3 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

3 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Mayıs 3 Türkkuşu açılırken Bugün Türkkuşu'nun İzmir gübesi açıdacak! Bizim gençlerin, havadan, endan mevsoları bıra karak, havacılık işlade olddi şekilde çalışmalarını — dilerim. Bu, bir alışma — mes'elesidir. Evvelâ korkulur, tereddüt edi Hr, göz kararması, baş dönmesi gibi bir takım edişeler uyanır, fekat sooradan alışılır.. Vaktile ata binmekte mebaretl olanı, parmakla gösterirlerdi. Şimdi İnsan zekâsı ve bileği otomobil, motosiklet ve tayyareye bile hâkim olmuştur. Onları oyun cak gibi kullanıyor. Benim — merakım, — bilbassu ptreşüttedir. Kendi — payıma, bunu tecrübe edeceğlim. Yük. sekten, bir balon gibi süzüle süzüle aşağı İnmek, her halde keylfl! bir şey olacaktır. Aşağıda caddeler birer bozuk şirlt, Tosanlar renkli birer ka rınca, — kiremlilikler — kırmızı şeker küllebr gibi görünecek. Bu srzanün, rüyasını bile tettım hem de dün akçam, Fa kat akellik olacak, aşağıya İn: diğlm zaman bir ağaca takıldım. Dallardan biri, "pantolonumdan tattu. Başaşağı, kuyruğundan tutulmuş kürbağa — gibi epeyce sallandım ve acı acı bağırdım, sonra batırladım ki mideyi fazla doldurmuşam.. İşin muziplik ciheti de var.. Meselâ, dostum Köse Otmanı paraşütle uçurmak bir baylı enteressandır. Onun bulat baba gibi, mübeykel, müşkül bir kalde, bütün endamı ile Kül türpark'a inişini tasavvar edi- yorum, gülmekten kendimi ala- mıyorum. Keza, korkusu cesaretinden fazla olan Kemal Kâmil de zorle paraşütle atılirken; — Aman kardeşler, etmeyin, eylemeyin. biraz kolonya ala yım, bayılacağım! Diye — hağırırken gibiyim.. Fakat ah ne olurdu, para- gütle havanın muayyen bir İr tifamda — İstendiği kadar dür- mek İmkânını da bulsalar! Bakmışsınız ki, — canınız eğ- lenmek isteyor. Hemen sazları koltuğua, sandalyuları —ultumza alıb buyarun paraşüt kulesine.. Kırk metre İrtifaımda, dur, kumandası ve arkasından bhep bezaber; — Neden hiç durmadan sev- miş. İlb Herkes size hayran bayran bu: kar, göklerde meleklerden ku- rulmuş bir saz takımı eğleniyor, zanneder.. Yerdekiler bile tem po totmeğe başlarlar.. Bu meyanda birçok zevat görüyor vardır ki, meydanı boş bulunca, eplye p tatarlar, Kebraman- lik ve cesmareti, bir türlü elden bırakmazlar. Ayak ayak -üstüne atışlarında, yürüyüşlerinde, gö- Böslerini gerişlerinde hep bu Iddiadan mütevellit hususi bir jset vardır. Türkkuşu açılırken, onların da balonları deliniyor.. Çünkü Süp tatmağa başlayınca, he- man, — Gel öyleyse, Türkkuşunu gir ! Cevabı yetişecektir... Uçanlara e mutlu ki, bıkiıp usandığımız ta topraktan, kartallar gibi ayaklartaı. kesmeğe — muvaffak Oluyorlar. Gençlerin kiskan- Mmalarını dilerim. Çimdik Kumtepe Köyü Cinayeti Davası. Şahidler ne Menemen kazasının Kumtepe köyünde Girldli Mehmed Emini bıçakla ve mavzer kurşuünile öndsekiz yerinden yaralayıp öl düren Belâ Muastafa'nın muha kemesine dön ağırcezada devam edilmiştir. Belâ Müastafa'nın kardoşi İle diğer İkl mazaun da mahkemede ve maznun sandal: yesinde idiler. Letinabe saretlle alınmış olan İki şahidin fadesi, dünkü cel sede okunmuştur. Bu şahidler, Sölı mevkil civarında bulun dukl. Menemen jandar ma kumandanını gördüklerini ve komandı kendilerine : — Şurada bir cenaze ver mış, onu almağa gidiyoruz. De- diğini, başka birşeyden malü matları olmadığını söylemekte idiler. Başka dinlenecek şuhid kalmadığından müuhakeme, 1d dlanın serdi İçin başku bir gü ne bırakılmıştır. C H.P. Asansör oca- ğında taaliyet C. H.P. Asansör ocağında açılmış Colan — dispansere her bafta bu civarda oturan — halk- tan 15-20 kişi müracaatle müayene tedavi edilmek: tedir. Aşansör ocağı İdare he: yeti, hekikaten çok iyl çulış> makta ve mubitine faydalı ol maktadır. zi 316-327 li Gayri Müslim Efrad As- kere Alınacaktır. —.. .— Vilâyet makamından aldığı mız malâmata göre, şimdiye ka- dar çağrılmamış veyahut çağrıldığı halde gelmiyerek bakayada kal- muş veyahut hastalandığından veya başka sebeplerle icabet edememiş, yani biç askerlik etmemiş 316- 327 (Bu tevellâdde dahildir) do. gumlu gayri müslim etrad, asker. lik şubesince mürettep — bulun: dukları mahallere - sevkedilecek. lerdir. Bu hizmetlerine mukabil bedel vermek istiyenler, salı günü akşamına kadaz — istidaları ile şu beye başvurmalıdırlar, Aksi t dirde — kodelleri — kabul - odilmi- yecektir. y Z ZNT Çeşme hükü- met doktorluğu Çeşmo Belediye Dokturu Saki 40 İira maaşla Çeşme hükü- met doktorloğuna tayin edil. miştir. Muallim tayini İzmir Erkek Muallim Mek- tebi tabliye sitajyorliğine AfIfo Tüzün taylo edilmiştir. ve hakkim kanunlarile mücadele ediyor. Fırtınalı bir denizin müthiş dalgaları kudar küyvetli saramtılar geçiren k: Türkkuşu, Bugün Parlak Törenle Açılacak ! Ayni Zamanda Mustafa Bey Heykeli Açılma Töreni De Bugündür İzmir, — çoktanberi .— özlediği Ja tecrübesi yapılacaktır. İlk par dilediği Türkkuşu çabesini bu |elde Türkkuşuna iklel Bayan mu gün uçacaktır. Hava kurumu, bu boşsusta çok gözel bir proğram hazırla: mıştır. Plânörler ve Türkkoşa moallimleri şehrimize — gelmiş lerdir. Tayyareci Vecihi'nin de bu sabah — tayyare İle gelmesi mühtemeldir. Merasim parlak olacak, Vali ve Partl Buşkanımız nutuk verecek, sporcular, mektepliler, halk bulanacaktır. Tayyareler uçuş yaparak gös terilerde bulunacaklardır. Ba meyanda bir de -paroşütle atla İzmir'e rüeta, alllm olmak özere, elli iki kişi kaydedilmiştir. Dr. Müstafabey — bülvarının deniz — tarafındaki dikilmiş olan Ratib tarafından yapılarak kalde üzerine oturtulan Mos- tafa beyin heykeli bugün aat 11,30 da açılacaktır. Tören mübasebetile Şarbay Dr. Behçet Uz tarafından bir söylev verilecek vo Dr. Mustafa beyin bayatı İle memlekete hizmetleri anlatılacaktır. medhaline beykeliraş İstanbal'da getirilen, şehrimize törenle Cinay;tin Sebebi Bir Kan Davası İmiş Maliyeden Devredilecek Memurlar.. —— .— Bina ve arazi vergileri, hazl randan İtibaren Muhasebel hu: susiye müdürlüğü — tarafından Idare edilmeğe başlanacaktır. Sayfa 3 lılâızı AYT Nasıl Görüyorlar? fakılâhımıs hakkında yahaacı dillerde yazılan yazıları muatasamı takip edetim. Zaman zaman — şehrimize uğru yan yüksek ve arslusal — tanınmış Şahsiyetler ile görüşmek firaatını yakalayınca da, onlardan inkılâbır miz hakkındaki düşüncelerini 8a Tarım, Böylece birçok - ecnobiler Bu vergilerle beraber maliyeden| ile bilhassa birçok defalar Fransa 150 memurun da Müuhasebel hüsuslye İdaresina - verileceğini ve gene bina ve arazl vergile- rinin tahakkok ve tabellinde çalıştırılacaklarını yazmıştık, Bo memurlardan başka beş focmuran daha devri kararlaş- tırilmi Böylece, Müahasebel hususlyeye — devredilecek — me: murların miktarı 155 & çık- mışti Bonlardan bir kısmı kaza lardadır. Kırkar İlra masşlı üç memur, mübasebel busüsiyede varldat, tahsil ve tahakkok "i rı Amirliklerinde, —iklel de teftiş hizmetlerinde kulla: nılacaklardır. Davredilecek — memurların matşları, umumi müvazeneden verilecektlir. Bisikletle Akhisar'a Büyük Bir Taşla Başını Ezmiş Ve |Muvaffakıyetli Emin'i öldürmüş. Menemen kazasının Türkelli köyünde Hasan adında birinin taşla başını ezerek ayni köyden Emin'i öldürdüğünü yazmıştık. Menemen adilyesince yapılan kan davasıdır. Bundan bir müddet evvel Emin, kalnpederini öldürmüştü. Hasan, tabkikata göre cinayetin sebebi kuli MHasan'ın Antikam almağa karar vermiş ve geçen gün Emin'e rastlayınca hücum ederek ona yere dü- şörmüş, sonra büyük bir taşla başını da kanubi takibata devam ediliyor. ezmiştir, — Tutulaa — ketil Bîyındır’dn bir cinayet Menderes Ovasında Bir Cesed Bulundu Başı Sopa Ile Ezilen Ve Bıçak 0- kulan Maktul Bir Devecidir. Bayındır, (Hususi) — Bayın:- dır kazasında Meaderes ovasında bir cesed bulunmuştur. Çıplak köyü cenubunda ve köye bir kilometre uzaktaki çayırlıkta bolunan cesedin ba gına sopa ile şiddetle varulmuş ve baş ezilmişti. Katli, bonunla kanmamış — olacak ki sopa İle ezilen kafa tasının ezik yerle- rine keekin bir bıçağı sapla: mıştır. Adliyece yapılan tahkikatta hergşeyden evel cesedla hüvlyeli tosbit edilmiş ve Çıplak köyü halkından 60 yaşlarında deveci Ahmed'e sid olduğa anlaşıl- mığştır. Bundan sonra cinayetin fa Hlerinin — araşlırılmasına — baş- lanmış ve ayni köyden Halim oğlu Mehmed tutulmuüş ve ci nayetin İşlenmesinde kullanılan topanın kendisine ald olduğu anlaşılmıştır. Cinayette Taevlaz oğlu Veli ilo Arap Server kızı Esma'nın da — alâkaları — bu. landağa meydana çıkarılmış ve üçü de tevkif edilmiştir, tah- kikata devam edilmektedir. Cinayetla bakiki sebebi he- nüz tamamile anlaşılamamıştır. T. odası toplantısı Ticaret odası idare hey'eti, dün oda'da toplanmış ve odaya sid bazı İşler üzerinde kararlar almıştır. Bugün her seansta KADIN NE YAPSIN? Bir kaza neticesinde erkekliğini kaybeden bir adamın genç ve gözel karısı hem kocasnı seviyor, hem de tablatin müte- göz Önüne getiriniz ve hükmünüzü veriniz: KADIN NE YAPSIN? Bütün bu enallerin cevaplarını bogün Ayrıca Türkçe sözlü FOKS dünya haberleri Bir gidiş, geliş.. İzmir bisiklet birincisi İz mirspor'lu Kâzım, olimpiyad bisiklet müsabakolarına hazır: lanmaktadır. Ba değerli spor- cumuz, dün yalnız olarak bi sikletle Akhisar'a kadar gidip gelmiştir. Kâzım, İzmir'le Ak. hisar arasındaki metafeyi — gl- dişte Üüç saat bir çeyrek, dö- nüşte de dört saatte almıştır. Hareket yeri Alsancak spor sabası İdi. Hind'li milyonerin Ingiliz karısı davacı Kolküte'de Hindistan'ın mll. yönerlerinden Mitter, eeki bir dans yıldızı olan Miss Marlon ile evlenmişti. Miss Marlon 29 yaşındadır. Bu kadıp, şimdi mahkemeye müracaat ederek talâk İstemiştir. Madam sebek olarak koca: sma daha evvel Hind'li bir kadın İle evlenmiş olduğunu gislediğini gösteriyor. — Mister Mitter ise busu Jakâr etmek: tedir. Yalnız. daha vel bir hind kızı ile alâkadar oldoğunu ve bu kızın çok yüksek bir Hind allesine mensab bulun- duğünu - söylemektedir. Muba keme bu ayın beşinde olacaktır. Atkoşuları Vilâyet Muhasebel hususiye- tinin İlkbahar Atyarışları, bu: gün Kızılçalla alanında yapı- lacaktır. (Bu hafteki koşularla İzmir İlkbabar atkoşuları sona erecektir. ha rabunü TAYYARE SIİNEMASI vda Bulacaksını İlâveten Meki dıvarcı (Canlı karikatür) . Saıı;ı gastleri: Her gün 15—17—19 —21,15. Cuma, cumartesi ve pazar günleri 13 de ilâve seansı vardır da başvekülette buludmuş olan bü. yük mütefekkir Edvard Heriya, müsteşarlardan — Julea Julien, Gane gac, eski maarif bakanı Raustanı ile ve bu defa da hükümetimizin misafiri olarak şehrimize gelen Fransa'nın ulurlar cemiyeti — üyeler rinden Bayan Sellier ile uzun uza: dıiya görüşmek bahtiyarlığını elde ettim. Herkesin bir manisi olduğu gibi, benim de manim, yabancıla- rın, devrimimiz hakkındaki düşün celerini öğtenmektir. Çönkü, Türk ulusu, Atatürk'ün yaptığı tarihi yaşamaktadır. Tarihi yaşayanlar, içinde bulundukları devrin büyük. lüğünü kavrıyamazlar. Onu tetkik edecekler, ancak yabancılar ile gelecek nesildir. Gerek sayın devlet adamı He: riyo, gerek diğerleri, inkılâbımızın azametine cezriliğine hayrandırlar ve Atatürk'ün prestişkârlarıdırlar. Bayan Selliee bana burada söylediği gibi, İstanbul'da şeref ine verilen bir şölende de: — Bir milletin kıymeti kültü: rü ile ölçüldüğüne göre, Türk hür kümeti memleketin kültür seviye sini yükseltmek için hiçbir. foda: kârlıktan kaçınmemıştır. Yeni Türe kiyede gördüğüm hastaneler — ve fabrikalar — Avrapa'daki — benzerle.: rinden tamamile farksızdır. Beki Türkiye hakkında saraylardan, yeni Türkiye hakkında mekteplerden bir fikir edinilebilir. Diyor. Hatıramı — yokluyorum; — sayın Fransız diplomat bayanın beyanatı ile, bu yazıda isimleri geçen büyük adamların düşüncelerinin ayni ole duğuna görüyorum. Bu birbirlerine uygun beyan: lar, baricin inkılâbımıza ve onu idare edenlere olan inançlarının en beliğ bir ifadesi ve tezahürüdür. fakılâb, emıf farkını kaldır. mak, müsavatı temin etmek, zalim ve müstebit tacıdarların demir ka. pili saraylarını - okul şeklinde ulus çocuklarına açmak. kültür seviye. sini yükseltmek, bayır evleri kur« mak, sanayide başka uluslara muh- taç olmamak * için teknik ve yeni: lik ile çalşarak ulusu saadet ve refaha kavuşturmak olduğuna göre, inkılâbımızda muvaffak — olmuşuz demektir. Bunu ben söylemiyorum. Hü disat ve yabancılar söylüyor. Belçi_ka’dn Eski başbakan, Italya aleyhinde bulundu. Brüksel, 2 (Rrdyo) — Sabık sosyalist partisi başkanı Müsyü Vando Revold, arsınlasal da. ram bakkında uzuün bir söylev vermiş ve sulhun kurtarılması için Almanya ile doğradan doğ- ruya müzakereyo girişilmesi lâ- mm olduğunu beyan — ettiklen sonra, İtalya'ya —karşı — tatbik olunan zecri tedbirlerin şiddet- lendirilmesi fikrinde olduğunu ilâve eylemiştir. Avusturya maliyesi Cenevre, 2 (Redyo) — Mil. letler cemiyetl Fioant komltesi toplanmış ve Avusturya mali vaziyetlol tedkik etmiştir. A- vusturya'nın meli veziyetinde eekisine nlsbetle büyük salâh görülmüştür. Dr. Egner'e nişan Londra, 2 (Radyo) — İa- giltere havacılık büyük madal: yatı, Hiadenburg jeplindal ya- pan doktor Egner'o verilmiştir. | T «i İ İ a.t m “eo ğ g W ŞadLa.