28 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

28 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Bergamada bayram intibalarından.. Borgama, 27 — (Özel aytarı- mızdan) — 23 Nisan çocak haftası kazamızda neşe ilejkut * lalanmaktadır. O gün okullar- Denizli'de Yeni Bir Mektep!Par-: L Pi, lak Tören Merasimden bir intiba: Denizli, (Hususi) —Vilâyeti- miz, her sene yeni yeni mual- Nmler — kazanmaktadır. Halkı. mıziın, mektep İoşaatı. etrafın daki maddi ve manevi müzah»e reti, çok büyüktür, Para, mal zeme hususunda hiç bir esir gemetl görülmemiştir. ve görül. miyecektir. Davas kazasının Kızılca Bö. lâk nahiyesinde de tam devreli bir mekteb açılmıştır. Meraslın çok parlak olmuştur. — Parti Başkanı Denlzli saylavı Hamdi Berkman İle yine Denizli say lavı Yusuf, Vali muavini HBik met Baysal, Denizli Belediye | Relsl Nalli, Muurif müdürü Ziya Boyacıoğlu, Halkevi reisi, Eacümen azaları ve diğer - bir —— ——— - - Bartın'da Ir- maklar Taştı, Bir Kişi de Boğuldu. Bartın, 27 ( Radyo ) — 24 #nat bilâ fasıla yağan yağmurlar neticesinde ırmaklar'ın — suları ultı metre yükselmiştir. Bir san dal devrilmiş, bir kişi boğul- muştur. Yağmar şimdilik dur- dağündan — aşağı — mahalleleri tehdit eden — sular çekilmeğe başlamıştır. VAAT e Z X D KNN ÇAAT TI AT T 1- Parti başkanı Hamdi Berkman, 2 le Açıldı. SAA De nizli saylavı Yusuf, 3 - Vali muavini Talât, 4- Maarif müdürü.. çok zevat hazır balunmuşlardır. Masrif müdürümüzün mek- tepçilik anhasındak! busust gay- ret ve alâkalarını da takdirle anmak İâzımdır. da söylevler verilmiş, atletizm müsabakaları yapılmış ve gece de bir müsamere verilmiştir. Kınık nahiyesinde Atstürk anı- fınıd açım töreni de yapılmış: tır. Dikili'de verilcv ve sabaha kadar devam eden beloya bal kevimizin müzleyenleri gönde rilmiştir. Faydalı yağmurlar — Bütün fürünlerimiz için faydalı olen nlsan yağmuru bol bol yüğ maktadır. Bu yeğmur çifiçile rimizin yüzünü güldürmüştür. Çalda belediyecilik Çal, (Hasusi) — Kozamızın genç ve çalışkan belediye relsi Halld, bilhasaa son zamanlarda çok harab, toz ve çamur içinde bulunan çarşı ve hükümet cad. delerinin — vazi,etinl görerek bunları yeniden döşetmektedir. Bazı yerlerde kanalizasyon ter. Ubatı alınmaktadır. Hezirandan itibaren pazarın bir kıbtıdı çarşı içine kaldırılacaktır. Manisa'da Smp_or Eğer Gençlere Yardım Artırılırsa vW Muvaffakiyet O Nisbette Artacaktır. —— Manisa Yıldırım, spor takımı.. Manisa (Hususi) — Busene, spor sahasında büyük bir inki şaf beklenmektedir. Ea ileri adımı atacak olan teşekkül de Yıldırımspor kalübüdür. Bu kulübü, İzmir ve İzmir takımları da tanırlar. 16.8.934 de kuralmuş ve kısa bir muziye mealik olmasına rağmmen çok AVRUPA'LI KADIN ——— ——— ——— — VE MAHRACA Kozmaopolit üsri — Roman — 3 — Bu esrarlı veziyetla İzabatını bana birgün Pekinde Grand Otelde, tracadan güneşin muh teşom — batışı şeyrederken kadaşım Cengiz vermişti. Bu Cengiz de — esrarengiz, fakat herçeyi bilen bir adamdı. Uzak şarkın her yerinl gezmiş, Börmüş ve müddet to Ruhayak- te bir. banka direktörlüğünde lunmuştu. Üdengor'dün — bahsederken, mahud Japon kauçak — mücsse- ini tabattör etti. Mahud kü- Çük adamcığı, Japon'u da bi- Miyordu. ar J. L. Mortenden — Evet, evet «dedi. ufak, tefek, garib bir Japon.. — Kauçük fabrikasını.. — Hayır.. Fakat karıyı bi. liyorum.. Kendisine hayretle baktım. — Hayrete lüzüm yok.. Bu fabrikanın hikâyesi esasen bir kadın (macerasından, bir aşk tarihladen ibarettir. Evet.. bir açk tarihi.. Dostum bu macerayı avlat. muğa başladı. Ben de ettim,, Yalnız sevgili karilerimden şimdiden rica ederlm; harita muvaffakıyetli netlcoler almak: tan başka, Manlsa'nın büyük bir kısım — gençliğini de eine- sinde toplamıştır. İzmir'le yap: tığı temasların bazılarında ve diğer komşu - vilâyetlerde ken- dini göstermiş, futboldan başka atletizm, — temsll İşlerinde de kendini — tamıtmıştır. Yaptığım üzerinde bir Üdengor saltanlığı ve bir Rahayak şehri — arama- sınlar.. Sultanlık gibi bu şeliri de haritada ve kitablarda bulmak mümkün değlidir. Ba iki temi ben verdim, çünkü hakiki Isimleri saklamak mecburiyetindeyim. Fakat... Ba iki noktadan buşka maceranın — baştanbaşa bakikat olduğunu temin ede.: rim. Ben bu açk — macerasına ne bir haysl, ne de fazla bir hakikat katmadım, ee et BİR MUALLİME Traman kız İsesinin İngiliz- ce öğretmenı; Ündren Grimund büyük sasta baktı, sast 4.15 1 gösteriyordu. Şu halde, dere başlıyalı on dakika — olmuştu; AU Ç op | Neyse Gaziantep'te Eti'lere aid eserler.. Gazlantep, (Hususi mababiri miz bildiriyor|) — Aatebe 45 kilometre mesafedeki Cabahâ yük, 12 kilometre mesaledeki Dülük ve 80 kilometre mesale- deki Zencirli'de Eti'lere ald birçok âsar bulanmuştur. Bunlar şimdiye kadar elde edilen Etl eserinin en mükem- melidirler. Ankara'ya gönderll mişlerdir. Yukarıda Zencirli'de bulunan dâsardan bir kısmının fotoğrafisl görünmektedir. Zencirli hüyük'te bulunan Bti eserlerinden bazıları Alaçatı'da Bir Vak'a Oldu. Çeşme kazasının Alaçatı na hiyesinde bir vak'a olmuştur. Apo Mustafa adında birisi; na biyeain kahvesinde oturan Hak- kı adında birine öldürmek kas dile silâh atımışta da bir hüsnü tesadüf eseri olarak attığı kur: şün boşa - gitmiştir. Apo Mus tafa — tatulmuştur. — Tahkikata göre vak'anın sebebi, Apo Meh med'in, Ibrahim adında - biri tarafıudan öldürülmüş olan kar. deçi Apo Mustafa'nın ölümün- den doğan düva — mes'elesidir. Tahkikata devam ediliyor. NU LALART KT LORTENE AT temaslardan anladığıma göre, yali ilbay Murad Germen'in bu çalışma ve muvaffakıyetinden Mılbar hissesl de - büyüktür. Çöokü Mabisa valisi gençlikle hi dar olmuş, onları dülma ik e İrşad etmiştir. Netekim buseneki vilâyet mec- Helno 2 bin lira tahslsat konu: lab muntazam bir saha yapıl- masına ve iribünler İoşasına da âmil olmuştur. Şimdiden İnşaat İTevazımı da — hazırlan- mıştır. Fikrimce, Manlsa'da gençliğe yardım plsbeti ne kadar artı. Tılırsa, müvaflakıyet to o nla- batte fazla olacaktır. Ve bu enretle Manisasporu, bilbassa — Yıldıtımapor, — garbi Abadolu'da büyük bir varlık teşkil edecektir. Seyyar muhabir Sükrü ne fena., No felâket.. Genç kadın, haystının bu kadar boş bir gününü hissetmiş değildi; iki büyük ve uzun sene olüyor ki, genç kadın, Öndrev Grivüd her sabuh saat sekizde, Brüksel sokağının mü: tevazi evlerinin ikinci katında olan buslt odasını - terkeder, tramvaya binerek Traman İlse- tinin büyük kapısı önünde İner ve ancak sast altıda bu somurtkan — binayı — terkedebi- lirdi. Dersleri çok ve yorücü idi. Akşamları evine yaya olarak döner; hafif ve eade yemeğini kendisi hazırlardı. Akçşam yo- meği de yumurta, biraz soğuk et ve bir meyvadan baretti. Yöomeğini yedikten eonra iyl yanmış bir soba, bir gramafon, Atkoşuları Heyecanlı ve Alâkalı geçti Yarış ve 1slâh encümeninin Tikbabar at yarışlarının sonun- günü — Kızılçollu alâmuda güzel bir havada ya- pılmiştir. Koşuları görmek için gelealer — çokta, — Vali — Fazlı Güleç, Vilâyet ve Belediye er- kânından bir çoğa, bunlar ura sında idi. Önümüzdeki hafta Mohasebel Hususiye at yarıylu- rından sonra, mevsimin koşu- ları sona ermiş olacaktır. Pazar günkü koşulara esat 15te başlandı. Üç yaşındaki yorli yarım kan — Togiliz — atlarına mahsus 645 lira İikramiyeli birinci koşuda koşan #altı huy: van arasında şiddetli bir deledev sonra Emir Salih'in ( Gülüzar ) 1 birinci, — Prens Halim'in ( Tiha ) sa İkinel ve Kâzım Koruyan'ın ( Kontes ) 1 Üçüncü geldi. Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan Arap ve Halla kan Arap atlarına mahsna ikinci koşuda bir sürpriz o'da, yaşlı olmanına — rağmen — Tevfik'in (Sada) © birinciliği aldı. Ah med'in —( Ünlü ) sü ikinci, Kemal'ın ( Alderviş ) 1 üçüncü geldi. Haadikap olan bu koşuyu dört ve daha yukarı yaştaki Togiliz «t ve kısraklarına mah ene gözel İzmir koşusu takip etti, ikramiyesi 1148 ira İdi. Akif'in ( Tomra ) sa birinci, (Markiz) 1 ikincl ve (Bekyar)ı üçüncü geldi. Dört ve daha yukarı yaştakl yerli yarım kao Tugiliz atlarına mahsus dördüncü koşuya Ğ hayvan girdi, Ahmed'in ( Cey- lan ) & birinci, Emir Salih'la ( Alemdar ) 1 ikinel ve ( Seml: ramle öçüncü geldi. Beşinci koşu, üç yaşındaki yerli yarım kan Arap ve halis kan Arap at ve kışsraklarına mühsustu. Koşan üç hayvan arasında Fevzi Lötfi'nle (Galib)i birinci, ( Öncü ) sü ikinci ve Ahmed'in ( Ateş ) 1 üçüncü geldi. cusu Puzar Beşiktaş Ankaragücü ile 3-3 berabere kaldı.. Ankara, 27 (Özel) — Buraya gelen Beşiktaş takımı dün ikinci maçını Avkaragücü ile yaptı. Stadyüm seyircilerle dolmuştu. Bakanlar ve şaylavlar da seyir eller arasında bulunuyordu. Maç çok heyecanlı oldu ve 3 3 be raberlikle netlcelendi. birkaç kitab bulunan odasına kapanır, — geceliklerini giyer, neflis bir Havana elgurasını yakrr, divanlardan birleine uza- nır, ya roman akur, ya da gra: mafonda güzel bir vale — dia- lerdi. * Genç öğretmen — kitablarını Madam Türben'den alırdı. Lise öğretmenlerinden olan kocası: nın ölümünden sonra Madam Türben Gambeta — bulvarının Pierre sokuğı köşesinde >bir kitapçı dükkânı açmış bu su: retle geçiniyordu. Mis Ondrev Meadam Türbeni Bulou'da "Deniz otelinde,, 929 senesinde, babasının malen ve sıhbat İtibarile berbat bir hale geldikten sonra bulundukları tırada tanımıştı, — Sonu Var — Viyana ve Güneş 2.2 Berabere -—0 Oyun çok güzel geçti., | Tstanbal 27 Çözel) — Viya: naaın ea küvvetli takımların dan Hakova, dün İkincl maçını Güneş takımı İle yaptı. Maçı Şazi idare ediyordu. Birinci devrenin dokuzuncu dakikasın. da Hakova seğ çi takımının llk göolücü yaptı. Yirmi beş dakika bâkim oygıyan Viye: nalılar, bandan sonra gevşedi: ler. Oyunun mütebaki kısmı Viyana nısıf sahasında oynandı. 33 üncü dakikada Melib, Re blinin pasım hüsnü Iistimal ederek şahsi ble İniş yapti ve müdafileri atlatarak — topla be: raber Viyana kalesine girdi. Birinci devre L1 berabere bltti. İkinci devrenin üçüncü da- kikasında Viy Hlerin bir İsterlerken p: bundan fstifade ederek bir gol dsba yaptı. Fakat altıncı da- kikada Viyana seğ içi gene şahsi bir akınla takımın ikinci gölünü attı ve beraberliği te- mio etil. Bundan sonra ber ikl tarafta gol çıkaramadılar. Maç 22 — beraberlikle metl: celendi, Bornovalı'lar Akhisar'da Bornava, (Hususi) — Bo a Gençler birliği Spor kulübü Pazar günü başlarıada relsleri parti idrre hey'etinden Edhem Pekin, eczacı Hüsnü ve Bedil olduğu halde Akhisar'a bir gezi yapmış ve bilvesile Akhbisar'lı fudbolcularla da bir maç yap: mıştır. Akbisar'a hüsusi — otobüsle gidilmiştir. Akbisar'lılar büyük misaflrperverlik göstermişlerdir. Maç çok semimi ve beyecanlı geçmiştir. Hükem oyunu eyi Idare etmiş yalımız Ikinci devreyi birez faz laca uzatmıştır. Bu maçı Bor- movalı'lar bire karçı üç sayı ile kazanmışlardır. Akhisar'da bir gençlik faall- yetl olduğu gözüküyor. Bilhasıa Akbisar halkı sporu çok sevi- yor. Akçşam üzeri Boraovalı'lar Akhisar — gençleri — tarafından Uğutlanmışlar ve gece sasat 22 de Bornova'ya dönmüşlerdir. Aydın'da esnaf birlikleri kurulacak., Aydın vilâyetl her yıl olda- gu gibi bu yılda İzmir pena- yırına iştirak edecektir. Bunun İçla tecim ve endüstri başsek- reterl Mazhar Nafiz kardeşimliz İzmir'e gelmiş, şarbaylıkla te- masta bıılıı-ıık Aydın pavl- yonlarıdı ayırtmıştır. Aydın'da henüz csnuf birlik lerl teşkilâtı yoktur. Bu birlik- lerla kurolüş — dürümların" İn- celemek İstiyon, Mazbar Naflz, dün parii başkan'mızı ziyaret ederek birlikler bakkında İza- hat almıştır. İzmir ticcret odası ile de ayal mevza - etrafında temaslar yapacaktır. Polis motörü İzmir emniyet müdürlüğü motörü, Ege vapura ile Istan- buldan gelmiştir. Zabıta; bun- dan sonra bu motörde llmanda asayişin temini vesalre İşlerinde çalışacaktır.