28 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

28 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

P. N Sayfa 'Al'tay, EğkşâirTak ımı- nı 2-1 Mağlüp Btti. Noksan kadrolu Altııı:ırdu’yn karşı aldığı ne- tice sadece bir sürprizden ibarettir. — — Başı 1 inci sahifede — — bulunarak (Altay'ın Izmir muh. telitine yakın bir şekilde tak viyo edildiğinin kabulünü ve İzmir muhtellti Yormaslle çık masını ) İstediler. Mıntaka he yetinden Doktor Midhat'la fad bol heyetinden Belediye Rels muavini Sasd ve daha bazı zevat araya girdiler, — ihtilâfı halle çalıştılar. Bvnun Üüzerine Altey ikinci takımından Cemll He Şakir'i vağ açığa da - yine ikinel takımdan Saim'i alarak kendi kadroslle ve 3 İkinci takım oyancusu İle sahaya çıktı. Demirspor, en kavvetli kadro sona çıkarmıştır. Hakem KSK li Ezat. İlk beş dakika misafirlerin ukınlarile geçti ve beşinci da- kikada —Altay, topa kornere atarak bir tehlike atlattı. Da kika 7.. Top Eaver'den solaçık Hakkı'ya, Hakkı'dan Basri'ye, Dihayet Vahap'a geçti. Vahsp da, hiç beklemeden ağlara tak t. Altay derhal açıldı. Misafir müdafileri fedakârene çalışı yorlar. —Altay devamlı hücum- larda. Deakika 16.. Basri'nin bir şutano, kaleci kornere atı- yor. Dakika 18. İlyas'ın bir İnişi ve gene körner. Salm ça kiyor, solaçık Hakkı bir kafa vuruşu İle Altay'ın ikinci go- lânü Demirspor kalesine hedl. ye ediyor.. Altay bugün çok gözel.. Rüzgür ve güneşin aley: hinde olmasına rağmen nlsbt bir bâkimiyet tesla etmlş.. Dakika 28 ve 30 de Vahap'la İlyas, mubakkak ” 2 gol fırsatı kaçırıyor.. Onlar da biriki fır sattan İstifade edemiyorlar, Dev- re 20 İzmir lehine bitiyor. İkinci devre misafirlerin akını He başladı.. Artık sert bir oyun veriyorlardı.. Altey, gene bâ kimdi. Dakika 10, mlisafirler tağaçıkları eski K.S.K.lı İ mall'in şahsi bir akınından İlk göollerini kazandıluri Kaleci Ce mll, havadan gelen topu plon- Br; jonla karşılamak gibi bir yan: Tışlıkla büna sebebiyet ver mi Dakika 3.. İlyas, ikt müda fila arasından sıyrıildi, fakat “anisafir kaleci, İzmir'li oyun- cunun syaklarına atılarak ka Tetini bir gölden kurtardı. Bun- dan sonra, öyünün — sert, atabi bavası büsbütün fenalaştı. Eaa- sen favollü bir oyun sistemine malik olan misafirler çelme takmak, tekmo atmak, elle tat- arkalarından müda- balede bulunmak gibi hareket lere başladılar. Bir hafları — mütemadiyen ayol şeyleri yaptığından bakom tarafından dışarı çıkarılmak le- fateniyor. Misafirlerin ihtiyat Hakem, Altay ve Demirspor kaptanları bir arada.. oynnca ve İdarecileri sahada toplanıyorlar. İtiraz, ihiraz üe töno.. Oyun beş dakika dara yor. Nibayet oyuncu çıkiyor, fakat sol açığın da ayal hata lara düşmesi, onun hakkında da ayni kararı verdirtiyor. İş bir aralık zabıta. müdahalesini İcap ettirecek bir vaziyet gö teriyor. Oyünun sonlarında çı- kan ba vaziyet, balkı asabllep: tiriyor. Mizafirzler, bakemin ka rarını dinlemiyorlar. Hakem de Çar'ın Mavi Şeytanı - biraz bekledikten sonra mlsa firlere mağlübiyet kararını ve rerek düdüğünü çalıyor. Bu büdiseleri esefle İşaret ediyo raz. Altınordu'nun mağlübiyeti bir sürprit balinde olmuştur. Kadrosa noksandır. Demlespor İse esasen zayif bir. takımdır. Misafirler, İzmir'de ancak sert bir oyuns ve bazı müsteld ele. maolara malik olduklarını gös: termekten başka hiçbir muavaf. fakıyet elde edememişlerdir. İz mir'ln dört beş takımının tek. Dİği şüpbesiz ki mlsafir De- mirsapor'a falktir. Irlanda . . . Cumuriyetçileri. Dablin ( Radyo ) -— Polla, Bolfasta cumuriyet ordasu ku- lâbüne zorla girmiş ve bir sa- londa geyri kanun! olarak harp divanı toplantısır. yapan 12 ki- şiyi toakif etmiş, müblm vesi kalar ele geçirmiştir. Milâno sergisi kapandı Milâno, 27 (Redyo) — Bey- nelmilel Milâno sergisl kapan- mıştir. Matbuat ve propaganda nazırı Dino Alifyeri, kapanış münasebetile bir söylev — ver. miştir. —54— > — Dolgorüki' prenslle münase- batının haddinden fazla sürdü: göünü bildirmek iİçin buraya ça- gıtdik. Zannedersem sen do bi- zim fikrimizdesin... Esmer maymunun göz kopak- ları sinirli sinirli oynndı: — İmparatoran menfantı mev. zuu bahs olduktan sonra başka türlü düşünmem ya.. — Şu halde ne yapmamızı O teklif edersin?. — — Bem buraya grandüklerin Cemitlerlni telakki” etmek, leap ederse onları tatbike çalışmak için geldim. — Vazifem — sizleri dinlemekten Ibarettir prensler.. Aşkirzef bu sözleri söylerken düşük omuzunu biraz daha kaldırdı. Grandükler birbirine bakış- olar. Mecllste derin — sesizlik vardı. — Grandük Serj biraz da. şündükten sonra cevap verdi: — Hayır Aşkirzef bizi ten- yir etmek, söylemek sırastı ve- nindir. Seni buraya çoğırmışsak n D F rana’da Seçimin Birinci Devresi Bitti. —— 00 a— — Başı 1 inci sahifede — ile ozun bir mülâkat yapmıştır. Tesavil ârü olanlar arasında M. Heryo, M. Marsel Dea, M Gerdü, Domonji, Jan Estern, M. Delboş, Marşando, Marke, Lâmuro, Filip Anriyo, Ernest Lafon, Jan Re, Vivye ve salre vardır. Parls, 27 (Radyo) — Bâ tön Fransa, M Flanden'in tek rar meb'as fatihab — edilmesini memoübviyele telâkki etmiştir. Bu hüdise, M. Fianden'in slya setine — milletin — taraftarlığını göstermİştir. M. Jan Şiyap ta kazanmıştır. M. Flionden büzün — Yon'dan Parls'e dönmüştür. Parle, 27 (Radyo) — Iati babat netlceleri hakkında ak şam gazeteleri mahtelif şekilde neşriyata başlamışlardır. Antransljanda Gallus: Komünistlerin zaferi, mute dil cumuriyetcilere 3 mayısla müteyakkiz davranmalarını İh- tar eder. Cumnriyet — bayrağı etrafında mllli bir cebh » teş- kil edilmelidir. Aksl taktirde çok mühim vaziyetler ve hâdi- seler Çıkacaktır. Jurnal Deba: " Totibabat iki safha arz etmektedir: - Birlmelel — milliyet perverlerin zaferidir. — İkinelesl ise, — Radikalların — tatacakları battı barekete bağlıdır. ,, Pari Savar: « Hendüz kazanılmış bir no- tice yoktur. Önümüzdeki pozar meclisin yeni geklini — göstere- gösterecektir. ,, Enformnsyol « Siyasi bozuklak, ekonomi hayatta da — bozaklak — doğar: maktadır. Bu vaziyetin islâhı lâzımdır. » * Demektedirler. Tan gezetesi “Komünletlerin zaferi bir tehlike demektir. Bu dere de radikaller için bir Bay. ret teşkil ödecek ve sollarla aolaşmanın — manasını — göstere- cektir. 3 Mayısta bu dersin ne- tice vereceği muhakkaktır.,, De mektedir. Ecnebl matbost, bilhassa İn- giliz matboatı Fransa İntihabatı hakkında bhenöz bir fikir der. meyan edilemiyeceği kanantin- dedir. Yalnız Deyli Meyl: «8 Mayıs ikinci devrini bak. lemeden evel Fraanz efkârı amumiyesinin zecri tedbirler tiyaseti aleyhine olduğunu söy- lemek mümkündür.» Demektedir. İtalyan gazeteleri müfrit par- tilerden biçbirisinin zaferi gö- rülmediğini yazmaktadırlar. Amparotoru bu küçük kızdan Dasıil ayırmak kabil - olacağını öğrenmek içindir. İki seneden- berl kışlık sarayda yerleşen bu kızla yaşamaktan — yanılmıyor. sam İmparator da usanmıştır. Filhakika biz oradaki hayat tarzına yabancıyız. Çünkü oraya adımımızı bile atmaktan mene- dilmiş bulunuyoruz. İşte görü- yorsun ki Aşkirzef bu kadarı yetlşir. Bu vaziyote hayırlısile bir son vermek zarureti vardır. Simdi düşündüklerini söyle ba- kalım: — Dedikleriniz. doğru efen. dim, Fakat meclisinizde — ilerl sürülecek olun bir fikri impa, ratora ne suüretle kabul ettire bileceksinle?. — Fakat ba vasıtayı düşün- mek sana alttir. Aşkirzef... İstemlştir. edilmiş ve say biçbirlain Bu Da habeş'ler, teslim Vaşlagton 37 (Radyo) — Asosyete de Prese gazetesine göre “Doğu Afrikadu bütün rücsanın ve halkın grab halin de iltica ettiği bir sırada Adla- Ababanın hâlâ harp İnadında devamı gölünçtür.,, “Avam kamerasında muha lefet Lord Salsburluln — İtalya aleyhindeki propagandası şeyanı dikkattir. Fagilizlerin Amerikaya karşı olan — harp — borçları dorürken teslihat Için fevkalâde masraflara kalkışması da gü: lünçtür.,, Italyan Ziraat nazırı Berlin'e gitti... Berliu, 27 ((Radyo) — İtal- yan zirasat mazırı M. Rosani Berlin'e gelmek özere Roma'dan ayrılmıştır. İtalyan bakanı; da. hildeki İskân Işlerile şimaldeki areziyi müdafsa için vücuda getirilen barajları tedkik ede cek ve parti adamlarile temas- larda bulunacaktır. Hindistan'daki Kanlı Hâdiseler. ölenler 250 kişidir Belçika Baş- Italyan Taraftarı vekili Varşova'da Dışbakanın resmt olmalı imiş, Ingiltere...!|Misatiri bulunuyor Varşova, 27 (Radyo) — Bel. çika başvekili M, Vunzelân Harlciye bakamı M. Bek'la resmi mlsafiri olmuştar. Bu sabah, mutad ziyaret ve meraslm yapılmıştır. Öğle vakti, büşvekil İle görüşmüş ve saat 17 de elcaret odasında ziyafette hazır bulunmuştar. Akşam da şerefine resmi birziyafet veril- tlştir. Varşova, 27 (Radyo)'— Bel. çika başkanı M. Vanzeland ile Polonya Dişişler bukamı - Kolo: nel Bek erasında başlayan siya- sal müdzakerelere Öönem — verll- edir. Belçika Buşbakanı M., Van zeland, borada üç gün kala: caktır. Lehistan'da Döviz Işleri.. Varşova, 27 (Radyo) — Ba. gün neşredilen bir kararname ile, yabancı memleketlerle döviz muamelâtı mürakabeye tâbi tu- tulmuştar. Hertürlö döviz mü bayaası salâhiyeti vermeğe yal- mız devlet bankası mezundür. Yalanmış Londra, 27 (Radyo) — Roy- Londra, 27 (Radyo) — Hin. | ter ajansından: distan'da Panav şebhrinden ge- len haberlere göre, sükün te- min edilmiş ve İngiliz asker- leri geri dönmüşlerdir. Burada vukoa gelen çarpışmalarda 250 kişi ölmüş ve birçok kimseler yaralanmıştır. Vilkara şehrinin Jomarbor kasabasında da - çar: pışma olmuş, bir Hindli ölmüş birçok Hladli de yaralan- mıştır. Grandük Aşkirzef'in müte- reddit vaziyetle söylediği söz- lerden adetâ — hiddetlenmişti. Devam etti: — Bepimizin karıları olmuş: tor. Biz de sevdil Sen de sevmişelndir elbette... Fakat iki yıllık bir. münasebetten sonra sevginin ayni hararetl muhafaza ettigi görülmüş müdür?. Grandük Serj'in dudaklarını yayvanlaştırarak söylediği sözleri bir süküt takip etti. Bu koca salonu dolduran asılzadeler göz- lerindekl müstebzi tebessümler- le Aşkirzef 'İsüzüyor, onun ne covap — vereceğini — sabırsızlıkla bekliyorlardı. Gizli polis teşki- lâtının gefi düşük omuzunu biraz daha düşürdü. Gözlerini büsbütün yere dikerek cevap verdi; Casuslakla mahküm olan Her- man Çurçil'in, Almanya'da hap- sedilen bir Ingiliz. mahküma ile mübadele edileceği hakkında çıkarılan şayfalar doğru değildir. Atina şarbayı Berline gitti.. Atina, 27 (Özel) — Atfan çarbayı Koçyas Berlin'e git. miştir. — Efendiler, ben Sonya An: | rtem bir İşi nasıl Açkirzef'le on dört | Ba mes'ele hakkında o kadar dreloviç Son Dakika: ŞENVEEEEEANARŞN M AA D Avam Kamarasında Müs-| Mısır Kralı temlekeler Mes'elesi Tekrar Konuşuldu. Habeşistan'a Paraca Yardım Edilip Edilmiyeceği Sualine Eden Ne Diyor Londra 27 (Radyo) — Avam kamarasının bugünkü toplantı- sında, saylavlardan birl Habeşlstan'a paraca yardım edilip edil. | miyeceğini sormuş ve bu sorgaya dış bakan Lord Eden cevap vererek, bu elhetin oluslar kurumanda konnşalacağını söylemiştir. Londra 27 (Radyo) — Avam kamarasının bugünkü toplantı. sında tekrar müstemlekeler mes'elesi müzakere lavlardan Mander, verdiği bir takrirde, mandalardan diğer bir hükümete verilmiyeceği hakkında hükümetten teminat çe Can çekişiyor Kahire, 27 (Radyo) — Kral | Fuad kendini — kaybetmiştir. Kungren boğazına da — sirayol etmiştir. Kahire, 27 (Radyo) — Kral Fund'ın karısı kocasının yanın" dan — ayrılmamaktadır. — Krak Kahire'den birkaç kilometr* uzaktaki Kubbe sarayında bur Tunmaktadır. Kralın şahsi dortü ve doktora — olan profesör Şi ayib te bir hastanede yatınuk' tadır. Bu sebeple — neşredileti böltenlerde leml bulunmuyor. Kahire, 27 (Kadyo) — Kral Fuad son dakikalarını yaşamak' tatır, nabızlar hafiflemiştir. Kabire 27 (Radyo) — Itab yan, Fronez, Isveç ve İsviçreli beş doktorun — fedakârane gay" retlerine raeğmen kralın kav" vetl sür'atle zaafa doğra git mektedir. Bu sabah Kahire'de çok mücsslf ııhırlıı cereyan etmiştir. Şa sırada iki bin ta: lebeden mürekkep bir alay daslar ederek anraya doğrü gitmeatedir. Bunlardan bazıları saraya kabul edilmiş ve defteri Amzalamışlardır. Neşredilen bültende denlii: yor ki; kralın vaziyeti dün ak* şeam kan deveranının - birden' bire yavaşlamosı yüzünden ve" hamet kesbetmiştir. Bastalığın uzaması gıda al- mak hususundaki zorluklar yü- zünden umumi vaziye dahs #z mucicl memnuniyettir,* Başvekil Kralın — vaziyetinin daha ağırlaştığını söylemiştir. Kabire, 27 (Radyo) — Kral Foat'ın allesi erkâmı yanına çağrılmıştır. Yunan Ka- binesinin Fikri. Bilhassa ordusunun techizini isteyor. İstanbol, 27 (Özel) — Par- lamentoda kabinesinin progra: mını oküyan Yüanan — büyvekili general Metaksas, bilbassa or- dunun — küavvetlendirilmesinden ve modern — sllâhlarin — teçbiz edilmesinden bahseylemiştir. Yunanistan'da 20 Ve bu Payll Takt At bttr bey tabr 106 dıcı tlm Taca — Alı Es Ve | Tni Üina sE —İLTEFCERESEEL FESF Şiddetli ve sürekli yağ: | | murlar yağdı. Parla, 27 (Redyo) — AtIne: dan baber veriliyor: Yananla- tan'ın her tarafında şiddetli ve sürekli yağmurlar yağmış tır. Tsalya'da 13 köy sular al- tında kalmıştır. Boğulanlar var- dır. Mahsülât büyük zararlara uğramıştır. bilebilirim. yıldanberi evliyim,.. Ve ona sa. | çok şeyler söyleniyor ki.. dıkım... — Haydi oradan... Her hal- de senin bu 6w n beni im- rendirecek — değildir. Nihayet burada bulunanların hepsi Ro- menof hanedanındandır.. Bizler yakinen biliyoruz ki imparator, imparatorlçe Feodorovdanın bas- talığa totuldugu altı yıldanberi hiçbir metresini iki aydan fezla muhafaza — etmemiştir. — Şimdi “İmparatoru bu çapkın kıza bağ- lıyan sebepler hakkında ne dü şündüğünü öğrenmek İsteriz. Aşkirzef dişleri arasından şu kelimeyi savarda: — Belki da çapkınlığı... Aşkirzef dudaklarını sırdı: — Bu kadar nazik ve mah- — Ne gibl şeyler... Noler söyleniyormuş... — Meolisin öğ: renmek İstediği de bu... Grandük Serj bu saslle Aş kirzef'i iyice sıkıştırmış olduğu zehabına düşerek yeğeni olan Vellahta ve diğer düklere “baktı. Bu bakışlarda sanki esrareogiz Katerina hakkında daha neler öğreneceğiz gibi bir mâna vardı. Bütün Rusya'lıların çarını bangi oşk elhiri, bangi büyücülükle tutabildiğini nihayet öğrenebi: lecekler miydi?. Aşkirzef grandüklerin fikir. lerine ve ruhlarına nüfuz etmiş gibi neler öğrtenmek İstedikle- rini biliyordu. — Sonu Var — Mri 36 Üyi Tüh e D y 10 Üa haft dz