafta ile bir- likte bua havalinin, bütün kon.- trolünü temla — etmiştir. —İki cephede uçeak faaliyeti kesiftir. Asmara, 28 (Radyo) — İtal. ya müstemlekât — bakanlı imüs. teşarı M- Leşana Roma'dan bu: raya gelmiştir. Yenl — yapılan yolları tefilş edecektir. Cibuti, 28 (Radyo) — Ha- rar ve Clcika'da müthiş bir bombardıman başlamıştır. İtal. yan teyyareleri, santlerco bom balar atmışlardır. Halk, şehir- leri bırakarak dağlara iltica et miştir. Tayyaroler, kasabaların tahliyesini beyannameler atmak saratile daha evvel bildirmiş- lerdir. Adis Ababa, 28 (A.A) — Ma galla çinelinde Gondar — kasa' basını bombardıman eden İtal yan uçakları, birçok yerlilerin 'I'EI.SİZLE ölümüne — sebep — olmurlar! Habeş - kızılhaçı; — Ceneyre bir protesto göndermiştir. Asmara, 28 (A.A) — H ajanmn muhabiri, resmiğ tebliğlerinin sükütuna rağı İtalyan faaliyetisin pek b retli olduğunu - bildiriyor, barebelerin loklşalı harbın sarette neticelenmesini — mi kün kılacak mabhiyettedir. nupta general Grazyani'nla ? niden taarruza geçtiği anlı yor. Şimall garbide İtalyan' Habeşlatan'ın eski paytahtı ol (Gondar) 1 istihdaf — ediyor Imparstoran — kumandasınd Habeş küvvetleri Andık g elvarında bulanmaktadırlar. Adis.Ababa, 28 (A.A) Hasosi bir vazife ile İtalye gideceği sanılan; Afevor ba; Cibutl'den buraya dönmüşt ANADOLU — Ba zat; / beşletan'ın Roma "1 elçisi Istihkâmlar Mes'elesi. Parls, 28 (Radyo) — teler; Ren'de Alman'ların yapmakta oldukları fstihkâi mes'elesile meşguldurlar. M gözetesi; Ba yeni İletihkâm! Fransa'yı merkezi — ve Avrapa'daki — müttefiklerini ayıracağını, çarkta bir mi same olurşa Fransa'nın sür' müdahalesine mani olacsi yıııyoı İngiltere - Mısır Müzak releri Fena Gidiyor.. 2 Mayıs Intihabatında Nahas Paf nın Kazanacağı ümid Ediliyor" Mısır'da ehramlar.. Londra 28 (Raudyo) — Deyli Meyi; Kahire aytarından Hİ" bir habere atfen, Mısr İngiliz müzakerelerinin çok — çetip safbaya girdiğini yrzmaktadır. Mısır fevkalâce komlseri Tom müzakerelere yeni bir şekil vermeğe çrlışmaktadır. Nahas ile yapılan bir konuşma meticesinde, toplanması mukarrer bf konferras tehir edilmiştir. Tagiltere, aekeri —mer'elelerin bi den evel müzakere edelmesini İstemektedir. Mısır'lılar ise yanaşmamaktadırlar. 2 Ma; yapılacak seçimde Nahas Paşanın İttibatçılara V ezlci bir ekseriyet kazanacağı anlaşılmaktadır. Londra 28 (A.A) — Doyll Tolgeaf gazetesine göre To6 Misir müzakereleri, bir çıkmaza girmiştir. Mısır'lılar sulh nında Mısır'da saker. bulundurmaksızın memleketin — müds için lâzım olan tedbirleri alablleceğini ddla etmektedirler. V hlar, ayaf zamanda kendilerine bir takım siyasi menafi t de uğraşmaktadırlar,